Jump to content
Sign in to follow this  
de esenta tare

Probleme La Relanti Kalos 1150 Cmc, 2004

Recommended Posts

S-o schimb sau s-o ung?

Ce preferi. Pana o inlocuiesti poti s-o speli cu alcool si apoi sa torni in ea ulei de mecanisme. Eu fac acest lucru de 2x pe an, fara sa "zbarnaie".

Edited by tolin

Share this post


Link to post

@ tolin - azi, pe la 12 (deh, duminica, fara ceas desteptator, stiti cum e) i-am dat un reset si idel learn. Totul parea ok. Toata ziua a mers foarte bine. Totusi, acum, seara, am zis sa mai dau o cheie. Zis si facut si, surprize-surprize: acum cu venirea serii iar apar problemele cu relantiul! Deci, ce este de facut??

Va rog sa ma ajutati cu un sfat ca nu stiu ce sa-i mai fac!

In alta ordine de idei, pe admisia de aer, langa IAC sunt doi senzori. Unul, cel de acceleratie (care a fost schimbat in service si de care nu mai sunt asa sigur ca era cel cu probleme) daca ii scot mufa se aprinde becul in bord. Celalalt, daca ii scot mufa nu are nici o reactie (nici nu stiu cum se cheama sau ce face, dar ma prind eu! ).

Deci, ce parere aveti?? Ce ar mai fi de facut ???

Si totusi, ce face cel de-al doilea senzor??

 

Multumesc de raspunsuri!! si scuze daca sunt off topic!!

Share this post


Link to post

Hai sa o luam in ordine:

1. Daca bujiile erau ude eu iti recomand o curatare de injectoare (cu ultrasunete, intr-un atelier specializat care sa si verifice dupa daca merg bine)

2. Curata IAC-ul si clapeta de acceleratie cu spray de admisii

3. Lambda 1 variaza (sau ar trebui) intre 0.1/0.2 si 0.9/0.8 v, lambda 2 ramane relativ constanta. Oricum, fara scanner de uzina slabe sanse sa vezi corect lambda 2.

Share this post


Link to post

@ andreib

1. bujiile nu erau ude. De altfel, masina merge bine, se tureaza bine, urca pana la 6.000 de ture in sarcina fara probleme.

2. au fost curatate si extracuratate (de mine si de cei din service)

3. nu cred sa fie de la sondele lambda. Motorul merge bine, dar are momente cand o ia pe... aratura! Si cred ca asta vine de la un senzor care nu functioneaza cum trebuie.

Oricum, acum ma muncesc sa fac rost de soft original GM. Si cred ca am sanse. Dupa aceeia voi vedea ce si cum (asa cum spune maestrul Tolin).

Share this post


Link to post

Nu vreau sa fiu mistic, deci mai intai ma justific apoi te... sfatuiesc :)

Am avult de 2 ori probleme "ciudate" la masina, ambele succedand umblat pe ici pe colo cu miscare de fire si conectori. Din pacate, niciodata n-am avut prea multa rabdare in a tatona fiecare cauza posibila in parte, dar am capatat un soi de banuiala asupra firaraiei. Tot din pacate, n-am avut curiozitatea sa fac o verificare pe indelete.

Oricum...

Ia fiecare conector si firisor prin preajma caruia stii ca s-a umblat si... gadila-le un pic. S-ar putea sa le placa :D

Ca o incercare de explicatie cu aer... stiintific la ceea ce spui, ar fi... dilatatia! Nu dati cu parul, sttinta are tendinta sa devina... intuitiva ;)

 

 

Share this post


Link to post

@ AB

Problema mea vine din... neant! Adica, totul era ok si fara veste si fara sa umble nimeni pe la motor sau fire... s-a intamplat! De atunci, tot umblu pe la fire si... nimic! absolut nimic!

Oricum, ma simt de parca as avea Ford - la astea am auzit ca exista o traditie: tin mult dar cand se strica, te rup la buzunar! Bine pe mine nu m-a costat mult (doar 200 lei pana in prezent), dar este cam ciudat ca nici in service nu stiu ce sa-i faca!! Si totusi... nu tine relanti-ul si asta nu e in inchipuirea mea (doar). Deci, ce este de facut ?!

