Jump to content
Sign in to follow this  
dan_m

Deschidere Electrica Portbagaj

Recommended Posts

Mai taie din tija de legatura dintre actuator si iala

Edited by bishnitzarul

Share this post


Link to post

Eu am pus un releu si a mers. Tot asa facea si la mine.

Share this post


Link to post

Eu am pus un releu si a mers. Tot asa facea si la mine.

ce fel de releu ai pus?

Share this post


Link to post

Releu de faruri.

Share this post


Link to post

Releu de faruri.

 

Am montat si acel releu si tot nu merge,uite cum face:

Share this post


Link to post

Vezi ca eu am anulat cheia.

Share this post


Link to post

sunt mirat totusi de ce la alti merge cu actuator de tipul celor de inchidere usi si la mine nu merge,si nici macar nu legasem si yala,era doar actuatorul si incuietoarea masini,dar cred ca de aceea va trebui sa cumpar unul solenoid poate are putere mai mare si reuseste sa traga de incuietoarea aia,o sa mai vad weekendul asta ce o sa fac.mersi pentru sfaturi.

Share this post


Link to post

Ce culoare are firul de la alarma,din cutia aia care duce la actuatorul ala de la portbagaj? Ai alarma ca a mea si as vrea sa o leg si eu pe telecomanda! Mersi!

Share this post


Link to post

Ce culoare are firul de la alarma,din cutia aia care duce la actuatorul ala de la portbagaj? Ai alarma ca a mea si as vrea sa o leg si eu pe telecomanda! Mersi!

 

 

am luat minusul de la firul mov parca,este iesirea de minus de la canalul 2,am incercat cu iesirea de minus de la canalul 3 (firul roz) dar nu mergea.

Share this post


Link to post

Si eu am intampinat probleme cu actuatorul (putere insuficienta), am facut rost de un actuator de Logan si merge OK. Atentie, la majoritatea alarmelor iesirea de comanda deschidere portbagaj este de tipul open colector la masa si suporta doar 500 mA, deci trebuie montat un releu. Eu am mai intampinat o mica problema: cand motorul este pornit, alarma inhiba deschiderea portbagajului asa ca am fost nevoit sa pun in paralel un buton de comanda pentru a deschide portbagajul si in cazul in care motorul este pornit. Am folosit un buton impultional pe care l-am montat exat sub clapeta de deschidere capota. Bafta!

Share this post


Link to post

Se poate face deschiderea hayonului la Matiz si cu un actuator de la inchiderea centralizata. (pentru modele fara stergator luneta!).Trebuie doar un fir tras prin care sa primeasca un +12V. Comanda se face cu un releu cu bobina la 12V, direct la actuator, unde se monteaza si releul(de la un magazin de electronice; Daca folositi relee auto, au cam 130 ohmi si va trebuie un condensator de 1500-2200 microfarazi/25V). Rolul condensatorului este de a da doar o comanda 'impuls' pentru deschidere, revenirea facandu-se din recul si forta arcului zavorului. Dupa actionarea deschiderii se opreste alimentarea cu +12V, iar rezistorul de 22 Kohmi descarca condensatorul, pregatind schema pentru o alta actionare. Se modifica orificiul gaurii de la bratul butucului Yalei, similar functional cu cele de la portiere: Sa permita deplasarea bratului butucului in sensul deblocarii mecanismului de zavorare pe circa 15-16 mm. Functionarea la cheie ramane neschimbata, dar tija de legatura poate fi deplasata in interior de catre actuator. Actuatorul se monteaza orizontal, paralel cu tija dintre bratul broastei si bratul zavorului pe una din scaritele din kit. Aveti detalii in foto pentru schema electrica si modificarea bratului butucului Yale. Din pacate, iertare, nu m-am gandit si la voi cand am facut-o, ca sa o fotografiez, dar, o data ce demontati masca interioara veti intelege ce am spus. Pentru actionare folositi un push-buton cu revenire. In paralel cu el, actionarea se poate face si din telecomanda alarmei, daca are un canal suplimentar, folosind un releu de 12V intermediar-contactul ND al acestuia paralel pe push-buton. Eu folosesc alarma 'PILOT' care are o astfel de comanda.

