Jump to content
Sign in to follow this  
de esenta tare

Probleme La Relanti Kalos 1150 Cmc, 2004

Recommended Posts

Un Idle Learn corect executat nu poate avea asa un rezultat. Ai vreun furtun fisurat ? Motorul "galopeaza" ?

 

Da jos furtunul care intra in corpul clapetei de la filtrul de aer si curata clapeta cu Carb Cleaner.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Asta mai incerc maine, si eventual m-as uita la pozitia comutatorului CO benzina dar nu stiu unde se afla.

Share this post


Link to post

N-are legatura cu asta, lasa-l asa. Daca n-o rezolvi, fa un drum la Bv.

Share this post


Link to post

Mai incerc curatirea, daca nu da nici un rezultat, ma programez la service.Momentan mai urgent este vopsirea unor elemente din masina , ca am luat batuta de o grindina si ma deranjeaza tare, ca altfel arata super (negru metalizat).

Share this post


Link to post

Eu ziceam sa vii la mine, nu te trimiteam la service.

Share this post


Link to post

Mersi, daca nu ma descurc, vin. Inainte iti scriu.

Share this post


Link to post
M-ati innebunit cu chestii de genul: a stranutat pisica, o fi bolnava?

E adevarat ca e greu de gasit o explicatie pentru ceva ce se intampla asa din senin, dar tocmai d-aia nu trebuie sa te impacientezi de la o intamplare. Desi poate fi ceva serios in cele din urma, asta nu inseamna ca chiar este.

Problema este data de softul motorului. Acest soft este foarte vechi iar compania americana care l-a proiectat a dat faliment. Singura companie care se mai ocupa de soft-uri de motor este Bosch, dar GM nu lucreaza cu ei. Din pacate aceasta problema tine tot de capitolul siguranta masinii care din pacate la GM Chevrolet este ca si inexistenta. Aceasta se va rezolva probabil in vreo cativa ani si atunci cand ne vom prezenta cu masinile la revizii ni se va spune ca din partea firmei se face upgrade softului gratuit, dar asta nu ne va incalzi cu nimic deoarece pe o tehnologie veche ei au luat bani frumosi. Asa ca nu mai schimbati benzina, uleiul sau reset la calculator ca nu veti rezolva aceasta problema. O masina din ziua de azi are foarte multe lucruri pe care noi nu le vedem dar ei ca producatori le stiu foarte bine numai ca nu gasesc rezolvari in timp util. Daca mai doriti si alte amanunte referitoare la marca chevrolet va mai pot da. De la problema cu discurile de frana pe care am avut-o m-am documentat si obtinut informatii foarte utile (de la specialisti straini care lucreaza in domeniul informatic auto) referitoare la aceasta marca de autoturism. Apropo, cu acest tip de problema se confrunta si ford si suzuki.

Share this post


Link to post

Lasand la o parte ca m-am trezit citat banuiesc ca dintr-un pur motiv de simpatie :) as vrea sa stiu ce ar trebui sa facem pentru a beneficia de "informatii foarte utile (de la specialisti straini care lucreaza in domeniul informatic auto)", macar pentru problema franelor si macar o parte din ele.

Nu e la misto, cu toate ca genul de post ca cel de mai sus nu ma poate abtine la genul de post ca cel prezent :D

Share this post


Link to post

ECM-ul de pe motorul in discutie este Siemens, deci, nicio legatura cu vreo firma america sau cu Bosch. Update-urile sunt oferite gratuit de catre GMDAT in reteaua de service-uri care-i reprezinta, GMDAT Service Europe, ele pot fi download-ate de pe server. Romania nu exista in aceasta retea care se opreste la Budapesta. Poate si din ignoranta americana care considera Budapesta capitala Romaniei.

Toate ECM-urile si programele de pe Chevrolete actuale sunt de pe vremea Daewoo, de ex. noutatile de pe Aveo 2008 HB cu motor de 1,2L sunt disponibile si in ECM-ul de la Kalos 2004 HB de 1,2L. Actualmente Siemens Automotive a fost preluat de catre Continental, deci, nu exista vreo intrerupere. Confuzia ta poate veni de la motoarele mai mari care au ECM Delphi, american care este posibil sa fi dat faliment, nu m-a anuntat, inca. Altfel, rolul resetului (power on reset) si a resetului din scaner in cazul anumitor erori n-are legatura cu topicul acesta. Oricum, explozia de dispozitive de citit si curatat coduri de erori aflate pe piata imi spune ca problema-i universala si ca se datoreaza unei nevoi obiective.