Share this post


Link to post

Vin si eu cu o parere, e ceva care iti scapa, de fapt ii scapa ECU :)

Ai verificat tensiunea pe baterie, respectiv papucii de la cablurile bateriei? Au prostul obicei de a oxida firele sub sertizare.

Atunci s-ar explica de ce:

1. simptomele au aparut dupa oarece vechime

2. ECU nu reuseste sa isi faca corect procedura Idle Learn primind informatii ambigue

Share this post


Link to post

Motorul se opreste numai la rece sau si apoi, cald? A verificat cineva prin service functionarea IAC-ului? Chiar daca o fi curatat, poate este defect. Se opreste motorul numai cand temperatura este mica afara sau si cand este cald?

Share this post


Link to post

Multumesc pentru ajutor. O s-o iau metodic:

@ perfidus: bornele bateriei, desi masina a pornit spre 5 ani, nu sunt oxidate. Le-am desfacut si verificat pentru ca m-am gandit sincer (la ce am mai citit aici pe forum) ca ar putea fi o problema aici. In alta ordine de idei, tot sistemul de incarcare al masinii functioneaza exemplar. Sincer nu pare a fi probleme aici.

@ closchkutza: Motorul se opreste indiferent daca e cald sau rece (el, motorul) sau daca afara e frig sau este mai cald. Pur si simplu pare ca nu reuseste sa-si regleze turatia la relanti. Cand o pornesc dimineata, nu tine la relanti, asa ca o mai tin din pedala de acceleratie (ca pe timpul vechilor Dacii) si dupa putin timp isi revine. Bine, turatia sta undeva pe la 600-700 dar relativ sta singura. In mers, cateodata, o apuca si moare pur si simplu la relanti. Dau la automat (slava Domnului ca asta inca merge... ) o pornesc si apoi... incerc sa ma dau in trafic!

 

Pe admisie sunt doi senzori, unul este de acceleratie (care mi-a fost schimbat in service si fara rezultat) iar celalalt... nu stiu ce face (in service mi-au retezat scurt elanul, ce dom'le te pricepi mai bine ca noi?!?! Eu nu zisesem ca ma pricep mai bine dar chiar ei au spus ca e o problema pe admisie si m-am gandit ca daca acolo sunt doi senzori si unul a fost schimbat (si nu se vad rezultatele), poate e de vina cel deal doilea!? Voi face ceva poze si le voi posta pe forum ca poate asa ii vine cuiva vreo idee salvatoare!!

Share this post


Link to post

Pare o problema de IAC. Faptul ca in totul este normal, curatat, ca nou, indica lucrul asta. Nu stiu daca se poate verifica simplu, pen'ca nu stiu daca e comanda in curent continuu (ar fi simplu) sau impulsuri modulate cumva (mai greu de testat). Verifica in manual daca si cum se poate testa IAC-ul si fa-o daca poti. Altfel ar trebui sa ai unul bun in conditii de motor rece, ca sa te lamuresti. Oricum, nu asa... face toate :)

Share this post


Link to post

@ AB - M-am gandit si eu la IAC, dar... totusi... pare ca nu are suficient aer.

post-25185-125991253214_thumb.jpg

In prima imagine este senzorul care nu l-am schimbat si care banuiesc ca ar putea fi cu probleme. Celalalt senzor (pe care l-am schimbat - am vrut sa-i fac si lui o poza, il mai am pe cel vechi, dar nu l-am gasit...) este, practic, situat sub cel care se vede (scuze, imaginea nu este tocmai cea mai fericita, dar, poza am facut-o cu telefonul, nu am avut altceva la indemana)

Ce este senzorrul din poza, ce face, este posibil ca el sa fie inamicul meu??? ce ziceti??

 

In a doua imagine

post-25185-125991256141_thumb.jpg

sageata indica dopul pe care l-am scos si pe unde isi ia aer suplimentar. Daca-i pun dopul la loc (asa cum era din fabrica) atunci moare la relanti imediat. Asa, fara dop, reuseste cumva sa-si mentina relantiul.

Deci, ce parere aveti?

 

Asa ca nu stiu ce sa zic de IAC... Oricum, la ora asta mi-a cazut pata pe senzorul din prima imagine. Dupa ce ma lamuresc cu el, nu stiu, cred ca ma apuc sa desfac IAC-ul.

Edited by Nexxus_2009

Share this post


Link to post

Pai ala din prima poza nu este IAC-ul?

