Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Motociclism

Recommended Posts

Pai? De ce?

 

---

 

La acest tip de accidente se refera motociclistii cand fac marsuri: accident.

O clipa de neatentie la un viraj stanga a conducatorului unui Aro le-a curmat vietile. Daca aveau noroc, ar fi ramas cu castile in cap si nu s-ar fi intamplat nimic. Dar, daca ar fi avut noroc cu adevarat, nu s-ar fi intalnit cu acel Aro. Problema este alta... nu exista urme de franare serioase. Cu alte cuvinte, conducatorul nu a crezut, probabil, ca respectivul Aro chiar o sa faca ceea ce a facut (asta in cazul in care soferul ar fi semnalizat). Adica acum mergi, totul frumos, te bucuri alaturi de prietena ta de caldura si de plimbarea pe motor, esti tanar si te simti liber, te gandesti la inalnirea cu prietenii... in cateva secunde, iti vezi prietena moarta si iti dai seama ca o sa mori si tu.

Mdea... poate ma impresioneaza pe mine prea mult.

Share this post


Link to post

Am citit si eu aseara topicul de care zici...no comment :( ...e prea dureros ca sa te apuci sa comentezi, sa speculezi...

 

Odineasca-se in pace. Pacat de ei ca erau tineri :(

Share this post


Link to post

Pai si la noi politia e civilizata: lasa foarte multi infractori sa scape. :D

Share this post


Link to post

Daaaa... de abia astept sa ne civilizam. O sa-ti fur masina si, din cauza ca nu imi pun centura, nimeni nu o sa vina dupa mine! :D

Share this post


Link to post

Am reusit sa gasesc baterii pentru camera, iarasi.

 

ghicitoare.wmv

Share this post


Link to post

Si nu te-ai dus dupa el sa-i dai o casca-n geam? X(

 

Bine > :) ca nu aveai viteza si ai putut evita gibonul

Edited by uskt2005

Share this post


Link to post

Nu merg cu viteza in astfel de situatii (inghesuiala, stradute laterale, trafic blocat - oameni nervosi, nu se mai asigura, pietoni care trec printre masini de parca merg prin sufrageria lor....).

Si nu, nu m-am dus dupa el. I-am dat cateva flashuri, eram curios daca o sa le vada, daca stie ca masina este prevazuta si cu oglinzi. M-am lamurit, nu a vazut nimic, si am plecat mai departe linistit.

Share this post


Link to post

Se vad flashurile! Eu ma duceam si-i bagam oglinzile in C%^&! Macar asa ar fi fost utilizate la ceva. Bai ce idioti!

PS Ce autonomie are camera aia? :D

Share this post


Link to post

Putin, vreo 20 min. De fapt, depinde de baterii. Cu pocnitori de 3 mii tine cam 10 secunde.

Dar e de ajuns. Am filmat 20 de minute ieri, am vreo 5 situatii de genul asta. Imi e lene sa le scot, oricum, nu cred ca invata real cineva ceva din ele.

Share this post


Link to post

Ma ingrozesc eu, in masina cand mi se intampla deastea...si totusi, e de cateva ori mai mare ca un motor...dar tot nu o vede...

Edited by VFX

Share this post


Link to post

Se mai intampla si cu masina stai linistit. Eu am patit asa ceva in Constanta si aveam vre-o 60 la ora cand mi-a iesit ala la 3 metri in fata. Bine ca nu aveam pe nimeni in dreapta si am putut sa eschivez dar m-am speriat de m-am c... pe mine. Am oprit 3 m mai in fata, oricum se facuse galben la semafor si tremuram efectiv.

 

Ps. Cred ca odata nu mai rezist si o sa ma duc la unul din asta care nici macar nu semnalizeaza cand e oprit la stop ii bag mana pe geam, ii rup maneta de semnalizare si i-o arunc pe jos. Daca tot n-o foloseste... Asta e unul din lucrurile care ma scot din sarite. Daca tot nu se asigura macar sa semnalizeze din timp, poate am eu timp si il evit pe bolovan.

Share this post


Link to post
Dar e de ajuns. Am filmat 20 de minute ieri, am vreo 5 situatii de genul asta. Imi e lene sa le scot, oricum, nu cred ca invata real cineva ceva din ele.

Probabil ca toate aceste filme prezinta numai situatii "clasice" in care "conservarii" neatenti si iresponsabili comit greseli grave care pun in pericol viata celor pe doua roti.

Rugamintea mea ar fi fost ca aceste filme sa fie totusi puse aici pe forum, pentru ca le consider o experienta foarte utila.

Ar fi de preferat sa incercam sa comentam strict tehnic cele vazute, fara exclamatii emotionale (inutile).

