Jump to content
Sign in to follow this  
dan_m

Deschidere Electrica Portbagaj

Recommended Posts

eu mi-am montat deschidere la porbagaj electric si e foarte simplu,dak veniti la focsani va montez eu gratis

 

Si de ce anume este nevoie?

Share this post


Link to post

Am reusit realizarea deschiderii haionului si din cheie. Montajul se poate vedea in pozele de mai jos.

post-8313-1209997608_thumb.jpg

post-8313-1209997614_thumb.jpg

post-8313-1209997619_thumb.jpg

post-8313-1209997624_thumb.jpg

post-8313-1209997628_thumb.jpg

post-8313-1209997633_thumb.jpg

Share this post


Link to post

salut,

nu prea imi vine sa cred ca functioneza.

pentru ca actuatorul trage de parghia inchizatorului de pe hayon si de parghia butucului care este blocata pentru ca

parghia butucului se invarte doar cu cheia in el => se deschide din buton daca ai cheia in butuc

cel putin asa este la mine

 

din aceasta cauza arata tija aceaia propusa de mine ca o furca.

printre "dintii" acesteia trebuie sa culiseze parghia de la inchizator si fara sa iasa din furca deci are "dintii" mai lungi

sistemul acela de suruburi este pus acolo pentru a nu aluneca furca in jos.

 

promit ca am sa fac poze sa fiu mai explicit

 

trebuie sa functioneze si asa cum a zis bishnitzarul dar mai este nevoie de un sistem de suruburi care trebuie pus unul langa celalalt asa cum sa discutat la post #25

post-15747-1210073072_thumb.jpg

Edited by marce

Share this post


Link to post
salut,

nu prea imi vine sa cred ca functioneza.

pentru ca actuatorul trage de parghia inchizatorului de pe hayon si de parghia butucului care este blocata pentru ca

parghia butucului se invarte doar cu cheia in el => se deschide din buton daca ai cheia in butuc

cel putin asa este la mine

 

din aceasta cauza arata tija aceaia propusa de mine ca o furca.

printre "dintii" acesteia trebuie sa culiseze parghia de la inchizator si fara sa iasa din furca deci are "dintii" mai lungi

sistemul acela de suruburi este pus acolo pentru a nu aluneca furca in jos.

 

promit ca am sa fac poze sa fiu mai explicit

 

trebuie sa functioneze si asa cum a zis bishnitzarul dar mai este nevoie de un sistem de suruburi care trebuie pus unul langa celalalt asa cum sa discutat la post #25

 

La mine functioneaza perfect cum am executat eu lucrarea..eu unul sunt multumit,sistemul acela de surupuri de care spui u folosit de mine nu este altceva decat o clema de la sistemul de inchidere ( acel sistem este folosit si pt deschiderea usilor prin actionare electrica si din cheie ).Tija butucului prin interior se actioneaza fara a avea cheia in butuc( aduca daca bag mana si misc de parghie ..se misca )

Edited by bishnitzarul

Share this post


Link to post
La mine functioneaza perfect cum am executat eu lucrarea..eu unul sunt multumit,sistemul acela de surupuri de care spui u folosit de mine nu este altceva decat o clema de la sistemul de inchidere ( acel sistem este folosit si pt deschiderea usilor prin actionare electrica si din cheie ).Tija butucului prin interior se actioneaza fara a avea cheia in butuc( aduca daca bag mana si misc de parghie ..se misca )

 

tu crezi ca era asa de greu sa se mai gandeasca cineva sa lege doua tije cu "o clema de la sistemul de inchidere".

Share this post


Link to post

Am realizat asa ceva zilele trebute, nu necesita decat o mica gaura pentru intarirea pozitiei actuatorului. Deschiderea electrica functioneaza perfect si din buton si din telecomanda . Timp de lucru aprox. 3 ore.

Piese necesare:

 

-un actuator (eu am cumparat un sistem complet de inchidere centralizata de la carrefour cu 42 ron)

-cablu (era in kitul de inchidere)

-sistem alarma care accepta comanda deschidere portbagaj(era deja instalat pe matizelul meu)

- 1 buc tija (merge si spita de bicicleta fara probleme)

 

si... putina indemanare.

 

Am muncit cam 3 ore dar sunt foarte multumit, deocamdata functioneaza numai cu telecomanda de la sistemul de alarma pentru ca inca nu am cumparat buton , dar am sa pun si buton. O sa revin cu poze si explicatii.

