Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

salutare ,am o mare problema . am demontat delcoul sa il curat si de asemeni si capacul delcou dar cand le-am montat nu am mai tinut deama sa le pun in la fel si le-am mai sucit. cand am vrut sa mai pornesc gargarita nu a mai pornit si imi uda bujiile. spunti-mi va rog ce pot face?

Share this post


Link to post

imi trebuie masina urgent de aceea am intrebat in mai multe categorii. am crezut k poate ma ajuta cineva

 

 

Share this post


Link to post

Am urmat sfatul vis avis de codul P0300. Am schimbat fultrul de benzina si am constat ca motorul nu mai da chiar asa tare in nas. Mai mult, de aproximativ o saptamana nu s-a mai aprins checkul. Totusi motorul tot merge cu intreruperi si da mici rateuri in toba mai ales in momentul in care ridic piciorul de pe acceleratie. Am incercat sa verific si injectoarele scotind rampa afara dar nu am vazut cum pulverizeaza (posibil ECM sa taie benzina?). Dar am inversat injectorul 2 cu 3 si am avut surpriza sa constat ca nu se intimpla mare lucru in ralanti cind scot bujia la pistonul 2, ceea ce se intimpla inainte la pistonul 3. Este posibil ca injectorul ala sa fie defect?

P. S. Ar mai fi o problema. Cum se desface valva EGR? ca am incercat tot felul de chei si nu reusesc. Trebuie scule speciale sau trebuie desfacut tot motorul?

Edited by anditof

Share this post


Link to post

... Dar am inversat injectorul 2 cu 3 si am avut surpriza sa constat ca nu se intimpla mare lucru in ralanti cind scot bujia la pistonul 2, ceea ce se intimpla inainte la pistonul 3. Este posibil ca injectorul ala sa fie defect?...

 

mai mult ca sigur, dar ca sa te convingi ca injectorul 2 nu functioneaza in parametrii, scoate-i mufa cand motorul functioneaza...

Edited by Tav

Share this post


Link to post

mici rateuri in toba mai ales in momentul in care ridic piciorul de pe acceleratie.

Valva PCV ai schimbat-o vreodata ?

 

 

 

Share this post


Link to post

imi poti raspunde si mie la intrebarea despre delcou?

Share this post


Link to post

Valva PCV este noua. Am scos mufa de la injector si motorul merge mai rau. Dar injectorul este posibil sa functioneze dar nu in parametrii corecti (ori da prea multa benzina ori prea putina).

 

Pentru Laurentiu85: vezi ca ai montat axul delcoului in alta pozitie. Trebuie sa desfaci capacul de la distributie sa pui distributia la semn ( de pe axul cu came) si apoi sa pui rotorul distribuitorului pe pozitia de la pistonul 1. Dupa asta il montezi la loc. Dar este posibil sa trebuiasca reglata aprinderea si asta se face doar cu o lamba stroboscopica. Daca nu te pricepi mergi mai bine intr-un service.

Share this post


Link to post

Dar este posibil sa trebuiasca reglata aprinderea

 

asta cu siguranta

Share this post


Link to post

multumesc mult. cred k tre sa merg la service. cand nu ai de treaba iti faci

Share this post


Link to post

ROG SUGESTIE, SFAT... STIMATE TOLIN ! Matiz 2006, 90 mii km. După pornire fără încălzire prealabilă, la prima rampă îmi clipeşte check-ul şi trage greu; după care rămâne aprins şi problemele de tracţiune dispar. Motorul trepidează neregulat la Relanti, doar la pornire. Pe tester, dă eroare 300. Am fost la 3 service-uri, vor să-mi scoată chiuloasa, supape, garnituri - lucrare la care numai manopera mă costă 10 mil. Menţionez că : - Am pus în rezervor Injector Cleaner - Am schimbat la sugestia unui meşter bujiile, fisele şi bateria - Am făcut test de compresie = OK. Am realizat reset ECM+ idle learn - Alimentez cu 95 de la LukOil - Nu am curăţat niciodată senzorii şi contactele - Nu am schimbat filtrul de ulei+benzină de 1 an jumate, iar celelalte filtre (aer, etc.) niciodată - Nu am curăţat injectoarele până acum.

