Jump to content
Sign in to follow this  
laurentziu83

Alt Matiz Banal

Recommended Posts

Daca era mai rigida, ii luam direct tavita de portbagaj din Metro si rezolvam toata tarasenia.

Share this post


Link to post
Daca era mai rigida, ii luam direct tavita de portbagaj din Metro si rezolvam toata tarasenia.

Ti-am zis, OSB-ul tine, eu am carat vreo 70 de caramizi pe placa ai de OSB in porcbagajul lui Maty si in afara de o usoara indoire, solutionata prin intoarcerea placii cu susul in jos :D nu au fost necazuri.

Share this post


Link to post

ce mai face bre matizu banal? il mai folosesti de cand lai tradat cu clio :P ?am vazut ca iai schimbat caloriferul :)

Share this post


Link to post

Maine primeste caseta si ambreiaj nou. :D Sa vedem ce-o sa iasa. Apoi alte 2 cauciucuri noi si cam gata pentru acum.

 

Titlul cu "Matiz banal" e la deruta, pentru mine masina asta a insemnat mult pentru mine, insa in jurnalul de bord nu am cine stie ce sa prezint pe el, in afara de MP3 player il tin cat mai curat.

 

Si eu ma intreb uneori de ce mai mult mi-ar place sa plec intr-o excursie cu Matizul decat cu Clio, si de ce la el imi place sa-l imbunatatesc, pe cand Clio nu-mi trezeste absolut nimic, doar sa mearga bine si atat.

 

@Cataline, masina asta a stat o perioada si pe la Braila, pe la voi, cat s-a facut naveta cu ea, intre cele 2 orase, dupa ce a facut in primii 2 ani si jumatate naveta la Iasi. Ar fi ceva sa ma relochez si sa fac iar naveta cu ea. :D

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Sa mai continuam pe aici.

In ultima luna Maty a primit caseta de directie noua, ambreiaj nou, ulei la cutie Elf Tranself NFJ 75w80 (nu mai stiu ce-i aia sa caraie cutia, nici la retrogradarea in a 2-a la 70) si a mai primit saptamana trecuta si temporizare la stergatoare si buzzer pentru faruri aprinse.

A mai primit si un senzor MAP nou, intrucat cel vechi mai facea figuri, in sensul ca se aprindea check-ul in bord iar motorul nu se mai accelera. Interesant era ca pateam faza asta doar in oras, in afara n-am patit-o niciodata.

Cu aceasta ocazie am rupt si surubul intepenit de la IAC si am curatat si IAC-ul. Nefiind curatat niciodata in 6 ani si 97000 de km, va dati seama cam ce mizerie am scos de acolo. Am facut si un idle learn si acum totul merge altfel.

Temporizarea am adaptat-o dupa schema de pe forum cu un releu de dacie si merge perfect. Am montat-o in bord, in dreptul contactului, sa fie cat mai discret.

In plus, am mai montat si un buzzer pentru faruri aprinse, dupa schema lui Abramburel, la care am mai adaugat o dioda pe firul de accesorii. Eu legasem firul de accesorii la + ul de la cd-player, si am constatat ca, se alimenta cd-player-ul cand porneam farurile. In fine, s-a rezolvat si asta. In loc de led, am legat un bec de bord de dacie, pe care l-am infipt in bord, in locul destinat exact pentru el. Pentru cine vrea sa faca asta, il sfatuiesc inainte sa scoata hartia obturatoare de pe tablou din spate, din dreptul locasului pentru usi deschise. Eu am scos-o cand am dat bordul jos si am avut acces lejer. Becul de bord de dacie a intrat perfect acolo, insa am facut cateva modificari la soclu, sa nu dea in scurt pe acolo.

In plus, am remediat si cablajul de la usile de pe dreapta, ca se impuscase si nu mai aprindea plafoniera. Am tras direct altul, pe alt traseu, ca sa nu dau scaunele jos.

Cam atat pentru moment, daca gasesc acum, iau si 2 anvelope de iarna Barum Polaris, sa le am pe Transalpina, sper sa ma duc peste 2 saptamani.

Oricum, acum e cu totul alta masina fata de ce am preluat in decembrie.

Zilele astea am sa scot dopurile din podeaua masinii de la sofer si pasagerul din dreapta si am sa torn o galeata de apa peste mocheta, sa curat resturile de antigel de acolo, sa spal buretii antifonanti si apoi sa o las in soare o jumatate de zi, sa elimin resturile de antigel ramase de cand am schimbat caloriferul de climatizare. Faza cu scosul intregii mochete e de durata, totusi.

