Jump to content
Sign in to follow this  
cchrism

Ulei cutie viteze Matiz

Recommended Posts

Eu n-aş lăsa aşa mult timp. Se umple cutia cu aer, pe măsură ce se scurge cel "contaminat" şi-apoi.. fentează nivelul.

 

 

Ah, deci e diferenţă între aerul care intră în cutia de viteze pe măsură ce uleiul vechi se scurge şi cel căruia îi "restricţionezi" accesul în momentul în care introduci uleiul nou. Cel mai nasol, probabil, e când cele 2 aere se combină.

 

 

Data viitoare când mai torni uleiul ca berea încearcă să pui niţică sare, sparge bulele garantat. :mrgreen:

 

 

Da-o incolo, asta-i bascalie ! Cum poate o entitate cu un volum neglijabil sa iti schimbe considerabil volumul lichidului in care este scufundata ???

Dupa cate stiu eu ... depinde de numarul de cantitati neglijabile (nu ca ar avea importanta in cazul de fata, da' ziceam si eu).

 

 

Omule, tu nu stii cand sa te opresti? :wallbanger:

 

 

Chiar ma intrebam daca avem super moderatori... stimabililor (moderatori,super,gold,etc) nu puteti interzice accesul / sterge posturi? Nu de alta, da' e posibil sa fiti nevoiti sa ne luati la misto. Incepeti cu postarea mea... ca e offtopic.

Daca ati considerat ca cineva e pe langa, trebuia sters postul/posturile nu sa "dati apa la moara".

 

Toate cele bune

 

ps. Care e vina lui Cellist? A raspuns la misto-ul altora, am inteles.

Edited by tclau
  • Like 4

Share this post


Link to post

Si totusi nu s-a raspuns :

offtopic.gif "Care v-ati schimbat uleiul singuri si de cite ori ?"

Da la un transplant de caroserie ? v-ati baga ? 71000000.gif

Edited by redflame
  • Like 3

Share this post


Link to post

Mai bine explică-mi altceva, Salex: Ratingurile aici merg pe bază de simpatii/antipatii, care după vorbele tale trebuiesc puse la o parte?

Ratingurile merg pe principiul simplu al aprecierilor colegilor. Cine iti apreciaza un post gaseste imaginea "+". Cine considera ca postul tau e pe linga subiect, o sa gaseasca imaginea "-". Atit ! Simplu ! Sub protectia anonimatului, IPBul asta nu permite identificarea celor care fac aprecieri. Fara doar si poate, simpatiile sau antipatiile pot conta. Are vreo importanta ?

 

 

Dupa cate stiu eu ... depinde de numarul de cantitati neglijabile (nu ca ar avea importanta in cazul de fata, da' ziceam si eu).

De acord cu tine. Insa suma unor entitati a caror dimensiune tinde catre 0 (zero), la rindul ei tinde catre 0 (zero). Asta imi aduc aminte din analiza matematica pe care am facut-o prin liceu. Daca tu poti sa demonstrezi contrariul, ai din partea mea disponibilitatea de a admite ca am gresit. Daca vrei doar sa discutam in contradictoriu ... hai sa nu o facem, timpul este pretios, putem face altceva mai bun :) . Si te-as mai ruga sa citesti ce am scris mai sus:

 

... in alta ordine de idei, CV n-are nimic in comun cu micromecanica, o sa mearga la fel de bine si cu 2,05 litri de ulei.

 

Chiar ma intrebam daca avem super moderatori... stimabililor (moderatori,super,gold,etc) nu puteti interzice accesul / sterge posturi? Nu de alta, da' e posibil sa fiti nevoiti sa ne luati la misto. Incepeti cu postarea mea... ca e offtopic.

Daca ati considerat ca cineva e pe langa, trebuia sters postul/posturile nu sa "dati apa la moara".

...

ps. Care e vina lui Cellist? A raspuns la misto-ul altora, am inteles.

