Jump to content
Sign in to follow this  
laurentziu83

Alt Matiz Banal

Recommended Posts

Eu am garaj, nu fac in parcare, dar un mecanic de cartier ar lua o treime pe manopera decat un service, si poate e mai priceput ca maimutele din service-urile autorizate unde-s pusi toti pe jecmaneala. Ale mele de 40 ron bucata nu par proaste, au deja 5000 km.

Share this post


Link to post

Mie, dupa 2 ani si jumatate de stat printre motoare, cutii de viteze, piese, fum negru de diesel, tot felul de rable (am si o zgaiba pe frunte ramasa de la una dintr-asta), a ajuns sa-mi fie sila si sa schimb un bec. Masina o am ca sa-i pun benzina pe la un capat, lichid de parbriz pe la celalalt, odata pe an la revizie si in rest sa mearga. Viata e prea scurta pentru ca sa ti-o pierzi reparand fiare.

Share this post


Link to post

Ce-mi place mie faza cu "timpul in care s-ar lucra la masina "in parcare" poate fi mai productiv daca e folosit la altceva", mi-a fost servita de mai multe ori si-mi provoaca o oarecare alergie... Parca unul afon/lenes in surubareala ar produce tot timpul de x ori tariful unui service si-si permite sa lase masina pe mana mecanicilor... Daca am garaj si canal unde sa lucrez comod si-mi mai si place sa o fac de ce mi-as pierde timpul prin service pt. operatii simple? Nu zic ca surubaresc toata ziua (de fapt o fac de cateva ori pe an, ca nu-i nevoie), dar de montat o toba, placute de frana, schimbat roti, etc chiar e usor daca ai oarece conditii.

Share this post


Link to post

Laurentiule, ai imbatranit... Sau nu ti-au placut de fapt niciodata "fiarele", si lucrul in servis ti-a ucis si gramul de pasiune pe care il aveai.

Share this post


Link to post

Parca unul afon/lenes in surubareala ar produce tot timpul de x ori tariful unui service si-si permite sa lase masina pe mana mecanicilor...

 

Daca esti afon la surubareala oricum mai bine nu pui mana, risti sa strici mai rau.

Daca nu esti afon la surubareala poti face treburi simple. Aici intra o schimbare de placute, curatat diverse, schimbat un filtru.

La chestii mai complicate deja nu cred ca poti face treaba la fel de repede ca la service (decat daca nu esti la prima operatiune de gen), deci numaratoarea "de x ori tariful unui service" nu se face in acelasi timp. In plus se mai pun la socoteala diverse unelte de care ai nevoie, si pe care in mod normal unul care nu e foarte pasionat de fiare nu le tine in casa/ garaj. Pentru cine are placerea asta a surubaritului nu se tine cont de productivitate. E ca si cand ti-ai calcula cat produci cand te duci la plimbare.

Edited by andrew

Share this post


Link to post

Un bec, un filtru, etc, astea normal ca le schimb si eu, nu-i problema. Dar sa ma bag sa schimb bratele pe mizeria de vreme de zilele astea, cu flescaiala si noroi, hai sa fim seriosi. Manopera a fost 108 ron, daca mai dadeam si de vreun surub intepenit (la anii astia era posibil), atunci chiar nu merita efortul. Nu mai zic ca ma mai trezeam ca imi trebuie cine stie ce cheie pe care n-o am, etc.

Plus ca mai aveam si o groaza de treburi de facut intre timp, iar ieri era ultima zi de ITP.

Oricum, daca era sa economisesc banii aia, sigur se duceau de rapa in alta parte.

Share this post


Link to post

Matizul zilele trecute a primit un RK la motor, la aproape 105000 de km, cu ocazia cedarii definitive a garniturii de chiulasa, solicitata ea inca de acum 2 ani. S-au schimbat cuzinetii, segmentii, simeringurile de supape, garnitura de chiulasa, de capac, simeringul de la arborele cu came, kitul de distributie, curelele, filtrele si amortizoarele spate. Toata distractia a costat vreo 2050 de lei, dar in banii astia am rezolvat problema consumului de ulei, prezent din ziua cand am cumparat-o, de la zero km, si anume segmentii in linie la 2 pistoane. Au mai fost si 3 litri de ulei Elf Evolution 5w30, cumparati separat, ulei pe care stiu ca il gasesc in benzinariile Rompetrol in caz de doamne-fereste. Sper insa sa nu-l cumpar de acum decat impreuna cu filtrul de ulei si doar anual.

