Jump to content
Sign in to follow this  
cristianvionut

Aveo O Problema Pentru Loganisti?

Recommended Posts

Slut e prima oara cand scriu aici cu toate ca am citit nenumarate topicuri

Sunt un viitor posesor de Aveo 1,4 model direct sper eu in doua sapt dupa aproape 3 luni de asteptare

Iata problema mea:

Imi doream o masina noua in speta ca tot romanul un Logan insa intamplator am trecut pe langa un dealer Chevrolet si m-am urcat intr-un Aveo si am ramas f surprins

Cel putin la interior chiar nu-mi venea sa cred ce diferenta era intre Aveo si Logan si asa am inceput cercetarile in primul rand la pret . Asa am aflat ca un Logan m-ar fi dus in aceeasi echipare cam cu 1200-1300 euro mai putin si tocmai pt ca diferenta nu mi s-a parut exagerata avand in vedere diferentele dintre cele doua am inceput sa caut date despre Aveo si am aflat f multe chiar de principala problema cu o stea jumatate la testele euro NCAP, insa abia dupa ce m-am informat si mai bine am aflat ca defapt Aveo a obtinut 21 de puncte iar Logan 19 insa datorita faptultu ca cei care au testat au considerat ca masina are mat. dure la interior care pot periclita viata au retrogradat Aveo la 1,5 stele. Nu discut asta nici nu merita

Intr-un final dupa multe calcule si informari am ales Aveo dar iata ce nu inteleg

Am intrat si eu pe niste forumuri de genul masini.ro sau auto-motor-si-sport si am facut niste sondaje intre mai multe masini din aceeasi clasa Logan-Aveo-Clio-Albea-Fabia , Aveo fiind urmatoarea clasata dupaLogan

Ce e cu mania asta cu Logan chiar atat de ingusti suntem la minte , pe mine asta bucurandu-ma sincer mai ales ca sunt cativa indivizi pe acolo cu peste 1000 de postari care nu fac decat sa ridice in slavi Loganul

Nu am nimic cu Loganul insa consider ca eu vreau mai mult de la o masina si nu sa platesc in plus pt o tetiera sau doua,sau sa ma aplec sa apas pe buton pt a deschide geamurile sau sa platesc enorm pt un sist audio inexistent

Iar problema principala era ca in timp ce eu veneam cu argumente serioase ei tot spuneau ca Logan e de doua ori mai incapator sau infinit mai ieftin sau ca in Logan nu mori si ca e mai frumos dar nimic concret.

Sincer ori sunt niste copii care se plictisesc ori ,sper sa nu fie o teorie a conspiratiei ca doar nu or fi dealeri de la Dacia si asa inteleg ei sa elimine concurenta :D

In orice caz imi astept Aveo si dsunt mandru de alegere

Cei cu Logan or spune lafel? :-?

Voua nu vi se pare ca e o dementa cu Loganul?

Edited by cristianvionut

Share this post


Link to post

@cristianvionut

Nu e chiar o dementeala, treaba, dupa mine, sta in felul urmator:

Fosti proprietari de Dacii, reparate (a se citi carpite si dereglate) in fata blocului si la colt de strada cu cate un vecin binevoitor, la primul contact REAL cu o masina in principiu facuta dupa niste norme si standarde europene au ramas blocati pe acea opinie. Ulterior au achizitionat masina, minunandu-se ca in 10-15k kilometri nu s-a stricat nimic (?) la ea. Nu au avut alte masini, nu au incercat macar sa faca un drive-test cu altceva, chit ca respectivele poate or fi fost mai scumpe, si asa s-a ajuns la starea actuala de fapt. Este un an jumate de cand m-am plimbat cu un Logan 1.4 Laureate al unui coleg niste zeci de km, atat urban cat si extraurban. Prima impresie... coplesitoare, atunci. SIlentioasa, confortabila, AC, geamuri electrice... dar raportata la batrana mea DAcie! Dar asta nu m-a impiedicat sa vad ca e puturoasaaaa... Era ceva mai bine daca mergeam la turatia de cuplu, dar proprietarul era un subturangiu prin definitie si m-ar fi ejectat instantaneu, chit ca era prietenul meu... Few months later, m-am dat cu un Cielo OHC din 2000, neintretinut deloc (cam troncanea pe spate, cam jegoasa, atinsa la o aripa). In conditiile aceluiasi drum urban, am sesizat O MARE DIFERENTA la demaraj, stabilitate si accesul la comenzile masinii. Pana atunci ma chinuiam sa accept forma de recamier al Loganului, din momentul acela am ajuns la concluzia ca e energie risipita inutil... si nu numai eu. Deci, in concluzie si prin urmare, nu am devenit fan Cielo, dar sunt fan WOO!!! Masina din semnatura o am de 3 luni si continua inca sa ma uimeasca cu ce poate.

