Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

Eu de cand am schimbat senzorul nu mai am probleme, am turat masina pana in limitare si problema nu a mai aparut, cocluzia este ca senzorul era defect, pe scaner l-au reglat la 0.0V.

Share this post


Link to post
Nu stiu daca cat de corecte sunt concluziile tale mai ales ca nu stiu ce a avut masina, un diagnostic precis.

Am avut si eu aceeasi problema, sa zicem, adica: din cand in cand, motorul ramanea turat. Nema frana de motor, cand schimbam treptele sau era pe liber se auzea ca este mai turat decat trebuie. Problema a fost o proasta pozitionare a senzorului clapetei de acceleratie, care ii spunea ECM-ului ca pozitia clapetei este "mult mai inchisa" decat normal, acesta fiind nevoit sa deschisa IAC-ul pentru a se asigura ca motorul nu se opreste. Bineinteles, aceasta informatie este falsa. In acest caz, pe scaner apare la TPS valoarea 0.0V. Valoarea normala este 0.4V si se obtine prin rotirea senzorului TPS cu scanerul in fata, pana cand acesta arata 0.4V. S-a facut operatia asta si de atunci nu am mai avut probleme, indiferent de turatiile la care a mers motorul, acestea fiind de regula peste 4000rpm.

 

Ok, merci mult, daca mai apare problema, o sa le spun "mesterilor" de la service ce au de facut! :D :wallbanger: :wallbanger:

Share this post


Link to post
Eu de cand am schimbat senzorul nu mai am probleme, am turat masina pana in limitare si problema nu a mai aparut, cocluzia este ca senzorul era defect, pe scaner l-au reglat la 0.0V.

Cum adica pe scaner l-au reglat la 0.0V?

Share this post


Link to post
Am fost saptamana trecuta la service cu problema supraturarii motorului in gol. Din discutia cu cei de acolo (Autonet), am inteles ca:

- e o problema generala la Matizuri (mai mult o hiba de fabricatie);

- rezolvarea problemei ei o fac din scanner, seteaza niste parametri iar acesti parametri de mai sus s-au redus ca numar la Matiz Euro 4 fata de Euro 3 si precedentele;

- senzorul de acceleratie e bun si nu necesita sa fie schimbat, dar se poate schimba totusi pe garantie.

- la unele masini problema se rezolva si nu mai apare, la altele din pacate... nu;

Vrajeala de mecanic catre client neinformat, cand n-au solutie vand basme: cu ajutorul scanerului nu se poate seta permanent nici un parametru din ECM-urile Daewoo.

Share this post


Link to post

Matiz 68.000 km - Capac si pipa delco oxidate (a se citi coclite!) -ca urmare apar probleme deranjate: pornire greoaie, motorul e lenes-nu trage, turatie neregulata la relanti sau in sarcina. Astazi a refuzat sa mai porneasca si asa am descoperit problema, schimbasem bujii si fise si deja ma gandeam la injectoare sau ECM. Pentru moment le-am curatat si functioneaza cat sa ma pot misca pana cumpar altele, sper sa imi scada si consumul cu ocazia asta.

Edited by lucay

Share this post


Link to post

Pulberea alba depusa pe contacte este sare rezultata din descompunerea apei creata prin condens. Ea se curata foarte usor, nu trebuie schimbat capacul. Acest fenomen apare la orice delco, nu-i un caz particular. Curatarea capacului de la delco se face mult mai des, nu trebuie asteptat 68 k km.

Share this post


Link to post

de la o vreme a inceput sa mi se auda un tacanit siciitor la matiz. se prezinta in felul urmator: cind accelerez si ajung la 70-80 iau piciorul de pe acceleratie si incepe... in momentul in care accelerez se opreste, daca iau piciorul aceeasi chestie. in momentul in care frinez cind ajung pe la 50-60 tacanitul dispare. asta se intimpla la inceput la viteze undeva de 60-70-80/ora acum a scazut viteza la care se aude pina la 40-50. cineva mi-a spus ca ar fi capul de la vitezometru...aku intrebarea mea e...cum sa ii dau de cap? si daca e capul de laa vitezometru pot sa il repar singur sau fuga la mecanic. eu personal am inceput sa sufar de o boala numita fara mecanic asta dupa ce mi-am luat niste tepe de genul 80% din costul reparatiei e manopera...

Share this post


Link to post

Al meu e din 2008, si face zgomotul ala de la inceput, dar nu ma deranjeaza.