Ideal ar fi sa prind o zi cu cod galben afara, la 38 de grade s-ar usca rapid.

Pun si o poza cu micile gadget-uri montate pe masina si cu ce am mai nou acum in bord.

post-79-1248682933_thumb.jpg

post-79-1248682938_thumb.jpg

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Vreau si eu. :)

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg...martorul de usi deschise il folosesti pentu buzzer faruri sau pentru ce a fost el conceput? Scuze da chiar nu inteleg...

Share this post


Link to post

Am atasat si schema lui Abramburel, ca sa fie mai usor de accesat.

Dupa cum se vede, pe schema buzzer-ului se afla si un led de stare pentru usi deschise. Eh, acel led eu l-am inlocuit cu un bec de bord de dacie si l-am infipt in bord, in locul destinat lui. Daca se putea, de ce nu?

Buzzer-ul (cu bec inclus), are 3 fire: 1 fir l-am legat la contactul de usi, al doilea fir la pozitii (de fapt la ledul de la scrumiera, ca era tot aia) si al treilea fir la +-ul din contact, mai precis la mine la +-ul de cd-player.

Astfel, cu o usa deschisa, cand pun contactul, se aprinde becul in bord, daca aprind si pozitiile, ramane becul in bord si atat, daca iau contactul, las usa deschisa si pozitiile aprinse, se stinge becul in bord dar incepe buzzer-ul sa sune. Becul in bord nu va functiona niciodata simultan cu buzzer-ul, nu ii permite releul asta.

Becul in bord nu functioneaza decat daca e pus contactul pe accesorii (si e alimentat cd-player-ul) si isi ia - de la usi, iar buzzer-ul functioneaza doar cand ii vine curent de la pozitii si, la fel, isi ia - de la usi.

Ca si releu pentru circuitul asta am folosit un banal releu de faruri, luat cu 5 lei de la dioda. Merge brici.

post-79-1248761847_thumb.jpg

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Aha acum am inteles, dar de ce nu ai folosit metoda explicata la sectiunea tuning tico si matiz era simplu de realizat si functiona indiferent de contact sau use, doar bagai becul in bord si uneai un fir, de ce te-ai complicat :scarpin:

Share this post


Link to post

Pai nu m-am complicat, pe mine ma interesa buzzer-ul, ca a uitat odata taica-miu farurile aprinse si de atunci sta cu cablurile de pornire in portbagaj, becul ala a venit ca un bonus, nu ma interesa in mod special, ca nici la Clio nu am (si nici bec de centura nu am la Clio), ma uit la plafoniera, dar daca tot era in schema, l-am montat si pe el.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Pune-i bre niste capace pe rotile alea ca-s urate rau asa...

Share this post


Link to post

...ca sa aiba ce sa sara cand iau vreo groapa la 120 la ora, noaptea, si se aprinde si check-ul in bord.

 

Nu mersi, o las asa, masina asta o voi folosi la pescuit, pe Transalpina, in offroad, etc, adica fix unde sunt rotile cele mai afectate.

In plus, ca sa-i pun capace, ar trebui sa-i vopsesc jantele in negru. Decat sa dau banii pe vopsea pentru jante, mai bine vopsesc bordul, ala arata intr-adevar naspa.

 

Astazi i-am curatat intr-un final mocheta de resturile de antigel, dupa ce in prealabil, cu o seara inainte, am scos dopurile de scurgere din podea si am bagat furtunul cu apa in mocheta si in bureti, ca sa diluez antigelul de acolo. Apoi am lasat-o in soare cu toate usile deschise si cu mocheta ridicata, timp in care am mai repozitionat cablajele de pe sub ea, ca au mai fost carpite in timp.

Cu ocazia asta, am vazut ca pe cablajul din stanga e prins si un tub transparent, pentru spalatorul de luneta, pe care eu insa nu il am si nici nu cred ca il voi monta vreodata.

 

 

P.S.: gasesc pe undeva un carlig de remorcare? Cel original al masinii s-a pierdut si ar fi bine sa am unul in trusa, mai ales daca o bag prin offroad.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Laurentiu, este o chestie de estetica atata tot, si eu am mers 2 ani fara capace pentru ca nu am dat importanta acestui aspect, apoi uitandu-ma asa la ea mai atent m-am hotarat sa ii pun. Costa 4-5 RON un spray, am cumparat de la Popescu eu vreo 3 bucati si un set de capace costa 18-20 RON. Si ca sa nu le pierzi le poti prinde cu soricei.

