Jump to content
Sign in to follow this  
iso

Chevrolet Aveo/Kalos - Impresii

Recommended Posts

Invata sa folosesti treapta a V-a (raport 0,707 e doar pentru mers constant in sarcina mica) si n-o sa mai fie lenesa afara.

Share this post


Link to post

Salut!

Sunt utilizatoarea unui Aveo 1,4 (martie 2006). Am fost multumita pana acum o saptamana de tot ce a reusit sa ne arate: consum bun (pentru un motor nou - 6,8), tinuta de drum, se aseaza destul de frumos la drum, e "elegantica" si nu in ultimul rand, "agera".

Acum o saptamana a dat primul semn de neregula: martorul MIL a ramas aprins dupa pornire. Am mers la service si mi s-a recomandat schimbarea bujiilor (bineinteles, contra cost 150 ron). Mi s-a recomandat folosirea unei benzine de calitate superioara (TOP99). M-am conformat si iata, nenorocirea s-a produs: dupa pornirea motorului (fara probleme, la rece), masina a inceput sa piarda din putere si in max. 3min s-a oprit; repornirea am facut-o foarte greu, cu multi "Doamne-ajuta!"

Maine, 18.10.2006 sunt programata la service; contactandu-i pe cei de-acolo am aflat ca trebuie sa dea chiulasa jos si sa umble la supape (cica au depunere de calamina). Ne este greu sa acceptam varianta, ne temem.

Va rog din suflet, dati-ne un sfat!

Astept email-ul sau mesajul pe forum pana cel tarziu maine la ora 8,00 AM.

Va multumesc!

Share this post


Link to post

In asa timp scurt nu putea sa se depuna atata calamina.

Nu mai pune benzina "superioara", motorul este setat pentru CO95, dar benzina sa fie de la statii de firma (MOL, Petrom, Rompetrol, in ordine alfabetica). La pornire sa nu ai pornit A/C !

Da un reset si un idle learn la prima ora, dimineata, pe racoare, inainte de prima cheie. Procedurile le gasesti aici, postate de Abram Burel. E simplu, la indemana oricui. Degeaba mergi la service-ul acela, la motoarele dupa 2004 nu s-au mai semnalat problemele acelea. Ti-au schimbat bujiile de pomana si ti-au facut cea mai proasta recomandare. Dupa ce pleci cu masina, incearca sa mentii turatia peste 2000 rpm cand esti cu pedala de acceleratie apasata. Pentru asta trebuie sa schimbi treptele mult mai sus decat esti obisnuita. Ca sfat general, schimba treptele dupa urmatoarea schema: minim 25 / 40 / 55 / 70 km/h, probabil ca esti obisnuita cu alt gen de motor sau ai fost rau sfatuita.

Share this post


Link to post

Iti multumesc mult, Tolin!

Scuza eroarea facuta... nu prea le am...

Asa.. Eu am folosit pana acum benzina Petrom CO95 (acum i-am pus vreo 20l de 99)- deh, recomandarea...

vitezele le schimb cam asa: pornesc si schimb aII-a cam repede, practic, imediat (probabil la 10-15)/40/60/80. Absolut niciodata n-am bagat a V-a sub 80Km/h (am un stil sportiv de a conduce si o calc...)

A II-a insa, cam repede, nu?

Mi-a mai spus un cunoscut (a vazut bujiile) ca mi le-au schimbat de pomana...deja, le-am reprosat...

La pornire, toata vara, din pacate, am avut A/C pornit...

Te rog, ofera-mi sfaturi pentru ca nu prea sunt cunoscatoare dar sunt o buna "invatatoare".

M-am grabit sa-ti raspund, n-am citit inca indicatia privitoare la resetarea inainte de pornire, dimineata.

Stiu ca "vine" meciul si iti urez vizionare placuta...cand mai poti, scrie-mi.

Multumesc.

Share this post


Link to post
In asa timp scurt nu putea sa se depuna atata calamina.