Share this post


Link to post

Inca o problema pe care am observat-o mai demult, si care a inceput sa devina tot mai stresanta: in viteza a 2-a la 30-35 kmh masina merge "in suturi". Nu observ ca ar fi super turat motorul (nici nu este) la viteza de mai sus, dar ma obliga sa schimb in treapta a 3-a (chiar daca la viteza de mai sus, motorul e subturat).

Azi dimineata m-am trezit cu un MIL aprins, de care nu am reusit sa scap decat dupa 3-4 reporniri din cheie. In plus nu degeaba se aprinsese MIL-ul, motorul fiind rece, chiar nu functiona prea bine.

E o solutie sa-l las sa mearga 1 minut la relanti inainte sa plec, sau poate mai mult? Nu mai stiu daca l-am lasat de dimineata...

Share this post


Link to post

In carte scrie ca treb lasat motoru minim 30 sec inainte de a pleca. Si condus incet (fara a fi turata) pt ceva distanta

Share this post


Link to post

Da, dar asta e pt o exploatare corecta si cat mai indelungata a motorului... nu cred ca daca o data la nu-stiu-cat timp faci o exceptie si pleci imediat ca te grabesti, trebuie sa se aprinda imediat MIL-ul.

Share this post


Link to post

La 8000 de km ( masina are un an ) mi s-a dus un amortizor pe spate. Frustrant...

Share this post


Link to post

Ma vad nevoit sa apelez din nou la intuitia si priceperea celor de pe forum. Ma plangeam eu mai acum ceva vreme de un zdranganit la roata dreapta-spate. Multi mi-au zis atunci ca este amortizorul. Am fost la service, am facut testul de amortizoare, pe puntea spate a iesit 34% eficienta pe dreapta si 68% eficienta pe stanga. S-a schimbat cel de pe dreapta, s-a mai strans rulmentul de pe dreapta si problema era ca si rezolvata...numai ca de zdranganit tot zdrangane.

 

Deci, zdranganeala se aude la denivelari scurte(guri de canal, guri de vizitare magistrale gaz, piatra cubica, etc), este un sunet metalic, ca doua table chioare lovite intre ele, sa zic asa. Sunetul se aude doar cand trec cu roata din dreapta spate peste aceste denivelari, daca trec cu cea din stanga este liniste.

 

Stie cineva cam ce ar mai putea provoca acest zgomot in afara amortizorului care este nou? Vreau sa ma duc iar la service, dar urasc sa-mi demonteze jumate de masina ca sa gaseasca defectul.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Dupa cum am mai zis, acel zdranganit il am si eu, si la mine sunt amortizoarele noi si pe deasupra am si demontat jumate din masina ca sa-mi dau seama ce e. Raspunsul e - HABAR N-AM. Am scos tot din porcbagaj, am scos bancheta, m-am uitat la filtrul de benzina am scos finitiile din spate si nimic. Singurele variante care mi-au ramas sunt stalpul dreapta spate si interiorul portierei pe care inca nu am reusit sa o inspectez. Succes in continuare la localizarea problemei iar daca ii dai de capat te rog sa postezi si aici ca eu raman incet fara variante.

Share this post


Link to post

Te-ai uitat si la bucsi, demontat tambur, etc? Eu mai degraba asta suspectez, decat trancaneli din interiorul masinii.

Share this post


Link to post

Tot ce a fost de verificat la partea tehnica sub masina s-a verificat la cererea mea atunci cand am schimbat amortizoarele, atunci totul a iesit mai mult decat OK, zdragnanitul a fost prezent cu vreo luna inainte de aceasta verificare.

Share this post


Link to post

Foarte ciudat. Deja ma ingrijorez. Ceva trebuie sa fie, la naiba s-o ia de masina.

Share this post


Link to post

Chiar acum m-am gandit si cum sa elimin inca una din variante. Am zis ca mie mi se pare ca zgomotul vine de undeva din zona stalpului sau interiorul portierei. Nu mi-a dat prin cap o combinatie dintre cele 2, si anume problema sa fie la sistemul de inchidere/blocare a portierei. Ca sa elimin aceasta posibilitate dar si cea cu interiorul portierei o sa merg mai incolo cand se mai lasa soarele prin parcare cu usa dreapta spate deschisa sa vad ce si cum. Daca zdranganitul persista inseamna ca acesta e localizat undeva in zona stalpului.

Share this post


Link to post

Dar la tine face mereu sau doar cand treci peste denivelari scurte(sine de tramvai, piatra cubica, etc)?

La mine se aude de undeva de jos, sub bacheta spate si mai spre portbagaj.

