Jump to content
Sign in to follow this  
Dana AB

Cauciucuri Matiz

Recommended Posts

M-am lamurit cu cauciucurile de 70, am intrebat un tip de la un service daewoo a zis ca a avut un matiz venit cu partea superioara de la aripa spate lovita de cauciuc. A atins la groapa, in masina fiind 4 persoane.

Va intreb si pe voi cum imi dau seama daca arcurile sunt duse?

Share this post


Link to post

Nu e chestia ca sunt duse insa arcul se taseaza in timp, este normal.

Share this post


Link to post

Or fi si alea duse tot ce e posibil da chiar nu ma mai apuc sa schimb si arcurile, le mai tin.

Share this post


Link to post

Astazi am montat si eu pe spate cauciucuri de 165/70/13 si am probat cu 3 persoane pe spate dintre care una statea in portbagaj si balansa masina!Cauciucul intra sub aripa dar nu atingea pe nicaieri!Confirm si eu ca nu ating!

Share this post


Link to post
... am probat cu 3 persoane pe spate dintre care una statea in portbagaj si balansa masina!Cauciucul intra sub aripa dar nu atingea pe nicaieri!Confirm si eu ca nu ating!

 

... un tip de la un service daewoo a zis ca a avut un matiz venit cu partea superioara de la aripa spate lovita de cauciuc. A atins la groapa, in masina fiind 4 persoane ...

 

Cand un balon de 70% este recomandat de catre producator la o latime de 145, a pastra balonul la o latime cu doua numere mai mare (165) inseamna a forta norocul. De ce aceasta, pentru ca exista o oferta la un hipermarket pentru aceasta dimensiune care nu se prea mai foloseste ? De ce sa pui o latime mai mare la un pneu de iarna cand toti cunoscatorii fac invers ? Cititi ce variante de echipare se folosesc la o masina de competitie de la 15" pana la 18", pe aceeasi masina, in functie de natura traseului si uitati ce v-a spus 2 vecini. Altfel, la o masina stradala se folosesc, doar, dimensiunile pentru care s-a omologat masina, iar asta se face pentru siguranta traficului.

Share this post


Link to post

Nici eu nu inteleg incapatanarea unora de a pune neaparat cauciucuri mai mari iarna. Diferenta de confort fata de cele de vara se simte oricum cu anvelopele de iarna dimensiunea standard, insa nu asta este rostul lor, iar sa-ti pui talon anvelope cu talon mai mare pentru a maximiza confortul in loc sa actionezi direct asupra sursei problemelor(amortizoarele) inseamna a te pacali singur.

Eu am anvelopele de iarna dimensiunea standard si desi nu sunt cele mai confortabile pe asfalt curat(fac ceva zgomot) nu am avut probleme pe zapada cu inca 3 oameni in masina. De ce ar fi mai utila o anvelopa mai lata? Sa faca ce? Sa ingreuneze inutil toata directia, transmisia, sa mareasca presiunile pe fiecare bucsa?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Eu am optat pt aceasta varianta pt ca am gasit aceste cauciucuri la un pret foarte bun!Acum nu pot sa spun ca recomand cuiva ce am facut eu dar va spun ca se pot monta!

Share this post


Link to post

Pretul??

Edit: si ceva poze :D

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

eu am dat 50 ron pe un cauciuc(matador) nou nout!

Edited by dmitheone

Share this post


Link to post

Are cineva Debita Navigator 2 pe masina...nu neaparat matiz...

Ceva pareri?

http://www.debica.com.pl/opony/_5

Optez pt all-seazon asta pt profil, pt ca ma bag cu masina prin toate ... drumurile mai putin amenajate si pline de noroi.

Cred ca o sa optez pentru 165/70/R13, din acelasi motiv.

Share this post


Link to post

am si eu o problema ... de curand am facut pana pe spate si m`am decis sa`mi skimb cauciucurile ... cel putin cele de pe spate. Cum nu dispuneam de prea multi bani ... am luat ceva second hand. problema principala e ca inainte aveam pe masina 155 65 R13. nu am mai gasit tipu asta de cauciuc si am fot nevoit sa iau 155 70 R13.

e vreo problema de ce pe fata am 155 65 R13 si pe spate 155 70 R13?

 

la mers nu sesizez nimik, dar poate oare sa`mi cauzeze la masina aceasta diferenta de cauciucuri?

 

Ms all!

Share this post


Link to post

Care sunt dezavantajele utilizarii de pneuri 145/70 r13 in locul celor de 155/65 r13?

Din punctul meu de vedere, ar fi trei avantaje: primul ca exista o probabilitate mai mica de a indoi jantele la socuri, al doilea ca se gasesc mai usor (daca vrei sa iei unele de 155/65 mai "de firma" le gasesti greu) si al treilea e ca sunt mai ieftine.Treaba cu consumul nu stiu cat e de adevarata, nu cred ca e diferenta mare.

Share this post


Link to post

De unde ai dedus tu ca indoi mai greu jantele?

Diferenta e foarte mica la inaltimea talonului. Si 155/65/13 se gasesc peste tot, chiar si de firma. :)

Share this post


Link to post

Asta spun cei ce folosesc...acei 5% e posibil sa faca diferenta. Nu gasesti chiar peste tot 155/65 r13 (Kleber, Vredestein, Hankook...astea sunt preferintele mele).

