Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Dacia Logan (fosta X90)

Recommended Posts

Astazi am scapat intr-un final de o parte din problemele masinii.

Totul a inceput de prin noiembrie, cand, in urma unor ploi, masina a capatat un huruit de rulment, fier pe fier. Boon, in decembrie ma duc la service, verdictul: schimbam o rola intinzatoare, schimbam fulia de la alternator. M-au pus alta fulie, rezultatul a fost ca mi-a busit 2 curele de accesorii. Per total, trebuia sa ma ajunga 300 ron reparatia, ca m-a ajuns aproape 800 in total, e alta poveste.

La 40 de mii de km am inceput sa torn bani in masina noua, e chiar penibil sa vina vreun prieten pe la mine cu SH de afara sa rada de mine, ca el in afara de distributie si un bec de faza scurta, n-a schimbat nimic, si sta si mai confortabil la volan. Si nici n-a stat la 40 de grade afara, sub masina sa-i friga labele pe catalizator si sa nu mai vada deoarece curgea siroaie transpiratia pe ochelari, cand il demonta, iar acum sa stea cu martorul galben aprins, deoarece n-a avut 800 ron sa dea pe un catalizator nou, dupa 30 de mii de km.

 

Sunt curios ce va mai cadea de pe masina. Stiu ca urmeaza bieletele de directie, (2x100 ron bucata, 100 geometria) de placute de frana stiu, asta e. A, si inca 2 caucioace Bridgestone pe fata. (deja mi se face parul maciuca). Macar i-am pus GPL, daca mai trebuia sa-i mai bag si benzen de 60-80 de lei lunar ar fi vazut directia santul.

Astazi le-am si zis alor mei: daca stiam cat o sa trag de pe urma gunoiului asta frantuzesc, cand m-ati sunat acum 2 ani si jumatate si mi-ati spus ca, daca nu dau Matizul, ciuciu imi mai trimiteti bani, mai bine faceam dracului foamea pana va iesea din cap ideea asta basita.

 

 

Nu stiu daca am mai zis, dar ma repet: Ganditi-va de 2 ori inainte de a achizitiona masina frantuzeasca. Sunt ieftine la achizitie, scumpe la piese, greu de reparat (si implicit scump), si nu sunt proiectate sa reziste la drumurile noastre precum surorile lor de la rasarit.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Impresii dupa test-drive (aproape) involuntar cu minunea industriei auto romanesti, Loganul emceve decei.

Din motive de beutura peste masura si fara de socoteala (nu eu, altul) imi petrecui buna parte a zilei a doua de Craciun la volan de Logan emceve si diesel pe deasupra, incarcat ochi cu voinicii din poveste care or facut ochii cat cepele cand or auzit ca n-am mai condus niciodata masina de carat varza.

Ca sa fie capac la intamplare, ninsoarea proaspata se asternea molcom pe drum iar noaptea s-a inganat cu ziua pana a trimis-o la culcare.

Noroc cu cotrunderul 4X4 si xenoanele cu gaz lampant tip candela, ca fara ele cine stie pe unde ajungeam.

 

P.S.: A draq munca de sisif sa gasesti claxonul la golan, ca oricum faza lunga am aflat unde era dupa ce am rupt maneta de semnalizare, iar geamurile nu le-am deschis sa nu inghete aia de pe trotuare.

 

P.P.S.: Mi s-a parut mie sau directia are force-feedback? La denivelari imi cam fura volanul din mana... oare trebuia setat mai soft?

 

P.P.P.S: Motorul trage uniform de la 300 rpm dar nu stiu pana unde ca eu m-am plictisit pe la 2000 iar pe ceas nici la 7000 nu era rosu. Ca doar nu s-o fi terminat vopseaua rosie la Mioveni...

 

P.P.P.P.S.: Mi-am umplut barbia de vanatai, lovind-o cu genunchiul stang de fiecare data cand trebuia sa apas pe ambreiaj. Probabil montasera din greseala ambreiaj pentru invalizi, care trebuia apasat cu mana...

Edited by RaZoR-07

Share this post


Link to post

EU unul nu prea am inteles mare lucru din descrierea ta :-? .

Edited by andreib

Share this post


Link to post

:) ) =)) super tare descrierea, eu am lesinat de ras, bravo

Share this post


Link to post

Desi sunt posesorul unui batran Cielo cu 259500 km la bord, din care cam 60000 km facuti de mine, am condus anul acesta vreo 12000km un Logan MCV 1,6 16 supape 7 locuri Versiunea Laureate si pot sa va impartasesc cateva impresii:

-cu caldura este mult mai bine ca in masina personala si chiar cei de pe ultimul rand de scaune beneficiind de aer cald avand in vedere ca are guri de aerisire la picioare la ambele randuri de banchete in spate.