Share this post


Link to post

Numai la denivelari, gropi, piatra cubica, sine de tramvai, coborat de pe bordura.

Share this post


Link to post
Deci, zdranganeala se aude la denivelari scurte(guri de canal, guri de vizitare magistrale gaz, piatra cubica, etc), este un sunet metalic, ca doua table chioare lovite intre ele, sa zic asa. Sunetul se aude doar cand trec cu roata din dreapta spate peste aceste denivelari, daca trec cu cea din stanga este liniste.

 

Stie cineva cam ce ar mai putea provoca acest zgomot in afara amortizorului care este nou? Vreau sa ma duc iar la service, dar urasc sa-mi demonteze jumate de masina ca sa gaseasca defectul.

 

EVRIKAAAA! Am gasit sursa zdranganelii! Asta-seara, am ajuns acasa si manat de dorinta sa descopar ce > :) zdrangane, m-am bagat sub masina sa verific daca este vreun surub desfacut. Nimic. Apoi m-am apucat sa trag de ce se putea trage pe acolo, in speranta ca descopar vreun zgomot ciudat, si pana la urma rabdarea mea a fost recompensata: dupa ce am tras de toate fiarele, toate furtunelele, la urma mi-am dat seama ca daca misc de cablul franei de mana de la roata dreapta, se aude un zdranganit metalic. Acest cablu este prins de caroserie in doua locuri cu niste cleme metalice in lateralul rezervorului, unul dintre ele fiind fix deasupra filtrului de benzina. Aceasta clema nu mai avea surub si se lovea de caroserie si rezervor, la cea mai mica miscare a cablului de frana. Cablul de frana se misca atunci cand roata se misca. Si iata de unde venea "serenada".

 

Pentru cei ce vor sa verifice: pentru a vedea clema respectiva trebuie sa va bagati sub masina, cu o lanterna, si priviti pe langa filtrul de benzina, prin capatul dinspre "coada" masinii. Se vede deasupra filtrului aceasta clema buclucasa. Cum s-o fi desfacut, D-zeu stie...

 

Maine ma duc la service sa-mi puna un surub acolo si sa prinda inapoi clema respectiva, cu tot cu cablu, de caroserie, avand in vedere ca pentru asta trebuie dat filtrul de benzina jos. Intrebare: daca se da filtru de benzina jos, trebuie pus unul nou, sau merge montat inapoi cel existent pe masina? Ma intereseaza varianta cea mai buna pentru masina. Acesta este pe masina de ~5000km.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Sa-l scurga de apa, adica sa-l rastoarne in sensul in care intra benzina in el.

Share this post


Link to post

@closchkutza : :o sanale: In sfarsit am ajuns astazi sub masina si am descoperit si eu sursa zdranganitului. Felicitari pentru descriere, a fost perfecta, acelasi colier de prindere este desprins si la mine, se pare ca o sa ajung si eu la service. Mi se pare destul de ciudat aparitia aceluiasi defect avand in vedere diferenta intre anii de fabricatie a celor 2 masini . Daca ai fost deja la service poate imi spui si mie cat ti-au cerut "meseriasii" pentru prinderea colierului la locul lui. Multumesc inca o data pentru ca ai postat exact sursa problemei :beerchug: .

Share this post


Link to post

La mine s-a facut pe garantie, toata treaba, nu am lasat decat o mica atentie baiatului care s-a ocupat de masina. Vezi ca e treaba dracului, au desfacut protectiile termice si apoi suruburile de la rezervor si l-au coborat cu vreo 15-20cm(l-au sprijit pe o chestie) ca sa poata baga mana acolo. De asemenea, au desfacut si filtrul de benzina din prinderi, dar nu au decuplat furtunele.

Am mai fost la Autonet, acum un an, abia incepuse sa se auda, le-am zis de chestia asta(ca-mi zdrangane ceva pe dreapta spate), s-au uitat pe acolo si au conchis ca nu are nimic si mi s-a spus ca multi cu matizuri au venit cu aceeasi problema si ca nu stiu ce are. So, s-ar putea sa fie destul de raspandita problema.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Uraaa... am rezolvat in sfarsit problema senzorului clapetei de acceleratie (TPS) tradusa prin mers supraturat, relanti neregulat, oprire masina in mijlocul intersectie, panta, etc...

Senzorul mi-a fost schimbat pe garantie la Autonet vineri.

De atunci motorul merge "ca uns". Am mers ieri pe autostrada A2 lejer cu 120 km/h, am vrut sa vad cat merge cel mai mult, dar m-am oprit pe la 140 ca facea motorul ala intr-un fel..

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...