Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme La Cutia De Viteze Si Ambreiaj Matiz

Recommended Posts

Cu mult mai jos ar trebui sa prinda (de jos, cam la sfert de cursa a pedalei). Poti face o proba: reglezi pedala sa prinda cit mai jos si vezi daca-ti intra in viteza (s-ar putea sa nu poti baga in viteza,oricum,fa o tura si vezi). Faptul ca discul nu patineaza, nu inseamna ca e ok, sau placa de presiune.

Share this post


Link to post

va multumesc din suflet pt sfaturi.cu prima okazie cand am banuti o sa dau jos cutia si ma uit sa vad ce gasesc pe acolo...kit ambreiaj,sincroane etc

Share this post


Link to post

Deci sa va spun de la ce a fost pana la urma.DE LA ULEI!!!Acum zici k am alta cutie.nu mai caraie nu mai face nici un zgomot nici la rece nici la cald.Am pus total 75w80.Cam vreo 100 km a mai carait putin dar acum nu mai zice nimic este k NOUA!!Nu mai trebuie sa demontez nimic.Va multumesc Mult pt sfaturi.Daca nu era acest forum o faceam bucati degeaba.

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Am si eu o problema cu ambreiajul la Matiz.

Nu prea mai intra in viteze si cand intra trebuie sa ies cu ambreiajul prin podea.

Am 64000 km nu i-a fost schimbat niciodata cablu de ambreiaj. Cred ca e pe duca.

 

Recomantati-mi va rog un service bun si ieftin.

Maine trebuie sa merg cu ea in service.

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Mai strange putin cablul.

 

Multam, dar nu cred ca asta rezolva problema.

Aproape ca nu mai intra in viteza. Ma astept sa se rupa oricand.

 

Trebuie sa merg sa il schimb.

 

In continuare, va rog, daca stiti, recomandati-mi un service bun si ieftin din Bucuresti.

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Salutare . daca ma poate ajuta cineva cu ceva explicatii , am un matiz de ceva vreme . so cutia de viteze se comporta ciudat, . mai exact, sa zicem ca plec de pe loc , OK 1 e ok, a 2-a la fel toate pana la a 5-a nu e probl , insa la micsorare de viteza nu pot reveni la vitezele anterioare , de la a 4 la a3-a etc.. in nici un fel, doar daca opresc. cand sta pe loc nare nici o problema. ???

Share this post


Link to post

Paulmihalache, il poti schimba tu daca te pricepi un picut, e foarte simplu, iti ia maxim 20 minute.

Share this post


Link to post

Mircea , daca esti in cunostinta de cauza la problema mea , dami o idee cam despre ce e vb.

Share this post


Link to post

Ti-a zis si emil, reglezi ambreiajul. Practic iti trebuie 2 chei, parca 10 si 13 sau 10 si 12 (una tine contra cealalta strange) Ca reper, incepi si strangi piulita pana cand ai sa constati ca pedala de ambreiaj este cu circa 1 cm mai sus decat cea de frana. Strangerea o faci in etape, strangi un pic, apesi de 2-3 ori pedala, verifici pozitia ei si jocul si daca e cazul repeti operatiunea.

Acum, nu ne-ai zis niste chestii relevante, respectiv daca ambreiajul tine jos sau sus, cati km are masina etc, si este posibil (avand in vedere ca masina are 5 ani si nu ai de noua) ca ambreiajul sa fie uzat si sa nu mai ai ce regla, dar incearca totusi.

Share this post


Link to post

In principiu, daca vrei sa-l ai ca la carte, lungimea cursei totale a pedalei ambreiajului trebuie sa fie 13-14cm(se poate masura foarte simplu cu rigla). Daca deja este asa..nu prea mai ai ce mai regla la el. Ca sa ridici pedala(lungesti cursa pedalei) strangi piulita. Invers ca s-o scurtezi.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
In principiu, daca vrei sa-l ai ca la carte, lungimea cursei totale a pedalei ambreiajului trebuie sa fie 13-14cm

La carte scrie 120 mm in dreptul cursei.

Share this post


Link to post

m-am uitat , am verificat... aprox 9-10 cm aveam , asadar am strans de piulita acum am in jur de 12cm ...dar tot la fel face.

 

Are 150mii km, nu o am de noua , + ca a facut taxi , nu stiu pt cat timp. gv

 

deci pe loc , intra in viteze si cu motorul pornit... in felul asta nu imi face nici o problema , nu scartaie ,nu agata nimic. insa daca plec de pe loc nu mai pot cobora treptele de viteza.