Daca lucrurile nu stau asa, rog sa fiu contrazis. Accept si alte pareri, nu exista in lumea sta doi oameni identici, daramite doua opinii.

Faithfully yours, Adi_Iacob :thumbl:

Share this post


Link to post

Ieri ma suna un prieten, fost coleg de liceu. Nu-l mai auzisem de un car de ani. Zic - hait, iat are o problema cu vreun telefon. De unde, omul avea un Logan si vroia sa-si ia... Aveo. De ce? Hmmm, nu mi s-a parut foarte serioasa justificarea, dar poate ca in spatele ei erau si alte lucruri. Cica i-a "cazut" comutatorul de lumini. Banuiesc ca nu i-a cazut de unde era, ci ca s-a defectat. Era volran de un Logan full. Iar tipul, din cate-l stiu, e cat se poate de pragmatic (probabil ca altfel nu-si lua Logan :) sau poate invers... ).

Daca va minunati de fenomenul Logan, mai ganditi-va la un lucru. Traim intr-o lume... personalizata, nu? Adica fiecare vrea sa fie altfel (cei care l-au prins pe Ceausescu, din dorinta de schimbare, iar ceilalti pentru ca asa e moda!) Cand a aparut Loganul toti s-au inghesuit, sa fie primii! Acum sunt la fel ca ceilalti! Ca din ce in ce mai multi ceilalti. Si, trebuie sa recunoastem, nu e chiar asa de usor de facut un Logan... custom :D

Share this post


Link to post

Dupa doi ani si-au dat seama ca sunt la fel ca ceilalti? Fii serios!

Pe de alta parte, cu cat mai ieftina masina, cu atat mai ieftin sa o customizezi. Eu zic ca tipul are alte motive.

Share this post


Link to post

Bun.. si care e problema tehnica? Se deschide..se inchide.. faza scurta .. faza lunga :) In plus coasta doar 7000 si ceva de euro :) )

Share this post


Link to post
Asa am aflat ca un Logan m-ar fi dus in aceeasi echipare cam cu 1200-1300 euro.

...

In orice caz imi astept Aveo si dsunt mandru de alegere

...

Voua nu vi se pare ca e o dementa cu Loganul?

 

1) Pacat ca nu ai terminat fraza ...

2) Si "loganistii" se declara mandrii de alegerea lor

3) Nu; e doar o stare de fapt (ca sa citez un clasic in viata "traim in Romania ...")

 

Chiar si ultimii "sustinatori" ai Loganului s-au lamurit de "marca" dupa lansarea modelului de utiltara .. acolo se poate vedea clar ce face diferenta intre o "masina" si un "logan"

 

PS o fi oare intamplator ca anagrama e "golan", supranume de larga circulatie ?

Share this post


Link to post

Nu cred ca ai nimerit bine aici, ca nu prea suntem proprietari de Logan ca sa iti spunem ce-i atat de extraordinar la masina asta si de ce unii sunt in delir cand si-o cumpara, insa daca vrei iti mai dau si eu un exemplu. Am o ruda asa, mai prin alianta, care traieste intr-o comuna pe langa Oltenita. A avut Dacie supernova vreo 5 ani de zile, cu care a facut doar vreo 20k de km sau ceva de genul asta, deci merge putini km pe an (sub 10 mii). Acum a luna si-a vandut-o si a luat Logan DIESEL. Cand l-am intrebat cat merge pe an (stiam foarte bine amandoi) s-a posomorat si mi-a zis "nu prea merita diesel, nu?"

Ce vreau sa subliniez este ca aceasta masina parca a luat oamenilor mintile mai mult decat altele (cel putin asa imi pare mie). Atat de mare e entuziasmul incat se fac alegeri gresite, mai ales ca eu cu aceasta ruda tocmai discutasem cu cateva luni inainte si i-am explicat: pret mai mare la achizitie pt. diesel, revizii mai scumpe...etc.

