Jump to content
Sign in to follow this  
SORAN

Accidente... vazute sau suferite

Recommended Posts

@Tolin

Scenarii judecate profund

1. motociclistul a plecat fulminant de la un semafor aflat la mama dracului, dar totusi langa el erau masini. Ce varza, n-a fost in stare sa accelereze suficient de puternic. Merita sa si-o ia. Judecata profunda.

2. motociclistul nu a plecat fulminant de la un semafor aflat la mama dracului, s-a deplasat in acelasi ritm cu masinile. Din una (sau mau multe) dintre cauzele expuse de Satori, nu a putut observa bizonul. Merita sa si-o ia. Judecata profunda.

3. motociclistul a plecat fulminant de la un semafor aflat la mama dracului, i-a pierdut pe toti pe drum, s-a infipt in gipul inocent. Merita sa si-o ia. Judecata profunda.

4. motociclistul merita sa si-o ia, pur si simplu pentru ca este motociclist. Judecata profunda.

 

Mi se pare cel putin jenant ca intr-o astfel de situatie sa se puna macar problema partii de vina pe care o are motociclistul. Ce as putea sa inteleg? Ca daca nu am experienta sau daca sunt ceva mai incet in reactii trebuie sa mor din cauza acestor specimene? Sau ca daca masina mea ajunge mai repede decat altele la viteza maxima legala, eu trebuie sa accelerez in ritmul mosului cu Trabant de langa mine, pentru a nu iesi din coloana? E ok sa conduci preventiv, dar asa cum spune si Vaxxi, preventiv in limitele previzibilului. Dincolo de ele... :|

Edited by Brainiac

Share this post


Link to post

Te-ai gandit tu gresit. Ideea era: ce a gresit motociclistul din punctul de vedere al sanatatii lui, nu a legii. Daca realizam asta, previzibilul din spusele lui VAXXi devine mai larg. Previzibilul e o chestie de experienta. Daca se poate sa capeti experienta cat de putin nu pe pielea ta, eu zic ca e bine. Ce conteaza ca soferul vinovat face puscarie daca tu stai 2 ani prin spitale sa te refaci?

Share this post


Link to post

Vezi punctul 4, daca primele 3 nu contin raspunsul corect.

Am inteles foarte bine care era ideea, dar modalitatea de a pune problema este cel putin tendentioasa. Iar afirmatiile "judecata sumara" intr-un caz in care singurul care ar putea sa raspunda este probabil motociclistul sunt cel putin gratuite.

Edited by Brainiac

Share this post


Link to post

Nu a luat nimeni din vina tembelului cu gipanul pentru a arunca din ea pe motociclist.

 

Si aici nu e judecata. Se discuta ipoteze si se trag concluzii de urmat de catre cei care le discuta. Atat. Nu se dau legi, nu se dau pedepse.

Share this post


Link to post

"Accidentul acesta dovedeste ca nu iesi invingator, totdeauna, cand pleci primul de la un stop. Din pacate, cine trebuie sa inteleaga asta, n-o face, asa ca vom continua discutia dupa we viitor, cel mult."

 

"De ce era motociclistul primul dintre toti cei care au plecat de la stop ? Raspunsul este simplu, era intr-o accelerare mult mai mare decat ceilalti."

 

"Deja, m-ati convins ca, daca era cineva, imbracat in negru, pe trecerea aceea de pietoni in locul nistorescului si biata pasagera nu l-ar fi observat, ar fi intrat in el. Precis nu s-ar fi asteptat sa treaca cineva, ceva."

 

Deci...da. Fix cum spui tu. Nimeni.

Share this post


Link to post

Brainiac, te-ai cam aprins. Omul ti-a spus ca multi bizoni pot fi evitati, nu ca nu ar fi legal vinovat, tu ai luat-o 'nainte fara frana.

Si eu in seara asta am evitat la mustata un bou de asta cu un mastodont de asta cu numar de CT ce brusc a luat dreapta fara sa se gandeasca la ce e in lateral,

daca nu avema reactie la fractiune de secunda musai ca nu scriam pe aici acum. Marea majoritate a accidentelor le putem insa evita daca stim si deschidem ochiul.

