Jump to content
Sign in to follow this  
olteanuc

Instalare Aer Conditionat Matiz

Recommended Posts

Depinde...de banii la care gasesti instalatia, pe net o gasesti cam la 250-300 euro sh la care mai adaugi costu incarcatului cu freon cam 150 ron si pretul montajului depinde unde gasesti. Ti-o poti monta singur nu este foarte dificil si gasesti in paginile astea tot ce ai nevoie!

Share this post


Link to post

Am reusit sa if fac si testul si sa bag freon, merge super instalatia! Primele impresii...raceste destul de bine chiar daca nu mai este asa cald sa te coci in masina, puterea motorului scade dar se merita.

Cost total a fost foarte mic zic eu, 600 piesele plus drumul 18 lei buton A/C pentru euro 3 verificat+incarcat freon 150 ron montaj si partea electrica a fost moca pentru ca le-am facut eu, eu zic ca am iesit destul de ieftin.

Multumesc pe acesta cale lui cristics, bishnitzaru si adostar pentru ajutorul dat!

Edited by Robert_MNW
  • Like 1

Share this post


Link to post

adostar,sant din galati si as vrea daca se poate sa vad cu ai montat aerul,as vrea imi montez si eu,te rog!

Share this post


Link to post

salut sunt nou pe aici,m-am uitat la schemele lui SORINUIF si am montat si eu ac-ul pe masina sotiei foarte usor,pt cei ce doresc sa-si monteze ac de pe euro 2 pe euro 3 schema e perfecta la mine merge foarte bine

Share this post


Link to post

multumesc pt aprecieri !!

Share this post


Link to post

Salut pe toata lumea, acum e momentul adevarului,pt. mine.Sunt pe punctul de a achizitiona o instalatie de A/C completa sh,am vorbit si pt. montaj, in 3 zile, dau detalii ce am reusit .Tineti-mi pumnii! E vorba de un Matiz. Ura !drunk.gif

Share this post


Link to post

Salut am si eu o problema pe care sper sa o rezolv cu ajutorul vostru.Problema consta in faptul ca m-am lasat convins de postarile voastre sa montez un AC pe matizul meu ,am fost la dezmembrari am cumparat o instalatie de matiz si am venit cu ea acasa ,am inceput sa o montez pe masina eu cu un prieten ,toate bune si frumoase pana intr-un punct nu sa uitat nici unul care este intrarea si iesirea conductelor de la canistra acea de aluminiu condensor parca, nu stiu exact cu ii se spune maine o sa facem instalatia electrica pt ca este un matiz euro 3 si rugamintea mea este daca poate sa ma lamureasca cineva cu poze sau scheme ceva cum vin legaturile la canistra acea de aluminiu ma refer la tevi care este intrarea si iesirea daca are vreo importanta sau nu ,si cealalta problema unde leg termistorul acela de pe caloriferul din habitaclu de la aerul conditionat .Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Daca tot ai facut tu efortul acesta si te-ai lasat convins sa montezi instalatia de A/C...nu vrei sa citesti si tot topicul ?!

 

 

Share this post


Link to post

Am citit tot topicul si nu am gasit asa ceva pt. ca daca gaseam nu mai scriam,eu nu alerg dupa postari.In loc sa imi atragi atentia asupra unui lucru care l-am facut deja puteai sa imi furnizezi raspunsul .

Share this post


Link to post

E imposibil sa nu fie ... Chiar eu mi-am pus A/C pe Matiz si am postat pe aici ce fire trebuie legate si unde. Cel mai important este firul de comanda pentru compresor, tin minte ca era un fir verde cu dunga alba dintr-un cuplaj care vin aproximativ in spatele bateriei. E un cuplaj negru, cu 14 fire, iar firul verde era pe pozitia 3 ... Cauta si tu in topic, ca nu stie nimeni pe de rost.

Share this post


Link to post

Da ai dreptate nu imi fac probleme de instalatia electrica sunt electrician auto si am citit topicul ai dreptate vine un fir verde cu o dunga alba de la mufa ECM comanda la ambreiajul de la compresor care trece printr-un contact din receptor-uscator .Nu e asta problema ,adevarata problema este ca nu mai tin minte cind am desfacut instalatia ,intrarea si iesirea conductelor in receptor-uscator nu stiu daca le-am montat corect si nu merita sa incarc instalatia cu freon daca sunt montate gresit ca apoi sa am ce descarca si sa arunc cu bani in vant .Pe mine ma intreseaza daca stie cineva care este intrarea si iesirea conductelor sau daca are vreo importanta sensul ,daca exista vreo supapa de sens ceva.Multumesc

 

 

Share this post


Link to post

Vezi ca pe receptor uscator ai lipita o eticheta care iti indica directia de montare ... adica de la radiator (condensor) intra conducta mica si pe sensul sagetii iasa pe conducta de presiune inalta spre evaporator.

post-17778-127692821263_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Trebuie montate in pozitie astfel incat la final mufa in care intra firele din instalatie sa fie pozitionata intre conductele de freon care intra in receptor si botul masinii.

Share this post


Link to post

Da asa este am reusit il montasem corect multumesc tuturor pentru ajutorul dat au fost de un real folos, multumesc incaodata sunteti NUMBER ONE .