Ca sa fiu sigur ca e treaba bine facuta, i-am facut si un rodaj sambata, profitand de vremea frumoasa de afara, si anume l-am dus cu 100 km/h de la Galati la Calarasi, l-am trecut cu bacul la Ostrov, apoi 5 euro vigneta de Bulgaria, dupa care directia spre Shumen, apoi Alfatar, Tervel, si tot spre sud, pana la intersectia cu autostrada Shumen-Varna, pana in centrul Varnei, insa am ridicat viteza spre 120-130, ca sa nu stau pe loc. Aici am profitat de cei 3.5 metri lungime si l-am parcat intr-un loc ce oricum nu permitea mai mult. Dupa masa de pranz in Varna, am mai umblat putin prin centru, dupa care am plecat inapoi spre Constanta, de data asta tinandu-l mai spre 110-120. La granita, mi s-a parut cam ciudat ca granicerul s-a uitat peste tot in talon, insistand asupra ITP-ului facut in urma cu 3 luni. Poate o fi fost cam murdara masina (n-am apucat sa o spal decat ieri, cand am ajung in Galati), inclusiv pete de ulei pe spoiler, etc, dar asta e, putea sa-mi faca si control RAR, n-aveau de ce sa se lege. I-am facut duminica plinul la Rompetrol Cap Midia, unde mi-a rezultat 5.3% consum pe cca 500 de km, ceea ce s-ar traduce intr-un 4.5% consum pe portiunea Galati-Calarasi, unde m-am straduit sa merg cat mai constant cu putinta cu 100 km/h. Dupa ce am trecut granita, dealurile Bulgariei nu mi-au mai permis asta. La Galati, am verificat din nou uleiul (nu ca nu l-as fi verificat si pe traseu, sa nu am surprize), si era in continuare la semnul de sus pe joja, unde sper ca va ramane in continuare.

post-79-077833100 1300128711_thumb.jpg

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Dupa toata distractia asta mai duce multi km de acum incolo. :)

 

Nu inteleg de ce la doar 105.000 km, eu am vandut-o la 155.000 km fara probleme, acum are 180.000 si cica da semne de "oboseala".............si mentionez totusi ca a fost folosita in regim de firma primii 75.000 km.

 

Oricum daca zici ca ai avut unele probleme cu ea de noua este de inteles.

 

 

Share this post


Link to post

Din cate am vb cu Domnu'Laur,a fost arsa garnitura de chiuloasa.

Share this post


Link to post

Zilele acestea Melebica implineste 10 ani de cand a iesit de pe poarta fabricii de la Craiova pentru a cutreiera drumurile patriei. Parca mai ieri eram si membru aici pe forum si inca era in garantie masina...

Are si 112000 de km rulati, intrucat de la sfarsitul lui 2008 de cand a reintrat in familie si pana acum a fost folosita ca a doua masina si rareori a iesit din oras. Mai nou a inceput sa iasa din tara, la moldoveni, pentru cumparaturi, pana la Cahul, in rep. Moldova.

Acum cateva saptamani am avut un drum pana acasa, la Galati, ocazie cu care l-am luat putin la o tura, sa vad cum mai merge. Duce in continuare 150, ulei tot nu consuma gram (are doar 7 mii de km de la RK-ul facut la motor), insa cerea alte discuri de frana, cele actuale erau ovalizate si transmiteau vibratii in volan.

Ieri i-a luat tatal meu alte discuri de frana si placute si a plecat sa le schimbe. Cand sa le schimbe insa, a constatat ca masinii ii trebuie si rulmenti pe fata, intrucat au cazut efectiv bilele de rulment cand s-au dat jos discurile. Prin urmare i-a pus si alti rulmenti noi pe fata. Toata distractia a ajuns cam cat un plin de benzina la Megane, adica vreo 300 lei. :D Dupa reparatie, a mai urmat si un ITP, pe care l-a luat fara probleme.

 

Ca si o concluzie, in toti acesti ani, nu pot sa zic ca a fost un model de perfectiune ca si fiabilitate, dar in mod sigur a fost o masina care nu a inghitit prea multi bani si nici nu o face nici un continuare. In urma cu cateva luni, s-a rezolvat si problema pasajelor ruginite de la rotile spate, asa ca acum arata ok.