Share this post


Link to post

Pina iti da Tolin raspunsul, eu iti dau cauza: benzina 95 de la LukOil si bad user. Referitor la neschimbarea filtrului de aer sunt pe aici pareri ca chiar poate sa scada consumul =))

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Referitor la neschimbarea filtrului de aer sunt pe aici pareri ca chiar poate sa scada consumul =))

 

Mai mult, altii dau cite o gaura in cuplajul flexibil al admisiei, cica e mai economic si evita absoarberea mizeriei din filtru montat de producator. :)

Share this post


Link to post

Hai ca sunteti culmea...in fine.

@Mihsiba, cauta o lista a erorilor pentru Matiz si vezi ce inseamna 300, am impresia ca are legatura cu sistemul de injectie.

Share this post


Link to post

Eroarea P0300 nu 300! Aceiasi problema am avut-o si eu daca ati fi citit posturile anterioare. Inseamna "Random misfire detected" adica rateuri aleatorii in cilindri. Cauzele sunt multiple si le-a enumerat Tolin mai inainte. Sfatul meu este pina la a da jos chiulasa schimba filtrul de benzina si verifica aprinderea (bujii, fise, bobina) si injectoarele. La mine cind am schimbat filtrul nu se mai aprindea checkul dar am o problema la un injector si trebuie sa-l schimb. Cel mai probabil s-a infundat de la gunoaiele din benzina combinate cu calamina.

P.S. Cind clipeste checkul este grav - trebuie sa opresti pentru ca este in pericol convertorul catalitic!

Share this post


Link to post

am si eu o intrebare am un matiz din 2007 si mi se opreste in timpul mersului in momentul cand pun piciorul pe ambreaj si pe frana.masina a avut gaz pe ea si i lam dat jos.

Share this post


Link to post

mi se opreste in timpul mersului in momentul cand pun piciorul pe ambreaj si pe frana...

Deci cand ridici piciorul de pe acceleratie, cand motorul ajunge in ralanti. Cred ca asa trebuia formulata intrebarea. Altfel, vei primi raspunsurile corespunzatoare, adica fara vreo legatura cu fenomenul.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Buna ziua!Din cauza unui relanti instabil si a unei intarzieri in accelerare+ lipsa de puterela turatii mici mi-am cumparat un multimetru si am masurat si eu rezistenta TPS-ului.Cum nu stiam pe care sa le masor le-am masurat 2 cate 2 cu clapeta inchisa.Am obtinut 2 rezultate de aprozimativ 7 Kohmi si un rezultat de 2,41 Kohmi?E in regula?? Cum pot sa verific IAC-ul daca functioneaza corect?Adica ma gandesc ca atunci cand accelerez nu obtureaza corect lacasul din clapeta si atunci am un amestec gresit.

Multumeste anticipat Gabriel!

Share this post


Link to post

Pai daca TPS-ul este defect s-ar aprinde checkul pentru ca oice intrerupe rezistiva a sa ar da erori care le-ar inregistra EMC-ul. Cit despre IAC poti foarte simplu sa-l dai jos si sa pui contactul sa vezi daca lucreaza. Pentru a-l comanda in afara circuitului masinii iti trebuie o comanda speciala (el este un motor pas cu pas). Poti foarte simplu sa il cureti cu un spray degivrant si cu o cirpa curata. Apoi fa un Idle learn.

 

PS Pentru cei care mi-au urmarit posturile. Am schimbat injectorul defect si s-au imbunatatit semnificativ parametrii de functionare a motorului. Trage mai bine, merge fara intreruperi si am scos un consum in 400 km de aproximativ 5, 5%.

Edited by anditof

Share this post


Link to post

Pai IAc-ul l-am dat jos deja si l-am curata,dar eu imi pun problema daca inchide pana la capat corect.Problema este ca am relantiul instabil,revine greu in starea de relanti dupa accelerare si cand e rece calc acceleratie fara sa se intample nimic,ramane subturata 1-2 secunde,si apoi reactioneaza motorul.Sper ca ati inteles ce am vrut sa spun.La care se adauga faptul ca in viteza 1 nu ajung la 20km la ora decat cu motorul rece si asta apasand acceleratie tare.Ceva e in neregula cu motorul meu si nu imi dau seama ce.Am dus-o si in service si pe tester si nu au gasit nici o eroare stocata...