-aerul conditionat si-a facut datoria din plin si cand am fost la mare, pe drum, am avut permanent o sticla de apa rece in masina, sticla ce a fost tinuta sub scaunul soferului in dreptul gurii de aer.

-frane excelente, masina fiind dotata cu abs.

-prezenta celor 7 locuri m-a ajutat ca drumul spre mare sa fie relativ linistit deoarece cei doi copii si-au ales fiecare cate o bancheta certurile dintre ei fiind reduse ca numar. Ca fapt divers drumul spre mare a fost Tg. Neamt-Venus in luna iulie cu plecare de acasa la ora 12 (la pranz).

-cat despre consum nu am cuvinte rele:cu 6 adulti in masina (doar pe scaunele din fata se aflau doua persoane de peste 100 kg fiecare) pe traseul Tg. Neamt-Bicaz-Cheile Bicazului-Sovata-Sighisoara-Medias-Alba Iulia si retur consumul pe computerul de bord a fost de 7,4 cu AC-ul pornit cam trei sferturi din drum.

Despre finisaje nu pot sa spun decat ca este facuta la Pitesti si fiecare poate intelege ce vrea.

Motorul este suficient de puternic pentru a misca hardughia din loc in mod onorabil chiar cu 7 persoane la bord.

Nu considerati cele scrise mai sus argumente in favoarea Loganului sunt doar impresii ale unui om care a condus asa ceva si nu a fost dezamagit. Sunt curios cum va functiona aceasta masina cand va ajunge la kilometrajul masinii mele-daca va rezista pana atunci.

Share this post


Link to post

Ce greutate are un MCV?

Share this post


Link to post
Buuun, logan dci, unul din cele doua pe care le-a achizitionat firma recent, pana in 6000 km rulati. Plec cu el, fac juma de capitala azi...ajung in Voluntari, opresc unde am treaba, ma urc dupa 5 minute la volan, se stinge martorul de bujii aproape instantaneu, dau cheie si canci... Dupa 8-9 incercari porneste balbait rau si cu un imens nor de fum in spate. Astept un pic, motorul mergea aiurea rau, parca in 3 cilindri, parca in 2, fum ca la balamuc. Incerc sa plec, pleca accelerata rau, iar in spate nu vedeam nimic de fum.

Trag pe dreapta, sun Dacia Asistenta, ma re-suna ei dupa 5 minute si-mi zic ca in 30 minute e echipajul acolo. Apar baietii dupa 45 de minute cu un papuc, incearca si ei s-o porneasca fara succes de data asta, se apuca de masurat si gasesc o bujie incandescenta topita. Au inlocuit-o, motorul a pornit normal, am primit o foaie de constatare si recomandarea ca in maxim 3 zile sa ma duc la service sa mi se verifice instalatia electrica. I-am intrebat de ce nu face ca orice diesel fara bujii, adica sa porneasca greu, dar sa mearga dupa si au balbait ceva de ECM care corecteaza nu-stiu ce si de-aia. Sunt curios ce iese la verificarea in service...

 

Ai vreun final la patania asta ?

Share this post


Link to post

Da, s-a inlocuit in service "modul initializare bujii", ce dracu o fi insemnand asta... :-? ?

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Am avut si eu cam acum o luna experienta la volanul unui Logan 1.4 cam vreo 50km in oras si vreo 15 pe-afara. Nu stiu daca sunt de ajuns pentru a emite o parere valida, dar lucrurile care nu mi-au placut au fost:

- pozitia la condus - fiind inalt aveam impresia ca dau cu capul de plafon, desi mai aveam destul de mult pana sus, cred ca mai degraba parbrizul imi crea aceasta impresie, se termina undeva prea jos.

- stergatoarele mi s-au parut prea mici, parca nu sterg o suprafata la fel de mare ca la matiz

- consumul in oras pe computerul de bord n-a scazut sub 10, si asta la un mers destul de linistit

- scaunul prea tare(nu, nu il laud, chiar e tare - dur)

- la parcare portbagajul ala incurca tare, nu vezi nimic in spate

- domnilor, poate unii vad urmatorul lucru o inovatie, dar faptul ca dezaburirea lunetei se opreste singura, pe ploaie creeaza neplaceri, adica din cand in cand ma vedeam nevoit sa o repornesc; nu era mai simplu sa o lase pe un buton si sa decid eu cand e timpul sa o opresc?