 

Frumoasa masina dar cu acele capace zic eu ca i-ar da alta fata. :)

Share this post


Link to post

Astazi in timp ce imi faceam o idee de preturi la minilaptop-uri (gen MSI Wind, etc), la Altex mi-a sarit in ochi un set de boxe ovale mici SAL la 50 de lei, care se potriveau perfect cu locasurile din spate de la Matiz, eu avand boxe rotunde prinse in 2 suruburi, cu acustica de rigoare.

Am stat eu putin in dubii daca sa le iau sau nu, dar m-am gandit ca nu-i asa mare cheltuiala, ca voi mai merge cu masina aia, asa ca le-am luat.

Am ajuns eu in parcare la ai mei, am deschis Matizul, am dat Eurotec-urile de le aveam pe spate (vechi de cand masina si proaste ca Elena Basescu), si am pus SAL-urile. Am facut apoi o proba, deja se imbunatatise calitatea sunetului, dar acum aveam bazaieli de la boxele de pe fata. Pe fata, ati ghicit, tot Eurotec aveam. Astea insa se potriveau cu fata de usa, le-am fixat eu mai bine, am taiat firele de la diful de inalte (o "inovatie" a pakistanezului care le-a asamblat pe vaporul cu pavilion Liberian, aceea de a incorpora si un dif de inalte pe boxa de 13 cm) de la boxa dreapta, am scapat putin de bazaituri, dar pana la urma m-am suit in masina si m-am intors la Altex, unde mi-am luat si setul de boxe SAL Boxxer de 13 cm, sa faca pereche buna cu primele.

Singura "problema" e ca boxele rotunde le-am montat cu carcasele vechi, asa ca, cine se va sui in Matiz, va aprecia ce bine se aud Eurotec-urile. =)) :dizzy:

Cele 4 Eurotec-uri vechi le-am lasat stiva langa tomberon, mi-au mancat urechile atatia ani. Oricum, JVC-ul meu in sfarsit se va bucura de boxe de calitate, acum am un sunet comparabil cu cel din Clio, nu se mai aude ca intr-o conserva.

 

Ar mai fi de adaugat ca, imediat dupa ce m-am intors de pe Transalpina, am dotat masinuta cu 2 anvelope de iarna Barum Polaris 2, la 140 de lei bucata, intrucat masina nu va merge multi km anual (de cand am venit de pe Transalpina masina n-a facut mai mult de 5-600 de km), si ar fi bine ca iarna sa fie ca un mic tractoras.

Acum are 99400 de km, sper ca sa fiu eu la volan cand ultimul zero din coada sa se schimbe cu un 1, apoi mai adaug ca, peste un an si ceva, cand va implini distributia actuala 4 ani, voi schimba si pompa de apa (originala) si, cel mai probabil, o voi si segmenta, ca sa-mi iau de-o grija cu consumul de ulei.

 

 

LE: NU II PUN CAPACE LA ROTI. O LAS ASA. NA !

 

Auzi, sa ii pun capace la roti dar sa nu indrept stalpul si sa nu rezolv problema ruginii de la pasajele rotilor spate...

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
Auzi, sa ii pun capace la roti dar sa nu indrept stalpul si sa nu rezolv problema ruginii de la pasajele rotilor spate...

Pai cine nu te lasa sa le faci? E alegerea ta.

Share this post


Link to post

Laurentiu, in legatura cu carligul de remorcare, nici masina mea nu il mai are, in schimb, cel care mi-a tractat-o in februarie, dupa accident, s-a folosit parca de un inel de sub masina, special pentru tractate. Oricum, socrul meu mai are carligul original in trusa de scule a masinii lui si nu mi se pare cine stie ce, are aspectul unui aliaj ieftin, turnat putin aiurea si care se va rupe cam prea usor...acum cine stie, posibil nici ala sa nu fie original.

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Carlig de remorcare mi-am cumparat de la mos, pana la urma, cu 15 lei, asa ca am rezolvat problema asta.