 

Respectiva piesa, IAC-ul, se ocupa cu furnizarea de aer la ralanti. Daca el nu functioneaza cum trebuie(chiar daca este curat luna) motorul o sa primeasca mai putin sau mai mult aer decat ii trebuie. Din cate stiu eu se poate verifica functionarea sa corecta pe scaner.

Vezi ca nu e bine sa iei aer direct din atmosfera, nefiltrat. Risti sa-ti strici motorul!

De asemenea, (nu stiu daca sistemul clapetei de acceleratie este ca la matiz) insa este posibil oare sa se fi umblat la surubul de capat(minim) de cursa al clapetei de acceleratie(daca are asa ceva) si sa fie inchisa de tot? Asta coroborat cu un IAC ce functioneaza defectuos poate priva motorul de aer si la cald si la rece.

Share this post


Link to post

Nu stiu ce e ala pentru ca pana acum, adica 4 ani si peste 100.000 km, nu am avut nici un fel de problema, ridicam capota doar pentru a face schimbul de ulei si filtru, completare lichid parbriz si spalare motor.

Deci, utilajul ala am inteles ca este in jur de 85 ron si cred ca am sa-l schimb.

Share this post


Link to post

Acela este IAC-ul.

In alta ordine de idei, mi se pare ciudat sa zici ca e curatat si in stare de functionare, dar sa nu stii cum arata si unde este montat...

Share this post


Link to post

Da, pare ciudat, dar am circumstante atenuante: nu am umblat la masina pana acum pentru ca, in primul rand a mers super bine, al doilea, am fost in service si, daca acolo spun una, pai logic ar fi sa si stie ce vorbesc!, vai mie ca tembel am mai fost!!

La Radacini, niste ametiti (imi aduc aminte ca Satori la un moment dat le spunea mecanicilor "maimute" - mare dreptate avea) care m-au trimis la plimbare ("daca nu s-a aprins nici un bec masina merge dom'le!!!"). Am fost la Autonet, aia alti destepti, mi-au curatat toate cele si mi-au schimbat senzorul de turatie (despre care banuiesc ca l-au schimbat aiurea, voi verifica si daca am dreptate ma duc peste ei si le fac scandal, poate vor fi mai atenti pe viitor). Am fost pe la alti mecanici recomandati de diversi amici care au facut toti aceeasi operatiune de curatare (le spuneam ca au umblat/curatat altii pe acolo inainte, dar... "n-a facut cum trebuie, nu toti se pricepe!!"). Nimeni nu a desfacut IAC-ul.

Vazand rezultatele furtunoase pe care le-am obtinut de la diversi mecanici si unitati service, am luat problema in mana, cum se spune si dupa ce m-am culturalizat pe forum, azi dimineata, am desfacut IAC-ul (m-a muncit de am innebunit, suruburile erau parca lipite acolo - nu fusesera desfacute niciodata, asa ca am dat corpul jos si am tras de ele). Desi pe galerie era curatenie luna, totusi, IAC-ul era super murdar, nu pot descrie in cuvinte! Am facut si un mic test, am incercat sa curat IAC-ul prin galerie. Nu merge! Pur si simplu solutia nu ajunge la IAC si, deci, curatarea este ineficienta. Am pus totul la loc si am dat la cheie. Merge, cel putin acum. Am facut un mic drum de test si de mai multe ori am pornit si am lasat-o la relanti si tine, sper sa nu ma bucur prea devreme. Voi vedea in zilele urmatoare.

Oricum, tin sa multumesc tuturor pentru informatiile oferite. Este exclusiv vina mea ca am mers pe mana "meseriasilor", dar am zis ca asta e domeniul lor si deci, stiu cu ce se mananca. Ar fi stupid sa te duci la doctor sa te opereze de apendicita dar inainte sa te intrebe unde anume ar trebui sa taie!!?? Asa si mecanicii (repet nu am fost doar la unul, sau la nea' Caisa din spatele blocului) care nu stiu lucruri elementare dar care au pretentia sa-i platesti pentru onoarea pe care ti-au facut-o sa se uite la masina ta.

Nu stiu pe viitor ce voi face, dar sigur voi fi mult mai atent cand vine vorba de mecanic, oricum, cred ca este indicat sa incerci mai intai singur sa rezolvi problema si daca iti prinzi urechile, sa te rogi fierbinte sa gasesti un meserias adevarat!!