 

Obs.: dupa eroare P0300 este obligatorie resetarea erorii din scaner, altfel motorul nu va merge bine (asa a prevazut fabricantul), deci, nu va mai mirati ca in service se procedeaza asa si va mai mirati ca nu mai fac altceva la motor pentru ca n-au altceva de facut in lipsa unor update-uri la ECM.

Share this post


Link to post

Lasand la o parte ca m-am trezit citat banuiesc ca dintr-un pur motiv de simpatie :) as vrea sa stiu ce ar trebui sa facem pentru a beneficia de "informatii foarte utile (de la specialisti straini care lucreaza in domeniul informatic auto)", macar pentru problema franelor si macar o parte din ele.

Nu e la misto, cu toate ca genul de post ca cel de mai sus nu ma poate abtine la genul de post ca cel prezent :D

[/quot

Poftiti una:

- producatorii auto pentru pietele cu vanzari mari de masini si care se respecta pun incepand din 2003, 2004 softuri ce controleaza in totalitate tot ce inseamna buna funtionare a motorului (injectie, admisie benzina, admisie aer etc.). Uitati-va la motor si veti observa ca la chevrolet acest lucru nu este valabil. Admisia de aer se face de catre sofer in functie de cat de tare apasa pe pedala de acceleratie, ceea ce inseamna un amestec destul de imprecis intre combustibil si cantitatea de aer. Softul calculeaza doar constantele pe care le are introduse din fabricatie dar admisia de aer nu. Acesta este unul din motivele care apare in functionarea uneori defectuoasa a motorului. Acest soft din chevrolet pentru pietele est europene si asiatice este din perioada 2000-2001. Daca doriti si alte informatii privind softul aceastei masini pe cat posibil va stau la dispozitie. Acest lucru este valabil pentru toti colegii de forum.

Share this post


Link to post

Ce legatura are asta cu oscilatia regulatorului de pozitie a clapetei la MTIA sau cu invatarea pozitiei la ralanti (subiectul topicului) ?

 

Offtopic: cred ca tu confunzi gama de preturi a motoarelor, nu se pune echipament de avion pe cele mai ieftine masini. Altfel, deschide un topic, sunt foarte curios cum functioneaza un motor cu ECM destept la care nu conteaza cum apesi pedala.

Share this post


Link to post

Iti spun eu:

- pedala e legata prin cablu direct la vitezometru si turometru: tu apesi, acele se misca

- exista un simulator de zgomot de motor de curse: tu apesi, el face vrooom

- motorul se afla de fapt pe orice alta masina decat GM, care doar emuleaza

In rest, daca mai vrei, iti spune amicu' lvdsgdtefs220345 (care nu este nici de la Chevrolet, nici de la Ford, nici de la Suzuki). Poate e de la Lamborghini :) Faptul ca are Aveo, nu e o surpriza: schimb de experienta. Sau spionaj industrial daca vreti.

Share this post


Link to post
Softul calculeaza doar constantele pe care le are introduse din fabricatie dar admisia de aer nu.

Scuze, te rog sa ne explici si noua cum calculeaza softul asta constantele din fabricatie - fara misto, chiar cred ca e interersant pentru cei mai putin obisnuiti cu "electronica" de pe un motor.

Share this post


Link to post

Deci, am si eu o problema:

Intai am un kalos din 2005 cu motor de 1.4 si 16v (am deschis un topic dar mi-a fost inchis de moderatori... si indumat sa "vin" aici, asa ca, iata-ma-s... )

Masina are in prezent 105.000 km.

Deci, de ceva vreme nu mai tine la relanti, pur si simplu moare fara nici o veste.

Am curatat tot ce se poate curata, am schimbat bujii (care apropos, erau ude), am dat reset la ecm urmat de idle learn - nimic.

Ce ma innebuneste este ca dupa fiecare reset, pentru o perioada de cateva porniri - opriri ale motorului merge ca-n vremurile bune, fapt ce ma face sa nu-mi mai incap in piele de bucurie. Dar, dupa un timp, revine si iar o iau de la capat.

A devenit super obositor, mai ales prin Bucuresti, cand trebuie sa stai la o puzderie de semafoare sau sa te misti ca melcu pe strazile patriei... e super complicat.

Mentionez ca in bord nu se aprinde nici un bec, nimic.

Deci, ce poate fi? sau de la ce poate fi?

Multumesc anticipat de ajutor

Share this post


Link to post

Deci, revin: aseara si azi dimineata a fost superb, a mers ca in zilele bune. Totusi, azi peste zi am avut un drum de facut. Masina a stat in soare (azi a fost destul de cald - nu stiu daca are vreo legatura, dar...) mi-a facut iar figuri. M-a chinuit de imi venea sa-i dau foc.

