Jump to content
Sign in to follow this  
laurentziu83

Alt Matiz Banal

Recommended Posts

Astazi am prins si eu in sfarsit matizul care cam statea degeaba de cateva luni, am dat deja cateva ture cu el prin oras, am mers si cu AC-ul pornit si tot e mai agil decat Clio, cred ca vorbesc cu sefu sa merg eu cu el, e mult mai confortabil de condus in urban si e pacat sa il las sa stea degeaba.

Imbunatatiri: (nu va asteptati la cine stie ce)

-led albastru in scrumiera

-anvelope barum

-dimmer la plafoniera

Si cam atat, cat am avut-o am avut bugetul limitat, (eram student) dar m-a slujit la bine si la rau, si sper sa o faca in continuare.

Cred ca o sa vorbesc si de revizia la 60 de mii de km, ca se apropie si ii trebuie.

Mai trebuie sa gasesc masca la mp3-player (JVC KDG 502) si sa-i dau pedale. :lavolan:

post-79-1159368487_thumb.jpgpost-79-1159368498_thumb.jpgpost-79-1159368518_thumb.jpgpost-79-1159368576_thumb.jpgpost-79-1159368605_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pai asta nu e matizelul tau cu care faceai OFFROAD ????

Share this post


Link to post

Asta e monstrul :P .

 

Apropos, mai trancane amortizoarele spate ca la balamuc? :-W

 

PS: Daca iti ramane tie da jos husele alea de 2 lei si cearsafurile alea de pe tetiere ca sunt oribile.

Share this post


Link to post
PS: Daca iti ramane tie da jos husele alea de 2 lei si cearsafurile alea de pe tetiere ca sunt oribile.

=)) =))

 

Bine ai revenit in club ! ... vorbeam cu masina...

Dar cum ai luat-o inapoi, ai trimis "recuparetorii", ceva racheti de peste Prut ? :)

Share this post


Link to post

Telembica, bine ai revenit!

Share this post


Link to post

Husele nici mie nu-mi plac, sunt montate la repezeala, pozele sunt facute la cateva ore dupa ce l-am luat in primire, dovada si ziarele alea din portbagaj ingalbenite.

Husele alea nu sunt chiar de 2 lei, au costat peste 150, acelasi model il am si pe clio, dar scaunele de pe matiz sunt mai mici si nu se potrivesc.

Machineta statea pe dreapta de cateva luni de zile din lipsa de utilizator, probabil cand va fi nevoie o voi da inapoi, sau cine stie. :)

Era pacat sa o las sa stea pe dreapta, doar la 2 luni o mai deschideam ca sa-i incarc bateria. :mda: si ma durea sufletul sa se degradeze.

Acum are deja vreo 80 de km, nu mai are 27 la jurnalier ca in poza, dovada ca am umblat cu ea azi, Clio l-am lasat pe dreapta cu cablul lui de ambreiaj intepenit cu tot. La matiz am 2 cm cursa la pedala de ambreiaj, e o placere in oras.

Amortizoarele trancane, da, sunt tot alea.

Cam ce ar trebui sa-i fac la masina:

-schimbat distributie

-bujii

-solutie de curatat motorul+ ulei care sa nu-l mai pape (momentan are Aral si ii cam place...la gust, ca dintotdeauna)

-placute de frana+schimbat lichid

-schimbat antigel (momentan e cel original)

-amortizoare (da astea nu-s asa importante, deh, sunt ceva bani); da andrei, sper sa gasesc masca la CD-player.

-husa noua la volan, asta e rupta-n 15, au tras de volan ca animalele.

-stergatoare noi, eventual si parbriz nou, asta e zgariat.

Mai are, cand pornesc AC-ul, un tacanit din zona cutiei de viteze, asta la relanti, trebuie sa-l identific, la semafor parca am bomba cu ceas.

Daca as fi 100 sigur ca imi ramane mie si dau Clio i-as baga si un Gepeleu.

Abia astept sa-i fac consumul. Cred ca nu e placere mai mare decat sa treci de la o masina mai gurmanda la una mai economica, nu ca m-ar fi deranjat consumul la Clio, dar ca fapt divers.