 

salut

trebuie tras un fir cu + 12 v (asta este cel mai dificil lucru)

 

electric:

-eu am renuntat (stiu ca nu e o idee buna, nu aveam timp) la dezaburire luneta si pe firul ala am pus +12v si am alimentat in serie cu un push buton, normal deschis (despre firul acesta este vorba)

 

 

mecanic:

-tija care actioneaza deschiderea hayonului, de la butuc, am folosito la actuator (normal 2 fire)

-am construit o tija ca in desenul urmator pentru a actiona de la butuc la parghia de deschidere a hayonului (aceasta tija este tinuta pe parghie cu ajutorul sistemului acela de suruburi care il primiti la cumpararea actuatorului)

 

 

ps. nu am avut timp sa fac poze, promit ca in cel mai scurt timp se rezolva (zilele urmatoare)

Firul se trage foarte usor daca ai ceva experienta in cablari, daca este cineva interesat pot da explicatii. Va recond ca in momentul in care trageti acel fir, sa cablati 2 fire , unul de rezerva nu strica pe viitor. Tija de care vorbesti nu poate fi standard se construieste in functie de pozitionarea actuatorului. Am realizat deschiderea , acum testez niste pistoane ca la deschidere sa se deschida (sa se ridice) haionul singur :) .

Share this post


Link to post
Ma framinta aceiasi problema

Am gasit chestia asta pe net o fi buna?

http://www.auto100.ro/products.php?id=176

 

salut,

eu te sfatuiesc sa folosesti actuator normal cu motoras, si construiesti o pisa asa cu am desenat pe fografiile de mai sus si gata, trebuie sa dai doua gauri sa fixezi acuatorul, trebuie sa tragi un fir cu plus direct de pe baterie inseriat cu un push butin normal deschis si asta e tot

cel mai greu e sa tragi firul prin hayon,

eu acum mi-am pus si telecomanda si la inchiderea centralizata si si la portbagaj

 

Electro, explica cum tragi firul mai simplu sa stiu pe viitor

merci :osanale:

Edited by marce

Share this post


Link to post

Gata acum am si eu deschidere electrica a portbagajului :D si apropo merge si din telecomanda si din buton si chiar din cheie :D care vrea informati un PM ca sa nu zica careva ca fac reclama :">

Share this post


Link to post

darky... bravos :) ... ai rezolvat de unul singur? Daca da... zi-mi si mie te rog... de ce fir de la modulul de alarma se leaga? (eu am alarma Astra (scytech) A10 e posibil sa nu fie ce ai si tu, dar zi-mi macar cum ai legat la alarma actuatorul) Ca mor de cate ori am incercat si cu manualul alarmei (scheme electrice) in fata si cu manometru (sau cum ii zice la ala de masurat tensiunea), am luat si firele al rand... si tot nu am reusit :P

 

PS. eu am butonul montat langa clapeta ptr capota...si merge si acum la fel de bine ca in ziua in care am montat deschiderea electrica la portbagaj...macar daca mi-as da seama cum sa leg la alarma...

Share this post


Link to post

vezi ca ti-am dat un pm :)

Share this post


Link to post

Astept un pic de vreme buna sa imi montez si eu deschidere la haion.

Am o nelamurire. In afara de actuator, cablu si buton, mai trebuie ceva? Este nevoie de un alt modul de inchidere centralizata, sau merge direct pe un circuit de 12V?

Ce face actuatorul sa revina la pozitia iniatiala, dupa ce a deschis portbagajul?

Share this post


Link to post

Eu aveam pe modulul de la alarma deschidere portbagaj...

"In afara de actuator, cablu si buton, mai trebuie ceva?" - da surubelnita si timp :) )

Ce face actuatorul sa revina la pozitia iniatiala, dupa ce a deschis portbagajul - in mod normal vine el singur

Share this post


Link to post

Eu am facut comparatie cu actuatoarele din portiera. Le actionezi si deshid usa, ramanand in pozitia respectiva; revin in pozitia incuiat daca armezi iar din alarma.

Avand in vedere un circuit simplu format din sursa de 12V, actuator, si un buton push only, la o prima actionare a butonului, acuatorul isi schimba pozitia, deschizand hayonul. Cum revine pe inchis nu imi dau seama. Este arc in yala hayonului si il impinge?

Daca actionez iar butonul, actuatorul fiind deschis, tinde sa se deschida iar (evident ca nu mai are unde, fiind limitat), sau face cursa inversa? Asta ar presupune apasarea de 2 ori pe buton ca sa poti inchide la loc.

De asta intreb daca mai trebuie un modul de inchidere. Eu nu stiu daca am pe modulul actual si separat pentru hayon.

Share this post


Link to post

Pai daca imi aduc eu bine aminte are sigur un arc , nu de alta da u legi tija cu actuatoarul de butucul de la porbagaj , si doar cand deschizi usa de la porbagaj cu cheia revine singur la loc ... nu :-?

 

Oricum daca e incearca asa prima data si daca nu o reveni la loc ceea ce nu cred poti sa pui un buton care sa iti dea prima data (+ -) ca sa se deschida si (- +) ca sa se inchida.

