Jump to content
Sign in to follow this  
spacemarcian

Sfat Aveo

Recommended Posts

... Totul parea OK motor de 1.2 (nu sunt vitezoman, merg 80% in oras) ... apoi am discutat cu cineva imi spunea ca este grea masina si ca daca sunt gentile mai mari trage si mai greu, asta presupune ca va trage din greu motorul de 1.2 astfel va consuma mai multa benzina decat cel de 1.4, nu doar atat dar va merge si mai prost. Citeam si intr-o revista Autoshow parca si recomandau motorul de 1.4 in oras ...

Motorul de 1,2L consuma cu 1L mai putin in trafic urban decat motrul de 1,4L. Asta-i si ratiunea pentru care sunt produse. Ascultati de producator si de soferii care le conduc, nu de ziaristi-pafaristi.

Share this post


Link to post

Vezi prin cine faci leasing-ul ca s-ar putea sa nu simti la rata diferenta aia de 330 de euro.

Analizeaza mai multe oferte nu doar pe prima pe care ti-o arunca dealerul.

Pe scurt: Mergi la dealer si ia-ti oferte de la BCR Leasing si de la HVB Leasing (parca cu astia lucreaza ei), dupa care da o fuga si pana la Volskbank si s-ar putea sa ai o surpriza la rata si la pretul final (cu tot cu casco) comparativ cu ce-ti ofera dealerul ca variante de finantare. In plus o sa ai o oarecare independenta fata de dealer cand iti iei masina si mai poti negocia cate ceva daca-ti intarzie livrarea, etc pana-ti vine masina. Mie de exemplu mi-au dat masina de drive-test sa-mi fac treaba cu ea pentru ca mi-au intarziat livrarea si le-am zis ca nu mai iau masina de la ei si ma duc la concurenta. ;)

 

Bafta si sper sa-ti iei varianta cu motor de 1.4 si ABS! :)

Share this post


Link to post
Motorul de 1,2L consuma cu 1L mai putin in trafic urban decat motrul de 1,4L. Asta-i si ratiunea pentru care sunt produse. Ascultati de producator si de soferii care le conduc, nu de ziaristi-pafaristi.

 

Ar fi super sa fie asa ...

 

Vezi prin cine faci leasing-ul ca s-ar putea sa nu simti la rata diferenta aia de 330 de euro.

Analizeaza mai multe oferte nu doar pe prima pe care ti-o arunca dealerul.

Pe scurt: Mergi la dealer si ia-ti oferte de la BCR Leasing si de la HVB Leasing (parca cu astia lucreaza ei), dupa care da o fuga si pana la Volskbank si s-ar putea sa ai o surpriza la rata si la pretul final (cu tot cu casco) comparativ cu ce-ti ofera dealerul ca variante de finantare. In plus o sa ai o oarecare independenta fata de dealer cand iti iei masina si mai poti negocia cate ceva daca-ti intarzie livrarea, etc pana-ti vine masina. Mie de exemplu mi-au dat masina de drive-test sa-mi fac treaba cu ea pentru ca mi-au intarziat livrarea si le-am zis ca nu mai iau masina de la ei si ma duc la concurenta. ;)

 

Bafta si sper sa-ti iei varianta cu motor de 1.4 si ABS! :)

 

Merci @Douz.

Cred ca in TM nu au concurenta, exista doar un singur dealer .. nu cred ca tine :) , oricum este bine de stiut.

Share this post


Link to post

Apropo, dar de ce vrei tu leasing neaparat? Din cate stiu taxele vamale sunt 10% si pe leasing si pe credit acum.

Vezi ca pe leasing platesti totul ca persoana juridica adica cu aproximativ 30% mai mult.

 

La mine RCA-ul a fost 520 RON, in mod normal ar fi fost in jur de 350 RON si asta e doar un exemplu. :)

 

Uite oferta Volskbank la credite auto.

 

Destinatia creditului: achizitia de autoturisme noi sau second hand prin dealeri autorizati

Beneficiari: persoane fizice intre 18 si 67 de ani (la sfarsitul perioadei de creditare solicitantul nu trebui sa aiba mai mult de 67 de ani), persoane fizice autorizate

Perioada maxima de creditare: 7 ani*

Moneda creditului: EURO sau RON

Dobanda: 5.95% pe an - RON, 5.95% pe an - EUR

DAE ~ 8.83 % pe an - RON, 9.54% pe an - EUR.

Avans: fara avans in cazul achizitionarii unui autoturism nou, 25% in cazul unui autoturism second hand

Suma maxima acordata: nelimitata

Venitul lunar net minim necesar: 100 de EURO (sau echivalent RON) pe membru de familie.