Altminteri pun pariu ca peste 50% din cumparatorii de Logan nici nu cer sa studieze alta oferta sau sa viziteze alte showroom-uri, de la alt producator. Cei care fac asta au sanse sa se reorienteze, altminteri nu s-ar mai vinde si alte masini...

 

PS. Sa schimbe cineva titlul ca nu prea are legatura cu continutul topicului... asa mi se pare.

Share this post


Link to post

Ai punctat bine, pe linga mandria de loganist mai e si aia de dizalar, indiferent ca are 65 sau 165 de cai :) )

Share this post


Link to post

Dementa cu Loganul a fost data si de niste facilitati mari pentru achizitionare, care la alte modele nu exista(u). Chevy ca sa merite inainte, trebuia luat pe leasing, si multi se speriau de asta, pe cand la Logan mai aveau nitel si-l vindeau cu buletinul. Multi s-au bagat la rate pe 7 ani fara sa se gandeasca prea mult inainte > :)

Share this post


Link to post

Si pe mine m-au intrebat colegii de munca dupa ce am dat Matizul: ce masina iti iei? Logan? Ma oftica intrebarile astea de parca mi-ar baga cineva degetul in nas. Efectiv numele asta imi provoaca o stare de iritatie.

Unchiu-meu, care toata viata a chinuit o dacie 1300 i se pare avion loganu'. Insa cand am aparut dimineata la scoala cu masina, a venit glont la ea sa se uite (chiar daca abia se sunase...). S-au uitat toti pe toate partile: "Da, e faina. S-o porti sanatos" etc. Adevarul ca un logan impresioneaza anumite categorii de persoane, in special cei cu venituri mai micute sau cei care au nevoie sa se duca din A in B, indiferent cu ce masina.

Din puctul meu de vedere, Aveo e o amenintare pt logan, deoarece apar din ce in ce mai multe Aveo pe strazi, lumea vrea comfort si imagine, vrea ceva mai nou, ceva placut ochiului etc. S-a saturat de plasticele infecte din golan, de portierele taiate cu drujba, de portbagajul maaaaaaaaaaaaaaaare, dar care pare o povara pt restul masinii.

Dar daca ati primi un logan cadou sau l-ati castiga la vreun joc/tombola/revista- ce ati face?

Later edit: oare cati ar pastra aceasta masina?

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Aveo NU este un concurent pentru Logan.(cel putin asa imi place sa cred)

 

De fapt stiti cine este adevaratul concurent al Loganului: mentalitatea romanului descris de mine mai sus la postul #9.

Edited by silviu75

Share this post


Link to post

Corect. Loganul nu are nevoie de concurenta, se desfiinteaza singur.

Chiar daca ar fi unicul model de pe piata, tot s-ar clasa pe ultimul loc.

Share this post


Link to post

Sint foarte multi factori care implica cumpararea unei masini si unde loganul se bate cu aveo

 

1. Pretul - poate pentru initiatorul topicului 1.000 de euro nu a insemnat prea mult dar poate pentru altii este o diferenta esentiala si care dicteaza tipul de masina.

 

2. Nationalismul si impactul mediatic. Loganul a fost super-promovat, si in plus in tara noastra sint inca foarte multi oameni care prefera pur si simplu un produs made in romania

 

3. Chestiunea gustului. Chiar daca pare greu de crezut unii chiar considera loganul o masina frumoasa, recunosc (nu dati cu pietre) ca si mie imi place cum e fata. Din punctul meu de vedere spatele este oribil, dar este in trendul european adoptat de renault si opel si nu se compara cu aveo sub nici un aspect, insa ca si la punctul 2 sint unii oameni care prefera liniile masinutei de colibasi.

 

4 motorizarea diesel. Daca gm ar fi bagat o motorizare diesel fiti siguri ca as fi cintarit mult daca sa-mi mai iau fabiuta, cred ca as fi optat pentru un aveo cu o motorizare sa zicem de 1,7 cdti sau 1,3-ul de 90 de cai produs de fiat pe care gm il utilizeaza pe opel. Logan are celebrul 15 cdti pe care il are si nevasta-mea pe clio si motorasul este excelent, atit ca fiabilitate cit si privitor la consum.

 

5. costurile de intretinere. din ce am auzit de la diversi, si ce am citit, se pare ca intretinerea loganului este totusi mai ieftina, si piesele se procura mai usor.

 

6. timpul de asteptare. sint multi care au nevoie de masina cit mai repede si aleg loganul decit sa astepte peste 60 de zile pentru a intra in posesia unui aveo.