Deci, ajutor, cine isi da cu o parere??

Share this post


Link to post

Dupa "ajutorul" primit de aici, de pe forum, ma mai risc inca o data si mai vin cu o mare rugaminte: motorul de 1.4 si 16v de pe kalos, cati senzori pentru oxigen are? unul sau doi? Am posibilitatea sa pun masina pe tester. Am pus-o si totul pare ok. Totusi, apar a fi doi senzori pentru oxigen din care pe amandoi este tensiune, dar numai unul pare sa si functioneze. Am pus testerul pe masina tatalui meu (Dacia Solenza, motor 1.4 8v) si acolo se regasesc aceiasi doi senzori pe care vine tensiune si amandoi functioneaza. Desigur, este posibil sa fie diferenta (masini diferite) dar nu pot sa nu ma gandesc ca daca vine tensiune pe el...

Deci, cei care stiu cum sta treaba, va rog, puteti sa-mi spuneti cati senzori are la acest capitol masina dar mai exact, cate trebuie sa functioneza (unul sau amandoi).

Multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre!

Share this post


Link to post

- 2 senzori;

- ambii functioneaza;

- functioneaza diferit;

- diferentele le vezi in mers.

Share this post


Link to post

- 2 senzori;

- ambii functioneaza;

- functioneaza diferit;

- diferentele le vezi in mers.

 

Multumesc mult de raspuns! Asta nu stiam!!!

Deci, functioneaza amandoi. Bun!! Adica rau!!

La mine merge doar primul, al doilea, este sub tensiune dar nu da nici o valoare, parca este lipsa la apel. Si asta este indiferent daca motorul este la relanti sau este in sarcina, daca este rece sau cald. Pur si simplu merge doar un senzor. Probabil din cauza asta nu reuseste sa-si tina relantiul masina, primul senzor nu reuseste sa suplineasca lipsa de activitate a celui de-al doilea. In sarcina, probabil ca reuseste... cine stie.

Te rog frumos sa-mi spui care sunt si unde sunt situati cei doi senzori pe motor.

Multumesc frumos si anticipat de raspuns.

Share this post


Link to post

Bun!! Adica rau!!

La mine merge doar primul, al doilea, este sub tensiune dar nu da nici o valoare, parca este lipsa la apel. Si asta este indiferent daca motorul este la relanti sau este in sarcina, daca este rece sau cald. Pur si simplu merge doar un senzor. Probabil din cauza asta nu reuseste sa-si tina relantiul masina

Gresit. Functionarea celui de-al doilea senzor n-o vezi din cauza softului si al interfetei, care nu-s compatibile cu parametri GM. In plus, functionarea ralantiului nu depinde de senzorii de oxigen. Singura piesa responsabila de ralanti este IAC-ul. Daca electro-valva functioneaza corect, singurul reglaj este procedura de IDLE LEARN. Aplica aceasta procedura simpla "fara inflorituri" si n-o sa ai probleme cu ralantiul.

 

PS mergi pe ideea ca, cu cat cunosti mai multe, de fapt, cunosti mai putin, deci, nu te aventura in concluzii pripite.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Gresit. Functionarea celui de-al doilea senzor n-o vezi din cauza softului si al interfetei, care nu-s compatibile cu parametri GM. In plus, functionarea ralantiului nu depinde de senzorii de oxigen. Singura piesa responsabila de ralanti este IAC-ul. Daca electro-valva functioneaza corect, singurul reglaj este procedura de IDLE LEARN. Aplica aceasta procedura simpla "fara inflorituri" si n-o sa ai probleme cu ralantiul.

 

PS mergi pe ideea ca, cu cat cunosti mai multe, de fapt, cunosti mai putin, deci, nu te aventura in concluzii pripite.

 

Da, de acord cu tine, numai ca am curatat tot ce "misca" prin motor. Am fost si la service (Autonet) si au curatat si ei. Am facut si procedura de Idle Learn dar... tot am probleme. In sensul ca, curat tot, fac procedura, merge brici. Toate bune. DAR, aici este problema, daca se schimba vremea iar o ia razna. Adica, daca o... reglez si afara este mai frig, merge ok atata vreme cat afara temperatura nu creste prea mult. Cum creste temperatura o ia razna iar si nu-si tine relantiul. Fac iar procedura (pe vreme mai calduta) si merge iar bine. Dar cum se face mai frig, iar am probleme. Nu stiu ce sa mai zic si sa mai fac. E ca la nebuni. Cui ii spun nu ma crede, dar asta se intampla.

Nu stiu ce sa-i mai fac. Am fost in service, au schimbat acolo senzorul de turatie, dar degeaba.