In cei 10 ani s-au schimbat pe ea urmatoarele:

- de 3 ori becurile de far;

- alte cateva becuri;

- cablul de ambreiaj (a fost singura data cand m-a lasat in drum);

- bratele de suspensie fata;

- cap bara dreapta;

- placute de frana fata de vreo 3-4 ori;

- bateria la fiecare 2 ani;

- brat suspensie dreapta;

- senzorul MAP;

- de 2 ori distributia;

- amortizoarele fata;

- amortizoarele spate;

- caseta de directie;

- ambreiajul;

- caloriferul de climatizare;

- reparatie capitala la motor (a ramas motorul fara racire din cauza ca a pierdut antigel pe la calorifer si s-a ars garnitura de chiulasa);

- discuri frana fata;

- rulmenti fata.

 

Poate parea mult pentru 112000 de km dar, daca insiram toate aceste elemente pe 10 ani si ca, exceptand RK motor (care a fost aproape 2000 de lei), majoritatea elementelor au costat pana in 4-500 de lei, unele din ele sub 100 de lei, nu e nimic de speriat.

Rca-ul la Astra il ajunge pe tatal meu undeva la 140-150 lei la fiecare 6 luni, cam cat jumatate de plin de benzina la Megane. Impozitul...naiba stie cat, probabil ceva mai mult decat un abonament la metrou. Casco nici nu merita facut la cat valoreaza masina asta pe piata si mai ales faptul ca ai mei nu depind neaparat de ea, avand si Mercedesul.

 

Poate ca multi ar spune ca e timpul pentru o schimbare, pentru o alta masina dar, pur si simplu, nu cred ca exista o masina care sa mai poata fi intretinuta la fel de ieftin si sa-ti ofere si confort si fiabilitate. Orice masina de aceeasi clasa din zilele noastre ar avea niste cheltuieli de intretinere ENORME comparativ cu Matizul, prin urmare nu merita schimbul. In continuare demareaza la fel ca in prima zi, volanul, comenzile, etc, functioneaza toate la fel ca in prima zi, totul este absolut functional pe ea, etc.

 

Pun si cateva poze actuale cu ea. Stiu ca sunt neinteresante, insa pentru noi important e sa mearga bine si sa-si faca treaba, nu sa arate cine stie cum.

post-79-0-00893100-1353525192_thumb.jpg

post-79-0-72562000-1353525197_thumb.jpg

post-79-0-14472400-1353525204_thumb.jpg

post-79-0-00493800-1353525210_thumb.jpg

post-79-0-38567600-1353525216_thumb.jpg

post-79-0-99178300-1353525222_thumb.jpg

Share this post


Link to post
dar, pur si simplu, nu cred ca exista o masina care sa mai poata fi intretinuta la fel de ieftin si sa-ti ofere si confort si fiabilitate.

Poti sa spui ce vrei tu, inteleg ca esti fan la nivel de declaratii, dar te tog, nu confort si performante :) )

Share this post


Link to post

Face caldura iarna si frig vara, ajunge lejer la 100, stai comod in scaun (mai bine ca la Symbol)...a, ca orice drum peste 500 de km este obositor, partea a doua, e masina de oras. Pentru extraurban exista Mertz-ul, doar ca la ala te cam doare cand il gasesti zgariat.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Asta e deja atacul Matizurilor, acum inteleg de ce s-a luat Tommy de noi :P

 

Sa-l folosesti cu placere si urmatorii 10 ani cu investitii minime si satisfactii maxime!

Share this post


Link to post

Nici la unele masini mai mari nu este mai confortabila pozitia la volan.

In Accent te dor salele dupa 150km... Asta vara am mers pana la mare fara oprire, si cand m-am dat jos din masina eram teapan...

 

Cielo avea scaunele extrem de confortabile, chiar daca un pic moi. La fel si Alfa cu interior textil. Asta de o am acum - cu interior piele - nu e la fel de confortabila. Iar in Bora se sta fain rau, dar nu are sprijin lateral prea bun.

 

Cu matizul cel mai lung drum dintr-o bucata a fost Buc - Brasov - si cand m-am dat jos nu ma simteam mai rau decat dupa 150km cu Accentul, de exemplu...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...