 

 

Am vazut masina in service la 5000km care avea motorul desfacut din cauza calaminei de pe supape... Unii au scapat dupa acel spray-ul miraculos, altii au scapat dupa schimbarea supapelor. Un lucru e cert: toti carora li s-au schimbat supapele nu s-au mai plans de probleme... Cauzele au fost discutate si rasdiscutate pe acest forum.

Share this post


Link to post

Ca fapt divers, mie la Kalosu' meu (2006) mi s-a recomandat de la dealer , inainte s-o scot pe poarta, benzina 98 si pe asta am ramas si-n ziua de azi, doar 98.

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

@MCojo > cand sunt depuneri pe supape si/sau bujii apare misfire, se aprinde MIL si motorul tremura. Intai trebuie vazut daca problema reclamata (pornirea greoaie) se rezolva prin reset si idle learn.

 

@Cami > incearca sa urci cu treapta a I-a mai sus, mai ales pe motor rece. Cauta prin supra-magazine sau prin benzinarii aditiv de curatat supape (valve cleaner) si pune tot continutul intr-un rezervor mai plin de jumatate sau dupa indicatiile de pe eticheta. Limita de viteza 70 km/h in treapta a V-a era pentru rulajul urban. In mersul extra-urban sa introduci in ultima treapta doar cand vrei sa mergi constant pe drum plat. Altfel, rulajul corect si economic la motoarele acestea este intre 2800 - 3000 rpm, asa cum confirma si un alt coleg de forum ce a urmarit situatia pe computerul de bord.

 

@dinoc > ECM-ul este setat pentru CO95. In plus, producatorul specifica in Manualul de Utilizare ce cifra octanica sa pui in rezervor. Si ca sa incheiem discutia, ultima cauza la misfire este benzina. Pana la ea sunt o gramada de alte cauze. Dealerii si mecanicii din service sa citeasca mai intai Manualul de Service si apoi sa vina cu recomandari.

Share this post


Link to post
Acum o saptamana a dat primul semn de neregula: martorul MIL a ramas aprins dupa pornire. Am mers la service si mi s-a recomandat schimbarea bujiilor (bineinteles, contra cost 150 ron).

1.Cati km are masina?

 

2. Ce dracu bujii pun astia de 150 RON cand cele cu care vine din fabrica costa 36-40RON in magazin?

Share this post


Link to post

Pret promotional pentru doamne venite fara bodigardul din dotare.

Share this post


Link to post
... nenorocirea s-a produs: dupa pornirea motorului (fara probleme, la rece), masina a inceput sa piarda din putere si in max. 3min s-a oprit...

 

 

Tolin, asta mi-a dat de gandit si am presupus ca aprinderea MIL-ului s-a datorat erorii de misfire...

Oricum @Cami depinde de service si de ceea ce ii se serveste acolo...asa cum a patit si cu bujiile... :D

Share this post


Link to post

Pret promotional pentru doamne venite fara bodigardul din dotare.

Buna!

Tolin, astazi mi-am luat si "bodigardul din dotare". :) )

1. Schimbatul bujiilor a costat cam mult, dar sunt bujii cu 4 ploturi (OPEL).

2. Am mers pregatita astazi (gratie sfaturilor tale) si m-am dat tare la ei; cert este ca ne-am bucurat de foarte multa atentie si in prezenta noastra au pus tester-ul: P0300 - asta scria pe display (engine misfire...cam asa ceva). Tot pe tester am vazut ca cilindrul 1 si 4 nu lucreaza (erau urmatoarele indicatii: cil 1-233; 2-0; 3-0; 4-240). Concluzia: masina a ramas acolo, urmeaza sa rectifice scaunul supapelor. Ei spun ca nu vom mai avea probleme si ca asta este operatia care taie raul de la radacina (restul, cu spray-uri, cu aditivi, spun ca-s paleative care te mai aduc in service pt aceeasi problema)

3. Acolo (la Bacau), am intalnit un domn cu un Kalos tot de 1,4 care avusese aceeasi problema la 3000km; i s-a facut aceeasi operatie si nu mai are probleme, ba chiar i s-a reglat si consumul; astazi avea ALTE probleme =)) - pe la directie.

