Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Dacia Logan (fosta X90)

Recommended Posts

recomand revista Quattroruote, fie si in limba romana, acolo fiecare masina e testata si datele sint masurate pe circuitul de casa (Vairano) la tot felul de parascovenii, timp sa ai sa citesti si compari; testul de frina (mai precis de oboseala a frinei) presupune 10 frinari consecutive la un anumit interval de timp, cu masina usoara sau in plina sarcina. Din pacate, varianta on-line a testelor QR este contra-cost (2E/buc).

 

PS: potrivit acelui test, LGN are niste frine mediocre, cu distanta de oprire 100-0 peste 45m, daca tin bine minte si dupa parerea mea asta se impaca foarte prost cu reactivitatea exagerata a frinei la apasarea pedalei.

Personal, n-am intimpinat mari dificultati sa ma adaptez la felul in care frineaza Loganul (in sensul ca n-am dat cu capul de parbriz), dar mi s-a intimplat sa frinez mai tare decit vroiam - chestie de obisnuinta, probabil; ca ma nedumereste oarecum e senzatia de frina mai moale dupa ~3000km a unor posesori de Logan - vezi forumul specializat - chestie pe care io nu stiu pe seama cui sa o pun: a obisnuirii utilizatorului sau e vreo problema cu frinele pe spate si cu regulatorul de pe puntea spate (lapsus, in acest moment chiar nu pot sa-mi aduc aminte cum il cheama pe ala).

Share this post


Link to post

reductor??? nu dati!!! :D

Share this post


Link to post

Repartitor!Sunt soferi si soferi si daca ar fi sa ii asculti pe toti,nu ar mai trebui sa cumperi nici o masina.Acea "lasare" a pedalei sau a franei,e pur si simplu obisnuinta cu masina si cu comenzile ei.Distanta de franare de la 100-0 e chiar 45m(data de fabrica).Am vazut eu undeva un test comparativ(cat de concludent o fi,nu stiu)cu distantele de franare la masinile din aceeasi clasa cu loganul.Daca il gasesc,o sa-l atasez aici.

Share this post


Link to post

Franele f sensibile nu sunt specifice numai reno, si fostul meu passat tot la fel era. Frana o atingeai cu vf piciorului. Cu toate astea suspensia mai dura, cauciucurile late si de calitatate(good-year vector f1) au facut ca eu sa nu cuplez ABS-ul decat de vreo 4-5 ori in 5000km (cat am mers eu cu ea) pe cand la Nubira toata ziua simt ABS-ul (traiasca Continental care face cauciucuri de tot rahatul, cand s-or termina astea Good-Year sau Michelin iau).

Share this post


Link to post

Michelin am eu la bicicleta si nu imi plac X(

Share this post


Link to post

lasarea pedalei la vechea berlina presupunea uzura sabotilor si a placutelor. Sper ca la Logan au trecut de faza asta si au pus si ei niste autoreglaje...

Pe de alta parte, la Nubira II CDX am discuri pe spate si tot nu ma da cu capul de parbriz. Cauciucurile sunt Debica Furio si sunt ok, mi s-a intamplat numai de 2 ori sa-mi intre abs-ul pe asfalt uscat (pietoni de Bucuresti! :spumelagura: ) in rest mi-a intrat doar pe pietris sau noroi... astept iarna sa vedem cum se comporta...