Share this post


Link to post

Da asa este am reusit il montasem corect multumesc tuturor pentru ajutorul dat au fost de un real folos, multumesc incaodata sunteti NUMBER ONE .

 

 

ai reusit totul? functioneaza? eu ramasesem dator cu informatii asupra instalarii A/C, acum cateva zile. Am instalat totul cu un electrician auto, care mie mi s-a parut de exceptie.m-a costat piesele plus manopera 400 euro, merge super, sunt incantat, am racire f. buna, puterea motorului e aproape la fel, se infige, are demaraj, sunt fericit. Daca cineva doreste ceva lamuriri, ii pot oferi pe mess, sa lase adresadrive.gif

Edited by contocala

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

Sunt din Iasi si ma intereseaza sa pun AC pe un matiz e4 2007.

Nu ma pricep la mecanica prin urmare am nevoie de ajutor 100%. Este cineva din Iasi care poate sa imi dea mai multe informatii de genul, de unde a luat aparatul de AC, unde l-a montat si cu ce costuri?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Te pot ajuta eu cu cea mai mare placere(0745086700)

 

 

Share this post


Link to post

salutare all,

 

in sfarsit mi-am montat si eu ac-ul pe matiz E 40000000.gif am fost cu ea la un nene.. 350 euro cu tot cu montat. luni ma duc sa-i bag freon.sper sa nu am surprize sa aiba scapari 20000000.gif

in fine, am matiz euro 4, si n-a putut sa mi faca butonul , sa se aprinda in acelasi timp ledul de pozitie din buton A/C si ledul ce se aprinde cand pornesti A/C-ul.

Pornesc A/C-ul si se aprinde ledul, insa cand aprind luminile acesta dispare si lumineaza doar ledul pt pozitii.

Stie cineva de ce?

Ms

Edited by alextreaba2

Share this post


Link to post

Ai nevoie de buton pentru E3 sau E4. Era cineva care a defacut butonul si a inversat ledul, poti incerca si asta daca te pricepi! Daca citesti in topic cateva pagini mai in spate gasesti si poze!

 

 

Share this post


Link to post

Ai nevoie de buton pentru E3 sau E4. Era cineva care a defacut butonul si a inversat ledul, poti incerca si asta daca te pricepi! Daca citesti in topic cateva pagini mai in spate gasesti si poze!

 

 

 

HELP:

 

Asta am facut deja, ca altfel nu mergea deloc. Am inversat ledul, si se aprinde doar daca nu pornesc pozitiile. Daca le pornesc, merge ledul ce ilumineaza butonul .

Azi am avut surpriza cea mare: am bagat freon, porneste, baga 2 minute aer rece, dupa care baga cald. Compresorul are ulei (desi cand a recuperat freonul cred ca mi a luat tot uleiul..).

De 3 ori a bagat freon si l-a scos, si tot asa face. Compresorul porneste, radiatorul nu are scurgeri (s-a uitat cu ochelari dinaia galbeni si cu o lanterna cu UV cred si a zis ca nu vede nici o scapare..)

Baiatul care mi-a montat-o a zis ca s-ar putea sa fie electrovalva de pe butelie sau sau butelia aia mica in sine.

Care aveti vreo idee..va rog, astept !

 

Ms

Share this post


Link to post

Inseamna ca ai gresit ceva cand ai legat firele la instalatia electrica daca si cu butonul schimbat iti face asa. Ia instalatia electrica la verificat! Posibil daca nu sunt legaturile facute bine sa ti-se intrerupa compresorul si de accea sa iti faca asa, nu sunt sigur dar e o varianta! Cine ti-a facut instalatia electrica, ca banuiesc ca nu a avut-o din fabrica ?!

Share this post


Link to post

Inseamna ca ai gresit ceva cand ai legat firele la instalatia electrica daca si cu butonul schimbat iti face asa. Ia instalatia electrica la verificat! Posibil daca nu sunt legaturile facute bine sa ti-se intrerupa compresorul si de accea sa iti faca asa, nu sunt sigur dar e o varianta! Cine ti-a facut instalatia electrica, ca banuiesc ca nu a avut-o din fabrica ?!

 

 

Mi-a facut-o un nene din bucuresti,care cica a mai pus pe cateva matizuri, si pe euro 2 si pe 3. A zis ca faza cu butonul nu i s-a intamplat niciodata sa nu mearga.

Pe euro 4 el nu a montat pana acum,decat pe 2 si 3. A zis ca n-a gresit nimic :P , ca nu e prima data cand le face. Mai mult a verificat omu 2 ore instalatia din nou pt faza cu butonul.

Compresorul e cuplat...problema e ca nu vine aer rece de acolo din teava care vine din butelie !

E vreo sansa ca butelia sa fie infundata ? sau m-am gandit ca electrovalva aia de pe ea sa nu mearga bine si sa opreasca compresorul..

Share this post


Link to post

Compresorul e cuplat...problema e ca nu vine aer rece de acolo din teava care vine din butelie !

 

 

Esti sigur ca e cuplat compresorul? Motorul "simte" cand il cuplezi? Furtunul care pleaca din compresor cum este (acela trebuie sa fie rece)?! Da mai multe detalii...

Share this post


Link to post

Incearca o proba cu compresorul cuplat pe direct si vezi daca face tot asa, macar elimini partea electrica din ecuatie! Nu te baza pe ce zic mecanicii...

Edited by Robert_MNW

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...