Share this post


Link to post

Asaaa, azi ploua pe la noi, am mai bagat vreo 30 de kilometri prin trafic. Excelent se comporta, parca sunt intr-un carucior de handicapati cu turbo sub el. Nu mai zic de intoarcerile din 3 miscari, le fac si-n gaura de sarpe. Daca aveam si servo eram rege.

Trebuie sa-i pun urgent un buzzer de faruri, era sa le uit aprinse si sa am ce impinge. Daca n-au pus si ei un bec in bord...

Stergatoarele mele cumparate acum un an si jumatate cu 30 de mii lamela din cauciuc scurtata la cutter se pare ca se descurca mai bine decat Valeo-urile de la Clio (pe care le-am aruncat acum 2 saptamani), lasa ele ceva dare, e drept, iar un colt e desprins, dar nu "topaie" pe parbriz, e ok.

Ce regret e un geam electric pe dreapta, pe stanga pot sa "manivelesc", nu ma deranjeaza, dar geamul de pe dreapta era ud si mi-a cam fost greu intr-o intersectie.

Amortizoarele nu m-au deranjat la stabilitate, inca, dar nici eu n-am tras de ea. In afara se simte diferenta. Ce deranjeaza e trancanitul din spate, adica tine loc si de muzica in masina. :) )

Share this post


Link to post

Astazi am luat-o la umblat cu tot cu talon, RCA, rovigneta, etc, asa ca am mers si eu mai linistit. Masina mi-a fost data ca sa ii fac revizia, sa-i schimb ulei, distributie (are 59500 facuti azi), bujii, placute, antigel, etc, etc, pentru a fi pregatita pentru cineva din firma (teapa ca n-o dau).

Primul lucru a fost sa-i fac plinul :o , cat am avut-o eu nu stiu daca a vazut de 5 ori sa tacane pistolul de la pompa, apoi sa-i schimb un bec de far ce se arsese. Apoi dai fugareala. Maine ii schimb valva PCV si saptamana asta, cand am timp, ma interesez de restul consumabilelor si de manopera.

Acum, seara am dat o fuga pana la Braila, ocazie cu care am ajuns pana pe la 120, dar nu mai mult, ca era radar mai departe si se lasa ceata. N-am simtit nici o frica, instabilitate, nimic, asadar se poate merge cu viteze mari cu ea, mai mult oricum n-as avea pe unde. Motorul e putin cam zgomotos la turatii mari, comparativ cu Clio, si cand zic turatii zic 3500 in sus, in schimb e ok. Daca nu ti-e frica de turatie n-ai treaba. Am urcat dealul de la Movileni cu 80-90 cu a 4 fara jena.

Troncaniturile nu m-au deranjat prea tare, dovada ca nici Clio nu e prea silentios. Sau sunt eu surd?

Abia astept sa vad moaca alor mei: Priceless.

Urati-mi succes in munca de a convinge sa-mi ramana mie si sa dau Clio. :)

Share this post


Link to post

Deci si prin urmare, se pare ca Matizul va reveni in familie, drept inlocuitor pentru dacia lui taica-mio, care mai are vreo 2 ani pana sa intre la programul rabla si care la respectivul termen cred ca va ajunge minereu de fier drept rezultat al descompunerii.

Cum statea de vreo 2 luni in geam cu hartia cu 2700 de euro negociabil, ne-am hotarat sa-l luam noi. In seara asta l-am luat la plimbare, astazi tocmai a luat itp-ul, singurele motive de respingere fiind trusa medicala si un bec de lampa numar ars.

Ca urgente, ar fi o caseta de directie noua, asta ar fi cam 400 ron (la Clio e vreo 3000 =)) ), un reglaj al timoneriei si al cablului de ambreiaj si check engine-ul care se aprinde cand pornesti la cald si nu prea vrea masina sa se accelereze, ba chiar se inneaca si se opreste, dar daca pornesti dupa 2-3 ore nu mai sunt probleme. Am incercat eu sa sterg eroarea scotand siguranta, dar a reaparut. I s-a schimbat sonda lambda, dar vad ca tot are probleme.