Share this post


Link to post

Nu este mult mai usor si fiabil sa inlocuiti acuatorul (care banuiesc ca este modelul universal pentru incuiat/descuiat usi) cu un "acuator" (bobina) de deschidere porbagaj de cielo, astfel scapati de problemele cu revenirea.

Share this post


Link to post

@darky - stiu ca revine cheia la loc. Ma intreb daca face la fel si in momentul in care actuatorul se opune revenirii.

Legat de buton, nu stiam ca exista (+ -) ca sa se deschida si (- +) ca sa se inchida. Eu ma gandeam la ceva push only, ca sa nu stea actuatorul sub sarcina mai mult de 1-2 secunde. In ultima instanta nu m-ar deranja sa apas de 2 ori, cu toate ca nu cred ca este cazul. NU am auzit pe nimeni care si-a pus sa se planga de lucrul asta.

Inca nu am desfacut nimic la masina sa ma uit, pana nu am o idee clara despre ce si cum nici nu ma apuc.

 

@papie - cred ca dispozitivul de la cielo e mai scump de ~30 ron (cam cat m-ar ajunge pe mine lucrarea cu actuator de centralizata). Avantajul lui ar fi ca e mai puternic.

Share this post


Link to post

Of, of..

Varianta 2 (pentru buget redus). La dezmembrari auto sau service de electromotoare cred ca o sa gasesti de cumparat cu cca. 10 RON un starter (bobina care actioneaza bendixul), am folosit asa ceva pentru deschidere portbagaj si capota motor la o dacie.

Varianta 3 (fara buget dar cu chef de munca). Se ia o teava de plastic cu un diametru de aprox. 10-15 mm si lungime de cca. 100 mm, un miez de fier (tija metalica) cu lungime cel putin egala cu teava, se bobineaza prin tatonare (asta pentru a sari peste calcule care sunt foarte complicate) sarma de cupru (recuperata de la un transformator) cu o grosime de cca. 1 mm, se adauga un arc in interiorul tevii, se astupa la un capat... ma rog... cred ca iti imaginezi ce trebuie sa iasa si nu, nu vorbesc aiurea, am realizat asa ceva pentru o barcuta de momit la peste (aceasta bobina actiona tava cu momeala).

Share this post


Link to post

Am intampinat o problema. De curiozitate am inlaturat capacul de plastic de la hayon, sa vad cum ar veni facuta lucrarea, si am constatat ca tija de care ar trebui sa ma leg cu actuatorul nu se misca decat daca e cheia in yala.

Are protectie yala? As putea sa ii modific ceva?

Daca nu pot modifica yala ar insemna sa renunt la deschidere din cheie si sa raman doar cu cea din actuator. N-are rost, pentru ca nu am din telecomanda optiune pentru asta.

Share this post


Link to post

Sper sa am timp maine sa iti fac o poza sa vezi cum e pus la mine ... daca nu reusesc maine sambata pe seara o ai :)

Share this post


Link to post

@pretender,citeste tot topicul sa vezi cum se poate rezolva problema ta,nu modifici yala

Share this post


Link to post

@Pretender: ce alarma ai? Astra A10? Daca e asta, e si optiune pt deschidere portbagaj. De la mine a plecat matizul cu deschiderea la portbagaj din telecomanda si atasasem si buton in partea dreapta langa scaunul soferului, pe stalp. Dar intradevar , nu mi-am mai batut capul sa fac sa mearga si din cheie, desi dupa cum ai vazut in posturile de pe paginile anterioare, baietii mai vrednici au facut asta.

Share this post


Link to post

Am rezolvat de atunci. Cand m-am apucat de treaba mi-am dat seama ca e mai simplu decat credeam. Doar cu o tija am rezolvat si deschiderea din buton si cea din cheie. M-am folosit de faptul ca butucul are un mic joc (cand e cheia scoasa), suficient cat sa se deschida yala.

Butonul l-am pus sub clapeta de deschidere a capotei.

 

@banzay - alarma este pilot, si din cate stiu nu are deschidere pt portbagaj.

 

Pana in acest moment, pe langa inchidere centralizata si alarma e cea mai buna investitie (si cea mai ieftina) facuta pana acum la masina.

Share this post


Link to post

A mea este Pilot si are deschidere pentru portbagaj, e cea standard care se gaseste in Metro.

Share this post


Link to post

Salut, am reusit sa montez si eu actuatorul ,problema este ca atunci cand apas pe butonul din telecomanda actuatorul nu are putere sa traga de deschiderea portbagajului,ama incercat fara sa leg tija si merge.Trebuie cumva sa umblu la yala sa inlocuiesc vreun arc sau sa leg actuatorul prin inchiderea,centrala care am gasit-o in interiorul cutiei cu actuatoare?

Va rog ajutati-ma cu un sfat,sau cei care s-au confruntat cu aceasi problema ,cum a-ti rezovat.

multumesc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...