Share this post


Link to post

Sambata seara Melebica al meu a implinit 100 de mii de km, iar luna viitoare, pe 5 decembrie, va implini 7 anisori, cum s-ar spune, cam trebuia sa-l fi dat la scoala in toamna asta. Cum au mai trecut anii... :(

Zilele acestea va beneficia de un test de compresie, intrucat am o vaga banuiala ca motorul consuma ulei mai degraba pe la simeringurile de la supape decat pe la segmenti, asta deoarece masina in mare parte din kilometrii ei a fost utilizata mai mult extraurban si de multe ori sub 90-100 km/h, si cu ulei cat de cat bun, practic pana in 50 de mii de km (cat am avut-o eu pe mana, din 2002 pana in 2005), viteza de croaziera extraurbana era de 85-100 km/h, 110 km/h de obicei doar pe portiuni scurte, cand faceam naveta la facultate, la Iasi, apoi cat a fost pe firma a facut naveta Galati-Braila, pe drumul de pe dig, si aici a mers in viteza coloanei, uneori si sub 80 km/h, eventuale trasee urbane, etc, adica nu prea ar avea ea motive sa aiba segmentii uzati.

In fine, cu sau fara segmenti de schimbat, tot ar fi nevoie sa schimb distributia cand voi rezolva problema uleiului, asa ca ma multumesc sa mai completez si gata, distributia are doar 3 ani si 40 de mii de km.

Cu rugina de la aripile spate o mai las asa, la fel si cu indoiturile din stalpi, sper sa o rezolv totusi la primavara. Insa, Matizul se va imbogati in curand cu o procura pe numele meu din partea tatalui meu pentru a prelua stafeta drumurilor prin Republica Moldova sau Ucraina, asta deoarece voi scoate Clio la vanzare.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Asadar testul de compresie l-am facut de-abia azi, intrucat azi am prins masina pe mana. Oricum, masina de atunci a mai facut doar ... 1000 de km, in schimb a mai papat 1 litru de ulei. I-am completat cu ulei Dacia 5w30, da-o dreaku. :P

In schimb testul l-a luat cu brio, cu 13.5 pe cilindrii 1 si 3, si 13 pe cilindrul 2, asa ca excludem segmentarea la acest moment. Insa trebuie sa ma pregatesc pentru inlocuirea simeringurilor de supape. Cu ocazia asta am mai identificat si ceva pierderi de ulei pe la garnitura de capac chiulasa si simeringul de la arborele cu came. As mai schimba si pompa de apa daca tot dau chiulasa jos, si bineinteles si antigelul (desi asta nu are nici un an de cand e in motor, e inca verde, Glaceol RX tip D, pe numele lui).

Asadar, voi avea nevoie de urmatoarele:

-simeringuri supape; (parca nu as lua de la ENA vreun set de la stocul mort, as lua ceva calumea, sa nu mai vad consum de ulei)

-garnitura chiulasa;

-prezoane chiulasa;

-garnitura capac chiulasa;

-simering arbore came;

-pompa apa;

-3 litri antigel;

-1 litru apa distilata;

-kit distributie;

-curea alternator;

-curea aer conditionat (btw, la verificarea din vara a sistemului am gasit lipsa doar 200 de grame de freon, foarte ok dupa parerea mea);

-3 litri de ulei (as merge pe Elf Evolution 5w30)

-filtru de ulei (Mann probabil).

 

Am uitat ceva? Da, sa sparg pusculita pt reparatia asta, sper sa ma incadrez in 1000 ron.

 

In plus, cand am dat bujiile jos, le-am gasit ALBE, nici la Clio nu aratau asa bine. Bujiile erau insa Champion, schimbate la revizia de 80 de mii de km. Pe astea le las asa.

Share this post


Link to post

Zilele astea a implinit Maty 8 ani, merge ca in prima zi, are doar 103800 de km, intrucat nu iese din oras, urca frumos pana in limitare si accelereaza cursiv.

Ieri a primit si un ITP reimprospatat, cu care ocazie s-au gasit ambii pivoti cu joc, unul mai mic, dar si unul destul de mare, si mai necesita si un reglaj de faruri, drept urmare s-a dat revenire.

Asadar am dus masina in curte la ENA, mi-au comunicat un pret de 290 ron pentru toata treaba, le-am pus cheile pe masa, m-au anuntat ca in 2 ore e gata, si am plecat prin oras cu alte treburi. Dupa 2 ore am luat-o cu bratele fata noi (la Matiz pivotul vine cu tot cu brat, si costa 70 ron bucata, mai ieftin ca in 2004, cand costa 75) si cu un reglaj la faruri. Cu atare ocazie am sesizat ca a disparut un scartait de pe fata ce se auzea la plecarea de pe loc, parca e putin mai silentioasa la denivelari (oricum trancane) si directia putin mai ferma, simteam ca un joc in volan cand am dus-o. Pot sa zic ca am incheiat capitolul "punte fata" pentru urmatorii 2-3-4 ani, intrucat anul trecut i-am schimbat si caseta de directie.