Share this post


Link to post

 

[...] azi dimineata, am desfacut IAC-u [...]

 

Am pus totul la loc si am dat la cheie. Merge, cel putin acum.

 

 

Era o bună ocazie să-i "aplici" un reset al ECM-ului, urmat de o procedură completă şi corectă de Idle Learn.

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Stiu, dar acum ca merge si inca din ce in ce mai bine, parca mi-e frica sa nu stric ceva. Am dat la reseturi si idle learn incat bietul calculator nu cred ca mai stie pe ce lume e. Sunt bucuros ca merge, de restul mai vedem.

 

Inca o data multumesc tuturor de ajutor! si rusine mecanicilor si unitatile service care au vazut masina mea si n-au stiut ca rezolvarea era o chestiune elemetara si simpla!

Share this post


Link to post

Bravo, dom'le!

Tu chiar ar trebui să scrii aici.

 

PS: Am schimbat şi eu valva PCV (15 lei) şi singura diferenţă e... acustică. Bine, nici nu avea ce să se întâmple, relantiul încă era OK.

Share this post


Link to post

Stiu, dar acum ca merge si inca din ce in ce mai bine, parca mi-e frica sa nu stric ceva.

 

Agnosto-misticism si... vorba multa, saracia omului :(

Share this post


Link to post

salut..am o problema cu relantiul la un aveo 1,2 72 cp-25000 km...opresc masina fac curat in ea si cand pornesc sa plec relantiul nu mai scade sub 1500 ture si oscileaza spre 2500...o parere s-au o rezolvare..ms...

Share this post


Link to post

Citeste topicul, gasesti rezolvarea.

Share this post


Link to post

eu l-am citit de 2 ori (prefer sa citesc si de 10 pana inteleg exact procedurile inainte sa ma apuc sa ''desfac'')

 

''salut..am o problema cu relantiul la un aveo 1,2 72 cp-25000 km...opresc masina fac curat in ea si cand pornesc sa plec relantiul nu mai scade sub 1500 ture si oscileaza spre 2500...o parere s-au o rezolvare..ms... '''

 

o problema similara am si eu , la relanti sta la 2000-2100 rot/min, pe masura ce se incalzeste motorul incepe sa oscileze intre 1300-2100 rot/min intr-un interval de 10-15 sec, aceasta oscilatie dureaza 2-5 sec, in mers oscilatiile 1200-2100 sunt continue ( mers la liber fara frana/ fara frana de motor fara picior pe ambreaj(scoasa din viteza) sau invers, daca opresc(la semafor) oscileaza 2000-2100 rot/min. am fost la 2 service-uri , mi s-au propus diferite variante , de la a schimba corpul cu clapeta de acceleratia pana la sonda lamda incredibil!!! ma-m convins cu service-urile(intradevar sunt si meseriasi , inca nu am dat eu de ei asta e), filtru aer curat, bujii noi(2000km). Situatia este destul de ''grava'' pt mine deoarece trebuia sa ''acctionez'' intr-un fel(la service cu inima in dintzi sau sa incerc eu) am renuntat la garantie deoarece sunt prea nesimtit (toata lumea vrea bani dar ei te ''jupoae'') schimb ulei,bujii,ulei motor+cutie viteze,filtru benzina/ulei/aer le-am facut eu personal cu destula acuratete. Poate ma ajuta cineva cu aceasta problema , sau cine a intilnit-o si cunoaste remedierea ei pls impartasiti-o si cu mine. Stima.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun.

Share this post


Link to post

Problema s-a discutat, e de la MTIA, care se afla in corpul clapetei.

Share this post


Link to post

ms pt raspuns, inca 1 intrebare : daca demontez corpul, desfac MTIA si curat cu solutie pentru contacte acel potentiometru se va remedia? sau trebuie sa scot banu sa iau alt MTIA(sau chiar tor corpul clapetei ca deh poate s-o vine cu totul in cazul achizitionarii de la o reprezentanta) se poate regla in vreun fel MTIA?

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun.

Share this post


Link to post

Incearca, da jos corpul clapetei si apoi capacul de la MTIA. Vezi ce gasesti pe acolo, niste poze ar fi bine venite. La service n-au alta solutie decat schimbarea corpului clapetei.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...