 

7. stabilitatea firmei. dacia este in plina ascensiune, este puternic sprijinita de renault si de statul roman in timp ce gm-ul are parte de mai multe lovituri pe plan international.

 

si lista poate continua, dar postul meu devine extrem de lung

Share this post


Link to post

Toate acestea sunt motivatii conjuncturale. Ele tin mai mult de cumparator decat de masina. Eu am inteles ca se doreste compararea intre modele, nu intre mentalitati.

Share this post


Link to post
De fapt stiti cine este adevaratul concurent al Loganului: mentalitatea romanului descris de mine mai sus la postul #9.

Eu cred ca "mentalitatea" e principalul partener.

Are porcbagaj mare .. si se deschide.. se inchide =))

Share this post


Link to post
5. costurile de intretinere. din ce am auzit de la diversi, si ce am citit, se pare ca intretinerea loganului este totusi mai ieftina, si piesele se procura mai usor.

Cred ca tocmai aici s-au pacalit, intretinerea in garantie nu-i mai ieftina. Iar renuntarea la garantie la o masina fara istorie implica riscuri mari.

Share this post


Link to post

In afara de punctele 2 si 3 cred ca m-am referit strict la masini

 

Ca sa reformulez:

 

+ Logan :

pret

motorizare diesel

intretinere mai ieftina

timp de asteptare redus

 

+aveo

design

confort

finisaje

siguranta

 

cit despre isteria legata de logan pe care am eludat-o oarecum in primul post este legata de barand. Loganul este un produs romanesc, bine promovat si sustinut din toate partile, chiar daca acest lucru inseamna piedici pentru noi posesorii de alte marci.

 

Piata dicteaza, ori dacia si-a permis luxul sa creasca preturile unei masini care initial era vazuta ca un autoturism de 5.000 de euro, iar rezultatele de la export in spania cel putin am inteles ca sint destul de bune.

 

Si mai e un lucru si cu asta inchei comentariul meu la acest topic unde nu vreau sa iau apararea loganului, dar ginditi-va ca vine dupa 1300 , nova si chiar solenta. Trebuie sa recunoastem ca e un pas mare inainte pentru un popor care s-a obisnuit sa admire un bord de cn pus pe sub mina in fabrica in locul celui scoica standard

Share this post


Link to post

Iar livrarile se fac intre 40 si 90 de zile, doar modelul chel se livreaza in 2 saptamani.

 

Se muta la Diverse

Share this post


Link to post

Corect ar fi fost "In afara de punctele 2,3,6,7 si altele ..."

Cred ca atat timpul de asteptare (care nu prea difera fata de masinile de import ...) cat si "stabilitatea firmei" (poate dacia e mai stabila decat GM ... nu stiu) sunt discutabile, depind de alti factori (sociali, economici, geografici, etc), nu de masina ...

Colibasul e mai aproape de orice localitate din tara decat fabricile din Coreea ... , salariile (contribuie la pret) sunt altele, iar transportul (alt element care intra in pret) e mult mai ieftin, nu ?

Edited by kaloman

Share this post


Link to post

Referitor la Kalos vs Logan...

1.pret net favorabil Logan

2.motor un pic mai sprinten decat 1.4 meu pe Kalos(ma refer la motorul de 1.4 82 sau 90 cp ? parca)

consumurile "oficiale" si "neoficiale" se pare ca avantajeaza motoarele Renault.desi sunt 8V

3.plasticul de pe bord incomparabil mai "bun" calitativ la Logan

4.Punctaje asemanatoare la Euroncap...

5.Kalos-ul pe care l-am condus,de curand eu facea ca o barca la 140 (probabil ca avea ceva bulit pe la amortizoare)

6.Vizibilitate mai buna in Kalos si scaun sofer mai "modern" dar spatiul interior sub Logan ...

7.Una peste alta masinile sunt la fel de proaste sau de bune cu un foarte mare + pentru Logan la pretul initial,pretul pieselor,pretul reviziilor ,dar nu mi se pare de neglijat garantia oferita de Daewoo...pardon Chevrolet.

 

 

ar fi interesat cum se vinde acum in Europa Renault/Dacia Logan comparativ produsul Kalos sau rebutul (se pare) Aveo =))

Share this post


Link to post

Si de unde, ma rog eu, ai scos faza cum ca Aveo ar fi "rebut" ?

O fi loganu limuzina ?