 

Intrucat observ interes pentru subiect, va postez si trei fotografii. Daca mai aveti nelamuriri, intrebati.

post-27793-127437123511_thumb.jpg

post-27793-127463089762_thumb.jpg

post-27793-127463093936_thumb.jpg

post-27793-127463097756_thumb.jpg

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Ieri am montat si eu un acutator, cumparat din targ cu 10 lei doua bucati.Pun ceva poze cu montajul semi-final.Mai am de modificat alimentarea (sa caut un plus permanent, momentan merge doar pe contact) si yala, pentru a putea folosi si cheia (nu am piesa de prindere pentru tija, cea cu suruburi) Am mai efectuat aceasta operatiune la fosta Supernovapost-28503-12766233633_thumb.jpgpost-28503-127662559723_thumb.jpgpost-28503-127662566554_thumb.jpgpost-28503-127662595321_thumb.jpg

L.E. Din pacate conexiunea de pe stick-ul RDS nu ma lasa sa uploadez imagini...o sa revin cand o sa ajung acasa cu restul pozelor

Edited by iuliutz
  • Like 1

Share this post


Link to post

Se poate face deschiderea hayonului la Matiz si cu un actuator de la inchiderea centralizata. (pentru modele fara stergator luneta!).Trebuie doar un fir tras prin care sa primeasca un +12V. Comanda se face cu un releu cu bobina la 12V, direct la actuator, unde se monteaza si releul(de la un magazin de electronice; Daca folositi relee auto, au cam 130 ohmi si va trebuie un condensator de 1500-2200 microfarazi/25V). Rolul condensatorului este de a da doar o comanda 'impuls' pentru deschidere, revenirea facandu-se din recul si forta arcului zavorului. Dupa actionarea deschiderii se opreste alimentarea cu +12V, iar rezistorul de 22 Kohmi descarca condensatorul, pregatind schema pentru o alta actionare. Se modifica orificiul gaurii de la bratul butucului Yalei, similar functional cu cele de la portiere: Sa permita deplasarea bratului butucului in sensul deblocarii mecanismului de zavorare pe circa 15-16 mm. Functionarea la cheie ramane neschimbata, dar tija de legatura poate fi deplasata in interior de catre actuator. Actuatorul se monteaza orizontal, paralel cu tija dintre bratul broastei si bratul zavorului pe una din scaritele din kit. Aveti detalii in foto pentru schema electrica si modificarea bratului butucului Yale. Din pacate, iertare, nu m-am gandit si la voi cand am facut-o, ca sa o fotografiez, dar, o data ce demontati masca interioara veti intelege ce am spus. Pentru actionare folositi un push-buton cu revenire. In paralel cu el, actionarea se poate face si din telecomanda alarmei, daca are un canal suplimentar, folosind un releu de 12V intermediar-contactul ND al acestuia paralel pe push-buton. Eu folosesc alarma 'PILOT' care are o astfel de comanda.

 

Intrucat observ interes pentru subiect, va postez si trei fotografii. Daca mai aveti nelamuriri, intrebati.

1 -nu inteleg rostul releului ??? ;

2 - cum rezolv problema cheii (butucului) care nu lasa actuatorul( de fapt tija) sa culiseze???.

 

Ieri am montat si eu un acutator, cumparat din targ cu 10 lei doua bucati.Pun ceva poze cu montajul semi-final.Mai am de modificat alimentarea (sa caut un plus permanent, momentan merge doar pe contact) si yala, pentru a putea folosi si cheia (nu am piesa de prindere pentru tija, cea cu suruburi) Am mai efectuat aceasta operatiune la fosta Supernovapost-28503-12766233633_thumb.jpgpost-28503-127662559723_thumb.jpgpost-28503-127662566554_thumb.jpgpost-28503-127662595321_thumb.jpg

L.E. Din pacate conexiunea de pe stick-ul RDS nu ma lasa sa uploadez imagini...o sa revin cand o sa ajung acasa cu restul pozelor

 

Aceeasi problema , cu exceptia ca la tine se vede , cum rezolvi cu cheia ????? solutia!!!

 

Banuiesc ca e vb de acea piesa in forma de Z actionata de butuc si care trebuie sa dea voie tijei sa actioneze si in acelasi timp sa-si faca rolul in cazul butucului adica la folosirea cheii...

Edited by VaLa

Share this post


Link to post

mai pilesc in stanga si dreapta, pentru a lasa tija de la butuc sa culiseze in acelasi timp cu actuatorul.

M-am mai gantit la o solutie, cu o tija care sa poata fi lungita, dar nu poate fi comprimata. Tija sa fie legata intre butuc si tija actuatorului...

O sa postez niste poze dupa ce o sa rezolv problema.