In cazul de care se discuta probabil ca multe nu stim, dar fiecare are voie sa analizeze situatia si sa traga concluzii de cum e bine sa procedam intr-o situatie sau alta,

pentru noi ca cititori asta cred ca e important, sa stim sa reactionam intr-o situatie critica.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Mie astea mi se par chestii de absolut bun simt, nu vad de ce trebuie sa ti le spuna cineva, numai retardat sa fii sa nu iti dai seama de ele.

Offtopic: Tommy, nu stiu cind ai facut tu scoala de soferi si prin prisma carei exepriente de sofat privesti lucrurile acum, insa mi se pare ABSOLUT de bun simt ca un instructor sa ii prezinte elevului (mai ales cind asta din urma nu are nici macar 18 ani, cum a fost cazul meu) cit de multe situatii critice prin care acesta va trece in cariera sa de conducator auto. Daca toti ar face asta si macar 25% ar ramine pe cerebel, cred ca ar fi foarte benefic pentru toti. Pina la urma asta e meseria instructorului, ar trebui sa considere elevii niste zerouri in materie de condus si sa ii ridice pina la un nivel la care, din momentul examenului si obtinerii plasticului, sa nu fie un pericol pe strazi sau pentru ei insisi. Din pacate, din punctul meu de vedere, situatia e putin pe dos.

 

Sa ma leg putin de intrebarea pe care am pus-o mai devreme, vis-a-vis de experienta motociclistului. NU a fost un atac la adresa acestuia, nu il consider vinovat pentru ce s-a intimplat. Insa sint intru totul de acord cu Zmeul, aceasta e linia pe care am vrut sa merg cu rationamentul meu ... nu a vinei d.p.v.d a legii sau a bunului simt ci a unei eventuale posibilitati de a evita sa limita amploarea accidentului. Am un prieten f. bun caruia i s-a pus pata pe o Honda (motocicleta, habar nu am de care, poate stiti voi mai bine ce se poate lua la 10K Eur). In 700km a avut 2 incidente, unul din vina lui (furat de viteza nu a mai avut timp sa frineze decit in portbagajul unuia), unul din vina unei tanti care probabil nu l-a vazut. Ambele situatii, dupa spusele lui proprii, puteau fi evitate cu putina atentie si capacitate de anticipare ... La cei 700km s-a redus in final experienta lui pe 2 roti ... i s-a facut frica de anti-talentul propriu si a revenit la 4 roti. Sincer sa fiu, eu unul ma bucur mult atit pentru el cit si pentru cei care il cunoastem :)

 

LE: Citind postul anterior al lui Tommy, as putea sa ma consider si eu fericit ca nu postez iarasi cum aici la ... "accident suferit". Mergind regulamentar pe banda a2-a din 3 pe linga Dimbovita (zona Spitalului Municipal) ma trezesc in fata cu unul care a dat brusc cu spatele (a tisnit efectiv) fara sa ii mearga lampile de mers inapoi. Desi am claxonat, omul nu a oprit decit dupa ce a ocupat complet banda a 2-a. Recunosc ca am avut un mare noroc si in stinga mea nu se afla nimeni, reusind sa il ocolesc cu niste manevre de gen Testul Elanului. Altfel ... acum eram la TV ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Conduc de mult, prima data am avut volanul in mana acum vreo 22 de ani, carnet am de vreo 15 jumate, masini ale mele de vreo 11 ani, peste 200k km.

Insa unele lucruri sunt strict de judecata, ca apoi sa devina reflexe in urma experientei

Si anume: cat de bou poti sa fii ca daca unul opreste sau incetineste pe o banda alaturata tu sa mergi ca voda prin loboda inainte?

 

Am avut si incidente, am fost norocos, toate au fost usoare.. din 5 parca.. in 4 am fost vinovat si al 5-lea il evitam daca atingeam frana dar am calculat gresit,

la volanul masinii ce m-a atins era o fata ce avea permis de 2 saptamani si a avut o reactie tampita, specifica 100% unui incepator.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Am avut si incidente, am fost norocos, toate au fost usoare.. din 5 parca.. in 4 am fost vinovat si al 5-lea il evitam daca atingeam frana dar am calculat gresit, la volanul masinii ce m-a atins era o fata ce avea permis de 2 saptamani si a avut o reactie tampita, specifica 100% unui incepator.