Voi analiza mai in detaliu, maine oricum ii curat IAC-ul si clapeta de acceleratie sa vedem ce va iesi. De mers merge bine, se infige in trafic de nu-i adevarat (euro 2 rulezzz, fac ceva pe normele de poluare superioare), motorul toarce frumos, acum are vreo 93 de mii de km masina.

Sper sa ma incadrez intr-un buget de maxim 1000 ron in care as include si un revopsit de plansa de bord, taranoii de angajati au incercat sa-l curete cu acetona sau ceva de gen, de se vede alb pe la colturi.

Amortizoarele sunt relativ noi, se simte asta pe viraje, dar tot are un troncanit pe viraje, la puntea fata insa e liniste. Maine pe lumina verific si cat ulei mai are, sper sa n-am vreo surpriza. > :) Reviziile au fost facute la timp.

Daca e sa-i fac acte de vanzare-cumparare, o fac pe numele meu, sa pot sa ies linistit la moldoveni.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Deci mooooooooooooooor

 

Laurentiu isi ia matizu inapoi =))

 

Esti fenomenal. :D

 

Numai drumuri bune sa ai cu brotacu ...

 

PS. Da tu nu ai auzit de la madam acadea ca de pe cutiile astea de masini cad tablele??? Vezi ca la banii aia iti iei puma :D

Share this post


Link to post

Cool, facem miniclub de Matiji E2 !! :D

Poate ajung si eu sambata la intalnire si poate ajungi si tu cu micul gigant sa mai facem o comparatie, care mananca ulei mai mult ! :) )

Share this post


Link to post

Dar stalpul spate stanga nu-l rezolvi? Sau e mai kinky asa cum arata acum?

Share this post


Link to post

Momentan merg eu cu ea, le-am dat la ai mei Clio pana vin numerele la Mert, sa-si faca cumparaturile de Craciun. In dacie nu se mai suie maica-mea in veci, si o inteleg.

Am inteles ca ar fi si bateria muci, dar azi dimineata nu mi-a facut figuri. Bag mai tarziu un test de baterie si vedem.

Ma omoara directia de Raba si caraitul la schimbarea vitezelor la retrogradare. De la 60 la ora in sus nici gropile nu mai misca volanul. :) )

 

Stalpul cred ca il las asa, nu merita sa-l fac.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Nici ieri, si nici azi, n-am avut probleme dimineata cu bateria, dar trebuie alta noua, din 300 A imi arata testerul doar 167 A, sigur imi va face figuri.

De cand o conduc eu, parca s-a mai lasat directia si nici vorba sa se mai aprinda check-ul in bord. Se vede ca si-a recunoscut proprietarul. > :)

Am mai slabit surubul de la caseta si merge mai usor, dar se simte jocul. Pana in ianuarie cand iau alta caseta, merge asa.

 

Ieri am bagat-o prin niste noroaie prin care nu aveam curajul sa intru cu Clio. Fugea masinuta in toate directiile, dar nu se impotmolea. Imi place ce frumos pleaca de pe loc, foarte usor o scartai.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

He he,

 

Felicitari pentru buburuza, si a mea e tot euro 2 si face cam la fel cu a ta, caraie la retrogradare, papa ulei cu lingura, mai ales daca sar peste suta si...ma rog are si ea varsta ei. Poate ne gasim intr-o sambata si mai facem schimb de impresii.

 

Later edit...

 

De fapt, acum ca m-am uitat mai bine la poze vad ca avem acelasi model si aceeasi culoare de Matiz :D

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Pai poti sa vii la intalniri sambata, la Gradina Publica, la Ambasador. Eu vin ori la ora 11, ori pe la 13-14, daca muncesc. Cu Matizul, as putea sa vin, doar ca trebuie sa trec pe la taica-mio sa i-o confisc. :P

Ulei nu papa decat daca-i pun Castrol, cu Valvoline Synpower s-a inteles cel mai bine. Momentan nu mai merg eu cu ea, dar vine ea primavara si nevoia de plimbari si o voi lua la ture.

In plan am o caseta de directie noua si 2 anvelope de iarna pe fata, sa am tractiune daca merg la pescuit cu ea. Am sa ma interesez daca s-a mai facut vreo revizie dupa cea de 80 de mii trecuta in carte. Daca nu, la 95 de mii va trebui sa o fac, apoi din an in an le voi face, vrajeala cu 6 luni sa si-o tina pentru ei.