 

In filmul precedent apare o prima masina argintie care schimba banda. Imi face impresia ca in momentul inceperii manevrei, motocicleta

nu este vizibila inca in oglinda retrovizoare (din cauza unei curbe usoare).

Daca motocicleta ar fi accelerat mai mult, cred ca ar fi fost capabila sa loveasca lateral masina care efectua manevra.

Posibila concluzie: cu masina, mergand incet intr-o coloana sa nu schimbam banda in curba fie ea oricat de usoara. Chiar daca incepem manevra cu "oglinda curata" manevra dureaza secunde, timp suficient pentru o motocicleta care se apropie cu viteza mare (sau accelereaza puternic), sa ne loveasca. La noi in tara, vinovatia ne apartine in totalitate, in acest caz.

 

A doua masina, cea albastra, cred ca nu vede moto in oglinda din dreapta, pentru ca moto este in unghiul mort. Intoarcerea capului pentru a verifica unghiul mort nu este (cel putin. nu era) considerata importanta in scolile de soferi din tara. Cum constructorii auto nu par a fi inca interesati sa produca oglinzi retrovizoare eficiente, intoarcerea capului trebuie sa devina un obicei inainte de efectuarea oricarei manevre. Imi face impresia ca putini soferi la noi au acest obicei "in sange".

 

Din fericire, in acest film, se observa ca motociclistul nu a plecat la vanatoare de dosare penale pentru soferi, merge incet si evita astfel orice.

Mai rar.

Share this post


Link to post

Nu cred ca pedalarea pe ideea unui "diferend" intre conducatorii auto si cei moto foloseste la ceva, asa cum, nici discriminarea pozitiva indusa de catre unii motociclisti. In conditiile unui carosabil comun, orice diferentiere aduce prejudicii ambelor categorii. Neatentia, lipsa de asigurare, bravada sau nestiinta nu sunt caracteristile uneia dintre categorii. Eu zic ca acestea tin de specificul uman, de numarul "participantilor la trafic", de vechimea lor, de starea de sanatate de moment, etc.

 

Eu cred, insa, ca unii dintre motociclisti comit cateva erori de judecata care pot conduce la accidente grave:

- sunt mult mai putin prezenti in trafic, deci, mai putin prezenti in situatiile analizate de catre un conducator auto;

- imaginea lor este mult mai mica in oglinzile retrovizoare;

- viteza lor de deplasare este mai greu de anticipat, conducatorii auto sunt prea putin obisnuiti cu acceleratii asa de mari;

- se plaseaza de multe ori in zonele "moarte" ale oglinzilor retrovizoare;

- se deplaseaza cu viteze prea mari in zone cu vizibilitate redusa;

In concluzie, creeaza surprize prin aparitia lor. In conditiile in care orice conducator auto doreste sa-si faca prezenta vizibila de cat mai departe, socoteala unor motociclisti este contrara. Stiu, surpriza nu inlatura vinovatia si nici nu-i o scuza, dar nici nu favorizeaza evitarea unui accident. Acum, depinde ce urmarim: evitarea accidentelor sau invinovatirea unora, dar pentru mine, elementul supriza este factor favorizant al accidentelor.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Eu nu am zis in ideea ca "nu ba mai plangeti, ni se intampla si nou" din contra...am incercat sa sustin ideea ca sunt destul de multi bizoni care nu se uita nicio fractiune de secunda in oglinda la schimbarea directiei de mers.

 

Daca nu ma insel este filmat pe Titulescu...unde se merge pe un singur fir (din cauza masinilor parcate pe margine) si se "disperseaza" la semafor. Sunt multi bivoli care nu se mai asigura la iesirea din coloana...ca deh nu are ce sa vina pe banda cu masini parcate...

Share this post


Link to post

Nardi, motociclistul respectiv sunt eu, asa ca stiu foarte bine ce s-a intamplat.

 

Prima masina nu conteaza, nu m-a deranjat cu nimic.

A doua masina... Camera ofera un inghi ciudat. Este plasata in bord si nu reda fidel ceea ce este in apropiere. In momentul in care a inceput manevra cel cu Loganul (o chestie pe care am citit-o intr-o carte de "rideri": urmareste roata din fata, se misca de 2 ori mai rapid ca masina si iti sugereaza si directia), eu ii priveam fata in retrovizoare - este un obicei ce ma ajuta sa imi dau seama daca cineva ma vede sau nu. Problema este ca fata respectiva era indreptata inainte. Vorba la VFX, "ce putea sa vina pe acolo?!" combinat cu "lasa, s-a asigurat ala dinainte, eu nu mai am nevoie".