Am facut vineri dupa amiaza un drum ceva mai lung cu loganul si nu l-am iertat deloc... am apreciat treapta a 4 foarte lunga si cum urca motorul in ture dar cam atat. M-au enervat la culme comenzile climatizarii la care ajungi foarte greu si cele ale oglinzilor si geamurilor spate extrem de prost pozitionate... AC-ul este ineficient, raceste mai slab decat matizul... (oare asa face toate sau e asta defecta?) Mi s-a parut instabila la viteze de 130-140 km la ora.. dar am pus-o pe seama cauciucurilor, cred eu prea umflate, maine ma ocup si le verific. La sfarsitul unui drum de aproximativ 200 km consumul aratat de computer era de 8,3%, mers in afara circa 80 km restul in Bucuresti+ drumul pana la Buftea. La 100km/h consumul instant aratat era de 5,8%, dar la 140 era de 8,5%. Nu stiu cat de corect era... interesant modul in care calculeaza acest "computer de bord"... daca mergi cu 100 sa zicem si scoti din viteza, motorul sta la ralanti, dar computerul arata ca masina consuma in continuare 5-4-3 samd litri% :) )

Share this post


Link to post

Nu pot sa-ti spun decat legat de faza cu A/C-ul ..ca probabil are o problema. Mie-mi raceste in 15-20 secunde pe viteza a 2-a a ventilatorului (A/C de pe Megane II). Cand a fost fabricat Logan-ul cu care ai mers tu?

Share this post


Link to post

Fiecare simte "frigul" la nivelul propriu, nu ? sa nu o dam in diverse.

Share this post


Link to post

Foarte adevarat :D .Mi-e mi se pare ca nici una nu baga suficient dar pasagerii spun ca le ingheata dintii in gura.

Share this post


Link to post

Observatiile lui Mircea sunt corecte,atata timp cit esti obisnuit cu o masina si te urci pe alta(ex.logan).Si eu cind am mers prima data cu nubira,am avut o senzatie ciudata la volan,eram prea sus(ceea ce eu nu sunt obisnuit)si prima senzatie era ca nu am frane(dar a fost doar o senzatie)pentru ca frana tine mai bine spre capatul cursei,dar si aici daca bagam piciorul in pedala,simteam imediat cum abs-ul intra in functiune!Toata treaba tine de cum apesi(si esti obisnuit cu masina)pe pedala si de calitatea pneurilor.Mie mi se intimpla sa intre greu sau deloc abs-ul citeodata(chiar daca se aud pneurile cum scartie).Consumul al ralanti,atunci masina este in miscare,e undeva intre 2.5 si 3 l/% iar cind sta pe loc 0.9-1 l/H(cam mare zic eu in comparatie cu alte masini cu aceeasi cilindree).

ps..a/c e destul de ok,la mine,cind au fost afara si peste35*c,era destul de frig si la pasagerii din spate si eram pe treapta 1!

Edited by osirus

Share this post


Link to post
.Consumul al ralanti,atunci masina este in miscare,e undeva intre 2.5 si 3 l/% iar cind sta pe loc 0.9-1 l/H(cam mare zic eu in comparatie cu alte masini cu aceeasi cilindree).

 

 

:o n-are nici un sens ce ai zis mai sus...daca masina este in miscare dar este scoasa din viteza consumul la relanti trebuie sa fie la fel ca atunci cand masina sta pe loc la semafor...daca e in miscare dar in frana de motor atunci consumul trebuie sa scada pana spre 0l%

Share this post


Link to post

Mai,la toate msinile cu care am mers eu pana acum care aveau computer,in mers i-ti arata l/%km,iar in stationare in l/h!La logan nu arata consumul asta decit daca ai peste 30 km/h,iar cel in stationare nu il poti vedea decit in meniul de service.Asa ca nu te contrazice daca nu stii!Mai intreaba si tu pe la altii.

ps...doar la cel cu frana de motor,ai dreptate!

Share this post


Link to post

Impresiile unui detinator de logan aici .

Priviti semnatura,custom name-ul si tipul de masina.

 

Edit :Iata si consumul mult laudat de AND aici pe forum si chiar cel care a scris acolo .

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post
Mai,la toate msinile cu care am mers eu pana acum care aveau computer,in mers i-ti arata l/%km,iar in stationare in l/h!La logan nu arata consumul asta decit daca ai peste 30 km/h,iar cel in stationare nu il poti vedea decit in meniul de service.Asa ca nu te contrazice daca nu stii!Mai intreaba si tu pe la altii.

ps...doar la cel cu frana de motor,ai dreptate!