L-a ars cineva pe rug ? I-a dat cineva avertisment pentru ceea ce sustine ? Nu faci decit sa demonstrezi ca se respecta cele precizate in , se combat IDEI si nu PERSOANE ! Si da, se pot sterge posturi insa asta se face atunci cind e vorba de "offtopic" asa cum ai precizat si tu. NU se sterg posturi in care un coleg isi sustine un punct de vedere. Ca asta poate fi bun sau mai putin bun, asta e alta discutie. Moderatorii si super-moderatorii (precizare - gold memberii nu au posibilitati de moderare, au devenit gold memberi pe baza unei activitati pe forum de ani buni, timp in care si-au cistigat respectul colegilor !) nu analizeaza continutul tehnic al posturilor, nu sintem mecanici certificati. Daca asta ti-ai imaginat, te-ai inselat, imi pare rau sa te dezamagesc.

 

LE: Gata, ajunge cu offtopicul si cu tintirea "+"ului sau "-"lui ! Din acest moment orice comentariu in afara subiectului va fi sters !

Edited by Salex
  • Like 4

Share this post


Link to post

Sfat: daca folositi asa ceva... nu uitati sa completati cu (< ;) 0.5l de ulei. Ce inteleg ei prin "minimal impact"... ca 0.5l sunt ~25% din uleiul din CV de matiz?

 

Oil is sampled continuously from the mechanical system (i.e. engine or gearbox) and it is circulated into a sampling unit where the lubricant aeration measurement is performed in real-time

The volume sampled by the instrument is less than 0,5 liter for a minimal impact on the operating mechanical system.

 

 

Periodicitatea la schimbarea uleiului din CV la matiz e dat de tipul de ulei sau de CV? Adica in cazul matizului CV uzeaza mai tare uleiul decat in cazul cutiilor "fara intretinere"? Sau la acestea din urma se foloseste alt ulei? Sau si si.

Edited by tclau
  • Like 2

Share this post


Link to post

tclau, el vorbeşte de mostra (sample) care este de <0.5 L, şi spune că atât este folosit de aparat continuu pentru influenţă (impact) minimă asupra funcţionării motorului sau cutiei de viteze. La sfârşit mostra este reîntrodusă la loc de către aparat, nu trebuie să-o ţină, rezultatul apare pe ecranul computerului. Bineînţeles calitatea uleiului ţine aeraţia la un nivel minim permis, indiferent de ce fel de CV vorbim. La noi este dat termenul de schimb, dar nu uita, folosim un semisintetic. La Audi, VW, uleiurile sunt 100% sintetice, de aia ţin mai mult, dar în nici un caz o veşnicie.

Edited by Cellist
  • Like 4

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea ! Am vazut ca spiritele s-u incins in ultimul timp ! Am fost ieri la magazinul de piese pentru Chevrolet (cel de pe Iuliu Maniu), magazin agreat de Chevrolet. Aveau uleiul minune pe raft,dar cand i-am spus vanzatorului sa-mi prezinte o garantie ca e 75w-85 (pe bidon nescriind vascozitatea) , a dat din umeri .Asa i l-au adus, asa il vinde !

 

Deci, poate lamurim treaba cu uleiurile : Ce e mai indicat (in lipsa lui 75-85) : 75w-80 sau 75w-90 ?

 

Spunea cineva, ca uleiul GM pt. cutie va fii unul produs pentru toate masinile GM . Dar, GM are in ograda o gramada marci . Oare toate au acelasi tip de cutie ???

 

Care e faza cu cutiile cu intretinere ? De ce se schimba uleiul ?(il solicita mai mult sau care e faza?)

 

Parerea mea e ca nu trebuie sa fim acizi unii cu altii, e un forum unde daca ne putem ajuta e totul OK , fara rautati inutile !