Am fost si la Radacini, niste ametiti, le spuneam ce probleme am, m-au intrebat daca se aprinde vreun bec in bord, le-am spus ca nu si m-au trimis la plimbare "masina merge bine!!" Pai, zic eu, hai afara si da o cheie si sa vedem daca sta la relanti! Mi-au spus ca ei nu se ocupa cu chestii d-astea si daca tin neaparat imi fac o programare si se uita la ea (la masina), dar, "pe banii dumitale" (150 lei numai pentru pus pe tester) pentru ca masina "merge"!?!?! Cum au constatat ei asta... alta taina!

Oricum, nu stiu ce sa-i mai fac. Singura concluzie pe care pot s-o trag este ca "ceva" nu merge cum trebuie. Dar ce este acel "ceva", ma depaseste. Aici am nevoie de ajutorul vostru.

Ma gandesc ca este posibil ca un senzor sa nu mearga iar calculatorul sa suplineasca cumva prin restul senzorilor. Atunci, per ansamblu sistemul merge, calculatorul nu detecteaza ceva grav incat sa aprinda becul in bord. Am uitat sa spun ca atunci cand nu tine relantiul, daca ii desfac un dop din admisie isi revine (ia mai mult aer). Bine, mersul este neregulat (se simte ca incearca sa reglementeze si ceva ii da cu virgula) dar cat de cat tine la relanti. Deci ma gandesc ca e o problema cu admisia de aer. Totodata si fumul, atunci cand nu merge, este mai dens si se simte miros de benzina (probabil calculatorul incearca sa suplineasca amestecul sarac in oxigen prin benzina). Mentionez ca am schimbat si bujiile si filtrul de aer (am crezut ca din cauza lor...).

Ar mai fi o varianta, daca cineva din Bucuresti sau Buftea cu un kalos sedan de 1.4 si 16v (poate sunt diferente la kalosii in 5 usi, nu stiu) ar fi amabil destul incat sa ne intalnim si sa punem testerul pe amandoua masinile, sa vedem unde... da cu virgula. Pentru ca nu am cifrele de reper si nu-mi dau seama unde ar putea fi problema...

Ce ziceti?

 

Ar fi posibil ca IAC-ul sa o ia razna din cand in cand? Cum se poate verifica??

Edited by Nexxus_2009

Share this post


Link to post

Da, de acord cu tine, numai ca am curatat tot ce "misca" prin motor.

 

Ce ziceti?

 

Ar fi posibil ca IAC-ul sa o ia razna din cand in cand? Cum se poate verifica??

Motorul de 1,2L nu are IAC, are MTIA, alta "mancare de peste". Parerea mea, n-ai reusit sa intri in procedura IDLE LEARN sau s-o duci pana la capat. No offence.

 

PS-ul era un sfat sa nu glosezi pe false piste, cele care apar cu cat cunosti mai mult. Problema ta e simpla si nu se rezolva la service pentru ca acolo, fie nu se cunoaste, fie ajungi cu motorul prea cald.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Bine, maine cum ma trezesc mai dau un reset si idle learn dupa, cu printul procedurii intr-o mana si cronometrul in cealalta (multumiri lui AB). Daca nici de data asta nu merge... ii dau foc! (masinii).

Acum imi cer scuze daca suna stupid dar totusi, cum este posibil sa se... deregleze asa, dintr-o data? Adica masina mergea bine si m-am trezit (pe la 104.000 km) ca nu mai merge. Acum, la 106.000 km dupa mai multe vizite in service (apropos, acolo cand m-au intrebat ce am facut masinii pana am ajuns la ei si am zis de idle learn s-au uitat la mine de paca i-as fi injurat de mama in mod neprovocat) am aceeasi problema care pare ca nu are leac. Deci cum se poate ca in conditii standard de utilizare, fara nici o veste, sa se... intample treaba asta? Adica calculatorul de pe motorul de 1.4L si 16v nu este pus la punct, sunt situatii in care, daca ajunge, o ia razna?

Scuze de off topic, este o pura curiozitate, cum este posibil?

Edited by Nexxus_2009

Share this post


Link to post

Se pare că m-a "lovit" şi pe mine valva PCV. Zbârnâie ca o sonerie (defectă). Alt simptom încă n-am identificat.

Deocamdată zbârnâiala mai încetează la schimbarea poziţiei valvei (mai bine zis, la bobârnace).

S-o schimb sau s-o ung? :D

Share this post


Link to post

Ba da... "disecţie", aşa cum recomanda Tolin pe la începutul topicului.

Abia aştept! Numa' să văd unde naiba găsesc una nouă prin preajmă.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...