 

Tolin,

Am uitat... Dupa toata chestia asta cu rectificatul supapelor trebuie sa mai procedez si la reset si idle learn?

Au mai spus ca ii vor face un test de drum dupa interventie...

Multumesc.

 

1.Cati km are masina?

 

2. Ce dracu bujii pun astia de 150 RON cand cele cu care vine din fabrica costa 36-40RON in magazin?

 

1. Masina are 6400km.

2. Bujiile schimbate (degeaba, au recunoscut si ei astazi dar au spus ca asta e recomandarea producatorului) sunt cu 4 ploturi OPEL+ manopera + TVA= 148.

Share this post


Link to post

Cami, daca masina e in service s-o faca ei procedurile inainte de a ti-o preda. Si daca au cel mai recent software update de ECM, sa-l descarce si pe ala in computer (ECM). Iar daca este service adevarat Chevrolet si sunt dotati in scaner, sa-i faca si procedura de invatare TEC (Tooth Error Correction Learn Procedure), treaba de 2 min, o selectare din menu. Nu-i obligatorie la reparatiile care le fac ei, just in case, pentru ca n-au aflat inca care-i cauza de multiple misfire. Benzina romaneasca baga toata lumea, toti au bujiile din fabrica, dar numai unii patesc depuneri pe supape, iar problema-i semnalata in Europa din 2004, iar acum suntem la peste 2 ani distanta. Chiar asa, daca supapele sunt de vina, de ce ai misfire 0 pe cyl #2 si #3, aveau alte bujii sau mergeau cu alta benzina ?

 

Important, sa nu uiti sa-i intrebi daca ti-au curatat si supapa EEGR cu aceasta ocazie, pentru ca la misfire pe cyl #4 se depune si pe ea !!!

 

Daca la aceste amanunte tehnice te intreaba de unde le cunosti, le spui ca dormi sub perna cu Manualul de Service, cartea ta de capatai.

Share this post


Link to post
2. Bujiile schimbate (degeaba, au recunoscut si ei astazi dar au spus ca asta e recomandarea producatorului) sunt cu 4 ploturi OPEL+ manopera + TVA= 148.

 

Tari bujiile acestea, parca ar fi pentru motoare de turatie de 7000 - 10000 rpm. Daca am avea si o aprindere de 22-24 kV gen Alfa - Magneti Marelli am mai avea ce discuta. Pana una alta la turatia de 3000 - 4000 vor functiona 1-2 electrozi dupa care cei cu rezistenta mai mare si care nu vor initia scanteie se vor colmata in timp cu depuneri de calamina.

 

Misfire apare de la intrebuintarea bujiilor necorespunzatoare care necesita o tensiune de descarcare mai mare. O stiu si "aricii cu pene" de la service insa nu-i duc sinapsele neuronale 1 metru mai la deal.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Merge excelent si cu bujii 3+1 la doar 29 lei/pachet (Brisk DR15TC-1). Tommy poate sa confirme. Dar diferenta a remarcat-o doar dupa reset !

 

Nene vanatorule, daca nici NGK made in Japan (dotarea din fabricatie) nu-s bujane potrivite pentru motorul acesta, atunci ce-i trebuie ?

Share this post


Link to post
Merge excelent si cu bujii 3+1

 

Totusi tensiunea, cat este tensiunea de descarcare prin acele bujii si cat prin altele si cat scoate bobina de la Kalos? La bujiile monoelectrod comune pentru motoare de turatie medie nu trece de 12-15 kV. La Dacie era undeva la 7-8 kV. Daca puneai un Champion aveai senzatia de 3 pistoane. Nu mai bagam mana la rezistenta fiselor de la cativa ohmi cele neparazitate la cativa kohmi cele cu antiparazitare. Toate aceste neconcordante pot duce si la Misfire

 

Later . omul zise de Opel. :scarpin:

Tocmai am mai citit ca s-a ajuns la 35000 - 40 000 de volti tensiune de descarcare pe bujie. Daca Kalutzul scoate mai putin, rezulta o scanteie anemica si improprie unei aprinderi eficiente. Sa nu mai zic de temperatura de autocuratare a electrozilor in cazul subvoltarii, un vis.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