  • Like 2

Share this post


Link to post

markus2007, nu mai cere garanţie şi nici informaţii de la vânzători, ei de cele mai multe ori nu ştiu ce vând. 75W-85 nu este în lipsă, doar tu nu esti convins, fiincă nu vezi văscozitatea pe etichetă. 75W-80 este prea subţire, iar 75W-90 este mult mai gros, deci diferenţa de grosime între 85 şi 90 este mult mai mare decât între 80 şi 85.

Faptul că GM nu arată vâscozitatea pe etichetă denotă că nu vor ca publicul să aibă informaţiile necesare, deci este o politică de a te lega de service-uri. Sper că asta te convinge:

http://www.fahrzeugo...gm-1-liter.html

PS. Nu cred că există cutie care să fie mai *mâncătoare* de ulei decât celalaltă, altfel n-ar mai fi competitivă. Diferenţele sunt în uleiurile folosite. Din privinţa asta nu tipul de CV contează, ci materialele şi metalale din care se construiesc, iar GM uniformizează tehnologia fabricării lor într-adevăr.

Edited by Cellist
  • Like 2

Share this post


Link to post

Am vazut postul tau, cu poza (mai in spate), dar...

 

Din spusele lor, tot ce e sub tutela GM va folosi acest ulei ? Dar masinile mai vechi, care foloseau alt tip de vascozitate? Sau acest ulei este unul univesal, care acopera o plaja mai larga de vascozitati ?

  • Like 2

Share this post


Link to post

Da, toate au deja acest tip de ulei, şi nu uita că atunci când se face o uniformizare, totdeauna se are grijă să fie *backward compatible*, adică să acopere nevoile tuturor modelelor anterioare fabricate de ei. Am verificat, toate modelele Opel, Saab, Vauxhall şi Chevrolet folosesc acest produs.

Edited by Cellist
  • Like 1

Share this post


Link to post

@markus2007, dacă în cele 28 de pagini (pe care sunt convins că le-ai citit. NOT.) de întrebări/răspunsuri/argumente-contraargumente nu ai găsit răspuns întrebărilor tale şi nu te-ai lămurit cu privire la neclarităţile pe care le ai, crezi că dacă îţi răspund încă 2-3-10-100 de persoane şi-ţi prezintă nişte argumente (aceleaşi ca în paginile anterioare), ai s-ajungi la o concluzie?

Ştiu, cel mai simplu e să întrebi. Să cauţi/citeşti e "demodat".. altfel, nu e de mirare că topicul a strâns 28 de pagini, când aceleaşi întrebări sunt repetate pe fiecare nouă pagină.

 

Deci, poate lamurim treaba cu uleiurile : Ce e mai indicat (in lipsa lui 75-85) : 75w-80 sau 75w-90 ?

http://www.gmclub.ro...post__p__450471

Care e faza cu cutiile cu intretinere ? De ce se schimba uleiul ?(il solicita mai mult sau care e faza?)

http://www.gmclub.ro...post__p__484153

http://www.gmclub.ro...post__p__168742

  • Like 2

Share this post


Link to post

EM!L , vad ca e un obicei sa fiti rautaciosi in ultimul timp ! Bun faza cu uleiul e 75w-80 sau75w-85. Dar faza cu cutia ??? De ce necesita intretinere ? Care e problema cu o astfel de cutie ??? Mananca ulei? Strica uleiul mai repede ? Nu suporta ulei invechit ???

 

Si stai linistit ca am citit pagina cu pagina ! Nu cer mura-n gura, dar sunt lucruri noi pe care nu le stiu, si inca nu am gasit un raspuns clar. Daca ai citit( si banuiesc ca da) ai fii vazut ca la un moment dat nu mai stii ce sa crezi si pe cine !

Deci ce nu am inteles : ce inseamna o cutie cu intretinere ?