Rata lunara nu poate depasi 30% din venitul lunar net al familiei

Garantie: gaj pe autoturismul achizitionat

Ia vezi nu iesi sub leasing-ul de la HVB sau BCR? :D

Edited by Douz

Share this post


Link to post

La fel ca tine am vrut si eu un Aveo cu motor de 1,2. Dupa ce am mai vorbit cu baietii pe forum am luat modelul de 1,4 si nu pot sa spun decit MULTUMESC celor care m-au sfatuit sa aleg 1,4. Daca tot o iei in leasing te mai uiti la o diferenta asa mica?

Eu nu am facut asta

Share this post


Link to post

Eu sunt un posesor de sedan 1.2. Daca mergi la un drive test cu 1.4 si apoi cu 1.2 nu o sa simti mare diferenta.

Daca ne raportam strict la puterea maxima si nu la cuplu 1.2 scoate 73 de cp la 5400 iar 1.4 scoate 93 la 6000.

Observi o diferenta de 20 cp dar laa turatii diferite, la turatia de putere max al celui de 1.2 adica 5400 cel de 1.4 va avea 80 cp, de unde rezulta o diferenta de numai 7 cp laa aceeasi turatie. (empiric)

 

LE: si sa fim sinceri cat de des poti merge la turatia de putere maxima

Edited by dadu1976

Share this post


Link to post

@dadu1976 cat consuma masina ta ?

 

Sa inteleg ca nu iti pare rau dupa un 1.4 ? :-)

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Daca masina e condusa de o doamna, probabil 1,2 cu ABS e cea mai inspirata alegere :) . Altfel, nu vad de ce cineva ar prefera un Aveo cu motor de Matiz. Cat despre consum, chestia ca motorul de 1.2 consuma mai putin decat cel de 1.4 la aceeasi caroserie e un basm. In realitate cel de 1.2 daca incerci sa scoti de la el performante apropiate ale celui de 1.4, vei constata ca va consuma mai mult :) pentru ca nu vei lucra cu el in zona de randament maxim. Motoarele mai mici au eventual randamente apropiate ale celor mai mari nicidecum mai bune.

Eu am ales un Platinum cu motor de 1.6. Sant multumit. Dar cred ca as fi facut o alegere mai buna daca as fi optat pentru o echipare inferioara si motorul de 1.8.

Totusi cel mai important accesoriu al unei masini este motorul :) .

Share this post


Link to post
Cat despre consum, chestia ca motorul de 1.2 consuma mai putin decat cel de 1.4 la aceeasi caroserie e un basm. In realitate cel de 1.2 daca incerci sa scoti de la el performante apropiate ale celui de 1.4, vei constata ca va consuma mai mult :) pentru ca nu vei lucra cu el in zona de randament maxim. Motoarele mai mici au eventual randamente apropiate ale celor mai mari nicidecum mai bune.

1. despre consumul de la motorul de 1,2L e bine sa-i lasi pe cei care-l exploateaza sa-i spuna experientele, altfel povestesti "un basm";

2. zona de randament este diferita de la motor la motor, functie de distributie, deci nu poti compara motoare de capacitati si de conceptii (SOHC/DOHC) diferite;

3. raportul dintre motoare se vede doar la incarcari (sarcini) mari, transport de greutati mari sau acceleratii/viteze mari.

Share this post


Link to post

Ca naiba, facem apologia motoarelor! Cand am fost cu tata sa-si ia masina (aveo platinum) am pornit de pe la 8k si ceva de euro, apoi i-am spus ca ar fi bine daca ar avea diverse optiuni. Una singura nu i-a placut- automata cu 4 trepte. Asa ca s-a semnat pt platinum. A mea am vrut initial sa fie Elite 1,4, insa pt 240 euro (cat era difernta pana la premium)- am zis ca nu e problema. Folosesc toate dotarile masinii, deci nu le-am luat de fite. ABS- excelent, la fel oglinzile electrice si incalzite etc. Un singur lucru nu vreau sa folosesc: bateria de airbag-uri. In rest, masina cu motor de 1,4 isi merita banii. Poate peste un timp ai sa-i pun jepeleu (dar am sa mai astept sa se mai lase motorul- deocamdata ia cam 8,5).

Martianu'- ia cu motor de 1,4 si ABS. Sa nu te sperie consumul meu mixt- fac drumuri f scurte si am si talpa cam grea :D .

Share this post


Link to post
ABS la masina pui daca stii sa mergi cu ABS, altfel vei avea surprize mari si dureroase. Sau mai exact spus, ABS-ul este pentru cine nu stie sa franeze si sa manevreze fara. Daca cumperi sedan, cumpara cu motor de 1,4L, cel putin. Asta sa fie targetul.

Mai usor se invata sa franezi cu ABS decat fara..