:) Exact la asta ma refeream. Tu crezi ca in momentul primului tau incident aveai aceeasi prezenta de spirit, stapinire, gindire, aceleasi reactii, etc ? Poate omul nu a fost norocos sau poate nu a stiut/simtit cum sa reactioneze in acel moment. Asa cum zicea Satori la una din posibilitati ... "poate nu a gindit nimic". Nu pentru ca ar fi fost batut in cap ci pur si simplu pentru ca nu a avut inspiratie de moment ... sau a fost coplesit. Acum, la peste 300kkm parcursi fara sa produc un nici un accident din vina mea, imi aduc totusi aminte cum am tremurat efectiv prima data cind am scapat cu bine dintr-o situatie nasoala. La faze similare, in momentul asta nici nu imi mai creste pulsul ...

 

Accept sa fiu injurat de toti motociclistii de pe aici insa parerea mea strict personala, a unuia care nu a condus niciodata vreo motocicleta, este ca daca instinctul de conservare ar fi functionat corect si ar fi avut o experienta cit de cit semnificativa omul nostru ar fi incercat sa frineze/evite gipanul.

Share this post


Link to post
:) Exact la asta ma refeream. Tu crezi ca in momentul primului tau incident aveai aceeasi prezenta de spirit, stapinire, gindire, aceleasi reactii, etc ?

 

Aveam reactii foarte rapide, nu e asta.. ci.. eu am fost pe post de bizon :)

Ah, stai ca mi-am amintit, in 3 am fost bizon nu in 4 (din 5), in una am franat prea tarziu si in una deloc (cea cu fata),

deci tot bizon se poate spune, am vrut sa trec pe acceleratie dar nu am avut destula putere la dacia aia si fata a tras prea repede stanga :D

 

Ideea e ca eu cred ca 99.99% din situatiile critice se pot evita.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Din pacate aveti dreptate :( la scolile de soferi elevii nu sunt invatati ceea ce pe vremuri se chema "conducerea preventiva".

 

O intamplare personala. De cand conduc, cam 2/3 din numarul de km condusi, sotia mea a fost in dreapta. A fost martor la tot felul de situatii cretine din care am scapat doar datorita norocului/experientei/reflexelor. De ceva vreme ii dau masina la drum lung. Acum vreo 2 luni, mergeam spre Slobozia ... ea conducea. La un moment dat se posteaza in spatele nostru un nene cu o Astra Clasic ... si sta acolo vreo 10 km ... in timpul asta noi mergeam cu max. 80 km/h in afara, 50 km/h in localitate. La un moment dat, intr-o zona cu linie continua, in curba, la 100 m de un podet peste un canal de irigatii (nu se vedea ce vine pe partea cealalta) bizonul intra in depasire fara sa semnalizeze (cand conduce sotia imi pun oglinda cum au instructorii pe masinile scoala ... sa vad si eu in spate) in timp ce din fata apare o duba de 3,5 to. Idiotu se trezeste in paralel cu noi si ... pur si simplu ... trage dreapta de volan. Inainte ca eu sa apuc sa trag de frana de mana si sa pun mana pe volan ... sotia deja franase si trasese ea de volan dreapta.

 

La cat ii este de frica de masina (nu a condus mai mult de 1000-1500 km desi are carnet de 5 ani) m-a uimit. Pur si simplu a reactionat exact ca mine (mai putin claxonul :D ) si nu s-a panicat. Desi nu am dat niciodata o atentie deosebita, faptul ca de multe ori ii explicam in detaliu manevrele pe care le faceam ... au ajutat-o sa-si formeze niste reflexe. Mi-a placut chestia, mai ales ca de atunci i-a mai crescut putin increderea in ea ... iar eu sunt putin mai aproape de prima petrecere la Galati la care sa conduca ea la intoarcere =))

Share this post


Link to post
pentru noi ca cititori asta cred ca e important, sa stim sa reactionam intr-o situatie critica.