Share this post


Link to post

gaby, asa am patit si eu la matizul meu : delay de cateva secunde la apasarea pedalei de aceleratie, la pornirea la rece daca nu o acceleram murea dupa cateva secunde, consum mare si lipsa de putere. problema poate sa fie ori de la bujii, ori de la fise sau in cel mai rau caz de la injectoare. verifica-le pe rand in ordinea asta si s-ar putea sa ai surprize :) bafta si succes in solutionarea problemei.

Edited by SiNnY

Share this post


Link to post

Primul meu post pe acest forum vine odata cu probleme la Matizul meu din 2004 cu 75000km. Dupa o descarcare a bateriei pe motiv de lumini uitate aprinse si o pornire in treapta 2-a la vale executata cum am stiut eu, mi-a aparut un mers neregulat al motorului. Mai exact un mers in suturi cand acceleram si decceleram. Plus lipsa de raspuns la accelerare si miros de benzina in gazele de evacuare si un fum negru. La relanti motorul vibra tare si parea ca un piston nu lucreaza. Am inspectat conexiuni admisie aer si toate mufele, furtunaselele sa fie la loc, la fel si fisele -nimic suspect. A trebuit sa fac un drum 60 de km de nevoie pana inapoi acasa. Aproape de finalul drumului mi s-a aprins de 2 ori MIL Mi-a consumat benzina ca la balamuc si mi-a mers preponderent in suturi. Acasa am scos bujiile si toate erau afumate, capacul de delocu era curat, fisele ok si dau scanteie cand le scot de pe bujie. Mentionez ca bujiile, fisele, capacul delcou, rotorul sunt noi si schimbate aprox de o saptamana timp in care masina a mers ca unsa. Ulei GM 5W30 este, lichid de racire este, filtru aer este schimbat de curand, galeria de admise si IAC sunt curatate de curand cu carb cleaner, valva PCV schimbata, baterie de 1 an. Voi face o vizita la service sa imi citeasca codurile de eroare. Rugaminte mea este daca ma puteti ajuta cu un diagnostic in mare ca sa stiu la ce sa ma astept la service. Nu vreau sa inceapa baietii de la service sa-mi schimbe jumatate din piesele masinii pana gasesec ei buba dupa metoda "ghici". Eventual cum pot masura daca bobina de inductie si delcoul si fac treaba. Filtrul de benzina nu l-am schimbat de ceva vreme si nici nu l-am verificat. Am cautat probleme asemanatoare pe forum si nu am gasit. Imi cer scuze daca am postat ceva ce a mai fost discutat sau daca informatiile cerute de mine se gasesc cu search-eu nu am gasit.

 

Greseli pe care consider ca le-am facut:-am uitat luminile aprinse; am pornit masina la vale-puteam sa astept sa iau curet de la cineva sau poate se incarca singura; am mers 60 de km dupa ce a aparut problema. Sper sa nu fi deteriorat cumva motorul.

 

Multumesc pentru ajutor!

Edited by tomescus

Share this post


Link to post

Scoate siguranta ECM din cutia de la motor si pune-o la loc dupa minim 10s.

  • Like 1

Share this post


Link to post

roagate sa nu fi sarit curEAUA de distributie,se intampla rar,da se intampla,dasta nu prea se recomanda pornirea prin impingere la masinile cu curea de distributie.

al doilea soc mare trebuia sa o pornesti in 1 -ia si eliberat incet ambreiaju,nu brusc sa executi efroturi mari asupra distributiei.

Io am patit la fel odata la tico, si l-am impins singur unpic porma am sarit in masina repede si a pornit cu a 1-ia .

Share this post


Link to post

Scoate siguranta ECM din cutia de la motor si pune-o la loc dupa minim 10s.

Am scos siguranta de 40 A-aceea stiu ca e siguranta ECM- de dimineata si am tinut-o mai mult de 10 s. Am incercat si un Idle Learn dar cum a pornit motorul cum a dat in balbaiala. Motorul se racise pe timpul noptii.

 

 

Cat despre cureaua de distributie, ea a fost schimbata la 65 000 km asa cum spune manualul. Daca era sarita mai mergeam 60 km? Ambreiajul l-am ridicat f lent cand am executat pornirea.

Edited by tomescus

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...