Share this post


Link to post

Trebuie releu ca actuatorul consuma mai mult decat suporta alarma. Daca il pui pe direct,repari alarma!

Pentru folosirea concomitenta a butucului si a actuatorului s-a prezentat pe undeva pe forum o solutie foarte eleganta,practic 2 tije cu un opritor:cand e actionat actuatorul se misca tija lui conectata direct la yala pe langa tija de la butuc (care e fixa),iar cand se actioneaza butucul,tija sa trage si tija actuatorului

Clemele alea de pindere a tijelor se fac foarte usor din niste platbanda de aluminiu+surubele. Tine exceent si nu se rupe deloc usor: post-21270-127662946136_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Faci confuzie. Este vorba de butucul de la porbagaj, care este fix, daca nu ai bagata cheia in el si nu permite culisarea tijei actionata de actuator

Share this post


Link to post

Faci confuzie. Este vorba de butucul de la porbagaj, care este fix, daca nu ai bagata cheia in el si nu permite culisarea tijei actionata de actuator

 

mai pilesc in stanga si dreapta, pentru a lasa tija de la butuc sa culiseze in acelasi timp cu actuatorul.

M-am mai gantit la o solutie, cu o tija care sa poata fi lungita, dar nu poate fi comprimata. Tija sa fie legata intre butuc si tija actuatorului...

O sa postez niste poze dupa ce o sa rezolv problema.

 

:) )) o tija care poate fi lungita dar nu comprimata :) ) ar fi solutia ca tija care actioneaza mecanismul sa fie taiata pe jumate imbracata cu un cilindru(tub) care sa fie fix pe partea dinspre mecanism si pe care sa culiseze partea de tija dinspre butuc astfel incat ...ar trebui o schema dar e noapte si nu am chef :) ), poate maine...daca imi iese :) ca asta seara am montat atuatorul si dupa aia mi-am dat seama de ce nu actioneaza ...

 

sau poate sa dau jos sigurantza aia de la butuc sa vad ce se poate face la el..

Edited by Salex

Share this post


Link to post

E mult mai simplu sa reinventati roata decat sa cititi topicul asta,ca doar eu degeaba zic ca e o schema simpla pe undeva :wallbanger:

Edited by Salex

Share this post


Link to post

E mult mai simplu sa reinventati roata decat sa cititi topicul asta,ca doar eu degeaba zic ca e o schema simpla pe undeva :wallbanger:

 

Imi pare rau linkul tau nu contrazice cu nimic solutiile despre care vorbeam asa ca nu reinventam roata dar niciunul nu spune cum a rezolvat detaliul asta (adica ce pileste si unde)

Eu am ajuns doar pana la butuc si nu l-am dat jos inca deci nu stiu cum arata parghia aia ca sa stiu ce sa fac cat priveste sistemul din schema presupune la fel modificari in sistemul de parghii asa ca expresia "complicat"

ramane valabila in toate cazurile dar nu imposibil... :) )

Edited by VaLa

Share this post


Link to post
<br>Asta nu poate fi actionata cu actuator?Nu :) si nici nu e cazul..am rezolvat-o am dat butucul yalei jos si am descoperit solutia: piesa care actioneaza tija , acea piesa in forma de "Z " , are 2 caneluri care trebuie pilite astfel dand voie tijei sa culiseze fara butucul yalei ...am verificat functioneaza si cheia si atuatorul np :)

Acum ramane sa vad pe unde trag firul spre bord...o sa fie mai mult de munca decat la atuator ...

Edited by VaLa

Share this post


Link to post

piesa pt pilit.pdf

ACTuator. Poze cu piesa pilita ?

 

Actuator asa cum zici :) scuze dar habar nu aveam cum se numeste si am preluat si eu expresia aiurea...

am incercat sa fac poze dar n-am la indemana un aparat bun si mi-a iesit un rahat ca n-are zoom

Cu piesa nu am cum ca e deja montata si greu de fotografiat.

Ma scuzati pt schita dar am facut-o in graba cu Paintul : vedeti acolo canelurile care trebuie largite dar ATENTIE! in se sens piliti ca altfel riscati sa nu mai functioneze nici butucul.Piesa se detaseaja dupa ce scoateti tija metalica cea cu garnituri de plastic si piesa metalica ce fixeaza butucul pe usa .