 

Ehe, ce bine ar fi sa se intample asta :) realitatea e ca nu poti sa mergi tot timpul cu toate simturile ascutite la maxim, si cred ca oricine care a sofat mai mult la viata lui a fost surprins cel putin o data "in offside": nu s-a uitat in oglinda cand ar fi trebuit sa se uite, nu a franat din timp la o trecere, samd.

 

Repet, lu' bietu' Norick Abe ce putem sa-i reprosam, ca n-a avut reflexe bune ? Sa fim seriosi. Uneori, shit simply happens no matter what. Treaba asta cu conducerea preventiva este doar o "carpeala" adoptata in lipsa de o solutie mai buna la hoardele de soferi retarzi prezenti pe sosele. Daca toata lumea ar circula corect, n-ar mai fi nevoie de conducere preventiva.

Share this post


Link to post

Nimic pe lumea asta nu e 100% sigur, se poate intampla orice. Insa anticiparea gafelor e singura carpeala care ne salveaza de multe ori.

Share this post


Link to post
Mie astea mi se par chestii de absolut bun simt, nu vad de ce trebuie sa ti le sp[una cineva, numai retardat sa fii sa nu iti dai seama de ele.

 

Nu e chiar asa maestre. Sigur, la un moment dat se prinde fiecare de chestiile astea, insa poate fi cu un incident prea tarziu pentru cineva. Precizarea mea vine dupa experienta iesirii in oras cu vreo 3-4 proaspeti posesori de carnet (imediat dupa ridicarea de la politie). Nici unul din cei cu care am mers nu aveau astfel de reflexe, insa odata explicate chestiile astea, le-au ramas destul de bine intiparite in minte. Una e cand iti explica altcineva, alta e cand inveti pe pielea ta.. sau a altuia.

Share this post


Link to post
Si anume: cat de bou poti sa fii ca daca unul opreste sau incetineste pe o banda alaturata tu sa mergi ca voda prin loboda inainte?

Tommy din pacate nici eu nu am fost invatat asa cum spunea Salex in scoala de soferi (am facut-o in 2002), dar mi-am deprins singur acest obicei de a judeca logic ca aceea coloana nu se opreste aiurea. Referitor la quote cat de bou poti sa fi? am vazut un caz la o trecere de pietoni s-a oprit coloana de masini sa acorde prioritate si se gaseste un bou sa iasa din coloana, ca de restu ne-am operit ca prosti, a luat-o pe linia de tramvai si a sters pietonul trantindu-l la pamant. Din fericire nu a patit nimic, pe langa sperietura si probabil cateva vanatai, si culmea tupeului nesimtit m-ai vroia sa si plece cand a vazut ca s-a ridicat dar nu a reusit din cauza la ceilalti soferi si pietoni care au intervenit. Deci dupa cum vezi exista, ca o paranteza legat de faza asta eu cand sunt pieton si traversez nu i-au pe garant ca a oprit cel din prima banda pe care trec, ma opresc in fata lui si intind gatul ca girafa sa vad daca nu vine vreun bou de genul celui descris pe cealalta banda pe care urmeaza sa o traversez.

Edited by Bogdan_80

Share this post


Link to post
Inainte ca eu sa apuc sa trag de frana de mana si sa pun mana pe volan ... sotia deja franase si trasese ea de volan dreapta.

Niciodata sa nu mai ai reflexele astea!

1. Niciodata nu stii cum reactioneaza exact cel care conduce

2. Nu vei putea niciodata controla din dreapta fara sa ai pedalele o masina la care se trage frana de mana la >30 kmh.

Share this post


Link to post

Faza asemanatoare intimplarii cu moto si Nistorescu, doar ca protagonistii au fost toti in masina. La trecerea de pietoni din fata APACA (pe Maniu) eu eram pe banda I. Pieton angajat, il vad de la distanta si incetinesc, in acelasi timp masinile de pe banda a III-a incetinesc si opresc si ele dar ... SURPRIZA ! Pe banda a II-a venea tare un Cielo albastru, am apucat sa il vad in oglinda si sa ma ingrozesc de ce se preconiza ca se va intimpla. In ultimul moment a pus o frina disperata, tiriind masina vreo 30 metri, ma uitam la el si ma rugam sa o tina in linie dreapta pentru a nu ma pocni pe mine sau pe vecinii de pe banda 3. Am exagerat spunind in ultimul moment, de fapt a frinat prea tirziu ... Pietoana angajata in traversare TOTAL REGULAMENTAR a ramas fara o sacosa din plastic si s-a ales cu o sperietura zdravana. A avut ceva noroc si reflexe, a apucat sa se fereasca ! La mai putin de o luna, la aceeasi trecere de pitoni dar pe sensul celalalt, o faza identica a dus la ranirea si decesul unui pieton ...