I-am luat si alta baterie, dupa cate se pare, pe masina nu rezista mai mult de 2 ani o baterie, probabil alarma isi face de cap, asta e, de 150 ron la 2 ani nu voi muri.

 

Ce imi place cel mai mult la masina asta e agilitatea. E o placere sa o calci si sa simti cum fuge sub tine, Clio e o martoaga pe langa ea, Maty te imbie la condus sportiv, trezeste adrenalina din tine. Un plus ar fi ca e euro 2, deci n-a fost gatuita, si trage pana aproape de turatia maxima, eu prin oras m-am obisnuit sa merg cu a 1-a pana la 25-30, cu a 2-a pana pe la 55, cu a 3-a pana la 70, cu a 4-a pana la 110, si scot tot ce-i mai bun din ea. In oras, foarte usor ma trezesc cu vitezometrul la 70-80. De cand am preluat-o am obisnuit-o in ture mari si parca nici motorul nu mai e zgomotos. In extraurban, cam cu 120 o tin, dar nici la 140 nu zice nici pas.

Aaa, cat am avut-o in zilele cu gheata zi cu ce caucioace vechi are pe ea (44 de mii de km), s-a comportat destul de bine, greutatea mica si-a spus cuvantul, aproape ca nu avea nevoie de gume de iarna.

Asadar, cum o tura de 3 minute de masinute la parcul de distractii costa 5 ron, cateva ture de karting costa cateva zeci de lei bune, o masina sport costa de la 17 mii de euro in sus, rezulta ca Maty e cea mai ieftina alegere pentru cei care vor adrenalina cu bani putini.

 

Cred ca din primavara in week-end ma inteleg cu taica-mio sa-i las Clio si sa ma duc la plimbari cu Maty, poate il pacalesc si nu i-o mai dau. :lavolan:

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Bravo Laurentiule ca esti fanatic asa in legatura cu buburuza :D Cum sa nu tina bateria mai mult de 2 ani, ca la mine in 2 ani am terminat-o complet de vreo 2 ori de nici nu se mai aprindea vreun beculet, si a 3-a oara de nu mai pleca de pe loc, si iarna asta doar o data nu a vrut sa plece la prima cheie!

Am si eu o intrebare, la ce surub de la caseta ai umblat tu, si cu ce rezultate? Spor la realizat ce vrei tu cu masina si... pedala! :lavolan:

Share this post


Link to post

E surubul din partea opusa in care intra axul de la coloana de directie. E doar o rezolvare temporara, pana schimbi caseta.

 

Sunt fanatic pentru ca e singura masina mai sport, asa, pe care o am pe mana, iti dai seama ce "senzatii tari" poti avea de la o limuzina de 1.8 tone si 136 CP, sau de la o masina de o tona cu motor de 1.4...

Share this post


Link to post

E agila, dar chiar sportiva nu e :) ) .

 

LE: E mai rapid puturosul de GP, testat...

Edited by andreib

Share this post


Link to post
I-am luat si alta baterie, dupa cate se pare, pe masina nu rezista mai mult de 2 ani o baterie, probabil alarma isi face de cap, asta e, de 150 ron la 2 ani nu voi muri.

Tocmai si-a luat sor-mea Bosch cu 250 de RON dupa ce a doua "originala" si-a dat sfarsitul dupa doi-trei ani. Sa vedem cat tine asta. :) )

 

E agila, dar chiar sportiva nu e :) ) .

 

LE: E mai rapid puturosul de GP, testat...

 

 

Pai al tau e mai usor ca are discurile mai usoare. :mrgreen:

Share this post


Link to post

e agil matizul - nu zic nu ... dar chiar decat Clio cu E7J-ul de 1.4 nu... e placebo - pentru ca la reno simti masa masinii, el defapt fiind mai iute...

ce sunt de acord - maty e mai "fun"

enjoy!