  • Like 3

Share this post


Link to post

@ markus2007, dă-mi voie să-ţi răspund eu. NU EXISTĂ cutie fără întreţinere, punct. Stiu că unele cutii au chiar etichetă pe ele, precizând acest lucru, dar în forumurile străine se dezbate permanent ce înseamnă asta, şi că se referă doar la condiţiile normale de folosinţă, pe când dacă urci un deal deja nu mai este condiţie de folosinţă normală, etc. Cred că problema trebuie abordată din punctul de vedere al uleiurilor. Oricât de avansate ar fi, nu există, repet, NU EXISTĂ ulei la ora actuală nicăieri în lume, care să ţină mai mult de 4-5 ani. *Lifetime* se referă la asta, este o şmecherie de marketing, nu provine de la inginerii care au fabricat maşinile, dar marketingul se bazează pe faptul că şi aşa vei schimba maşina peste 4-5 ani. Iar dacă este cumpărat folosit, de un al 2-lea proprietar, mecanicii oricum îl vor sfătui să schimbe uleiul, că doar nu poţi şti cea băgat proprietarul anterior... Dacă însă primul proprietar este conştiincios, şi arată *log*-ul maşinii când vinde, atunci, dacă este atât de meticulos (eu îi prefer pe ăştia), atunci va şti să şi deosebească reclama de adevăr.

  • Like 3

Share this post


Link to post
... în forumurile străine se dezbate permanent ce înseamnă asta, şi că se referă doar la condiţiile normale de folosinţă, pe când dacă urci un deal deja nu mai este condiţie de folosinţă normală, etc.

Cazul planului inclinat este similar rulajului pe plat cu o greutate suplimentara echivalenta sau rulajului cu vant puternic din fata. Atata timp cat nu se depaseste masa suplimentara recomandata, conditia de folosinta este normala. Cand lipsesti la lectie pentru ca ai fost trimis sa uzi burete, dezbati "in forumurile straine", straine de fizica. Pe celelalte starnesti, doar, ilaritate.

  • Like 6

Share this post


Link to post

Ce sa mai zici de urcatul dealului cu masina deja incarcata si cu vant din fata =))

  • Like 2

Share this post


Link to post

Asta e, deja, sport extrem. Cand ajungi sus, trebuie sa schimbi uleiul la cutie si la acelea la care nu se schimba.

Edited by tolin
  • Like 3

Share this post


Link to post

@markus2007, dacă în cele 28 de pagini (pe care sunt convins că le-ai citit. NOT.) de întrebări/răspunsuri/argumente-contraargumente nu ai găsit răspuns întrebărilor tale şi nu te-ai lămurit cu privire la neclarităţile pe care le ai, crezi că dacă îţi răspund încă 2-3-10-100 de persoane şi-ţi prezintă nişte argumente (aceleaşi ca în paginile anterioare), ai s-ajungi la o concluzie?

Ştiu, cel mai simplu e să întrebi. Să cauţi/citeşti e "demodat".. altfel, nu e de mirare că topicul a strâns 28 de pagini, când aceleaşi întrebări sunt repetate pe fiecare nouă pagină.

 

 

http://www.gmclub.ro...post__p__450471

 

http://www.gmclub.ro...post__p__484153

http://www.gmclub.ro...post__p__168742

 

Vezi EM!L ? Tocmai ce-ti spuneam !!!!

  • Like 2

Share this post


Link to post

*.. altfel, nu e de mirare că topicul a strâns 28 de pagini, când aceleaşi întrebări sunt repetate pe fiecare nouă pagină.*

Topicul *Uleiuri recomandate - MATIZ* a strâns 78 de pagini. Acolo nu s-a repetat nimic? Si încă ceva. @ tclau, dacă citeşti rândurile acestea, cere-i lui Salex să-şi prezinte scuzele promise, în privinţa fenomenului aeraţiei uleiului, care am dovedit că există, şi nu este *suma entităţilor neglijabile, care tind spre 0*. Iţi este dator! NUMAI pentru cei care sunt interesaţi, am broşura tehnică a măsurării acestui fenomen. (Este şi jos pe pagină la *click here*)

http://www.deltabeam...l-aeration.html

Edited by Cellist
  • Like 3

Share this post


Link to post
... Salex să-şi prezinte scuzele promise, în privinţa fenomenului aeraţiei uleiului, care am dovedit că există ...