 

Nu zic ca nu invatam multe de unii singuri, ii condamn doar pe instructorii auto care n-au pic de simt al raspunderii, nu isi fac treaba asa cum ar trebui. Nici nu mai vreau sa pornesc discutia despre cum "se dau" permisele ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Ehe, ce bine ar fi sa se intample asta :) realitatea e ca nu poti sa mergi tot timpul cu toate simturile ascutite la maxim, si cred ca oricine care a sofat mai mult la viata lui a fost surprins cel putin o data "in offside": nu s-a uitat in oglinda cand ar fi trebuit sa se uite, nu a franat din timp la o trecere, samd.

 

 

Uite ca nici eu nu o puteam spune mai bine. Concluzia care este... nu trebuie sa ne bazam pe simturile partenerilor de trafic. Toti participantii la trafic trebuie sa isi utilizeze simturile si atentia pentru a ajunge intregi acasa. Acest lucru e valabil pentru toti bizonii din trafic atat "conservari" cat si motociclisti(in special).

Edited by ZeNeSeu

Share this post


Link to post

Daca ai stii despre ce vorbesti, ti-ai da seama ce valabilitate are ceea ce ai spus.

N-am fost niciodata la fel de atent si treaz la volan cat am fost pe motor, chiar si in momentele de maxima relaxare.

Share this post


Link to post
Niciodata sa nu mai ai reflexele astea!

1. Niciodata nu stii cum reactioneaza exact cel care conduce

2. Nu vei putea niciodata controla din dreapta fara sa ai pedalele o masina la care se trage frana de mana la >30 kmh.

Stiu :uff: ... la faza cu frana de mana ... ala a fost reflexul. Din fericire, chiar daca as fi tras de ea ... tinea foarte sus (a doua zi urma sa ma duc la revizia de 80k ... deci ii venea randul la strans :D ).

 

Facusem testul inainte, sa vad ce se intampla, cu mine la volan. Am tras de maner cat de tare am putut in sus ... la 80 km/h ... pe asfalt uscat. Nu a fost cine stie ce frana ... dar nici nu a fugit de fund, asa cum ma asteptam. Probabil pe gheata ... alta era situatia.

 

Cat despre reactiile sotiei la volan ... sper sa nu ma insel ... dar in general "o citesc". Atunci a fost unul din putinele (daca nu chiar singurul) cazuri in care m-a surprins.

Share this post


Link to post

Ciudate "apucături" numite reflexe mai au unii :) Cât despre tras frâna de mână în mers, dacă ea ţine cât de cât, şi se efectuează la o viteză mai mare de 35-40, concomitent cu trasul de volan, nu cred că mai e cazul să vorbesc de urmări.

Dacă vă e frică cu cineva la volan, nu vă urcaţi în maşină... Pentru binele multora, inclusiv al tău, n-o mai face pe "instructorul" din dreapta, încearcă să îţi "cenzurezi" reflexele.

 

Din păcate, în urma accidentului descris aici şoferul Matizului a decedat! :|

Share this post


Link to post

Azi, la ora 7 dimineata, un accident la Mina Minovici cu o supernova sau solenza facuta praf. A intrat intr-un pom si l-a rupt. Stie cineva mai multe detalii?

Share this post


Link to post
Ciudate "apucături" numite reflexe mai au unii Cât despre tras frâna de mână în mers, dacă ea ţine cât de cât, şi se efectuează la o viteză mai mare de 35-40, concomitent cu trasul de volan, nu cred că mai e cazul să vorbesc de urmări.

Dacă vă e frică cu cineva la volan, nu vă urcaţi în maşină... Pentru binele multora, inclusiv al tău, n-o mai face pe "instructorul" din dreapta, încearcă să îţi "cenzurezi" reflexele.