Share this post


Link to post

Maty e super fun si pot spune ca asta e o masina, pe care daca inveti sa o conduci nu mai ai nici o problema cu altceva din categoria B. Apropo, ce mai face zilele astea albastrica, ca ziceai ca in primavara te pui pe/in ea? :lollol:

Share this post


Link to post

Si iata ca a venit timpul sa mai scriem un capitol in jurnalul fostului meu Melebica.

Pentru cei ce au deschis televizoarele mai tarziu, reamintesc ca numele de Melebica vine de la primul numar de inmatriculare al masinii, din decembrie 2002 pana in decembrie 2005, cat a fost in leasing si a apartinut de centrul zonal Daewoo Constanta, si anume CT 06 MLB. Prin Iasi mai exista un CT 06 MLN, tot matiz albastru, care mai circula si acum, cu aceleasi numere, intrucat l-am reperat iarasi acum 2 luni la un drum la Iasi.

 

Se face ca la momentul actual imi cam doresc o masina hatch, pe benzina, daca s-ar putea si in 3 usi, genul de masina in care iti arunci in portbagaj rucsacul cu ceva tricouri si papucii de plaja si ai tulit-o la mare intr-un week-end, asta dupa ce te-ai hotarat intr-o clipa de respectiva plimbare. Momentan imi mai trebuie vreo 4 mii de euro pentru achizitia asta, asa ca mai asteptam. Zic mai tarziu legatura.

 

Se facea ca era intr-o vineri seara, in care lucram pana la 10 noaptea, in schimbul 2, urmand ca a doua zi sa plec cap compas Costinesti, sau in aceeasi seara, dupa cum imi venea pe chelie. Spalasem Clio cu o zi inainte, aveam bagajele facute, totul pregatit, totul doar cat sa fac plinul la benzina si sa plec la drum. Cum nu mai aveam masini de venit la ora aia, ma hotarasc eu sa bag Clio in hala sa-i gresez furca de la ambreiaj, intrucat mai are prostul obicei de a debreia in suturi. De cum pornesc Clio-ul, observ ca mergea cam trepidant, ca si cum s-ar fi udat bujiile. Observa si baietii, verificam bujiile, gasesc la cil 3 ca nu prea lucra, punem alta, cu asta facea la fel, pun testerul pe masina, gasesc eroarea "circuit injectie cil 3" cu rosu. Ajungem la concluzia ca e infundat injectorul, asa ca le dau la baieti cheile sa plece intr-o proba de desfundat injectoarele. Se intorc cu check-ul palpaind, de data asta problema era si la cil 4, aparand si eroarea "rateuri de combustie distructive". Cum nu mai aveam timp sa verific problema, intrucat era aproape 9 seara, hotarasc sa duc Clio acasa si sa plec cu Matizul la Costinesti, intrucat naiba stie pe unde mai ramaneam in drum, ca sa nu mai zic ce bine e sa mergi in 2 pistoane. Ai mei erau oricum plecati si ei cu Mercedesul , asa ca mai aveam de ales intre dacie si Matiz. Dacia in primul rand are ITP-ul expirat, ca sa nu mai zic de experientele anterioare de a pleca la drum cu ea si a ramane in camp la 20 de km de oras.

 

Asadar iau eu 2 litri de antigel din camara, stiind ca e cam pe zero la capitolul asta, mai iau si un litru de ulei Elf 5w40, stiind ca si dintr-asta cam papa. Ca papa antigel, stiam, nu ma asteptam insa ca pana la benzinarie (vreo 4 km), sa treaca acul de temperatura de semnul de 3 sferturi. Ajung acolo, salt capota, vad borcanul gol. Asadar am turnat vreo 1.5 litri de antigel in borcan pana l-am umplut (daca tot papa n-am mai tinut cont de marcajul de MAX). Cum matizul are vreo 2.8 litri capacitatea la antigel, si cum la drumul asta am mai completat cu 1 litru, va dati seama cam cat antigel vechi mai am in instalatie. :P

Verific apoi si uleiul, si asta era sub minim, torn tot Elf-ul, se ridica intr-un final la 3 sferturi pe joja, zic "OK, pot sa plec la drum" (de ulei stiam ca nu-l papa decat daca e prost), apoi fac plinul la buburuz. Cand am vazut ca m-a costat numai 95 de lei plinul nici n-am mai observat ca se scumpise benzina (la Clio fara 120-140 de lei nu plec din benzinarie), asa ca am montat detectorul si am plecat la drum. I-am dat eu de placere 140 pe tot digul, sa-l mai dezmortesc oasele, in 40 de minute faceam stanga la Viziru, 10 minute mai tarziu rupeam o janta intr-un crater. Nici nu ma asteptam sa am rezerva buna :P . In fine, am ajuns la Costinesti in 2 ore si 40 de minute, dupa 230 de km facuti cat ducea masina, depasind si o ambulanta, scotand astfel o medie de aproape 100 km/h.