Multe fenomene exista, cand cauti "in forumurile straine", dar nu se petrec la umplerea cutiei cu ulei. Daca metoda ta de umplere permite aerajul uleiului, renunta la ea, eu am recomandat la toti ceilalti sa n-o foloseasca.

Edited by tolin
  • Like 4

Share this post


Link to post

Pompa produce mai multă aeraţie, e o umplere rapidă şi forţată. Si e aeraţie, nu *aeraj*.

Edited by Cellist
  • Like 2

Share this post


Link to post

Si unde e aerul la o pompa sau la o "perfuzie" ? Pe gandirea ta, la orice injectie si/sau perfuzie se introduce aer in sistemul sangvin. Realitatea in care traim dovedeste contrariul. Nu zic niciodata, poate la tine s-a intamplat, prea insisti pe o tema falsa.

 

Apropo, metoda ta (gravitationala) este scutita, uleiul intra in cutie prin osmoza ? Sustinerile tale, lipsite de orice fundament stiintific, isi au locul in alt topic (caterinca, gazeta sau "mi-a spus doi vecini").

Edited by tolin
  • Like 4

Share this post


Link to post

Aerul nu se află în pompă, sau în pâlnie. Orice agitaţie a uleiului produce aeraţie. Metoda mea: după ce *a dat pe-afară*, mai aştepţi, până spuma dispare, (cca. 10 minute), nivelul scade, (uită-te la cele 2 borcane de pe site, amândouă aveau acelaşi nivel, dar unul a fost agitat), iar după aia, COMPLETEZI cu ulei CONSISTENT, ca să aduci nivelul la linie, şi de-abia după aia închizi cutia. Dacă totuşi nu ai procedat corect, de aia există verificarea de 20.000 km, ca măcar la jumate timp să poţi corecta, să nu mergi cu nivelul scăzut 40.000 km. Asta este şi ideea celor din fabrică, de aia nu este prostie verificarea la jumătate timp, nu fiindcă ai avea o pierdere de lichid, că aia oricum se repară. Orice metodă mai rapidă este superficială!

 

Si pardon, verificarea se recomandă din 10-10.000 km!!!

  • Like 3

Share this post


Link to post

Orice agitaţie a uleiului produce aeraţie.

Tu agiti bidonul de ulei ca pe sampanie inainte sa-l torni ? Asa, agitatie mai mare ca in functionare n-ai cum provoca, oricat ai incerca. Eu inteleg ca ai facut o fixatie agnostica, dar de ce vrei sa omori acest topic si nu postezi "in forumurile straine", acolo unde ai succes cu tema asta ? Faptul ca, unii au facut instalatii de masura si scot bani din treaba aceasta, nu ma mira, target exista suficient si e bine raspandit.

 

PS in primul borcan de pe site-ul acela este bere, diferentele de culoare (evidente) nu apar in versiunea Braille.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Procesul fizic de curgere este agitaţia care produce aeraţia, dar pompa produce agitaţie mai mare, prin faptul că împingi levierul rapid, obligând lichidul să iasă cu forţă... You are hopeless, man...

  • Like 2

Share this post


Link to post

Tu nu intelegi ca plecand de pe loc provoci o aerare si mai mare ? Cand o sa realizezi asta, nu vei mai porni motorul. Intereseaza-te unde are importanta fenomenul si nu mai confunda rotile dintate din cutia Matizului cu lagarele de alunecare ale turbinelor din aviatie si aerospatiale. Oricum, dupa ce vei cunoaste ca uleiul petrolier contine 12% aer din fabricatie, vei trece la bicicleta.

 

PS umple un pahar cu bere si vezi cine iese afara din pahar: berea sau spuma ?

Edited by tolin
  • Like 4

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...