Jump to content
Sign in to follow this  
buleus

Bobina Delcou

Recommended Posts

Salutare domnilor din nou :D e diminieata am inceput cu schimbarile .Am schimbat asa: fise noi capac de delcou lulea bujii nkg si am mai luat si bobina aia carei in delcou.Am un mare dubiu si dilema?CUM se scoate ca m-am uitat juma de ora la ea si nici cum nu am resusit sa o scot.Numi spuneti ca trebe sa dau jos delcou tot ca si mor ...Merci

PS:dupa ce am schimbat astea masina merge incomparabil azi dimineata de abea am ajuns cu ea la birou

Share this post


Link to post

La service cand mi-au schimbat bobina aia mi-au dat jos delcoul

Dupa aia musai sa ii reglezi avansul

Apropo dupa reglaj , al meu cielo scoate fum negru cand ii dau in gusa

Share this post


Link to post

Aceeasi chestie am si eu de facut, am crezut ca e simplu dar, la fel, m-am benoclat si am sunat un prieten care mi-a zis ca trebuie dat delco-ul pentru a scoate magnetul permanent asa ca...

 

Recomandare: Zgariati (sau tregeti o linie cu markerul) piesele mobile in raport cu cele fixe pentru a nu mai fi nevoie sa reglati avansul static din nou.

Share this post


Link to post

Foarte dragut si intreresant.Merci de sfaturi.Apropos delcou sa da jos greu?are multe suruburi ca la alea nu am ajuns sa ma uit...

Share this post


Link to post

Nici eu :P . Ala de reglaj il stiu si atat. Parca mai sunt 2 care prind o chestie la baza lui alea sa fie? (Cred ca ai inteles tot dealtfel :dizzy: )

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Scoti intai furca ai metalica de sub delcou, are un surub de 14

Dupa aia are doua suruburi mici , pe care le scoti cu o surubelnita si gata.

Share this post


Link to post

Am vrut sal scot aseara dar la indemnul unui vecin nu am facuto.Zice ca daca il scot nul mai pun la loc la semn veci...In cazu asta mai bine ma duc la service

Share this post


Link to post

Apropo de topic, intre timp mi-am schimbat bobina aia din delco.

 

Procedura: se scoate delco-ul prin desfacerea surubului de reglare avans static (cheie de 13 parca), se scoate capacul, se demonteaza "luleaua" si chestia aia de plastic, apoi se marcheaza cumva pozitia axului fata de carcasa cumva pentru a nu-l monta invers, se scoate din capatul opus "cuiul" cu dorn adecvat sau orice chestie care intra acolo si cu multa atentie, piesa respectiva este tensionata de un arc, se scoate axul din carcasa si dupa aceea e simplu.

 

Mare grija la remontare. Bafta!

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cum se poate verifica acea bobina daca functioneaza corect? Am observat la mine ca nu mai are izolatia.

Share this post


Link to post

In manualul de service zice asa:

Se demonteaza rotorul si conectorul bobinei indus de la modulul EST.

Se conecteaza ohmetrul. Etapa 1 si Etapa 2.

Se observa ohmetrul miscând firele bobinei pentru

a observa eventualele întreruperi intermitente.

Etapa1 Rezistenta infinita. Daca nu corespunde, bobina indus este defecta.

Etapa 2 Rezistenta stabila între 500-1500 ohm. Daca nu corespunde, bobina indus este defecta.

 

Din ce se intelege in poza:

Etapa1: intre borna bobinei si masa (fiecare borna banuiesc)

Etapa2: intre bornele bobinei

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Asta am vazut si eu in manual. Sa reformulez ... Are ceva bobina aia daca nu mai are izolatia? :) O sa fac si testele alea cu ohmetrul, dar nu am timp acum.

Share this post


Link to post

Daca nu mai e nici urma de izolatie si se vede bobinajul gol i-ti recomand s-o schimbi(este coapta de la temperaturi)costa aprox. 30 ron.Gria la demontat.Ia jos tot delcoul dar sa ai scule.TRBUIE SCOS AXUL DIN DELCOU CARE ARE O SIGURANTA SI TIJA la capatul de catre motor.TIJA IESE FOARTE GREU!!!.Cand bati sa iasa tija atentie sa nu distruci altceva.La remontare nu uita :P UNE SIGURANTA LA LOC.

Share this post


Link to post

Stiu cum se monteaza ca am mai montat una la cielo-ul pe care l-am avut inainte. Nu stiam daca izolatia aia e benefica functionarii corespunzatoare sau nu pentru ca nu mai am incredere in piesele "GM" care se gasesc acum la noi si de cele mai multe ori e mai buna piesa care e pe masina decat cea noua si nu stiu daca gasesc bobina din asta de la alt producator.

Share this post


Link to post

Daca e belita si coapta cu greu mai lucra in parametrii sus mentionati,sau sigur nu mai are mult,si produce interferente!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...