In Europa e obligatoriu de altfel. Am avut 2 pozne anul trecut cu Cielo, sunt absolut sigur ca in cel putin una scapam daca aveam asa ceva.

Decat sa-ti iei un motor mai marisor si sa-l folosesti mai mereu la mai putin din 1/2 din putere, (fapt ce afecteaza fiablitatea ;) ) mai bine bagi banu in siguranta.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
1. despre consumul de la motorul de 1,2L e bine sa-i lasi pe cei care-l exploateaza sa-i spuna experientele, altfel povestesti "un basm";

2. zona de randament este diferita de la motor la motor, functie de distributie, deci nu poti compara motoare de capacitati si de conceptii (SOHC/DOHC) diferite;

3. raportul dintre motoare se vede doar la incarcari (sarcini) mari, transport de greutati mari sau acceleratii/viteze mari.

 

Nu te-a oprit nimeni sa-ti spui parerea, putin amuzament nu strica. Dar asta nu inseamna ca parerile celorlalti sant basme povestite, la fel cum faptul ca tu ai motorul de 1.2 nu inseamna ca toate celelalte sant mai proaste. Eu am transmis niste opinii rezultate din experienta proprie. Am condus foarte mult timp un Ford Scorpio cu motor de 2K care imi consuma in extraurban la un mers aproape regulamentar 6%, Lacetiul de 1.6 nu-mi ia mai putin de 7.5%

Daca la acceasi caruta agati in loc de un cal, o martoaga, martoaga o sa transpire mai intens si cu certitudine o sa-si dea duhul mai devreme.

 

Am stat de vorba cu indivizi care detin Optra (Laceti) cu motor de 2.0 si care vorbesc cam de aceleasi consumuri sau chiar mai mici.

 

Cat despre randament, iarasi ai inteles gresit. Ca motorul de 1.2 sa se comporte la fel cu cel de 1.4 la aceeasi caroserie si sa consume si mai putin, ar insemna ca cel de 1.2 sa aiba un randament net superior.

 

Motoarele mai mici sant mai ieftine nu pentru ca sunt mai bune decat cele mari.

 

Diferentele dintre motoare se vad imediat cu le-ai pornit, imediat ce lefolosesti, imediat ce incerci sa depasesti, imediat cum mergi la benzinarie, la revizii, etc. :) un pic mai des dacat sugerezi tu.

 

Subscriu la opinia lui Lucian M; Ia-ti motor de 1.4 si ABS :)

Singurul motiv pentru care eu nu am luat motorul de 1.8 este faptul ca acesta era mai scump si nu am fost dispus sa platesc diferenta.

Edited by tb230daewoo

Share this post


Link to post

@spacemarcian

Diferenta dintre o masina cu ABS si una fara, cu sistemele de franare aproximativ identice nu o simti in conditii ideale de trafic (uscat, mers regulamentar, depasiri in siguranta). In conditii extreme, cand ajunge sa inghete o roata si masina tinde sa se duca pe partea aceea, atunci simti utilitatea ABS-ului, care deblocheaza roata respectiva pentru pastrarea nealterata a traiectoriei masinii. Eu nu am simtit ABS-ul decat pe ulita unde stau ( drum prafuit, ca de tara, la o franare mai brusca intra imediat) in trafic nu. Bine ca nici nu am apasat ca nebunul pe frana, doar de dragul de a ma gadila in talpa stanga ( e senzatia pe care o ai cand intra in functiune motorasele ABS-ului, vibratii ale pedalei de frana). Un sofer bun compenseaza lipsa prin conduita preventiva (ce fals suna chestia asta, da e cam reala!). Si bineinteles masina este un pic mai complicata dpdv costructiv si putin mai grea. Alegerea iti apartine.

Numai bine,

Adi Iacob

Share this post


Link to post
@spacemarcian

Bine ca nici nu am apasat ca nebunul pe frana, doar de dragul de a ma gadila in talpa stanga ( e senzatia pe care o ai cand intra in functiune motorasele ABS-ului, vibratii ale pedalei de frana).

 

:o fftopic:

 

tu frinezi cu stingul ?

Share this post


Link to post
... Cat despre randament, iarasi ai inteles gresit. Ca motorul de 1.2 sa se comporte la fel cu cel de 1.4 la aceeasi caroserie si sa consume si mai putin, ar insemna ca cel de 1.2 sa aiba un randament net superior...

Tu esti in stare sa contrazici si incercarile producatorului. Dupa logica ta, un motor cu cat este mai mare si mai puternic, are consum mai mic ! Ce bine ar fi ! Nici macar nu indraznesc sa spun altfel. Din pacate, realitatea te infirma. In plus, cand se vorbeste despre Chevrolete cu motor de 1.150 cc sau 1.400 cc dai exemple despre alte avioane, totat offtopic, cel care a deschis topicul s-a interesat despre aceste motorizari si nu despre alte modele si marci. Dar, in fine, traim intr-o tara libera.