Share this post


Link to post

am si eu o problema ... de curand am facut pana pe spate si m`am decis sa`mi skimb cauciucurile ... cel putin cele de pe spate. Cum nu dispuneam de prea multi bani ... am luat ceva second hand. problema principala e ca inainte aveam pe masina 155 65 R13. nu am mai gasit tipu asta de cauciuc si am fot nevoit sa iau 155 70 R13.

e vreo problema de ce pe fata am 155 65 R13 si pe spate 155 70 R13?

 

la mers nu sesizez nimik, dar poate oare sa`mi cauzeze la masina aceasta diferenta de cauciucuri?

 

Ms all!

 

Atata timp cat ai pereche fata ,spate nu e nici o problema.In general probleme apar pe fata cand pui cauciucuri de alte dimensiuni caci acestea sunt directoare si exista riscul ca la bracare sa atinga pe ici ,pe colo,mai apar si erori in citirea vitezei ,sau o directie mai greoaie.In plus daca nu ai ce scrie pe talon poti da peste un curcan istet si te usureaza de ceva parale.

Share this post


Link to post

@ lalexis - am trecut pe la SH-uri si am luat 2 GoodYear GrandPrix S70 cu ghinturi. Cind am ajuns acasa am constatat ca cauciucul este foarte tare (nu este elastic). Este normal sau e copt de stat in soare? In rest sunt aproape noi. Pot sa am probleme cu ele? Voi ce ziceti?

 

Salutare!!

 

Mai, dragule, e normal sa fie tari. Ele "lucreaza" la temperaturi de sub zero grade sau oricum, atunci cand este destul de rece afara, moment in care cauciucul devine mai maleabil.

In rest,eu merg pe Kumho incepand cu al doilea schimb de gume ( acum sunt la al patrulea). Pana acum am folosit doar de vara si mergeam cu ele cam 66-68K, dar de data asta am luat ALL SEASONS. Ma simt bine cu ele.Sper sa ma duca la fel de mult.

109 Ron bucata, comanda pe net si daca iei 4 bucati, transportul pe curier este gratuit.

 

Respect !!!

Edited by free_spirit

Share this post


Link to post

Spune-mi si mie,te rog,de unde pot cumpara Kumho All Seasons.Am cautat pe net si n-am dat de ele.Iti multumesc!

Share this post


Link to post

Salutare! Din pacate nu am vesti foarte bune.. cel putin pt mine!la un drum in afara orasului in hopuri mai mari din pacate aceste cauciucuri mi-au atins in buza aripi de pe spate... acum nici nu stiu ce sa mai fac sa incerc sa modific acel pasaj sau sa revin la 155...Si arcurile mele sunt cam uzate sunt constient de lucrul asta..

Share this post


Link to post

Eu zic sa te pui cu ciocanul pe buza aripii, ce Dumnezeu, doar n-o sa arunci bunatate de anvelope luate la oferta de la supermarket.

Share this post


Link to post

Oricum mi-am luat si eu vineri anvelope 165/70/R13 Debica navigator 2... :mrgreen:

http://www.debica.com.pl/opony/_13

Mie imi atinge pe fata putin de tot, doar la cabrarea rotilor la maxim, in spate nu mi-a atins nici cu 4 oameni si bagaje.

Am jante de tabla...

In viraje se comporta la fel, dar a crescut simtitor confortul si a scazut un pic zgomotul produs de pneuri pe asfalt.

Nu stiu daca a crescut consumul, nu am apucat sa-l calculez

La franare se comporta la fel...

Aderenta e cam la fel ca inainte...si pe uscat si pe umed...sa vedem pe noroi si zapada :mrgreen:

Inainte am avut SAVA all season pe fata si "celebrele" Continental pe spate...155/65/R13.

Deocamdata sunt multumit de schimbare.

Am castigat 3-4 cm la garda la sol, am acum 18 cm la bara din fata si pot urca bordurile fara sa mai o lovesc.

Am dar 570 Ron cu tot cu montaj si echilibrare.

Nu recomand, dar nici nu critic schimbarea la 165/70/R13, fiecare face ce vrea si e direct responsabil staream masinii lui.

Si e posibil sa ai probleme cu ARR daca te iau la intrebari sau la ITP daca observa cineva...si se observa ca sunt mai mari gumele :shock:

post-7343-125717749842_thumb.jpg

post-7343-125717751415_thumb.jpg

post-7343-125717754108_thumb.jpg

Numai bine si la cat mai multi km fara belele :lavolan:

Share this post


Link to post

Mi-am luat cauciucuri Kleber Viaxer 145/70 r13 si le-am montat la o firma specializata, dar am observat o problema: fiecare cauciuc are cate o dunga rosie si una alba.Doua le-au montat cu dunga rosie pe exterior, doua cu dunga alba pe exterior.Are cineva ideea ce reprezinta acele dungi? Mie mi se pare ca nu sunt montate cum trebuie.

 

 

Share this post


Link to post

Ieri am reusit sa tai un cauciuc goodyear Gt2 de pe fata in ceva metalic, era ca nou ... Am cautat dar nu am gasit tot goodyear, peste tot numai gama low de astea ieftine sava si kormoran. Pana la urma am facut comanda la un depozit de BF Goodrich Touring 155/65/R13 - 2 bucati sa le inlocuiesc pe cele de pe fata (rezerva e continetal) Pretul unui BF Goodrich Touring este de 150 lei de vara. Ce parere aveti de aceasta marca stiu ca sunt facute de cei de la Michelin - or fi bune sau m-am pacalit ?

Share this post


Link to post

Sunt foarte bune BF-urile. Fratele meu are un set pe Matiz si se simt excelent la rulare.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc, credeam ca am facut o alegere proasta

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...