Stiu urmarile ... atat timp cat nu am ajuns sa fac "miscarea" nu stiu daca as fi facut-o pana la capat ... habar n-am ... n-am avut timp sa "compilez" ... in masina nu se auzeau decat injuraturile ... in cor =))

 

Cat despre frica ... nu imi este frica cu ea la volan, din contra :D Si, in nici un caz, nu o fac pe "instructorul". S-a intamplat ca in 100 km cu sotia la volan sa nu deschid gura (sau sa vorbesc continuu la telefon). Tine cont insa ca, spre deosebire de marea majoritate a soferilor fara multi km la bord ... e constienta de asta ... si cand nu stie ce sa faca ... intreaba!! Iar eu sunt calmitatea intruchipata > :) ... sunt constient ca este singura mea sansa sa o vad conducand singura, sa nu mai faca naveta la Galati cu titicaru' in timp ce masina sta degeaba in parcare (rar plec 2 zile pe saptamana si ... in cea mai mare parte a cazurilor o fac in zilele in care nu are ore).

Share this post


Link to post
... Am inteles foarte bine care era ideea, dar modalitatea de a pune problema este cel putin tendentioasa. Iar afirmatiile "judecata sumara" intr-un caz in care singurul care ar putea sa raspunda este probabil motociclistul sunt cel putin gratuite.

A te pune in rolul avocatului diavolului este o metoda de analiza. Orice om cu mintea neinfierbanta iti va spune ca manevra bizonului este o conditie necesara, dar nu si suficienta pentru un eveniment transformat intr-un accident cu urmari grave. Dupa cum ai citit, discutia a pornit de la o remarca, a urmarit firul ei si a propus extragerea unui invatamant. Nu si-a propus cineva gasirea unui vinovat (altii au treaba asta in sarcinile de serviciu).

Altfel, cand scrie Satori ca pe vremea asta nu prea poti frana, nu prea poti vira brusc, iar pozitia de pe motor, mai ales in conditiile unui pasager in spate, nu-ti permite sa ridici privirea sa observi o namila de x5 care trece peste rondul de flori care delimiteaza sensurile in dreptul unei treceri de pietoni, cineva care n-a mers vreodata pe motocicleta nu poate decat sa se intrebe: cui foloseste o plimbare pe motor in conditiile acestea ? Concluzia "motociclistu merita sa si-o ia" iti apartine, n-am citit-o la altii. Daca tu o atribui altcuiva, esti departe de adevar.

 

Daca ai avea ocazia sa discuti cu motociclistul, dupa vreo doua saptamani de la accident, si ti-ar povesti cum vede el toata povestea, dupa nedoritul timp de reflexie, ai fi mirat sa constati ca, singura lui intrebare ar fi: "ce trebuia sa fac si n-am facut pentru a evita accidentul ?" Asa ca, unii au incercat pe acest topic sa-i gaseasca un raspuns.

Share this post


Link to post

Nu cred ca exista un raspuns clar la ce putea sa faca nici pentru el.

Mai intotdeauna este o combinatie de factori si, da, pentru usurinta si pentru a satisface orgolii sau prejudecati (cum ar fi motociclism = viteza exaferata), se poate alege un factor si... gata.

In realitate, mai intotdeauna, exista o combinatie de factori. Neatentie, oboseala, nervii acumulati datorita aglomeratiei produse de aprinderea luminitelor, frig (la un moment dat nu am reusit sa pun frana pentru ca pur si simplu nu imi mai simteam degetele, inghetasera si nu realizasem acest lucru), masina neagra intr-un loc unde cu siguranta nu ar fi trebuit sa fie, incredere ca totusi, cand faci o tampenie, o faci cu o urma de responsabilitate, gume tocite dupa un sezon lung, placute de frana la fel, o masina inalta care iti blocheaza vedere, masini cu geamuri fumurii ce iti blocheaza vederea, un Logan ce atunci cand franeaza i se aprind semnalizarile in loc de stopuri de frana... pot fi foarte multe. Si e usor sa le ignori.

Important e sa se faca bine amandoi. De nenelu Nistorel nici macar in dos nu ma doare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...