@tolin: stii cumva si data acestui ultim update de ECM? Nu stiu de ce, dar am impresia ca ma pregatesc si eu pentru "tremuraturi si apoi engine check", ca sa fiu in tren cu topica pe care s-a discutat si mare parte din problema lui @Cami. Tremura din ce in ce mai tare la relanti, consuma mai mult...si-n plus, mai e si zicala cu "de ce ti-e frica nu scapi". Si, garantat, masina mea n-a fost in veci subturata :D

Share this post


Link to post

Informatia despre update provine de aici.

Share this post


Link to post

Tolin, Am vorbit cu cei de la service, astazi se derula lucrarea (maine m-au chemat s-o iau) si au spus ca vor verifica si EEGR dar ca nu au fost probleme cu aceasta supapa cica, e de pe admisie...

In rest n-au nimic: nici software-ul pomenit de tine , nici procedura TEC.

Cat priveste bagajul de informatii, sa stii ca seful de-acolo a fost primul care mi-a recomandat forum-ul ("au mai patit-o si altii"); si in aceste conditii, i-am spus ca am un maestru pe forum... Ptr mine proverbul rusesc "nu este rusine sa nu stii, este rusine sa nu inveti", are aplicabilitate reala... Bine ca sunt oameni ca tine care impartasesc din cunostintele lor...Si noi avem o pregatire tehnica dar in alte domenii; oricum pricepem si incercam sa "prindem" tot...Iti multumim inca o data...

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post
1. Masina are 6400km.

2. Bujiile schimbate (degeaba, au recunoscut si ei astazi dar au spus ca asta e recomandarea producatorului) sunt cu 4 ploturi ...

 

Nu mai inteleg nimic ...

1) Chiar daca ar fi fost "vinovate", la 6400 km bujiile nu intra sub acoperirea garantiei ???

2) Cu atat mai mult, schimbarea inutila a lor, contra-cost, nu implica raspunderea prestatorului de servicii ???

Cred ca ar fi cazul sa se acorde despagubiri (nu numai pt. suma incasata inutil ...)

3) GM Romania stie cui acorda dreptul de a reprezenta marca si ca acei asa-zis "reprezentanti" fac mai mult rau firmei si duc la scaderea vanzarilor ?

Share this post


Link to post
Nu mai inteleg nimic ...

1) Chiar daca ar fi fost "vinovate", la 6400 km bujiile nu intra sub acoperirea garantiei ???

2) Cu atat mai mult, schimbarea inutila a lor, contra-cost, nu implica raspunderea prestatorului de servicii ???

Cred ca ar fi cazul sa se acorde despagubiri (nu numai pt. suma incasata inutil ...)

3) GM Romania stie cui acorda dreptul de a reprezenta marca si ca acei asa-zis "reprezentanti" fac mai mult rau firmei si duc la scaderea vanzarilor ?

 

 

Sunt tare dubiosi; nu stiu ce inteleg ei prin garantie dar nu sunt acoperite de gratuitate o gramada de alte piese sau subansamble. Adica sunt foarte multe care, considera ei, se defecteaza datorita proastei exploatari a masinii...

Bujiile cica le-au schimbat la recomandarea producatorului (etapa 1 pentru remedierea defectului...)

Share this post


Link to post

E din ce in ce mai multa ceata in problema asta.

Ce se intelege prin "exploatare necorespunzatoare" in cazul bujiilor ?

Bujiile sunt parti componente ale motorului care, la randul ei, e "parte principala", conform celor trecute in manualul de service si garantie; sunt trecute drept "consumabile" dar cu norme de exploatare fixate (minim intervalul dintre revizii), nu ma poate pune sa le schimb la fiecare suta de km pentru ca asa cred ei, iar ulterior sa spuna ca, de fapt, defectul reclamat are alta cauza; in acest caz se impune acordarea de despagubiri (valoarea bujiilor schimbate inutil, a manoperei, a timpului pierdut degeaba, a benzinei consumate pana la service, etc) In alte tari, cu un avocat bun, despagubirile ar fi depasit de multe ori banii luati inutil.