 

 

Maestre, daca nu vezi consumul sub viteza de 30 de km /h atunci nu mai bate campii cu consum la relanti de 2.5-3l/% in mers ca e un nonsens. Pricepusi?

Share this post


Link to post
Cand a fost fabricat Logan-ul cu care ai mers tu?

e ridicat in iunie 2005, o data cu matizul.

 

:o fftopic: citat dintr-un topic de pe DaciaClub "Deci ca impresie generala pot spune ca Logan ramane tot o Dacie fabricata in Romania si nu se poate bate cu masinile moderne nici acum si nici intr-o suta de ani. mad.gif"... impresia unui user de logan... Irest my case!

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Maestre, daca nu vezi consumul sub viteza de 30 de km /h atunci nu mai bate campii cu consum la relanti de 2.5-3l/% in mers ca e un nonsens. Pricepusi?

Maestre,daca nu stii ce vorbesti,mai bine taci si nu te mai baga si tu in seama.Pricepusi?

Share this post


Link to post

Trecand peste intzepaturile voastre, care este exact subiectul discordiei? Nu de alta dar computerul meu zice orice fel de consum in orice fel de moment, si sa clarificam...

Share this post


Link to post

Cred ca o sa se lase cu avertizari de la admini... :dizzy:

Share this post


Link to post

Pai la tine Viper se schimba automat din l/% in l/h atunci cind opresti masina si motorul e la ralanti.Dar cind esti in mers si motorul e la ralanti tot l/% arata.Defapt mai la toate masinile "destepte"arata asa.La logan nu mai arata nimic sub 30km/h,decit daca treci pe meniul de service.

Share this post


Link to post

Corect, in mers daca las la neutru (sau calc ambreiajul la fund) initial arala 0.0l% apoi creste usor-usor pana pe la 2.5%. Numai cand sta pe loc e in l/h. Iar zero curat e doar in frana de motor.

Share this post


Link to post

@osirus, pentru ca eu am starnit acest scandal ca sa zic asa... observatia mea este urmatoarea: Daca mergi cu 80 la ora computerul arata un consum, daca scoti pe liber va arata un alt consum. Apoi, daca mergi cu 130 la ora si scoti pe liber, computerul va arata un alt consum, desi ralantiul este acelasi! Capisci? despre asta era vorba! Sincer sa fiu eu nu pun prea mare baza in computerul ala... poate am timp saptamana viitoare sa-i trag un consum plin pe plin si sa compar cu ce zice computerul... tare sunt curios ce-o sa iasa...

Share this post


Link to post

@Mircea: nu e asa... In clipa in care scoti pe liber, indiferent de viteza, initial arata 0.0l% apoi creste pe la o valoare care este aceeasi indiferent de viteza de rulare (in cazul meu cam 2.5%). Am tot testat toate versiunile posibile la drum lung zilele trecute.

Share this post


Link to post

@viper la tine poate dar eu vorbeam de LOGAN... si la logan nu e asa... imi pare rau ca nu am o digitala sa va arat concret despre ce este vorba...

Share this post


Link to post

Viper la tine face cum zici(am avut si stiu)dar la logan,il contrazic pe Mircea si fac pariu pe ce vrea el ca nu e cum zice!Indiferent de viteza care o are masina(peste 30km,pentru ca altfel nu arata)consumul la ralanti(cind e scoasa din viteza) e acelasi!Si la logan arata pe afisaj cum incepe sa scada de la valoarea initiala(cit are el in momentul in care scoti din viteza)pina se stabilizeaza la valoarea care trebuie sa o arate la ralanti(~2.5l/%).

Ce naibi ca o am de un an si stiu cam tot ca misca in masina asta(doar pe la motor nu am umblat,dar in rest nu mai e nimic nedesfacut de mine).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...