La intoarcere, am prins 165 km/h intr-o vale si am simtit si limitarea in viteza a 5-a, sau cel putin asa cred. Oricum, de la Costinesti si pana la Galati nu m-a depasit nimeni. Sunt curios cati si-au facut cruce. :dizzy:

Ajung eu in parcare la ai mei parinti, vad ca nu e nici un loc de parcare, asa ca ma hotarasc sa scot Clio sa-i fac loc. Ma duc eu la Clio, il pornesc, asta mergea trepidant, de-abia l-am scos de acolo, mai mult din ambreiaj. In fine, parchez matizul la loc, imi iau bagajele si le pun in Clio, cu gand sa ma duc acasa, urmand ca in ziua urmatoare (recte azi), sa-l bag in service si sa vad ce mortii mamii lui are. Surpriza, Clio a pornit perfect, in 4 pistoane, fara gres, si de atunci a mers brici, si ieri si azi. Voi gasiti vreo explicatie, alaturi de faptul ca in decembrie, cand iar am mers cu Matizul vreo saptamana, fix in ziua cand am tras Clio pe dreapta, s-a dus actuatorul de la inchiderea centralizata de la Clio? Voi vedeti legatura? :P

 

Ca sa nu mai zic ca, daca nu il luam eu in week-end, sigur ii cala motorul taica-miu saptamana asta.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Ieri am dus masina la spalatorie sa curete antigelul ce ramasese in mocheta de cand cu istoria cu caloriferul de climatizare, ocazie cu care am curatat si portbagajul si spatiul de la roata de rezerva, plin si el de mizerie.

Am schimbat si chederul de la usa sofer, mancat in partea de sus. Operatiunea a durat 20-25 de minute, mai mult a durat sa-i scot clips-urile vechi de prindere.

Azi i-am luat caseta de directie noua, un senzor MAP nou si am dat comanda si de kit de ambreiaj la Nicubarbu. Senzorul il montez diseara si vad si cum se comporta masina acum. Senzorul din cand in cand mai ceda, se aprindea check-ul in bord, iar masina refuza sa se mai accelereze, trebuind sa trag pe dreapta. Cand stateam cu motorul la relanti, cu check-ul aprins, exista riscul sa se opreasca motorul. Ca sa rezolv temporar problema, trebuia, cu motorul pornit si check-ul aprins, sa scot mufa de la MAP, sa opresc motorul si sa o pun la loc. Facea asta in general in urban, in extraurban, la viteze mari, n-am avut probleme, si nu-mi facea prea des, mai mult lui taica-miu decat mie.

Urmeaza sa caut si o solutie pentru PFL-ul de la portbagaj, acum e rupt tot si, poate si o tableta la portbagaj, matizul meu fiind din seria fara aceasta dotare.

Ar mai fi 4 cauciucuri Barum 155/65R13, de roluit rezerva (faramata de mine acum o luna la Viziru), boxe noi de 13 pe fata, montate cu silicon direct pe tabla, boxe ovale pe spate, un polishat sau inlocuit de parbriz, si poate voi vopsi bordul. Vedem cu ce bani mai ramanem de pe urma Daciei.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
Urmeaza sa caut si o solutie pentru PFL-ul de la portbagaj, acum e rupt tot si, poate si o tableta la portbagaj, matizul meu fiind din seria fara aceasta dotare.

 

 

Pune OSB de 9 sau 11 taiat la 45/90 cm, intra perfect si tine si greutati mari, poti sa il imbraci in mocheta sau il poti lasa asa, cum am facut eu si ii pui o tavita de portbagaj deasupra :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...