Share this post


Link to post

Cu privire la Briskuri, e asa cum spune Tolin, si-i multumesc de sfat, pararea mea e ca urca mai bine in ture chiar ca cele NGK-uri japoneze, nu mai spun de cele coreene, care mi-au crescut si consumul. In prima faza dupa schimbare aveam un tremurat la relanti si in sarcina nu sesizam diferenta, dupa reset si idle learn, relantiul s-a stabilizat absolut perfect, si in acceleratii urca frumos incepand de la turatii joase. Ah, si daca tot citez din clasici.. filtru de aer schimbat de 2 ori pe an. ;)

 

ps: asta e la cielo, in principiu ar trebui sa fie si la kalos, aveo.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Astăzi mi-am întărit convingerea că am o maşină silenţioasă (Kalos-ul). Ştiam asta din interior, dar azi am aflat şi din exterior. Am fost cu consoarta în poligon şi a fost prima oară când "am mers pe lângă maşină". Auzeam cu uşurinţă motorul maşinilor de la 2-3 alei depărtare (în Ilioara, pentru cei care ştiu), dar destul de greu pe cel al maşinii mele (mă rog, a nevestei, în momentul ăla). Şi au trecut destule maşini pe acolo, de toate soiurile (1310, SuperNova, Logan, Cielo, Opel, Peugeot etc.). Singura pe care am perceput-o cam la fel a fost un Matiz. E adevărat că am doar 3.5k km. în bord şi că poate celelalte erau mai alergate, dar cred totuşi că e cu adevărat ceva mai silenţioasă decât altele.

Share this post


Link to post
Pret promotional pentru doamne venite fara bodigardul din dotare.

 

1. Masina are 6400km.

2. Bujiile schimbate (degeaba, au recunoscut si ei astazi dar au spus ca asta e recomandarea producatorului) sunt cu 4 ploturi OPEL+ manopera + TVA= 148.

 

Revin putin la un aspect

AI PLATIT PENTRU SCHIMBAREA BUJIILOR???

 

Cred ca nu-mi bausem cafeaua cand am citit postul tau sau poate l-am citit prea repede.

In niciun caz bujiile schimbate inainte de termen nu se platesc de client. ele intra sub incidenta garantiei. Eu le-am schimbat la un alt termen decat cel de revizie si s-au montat gratis. Intrebari:

1. Ai factura in care sa specifice bujiile nu piese + manopera?

2. S-a trecut operatiunea de verificare in cartea de garantie?

Daca da atunci am eu un e-mail care sa le ofere o alta perspectiva.

Daca nu atunci ce mai astepti, vrei s-o rezolvi, sau nu?

3. Ai masina in leasing?

Daca da mergi la reprezentatul de garantie al firmei si fa o plangere scrisa. Se poate si prin e-mail formand urmatoarea adresa de e-mail garantii@xxxxx.ro unde xxxx este firma impricinata poti face si un CC la ofice@xxxxx.ro

Sa nu drea dreaq-ul sa faci un e-mail lacrimogen  <img src= ("> ci unul imperativ :spumelagura:

De ce recomand asta? Deoarece in contractul de "riesling" la un art. (53 la mine) se cerea solutionarea pe cale amiabila si apoi sa le dam una la gioale prin Belgia sau alte destinatii. Unii carcotasi vor spune:

BINE BRE HUNTERE PENTRU NISCAIVA BUJII? :scarpin:

Parerea mea este ca si o siguranta fuzibila poate produce neplaceri si daca este reavointa atunci avem ace potrivite pentru fiecare caracter.

 

GO FOR IT !

 

:thumbl:

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post
...Altfel, rulajul corect si economic la motoarele acestea este intre 2800 - 3000 rpm, asa cum confirma si un alt coleg de forum ce a urmarit situatia pe computerul de bord...

 

Unde? Unde?

 

Cami, iti recomand sa faci ce zice Safari. Hai sa nu ii mai iertam.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...