 

In rest pot sa zic ca a fost si un lucru care mi-a placut, dar asta doar comparativ cu Matizul: motorul mai silentios, mai linistit.

 

Din postura de pasager pe bancheta din spate in afara banchetei tari, incomode, am avut surpriza cand am incerat sa dau geamul jos sa lovesc cu mana in sezutul banchetei, si asta zice cam tot. Spatiul este asa cum ma asteptam, suficient.

 

Masina era noua, si din cauza asta am sa ma abtin sa ii laud lipsa zgomotelor de la suspensie care la Matiz se fac simtite din plin.

Share this post


Link to post

Si la Nubira cred ca se opreste singura dezaburirea dupa un timp, fiindca m-am trezit si eu de cateva ori cu ea oprita din senin (probabil este o protectie, ceva, dat fiind faptul ca este cel mai mare consumator din masina)

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Da, este o temporizare, 10 minute, parca asa zice cartea. E pentru cascati sau pentru protejarea lunetei de o incalzire excesiva. Oricum, nu am ajuns decat odata sa o vad oprita de una singura, si asta cand am adus masina acasa si nu o cunosteam. In maxim 5 minute la mine luneta e luna, chiar si in conditii de -10 grade. Si Clio are temporizarea asta, deci cred ca si Logan-ul.

Share this post


Link to post
..dar lucrurile care nu mi-au placut au fost:

Pai .. pe rand ..

- pozitia la condus, si la matiz e inalta.

- consumul de 10 eu zic ca e bun

- si la cielo te incurca porcbagajul, dar te obisnuiesti

- oprirea dezaburirii lunetei, e ok, asa e la majoritatea masinilor

 

Eu zic ca ai ratat ce era important de fapt, ceea ce arata ca nu prea ai testat :P

- cutia lunga, pe clio e mai scurta si se simte atat la dinamism cat si la consum (motorul nu e rau)

- suspensii destul de nefericit alese, practic masina si subvireaza si supravireaza

- frane ciudate si inselatoare, par tapene la viteze mici, dar nu se mai opreste la viteze mari si raport fata/spate prea mic.

- aspect interior ostil si in bataie de joc

- forma exterioara odioasa, de aici si chestia cu porcbagajul, ce deranjeaza inclusiv vizibilitatea din masina din spate

Share this post


Link to post

Pozitia e inalta si la Matiz, dar parbrizul se duce mai mult in sus, la Logan parca se termina prea jos si mi-a dat senzatia ca stau cu capul in plafon. Asa am simtit eu.

Nu am fost in teste cu masina, pur si simplu mi-a picat pe mana si am condus-o asa cum as fi facut-o zi de zi, daca as fi posesorul ei.

Edited by andrew

Share this post


Link to post

Ma uit cu uimire cum au fost emise pareri despre logan pe 254 de pagini :shock: . Baieti chiar va obsedeaza asa masina asta? =))

Edited by dadu1976

Share this post


Link to post

Decat ca pe tine.. care te obsedeaza a ta? :D

Share this post


Link to post

Logan ... rechemat la uzina pe motiv de ... rugina :P . Si asta pentru ca "s-a uitat" sau s-a omis umplerea cu mastic banuiesc eu la sudura dintre aripa spate si contra-aripa, mai exact la pasajul rotilor spate. Inca o dovada a meticulozitatii cu care se lucreaza la Dacia

Share this post


Link to post
Ma uit cu uimire cum au fost emise pareri despre logan pe 254 de pagini :shock: . Baieti chiar va obsedeaza asa masina asta? =))

Nu, dar ii obsedeaza pe altii si trebuie sa suportam. Acum, orice masina mica ti-ai lua, toti te intreaba dup-aia: Da de ce nu ti-ai luat Logan, era la fel la pret si aveai si spatiu...? :grumpy:

Nu mi-am luat ca nu-mi place, zgura mamii voastre... X(

Share this post


Link to post

Am sesizat si eu lucrul asta - Logan de 1an de zile avea deja vopseaua umflata la pasajele rotilor din spate.

Sunt curios cum o sa le "repare", vopsesc 200.000 de masini? :D

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg de ce va mirati. Nu despre asta tot vorbim de 200 de pagini incoace?

 

Oricum, tare opinia lui RamboX dupa ce a laudat LGNul atata pe aici! :) )

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post

Sa nu fie ca la rechemarea cu cricul, resopectiv: na cricu', da cricu'. :mrgreen:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...