P.S.: la Megane era 350 ron bratul de suspensie si 150 manopera. :P

Am dus-o la ITP si n-au mai fost probleme.

Am mai intrebat si cat m-ar ajunge manopera pentru un schimb de simeringuri de supape+pompa de apa, si mi s-a raspuns 175 ron, mocaciune dupa parerea mea, mai ales ca nu se da chiulasa jos de pe masina. O voi face mai la primavara, si voi pune atunci Elf Competition 5w30 in motor in locul lui Dacia Oil existent. Nu am de gand sa umblu la segmenti momentan, atata timp cat sta bine cu compresia.

 

Per total, consider Matizul drept cea mai buna alegere pentru cineva cu venituri mici, care vrea sa aiba masina buna in permanenta, sa nu fie nevoit sa apeleze la piese din dezmembrari (cum apeleaza multi din cei ce isi iau vreun gunoi de 15 ani de afara), sa ii coste putin impozitul (vreo 40-50 de lei anual), RCA-ul (150 ron la Astra pe 6 luni), sa ii coste putin eventualele reparatii si o intretinere la fel de ieftina. Am stiut eu bine de ce n-am vrut sa o dau acum 5 ani si si mai bine acum 2 ani cand am luat-o inapoi in batatura in locul daciei 1310 fabricatie 98. A costat Maty 5500 de euro la vremea lui, dar in rest o singura data m-a lasat in drum (cablu de ambreiaj rupt, la 40 de mii de km, prin Bucuresti, dar reparat rapid), a mai cerut cate-o baterie odata la 2-3 ani, dar in rest a mers zilnic, fara sa cracneasca. La dacie mai pica ambreiajul, mai lua foc instalatia electrica, mai crapa vreun rulment pe spate, lucruri marunte dar care mancau o groaza de timp si o groaza de bani.

 

Cat despre consum, intr-adevar, nu e cea mai economica masina in extraurban, diferenta fata de Megane e doar de 1 litru la suta de km, compensat insa din plin de un motor relativ mic pentru gabaritul masinii. Ideal ar fi fost un motor de 1.2 65 sau 70 cp la greutatea ei pentru a fi confortabila la drum lung. Dar, cum nu iese din oras, e suficient si asa. In oras habar n-am cat consuma, posibil sa se duca spre 10 consumul, avand in vedere cei doar 3000 de km facuti anul acesta, la un regim de maxim 5 km pe zi.

 

Poze nu i-am facut, ca e murdara ca o cocina, si la interior si la exterior.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Asadar am dus masina in curte la ENA, mi-au comunicat un pret de 290 ron pentru toata treaba, le-am pus cheile pe masa, m-au anuntat ca in 2 ore e gata, si am plecat prin oras cu alte treburi. D

 

Per total, consider Matizul drept cea mai buna alegere pentru cineva cu venituri mici

 

Te contrazici singur, am schimbat si eu ambele brate si a costat fix 80 ron ambele, noi din magazin Daewoo, made in korea, si le-am montat singur fara sa fiu de meserie in 30 de minute. Pana la 290 ron e cale lunga.

 

 

Cred ca glumesti cu 10 in oras, nu mi-a sarit de 6.5 la drumuri scurte, si 4 extraurban pana in 100 la ora, il stii e fix ca al tau dar cu 2 ani mai tanar.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Sincer nu m-a interesat foarte mult aspectul asta, altii dau banii astia lunar pe tigari. In 2004 am schimbat un brat si a costat 75 ron bucata. Nu ma deranjeaza daca sunt eu mai fraier si repar masina la service autorizat, pentru mine mai putin conteaza o economie de cateva zeci de lei daca pentru asta ma suna taica-miu in vreo seara ca s-a stricat masina si imi strica seara.

Iar 10 in oras eu zic ca ia deoarece masina merge pe drumuri foarte scurte, adica nu apuca motorul sa se incalzeasca. Nu-i o problema consumul, avand in vedere ca vede un plin odata la nustiucat timp in acest stil.

Share this post


Link to post

@argon, posibil ca pretul ala mic sa coste in calitate. La fel de posibil ca service-urile sa bage niste adaosuri "nesimtite". Si eu am schimbat un brat cam acum vreo 2 saptamani maxim, pretul la fel ca in cazul lui Laurentiu.

Cat despre umblat la masina pe cont propriu... nu suntem toti mecanici, iar pentru unii timpul in care s-ar lucra la masina "in parcare" poate fi mai productiv daca e folosit la altceva.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...