 

@Adi Iacob > la cele spuse corect de tine mai pot adauga ca un sofer cu experienta compenseaza din anticipatie si din reflexul contra-naturii de-a vira in sensul tendintei de derapare a masinii. In termeni populari se spune ca acei soferi au un senzor la nivelul sezutului care simte o fractiune mai devreme tendinta de derapaj a masinii.

Share this post


Link to post

@spacemarcian pe la noi se spune ca "zgarcitul mai mult pagubeste!" ;)

Sfatul meu cumpara modelul de 1.4 cu abs.

Nu te uita la diferenta de bani. Daca nu ii ai pe toti mai asteapta 2-3 luni, daca e leasing te indatorezi ceva mai mult, oricum banii ii achiti in timp ...

Cele mai multe satisfactii o sa le ai cand ii dai gas si vezi ca iti fuge cum trebuie masina.

In campie (apropoo de mersu in Timisoara) nu o sa cunosti mare diferenta intre cele 2 modele, ambele au sa fuga bine, dar sunt sigur ca din cand in cand o sa mergi la munte si acolo situatia se va schimba.

Daca iti iei modelul de 1.2 si constati ca nu iti place cum trage, o sa ramai cu o oarecare frustrare in trafic.

 

Franele cu cat sunt mai moderne cu atat mai bine. Abs il simti numai in franare pe zone cu aderenta variabila (ploaie, gheata, pete ulei, nisip, etc)

Am condus diverse marci de masini, cu si fara abs. Cand am pus mana pe masina cu abs de fiecare data am avut tendinta (gresita de altfel) de a exagera adoptand un stil de mers prea sportiv... avand mai multa incredere in frane.

Cred ca a te baza prea mult pe abs, e gresit, mai ales cand e clar ca afara sunt conditii de drum care impun o alta conduita de condus.

Abs poate face diferenta in situatii limita neprevazute, dar nu e bine sa ne incredem numai in el si sa il supralicitam.

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Bre, nu stii cum scria pe dacia aia?

In frane si femei sa nu te increzi niciodata =))

Share this post


Link to post

Am sa merg pe 1.4 si pe ABS pana la urma.

 

Nu pot sa trag prea multe concluzii din ce s-a discutat decat ca ce este mai scump este mai bun, ca 1 bucata optiune in plus este mai buna de cat 1 bucata in minus :-).

 

Multumesc celor care au raspuns la acest topic!

Share this post


Link to post

Nu pot sa iti spun nimic despre ABS pentru ca nu am pe masina, insa eu la varsta ta as alege motorul de 1.4 si asta ti-o spune unul care are Aveo 4Dr. de 1.2 :) >-

Share this post


Link to post

Am masina de 2 ani, aprox 25000 KM, ABS-ul mi-a intrat in functiune doar de vreo 4-5 ori si nu a influentat in mod radical franarea. Daca nu as fi optat pt. ABS si as fi avut vreun accident probabil ca mi-as fi reprosat acest lucru. Alegerea e a ta. ABS, EBD, airbaguri, TCS, etc. nu le cumperi ca sa le folosesti in mod curent ci ca sa iti ofere sanse in plus in cazul unei situatii limita. Motorul il folosesti ceva mai des :) , depasiri vei face ceva mai des, si se pot ivi numeroase situatii in care cativa caluti in plus te vor ajuta sa depasesti putin mai usor starea de stres :) .

Share this post


Link to post
Am sa merg pe 1.4 si pe ABS pana la urma.

Best choice! Livrare cât mai rapidă! Şi te aşteptăm cu impresii.

Share this post


Link to post

Vezi ce bune sunt discutiile pe forum? Te-ai sucit imediat. Ai ajuns sa iei si de 1.4 si cu abs :mrgreen: Oricum este alegerea cea mai buna. =D> Bun un forum din asta la casa omului

Share this post


Link to post

Corect dreaQ. Daca nu era forumul asta acum 5 luni nu-mi mai luam eu Lacetti, ca i se pusese pata lui nevasta-mea sa luam Aveo Sedan. Doar cu ajutorul parerilor colegilor de pe forum am convins-o sa luam Lacetti, ca nu intelegea femeia de ce vreau sa dau 3.000 de euro in plus pe o masina. Acum regret ca nu am dat mai mult si nu am luat versiuea sedan platinium cu motor de 1.8, dar asta e. :mrgreen:

Share this post


Link to post

Salut!

Am mers pana la urma pe 1.4 - varianta Premium, cu ABS si alea alea. Dar cel mai important pentru mine :-) comenzi pe volan.

Share this post


Link to post

Felicitari! S-o stapanesti sanatos... asteptam poze!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...