Share this post


Link to post

Pe loc poti introduce in treptele inferioare, cu motorul oprit/pornit, dupa ce in prealabil ai introdus in treapta superioara?

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
La carte scrie 120 mm in dreptul cursei.

Ma refeream la cursa totala(cursa moarta, pana in punctul unde cupleaza ambreiajul+cursa "activa a pedalei).

post-5484-1255677560_thumb.jpg

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Pe loc poti introduce in treptele inferioare, cu motorul oprit/pornit, dupa ce in prealabil ai introdus in treapta superioara?

 

 

Da Mircea, pe loc da, pot reveni , asta se intampla atunci cand masina e in miscare nu conteaza daca motorul e pornit sau nu. daca cineva impinge de masina nu mai intra in viteze.

Share this post


Link to post

Am 92600 km cu Matizul si mi-a picat ambreiajul brusc fara nici un semn prealabil. Dimineata cand sa pornesc masina, am calcat pedala, s-a auzit un "poc"(nu e cablul de ambreiaj) si acum masina trage foarte greu. Pedala de ambreiaj a devenit foarte moale. Acum cand dau sa plec de pe loc, masina de abia se misca. La fel si in a II-a si in a III-a accelereaza FOARTE greu. E bine macar ca pot sa schimb vitezele si sa merg cu masina cat de cat. Ce este oare?

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema cu ambreiajul.

Mi-am schimbat intreg ambreiajul in service . Costul total a fost de 746,75 Ron din care materialele au fost 317,35Ron si manopera 429,40Ron. La materiale au intrat: disc ambreiaj, placa de presiune, rulment presiune, ulei cutie viteza Total 75W80.

Acum masina merge mult mai "infipta"; se simte cand calc acceleratia iar ambreiajul se apasa foarte usor.

Share this post


Link to post

Da Mircea, pe loc da, pot reveni , asta se intampla atunci cand masina e in miscare nu conteaza daca motorul e pornit sau nu. daca cineva impinge de masina nu mai intra in viteze.

Nasol. E ceva din grupul conic mai degraba, decat din ambreiaj... Practic ansamblul cutie+ambreiaj se comporta la fel daca masina e pe loc sau in mers. Faptul ca tie ti se blocheaza cutia pe retrogradare numai dupa ce o misti cat de putin nu tine de ambreiaj. Ar mai putea fi niste sincroane nasoale, dar alea trebuiau sa se manifeste si pe loc. Mai incearca o smecherie, mergi cu masina, schimba pana la tr. 4, apoi apasa ambreiajul, treci pe liber schimbatorul, tureaza scurt motorul si incearca apoi introducerea in treapta inferioara. Daca merge, de vina inseamna ca sunt sincroanele, daca nu merge...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nasol. E ceva din grupul conic mai degraba, decat din ambreiaj... Practic ansamblul cutie+ambreiaj se comporta la fel daca masina e pe loc sau in mers. Faptul ca tie ti se blocheaza cutia pe retrogradare numai dupa ce o misti cat de putin nu tine de ambreiaj. Ar mai putea fi niste sincroane nasoale, dar alea trebuiau sa se manifeste si pe loc. Mai incearca o smecherie, mergi cu masina, schimba pana la tr. 4, apoi apasa ambreiajul, treci pe liber schimbatorul, tureaza scurt motorul si incearca apoi introducerea in treapta inferioara. Daca merge, de vina inseamna ca sunt sincroanele, daca nu merge...

 

 

Am incercat cum ai spus mai sus , si de la a 4-a la a 3-a merge . daca sunt sincroanele ,cam la cat sa ma astept (In LEI ) reparatia in service.

Share this post


Link to post

Accelerand scurt pe liber , functioneaza smecheria dar nu mereu , mai greu ...dar totusi merge

Share this post


Link to post

Ca sa desfaci cutia, sa umbli in ea, sa schimbi sincroane si cine stie ce mai gasesti pe acolo uzat... Nu cred ca merita. Mai bine mergi la un mecanic, verifica sigur ca defectul sa provina din cutie, cumperi o cutie SH si un kit nou de ambreiaj si le montezi pe masina. Ma mira insa, cred ca masina are cateva sute de mii de km rulati...

Share this post


Link to post

Salut ! am o problema cu Matizul , lucrul asta se intampla de cateva zile , poate e doar coincidenta ca e frig si umed. Atunci cand schimb viteza si iau piciorul de pe ambreiaj se aude un scartait ca de cauciuc pe cauciuc . Zgomotul se aude in partea superioara a cursei , aproape de eliberare. Ce poate sa fie?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...