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post
... ar fi interesat cum se vinde acum in Europa Renault/Dacia Logan comparativ produsul Kalos sau rebutul (se pare) Aveo =))

Chevrolet mizeaza pe vanzarea a 300.000 buc./an in Europa (fie ea Centrala sau de Est). Reno n-are facilitati pentru atat, inca. Cand vezi raportul Aveo-Logan din RO este una, cand il vezi din alta parte este complet rasturnat. De asta, e bine sa vezi global.

Share this post


Link to post

Am studiat logan si aveo pe site unu langa altu si am ajuns la urmatoarea concluzie :golanul e de 10 ori mai promovat decat aveo dar se pare ca e o mare tzeapa destinata oamenilor care nu stiu ce e ala leasing sau nu au curaj sa intrebe.Ideea e ca nu mai este dacia cea mai ieftina masina si nici cea mai usor de intretzinut,Am calculat exact pretzul la reprezentantze ,adica domle cat ma costa exact cu leasing sau rate cum vine mai bine cu taxe vamale cu revizii cu tot si se pare ca e acelasi pretz ,diferentza e infirma.Problema edotarile de la aveo sunt mult superioare loganului si asta nici nu se discuta ,iar in cele asemanatoare cum ar fi mp3 player e exact acelasi lucru , la logan citeste mp3 si reda el o ceva acolo iar la aveo citeste,calitate de redare net superioara etc.Asta nu se refera numai la mp3 player,ma refer aci la mai toate materialele de design nici nu se compara si la aveo ai 2 air bag in plus :banana: .Daca lasam ideile preconcepute si comparam cele doua masini la sange si nu la ce apare pe pliante si ce vezi la un drive test ,adica iei 11k euro in mana intri in reprezentantza si zici vreau masina zi-mi ce-mi oferi si cum Aveo e net superior(chiar si la sistemu de achizitionare si la costul intretzinerii ,cea mai mare teama la romani)

 

 

Ps:la logan trebuie sa astept 2 saptamani la aveo 4 zile ca sa vina

Share this post


Link to post
... Problema edotarile de la aveo sunt mult superioare loganului si asta nici nu se discuta ,iar in cele asemanatoare cum ar fi mp3 player e exact acelasi lucru , la logan citeste mp3 si reda el o ceva acolo iar la aveo citeste,calitate de redare net superioara etc. ...

Daca discutia despre o masina se rezuma la mp3, eu zic s-o amanam pana cand se vor cunoaste urmarile fiziologice ale ascultarii muzicii in acest format (medicii si psihanalistii se vor pronunta in curand). Pana atunci, remarca referitoare la leasing este corecta. Socoteste ca Chevrolet a beneficiat de un leasing pe PF de doar 13 luni, special facut spre a eschiva legal taxele vamale. Diferenta este ca targetul Logan nu este informat despre asta.

Share this post


Link to post

Chiar m-am enervat si m-am oprit din mancat (sper sa nu se raceasca friptanu' si cartofii :D ).

Diferenta mare, repet -MARE- !!! intre cele doua masini (pardon, masina si frigider) e in primul rand designul exterior. Urmeaza cel interior, frigiderul are interior de caruta pe langa Aveo. Comfort? C'moooooon! Scaunele alea de autobuz din frigider chiar asigura comfort? Butoanele vi se par ergonomice si estetice? Motorul la frigider (pardon, compresoru') vi se pare silentios in habitaclu? Daca da, eu imi tai diste bilute (alea doua) si le pun pe galeria de evacuare. Are frigiderul stabilitate? Da, are, e la bacania din colt.

Da' e eftin, dom'le, si romanu asta asteapta. Eftin si musai bun. Doar ca aici unii si-au luat teapa. Imagine? Pai aveo e AVION pe langa frigider, abia astept sa pun Aveo lu' tata langa loganu lu' unchiu-meu si sa le pozez, sa le pun pe un calculator si sa ii intreb pe copii care le place mai mult. Copii nu mint, sunt de cele mai multe ori mai sinceri decat adultii. Nu stiu daca m-am exprimat calumea, insa m-am saturat ca si pe forumul nostru sa vine nush' care si sa ne spuna ce loganu' e mama masinilor. Pe forumul dacia e ridicat la rangul de zeitate, pe softpedia e idolatrizat de maximus si basarab, aici rambo vine si numeste Aveo "rebut" etc. Bey, ne putem gasi un forum unde sa nu fim asaltati de pareri din astea "nationaliste" ?

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...