 

Pe de alta parte, sa ii raspund lui Tolin, ma doare undeva a cui e vina. Eu sunt ala care isi risca intergritatea corporala si, sincer, mi se rupe de lege cand vine vorba sa aleg intre ea si sanatatea mea. Nu o sa il ating, nu o sa il lovesc, nimic... nu ma intereseaza decat sa ajung intreg acasa. Daca s-ar fi ajuns la accident, eu eram pe banda 1, el pe 2, a schimbat banda fara sa se asigure... end of story.

 

Da, VFX, Titulescu. In acel loc, se poate trece cu doua masini in paralel. In plus, exista o straduta de pe care se poate iesi. Ar fi trebuit sa se asigure si la masini, nu stiu daca a facut-o sau nu.

Share this post


Link to post

Eu sunt curios daca a facut stanga dupa manevra asta sau a mers inainte. Este doar pura curiozitate findca stiu zona foarte bine.

Share this post


Link to post
Prima masina nu conteaza, nu m-a deranjat cu nimic.

A doua masina... Camera ofera un inghi ciudat. Este plasata in bord si nu reda fidel ceea ce este in apropiere. In momentul in care a inceput manevra cel cu Loganul (o chestie pe care am citit-o intr-o carte de "rideri": urmareste roata din fata, se misca de 2 ori mai rapid ca masina si iti sugereaza si directia), eu ii priveam fata in retrovizoare - este un obicei ce ma ajuta sa imi dau seama daca cineva ma vede sau nu.

Am inteles. Inseamna ca moto era vizibila in oglinda din dreapta in momentul in care masina albastra incepe manevra.

Oricum, asta nu inseamna ca aflarea moto in "unghiul mort" ar fi acordat circumstante atenuante soferului.

 

Sfatul cu privitul rotii este foarte bun - l-am vazut si eu intr-un clip oferit de o scoala de soferi britanica (www.2pass.co.uk).

 

O problema "tehnica" dificila "auto-moto" mi se pare a fi intervalul de timp relativ mare in care o masina realizeaza o manevra completa (viraj stanga, intoarcere, schimbare de banda, iesire din strada laterala...) In acest timp, moto, capabila de acceleratii mult mai mari, poate parcurge o distanta surprinzator de mare. Prima masina din clip mi s-a parut ca ar fi putut fi o problema daca moto accelera puternic.

 

Alta problema este intrarea cu auto in intersectii "oarbe", in care, in momentul obtinerii unei vizibilitati normale in lungul drumului intersectat, bara din fata a masinii poate ajunge aproape de mijocul drumului. Chiar daca se intra cu auto foarte incet, riscul unei coliziuni cu un moto care intra in intersectie avand prioritate, la aprox. 50-60 km/h mi se pare foarte mare.

 

Daca mai ai filme realizate in trafic, de pe moto, consider ca ar fi foarte util sa le vedem, sa le comentam strict "tehnic". Orice sfat, idee buna sau experienta putem obtine din ele ne poate ajuta destul de mult pe viitor.

Share this post


Link to post
Eu sunt curios daca a facut stanga dupa manevra asta sau a mers inainte. Este doar pura curiozitate findca stiu zona foarte bine.

 

Loganul? Drept inainte.

 

 

Nardi, mai ai chiar in acest topic.

Lanesplitting: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=363829

Prioritate: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=361623

Chestii: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=361142

 

Nu ma pricep prea bine cu Windoze Movie Maker si filmele originale sunt mari. Altfel, probabil as fi facut mai multe. :)

Share this post


Link to post

Intrebam fiindca sunt unii berbeci care nu mai asteapta in coloana si se "baga" pe langa "facand" 2-3 masini.

Share this post


Link to post

Multumesc.

Le-am urmarit si le voi mai urmari de cateva ori... E o experienta in plus, pentru unii dintre noi, sa stim si cum se vede traficul de pe moto.

Am cautat pe net astfel de filme realizate din motocicleta - in scopul de a mari capacitatea soferilor de a observa moto - dar nu am gasit inca nimic cu adevarat util. Am citit ca politia din Ohio a realizat si distribuit, in acest scop, astfel de filme facute in 10 din cele mai importante intersectii din stat, dar nu am gasit nici un link.

Pentru soferii interesati sa invete ceva si de pe net despre relatia auto-moto, adaug un site: http://www.forcardrivers.com.

Nu este extraordinar, dar cateva sfaturi de acolo luate in serios, ne-ar putea salva de un dosar penal, iar altora le-ar putea salva viata...

Share this post


Link to post

Interesant siteul! Mersi!

Share this post


Link to post

Fain.

"I didn't see him, really means i didn't consciously looked for him!"

Share this post


Link to post

Cam asa arata 10 minute de Bucuresti, pe "muzica de femeie" (© Vaxxi)

Is plictisitoare, nu se intampla nimic.

 

PS: Si nu merge vitezometrul! #-o

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...