Dupa ce indepartati aceste piese puteti scoate butucul cu piesa espectiva de pe usa dupa care scateti saiba de siguranta si detasati piesa respectiva

 

Ieri am montat si eu un acutator, cumparat din targ cu 10 lei doua bucati.Pun ceva poze cu montajul semi-final.Mai am de modificat alimentarea (sa caut un plus permanent, momentan merge doar pe contact) si yala, pentru a putea folosi si cheia (nu am piesa de prindere pentru tija, cea cu suruburi) Am mai efectuat aceasta operatiune la fosta Supernovapost-28503-12766233633_thumb.jpgpost-28503-127662559723_thumb.jpgpost-28503-127662566554_thumb.jpgpost-28503-127662595321_thumb.jpg

L.E. Din pacate conexiunea de pe stick-ul RDS nu ma lasa sa uploadez imagini...o sa revin cand o sa ajung acasa cu restul pozelor

 

Spune-mi si mie , te rog , de unde ai luat butonul ala ca arata bine si e buna ideea cu locul ala sub clapeta , felicitri!!

Edited by VaLa

Share this post


Link to post
1 -nu inteleg rostul releului ??? ; 2 - cum rezolv problema cheii (butucului) care nu lasa actuatorul( de fapt tija) sa culiseze???. Aceeasi problema , cu exceptia ca la tine se vede , cum rezolvi cu cheia ????? solutia!!! Banuiesc ca e vb de acea piesa in forma de Z actionata de butuc si care trebuie sa dea voie tijei sa actioneze si in acelasi timp sa-si faca rolul in cazul butucului adica la folosirea cheii...
Bobina releului, impreuna cu condensatorul electrolitic formeaza un circuit RLC, La cuplarea alimentarii de +12V, bobina este parcursa de curentul de incarcare al condensatorului, cupland releul. Cand condensatorul s-a incarcat, curentul scade si releul decupleaza. Efectul este o cuplare de cateva zecimi de secunda a releului si deci a alimentarii actuatorului, suficienta pentru a actiona mecanismul de deschidere al hayonului. Rezistorul de pe condensator nu afecteaza functionarea schemei dar dupa ce ai actionat comanda, in cateva zeci de secunde descarca condensatorul, pregatindu-l pentru o noua comanda. Desenul de deasupra schemei iti arata cum trebuie sa pilesti orificiul bratului de la butuc. Desfaci siguranta, scoti bratul si prelucrezi cu o pila ac semirotunda, din aproape in aproape pana ai cursa libera la varful bratului de 15-16 mm.Desenul arata bratul in pozitia in care il vezi cand este montat.Apoi montezi piesa la loc. La cheie va functiona ca inainte, dar daca tragi cu mana din interior de tija, vei vedea ca se deplaseaza spre stanga deblocand zavorul. Nu ramane decat sa pui actuatorul sa faca aceasta treaba cand este comandat de releu. Dupa actionare, din recul si ajutat de forta arcului de la bratul zavorului, actuatorul revine singur la pozitia initiala. Daca la alimentare nu actioneaza, schimba firele actuatorului intre ele ca sa-l faci sa actioneze in sensul corect. Pentru ca eu nu am AC pe masina, am facut rost de la second hand de un buton de actionare AC, caruia i-am scos piesa de sarma de deasupra (sub o lamela elastica de alama), al carei rol era blocarea si deblocarea butonului la actionari succesive, facandu-l practic cu revenire dupa actionare. Succes!

 

Asta nu poate fi actionata cu actuator?

 

Se poate, am luat in calcul si varianta asta dar nu mi-a convenit pozitia de lucru si modificarile ce trebuiau facute acolo. A fost facuta de fabrica pentru deschiderea prin cablu din interior. Exista kit pentru asta. Am preferat varianta prezentata pentru ca nu a ramas nimic la vedere- fire, releu,actuator...

 

mai pilesc in stanga si dreapta, pentru a lasa tija de la butuc sa culiseze in acelasi timp cu actuatorul.

M-am mai gantit la o solutie, cu o tija care sa poata fi lungita, dar nu poate fi comprimata. Tija sa fie legata intre butuc si tija actuatorului...

O sa postez niste poze dupa ce o sa rezolv problema.

 

Pilesti numai pe un sens (partea punctata)ca sa nu afectezi functionarea normala la cheie!!!

Edited by Eutarzanboy

Share this post


Link to post

Eutarzanboy...

Am priceput modul de functionare al releului , ce nu inteleg rostul schemei :releu ,cond , rez . Pot banuii ca are rostul de aproteja actuatorul sa nu ramana alimentat prea mult timp (!!!) :-? altfel poate fi actionat la 12 v si fara schema respectiva cu releu .

Edited by VaLa

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...