mihai278 Posted April 5, 2006 mi-am rezolvat amreiajul; 2,8 mil piesele+1,5 mil manopera in legatura cu aerul, mecanicul mi-a zis ca ar fi scos freonul. singura solutie e sa umplu instalatia cu freon,si de abia atunci se va vedea de ce merge aerul. ma mai costa si aia 1 milion Share this post Link to post
luck33ro Posted April 25, 2006 (edited) stie cineva sprayul ala special pentru bacteriile (urat mirositoare) din instalatia de ventilatie (cu aer conditionat) de unde se poate cumpara ca eu nu am gasit nicaieri ("> si eventual cine il produce ? miroase a pamant si a fungus (mucegai) Edited April 25, 2006 by lucian14 Share this post Link to post
luck33ro Posted April 28, 2006 Acum mi-am dat cu sprayul minune si miroase super... sa vedem cat o tine! Share this post Link to post
allkool2all Posted May 23, 2006 E doar impresia mea sau A/Cul de la matiz cand mergi din stop in stop nu prea face fata in zile toride? Poate e al meu defect...cand prinzi ceva viteza incepe sa raceasca bine...nu ar tb sa raceasca la fel si cand stai pe loc...? Ventilatorul ala zic ca ar trebui sa faca fata sa raceasca cat de cat freonul ala. Share this post Link to post
VAXXi Posted May 23, 2006 Capacitatea de racire e proportionala cu turatia motorului, deci la un drum lung unde tii motorul la 3000 rpm constant o sa te congelezi, iar in oras ... mai putin. Share this post Link to post
andreib Posted May 23, 2006 La aceasta se adauga debitul mult mai mare de aer prin radiator la viteza fata de ceea ce poate face ventilatorul la stationare sau viteza mica in oras. Share this post Link to post
Vivaldi Posted May 24, 2006 HELP Am urmatoarea problema: Saptamina trecuta , pentru prima data (si am folosit aerul conditionat toata vara trecuta fara probleme) dupa ce am pornit aerul conditionat dupa aproximativ 15 min de functionare am observat ca a inceput sa curga apa pe covorasul locului din dreapta soferului aproximativ 50-100 ml de apa am oprit AC nu a mai curs l-am pornit iarasi dupa un timp a picurat mai putina apa, l-am oprit ioarasi si cind l-am pornit dupa un timp iar a ineput sa picure. A doua zi s-a intimplat la fel insa nu a mai fost cantitate asa mare de apa ca prima data. A mai patit cineva asa ceva? Cred ca era apa deoarece era inodora si nu era uleioasa Stie cineva exista vreun furtun de scurgere a condensului care s-ar putea desprinde sau rupe si asa sa asunga apa in interiorul masinii?? Share this post Link to post
ovidiuc Posted May 24, 2006 Este furtunul de scurgere al condensului care mai are prostul obicei sa iasa din lacasul lui.Uite-te sub bord si o sa il vezi(cred ca trebuie sa tragi putin si mocheta). Share this post Link to post
steph Posted May 24, 2006 Eu am patit asa cand masina era nou nouta, numai ca mi-am dat seama dupa un drum lung cand apa baltea pana si la bancheta din spate. Baga-te sub torpedou trage un pic de mocheta, pe la sfarsitul locului unde pasagerii tin picioarele, si o sa vezi un stutz ( scuze de tz ) orientat in jos. Sub el tre sa fie si furtunul cu pricina. Infige-l bine si nu o sa mai ai batai de cap. Share this post Link to post
ronin Posted May 24, 2006 Si, eventual, poti sa iei un colier mic (de la orice magazin de piese auto), sa prinzi cu el furtunul de stutz-ul ala de plastic. Asa sigur nu o sa mai iasa niciodata. Zona aia e destul de pacatoasa. Cine-si intinde picioarele nimereste direct in furtunul ala. Grija mare la manechine... Share this post Link to post
luck33ro Posted May 25, 2006 Eu am o nelamurire: trebuie sa fie inghetata teava aia de aluminiu a compresorului (la motor) sau doar uda si rece? La voi cum e>? Mie la relanti nu-mi baga aerul asa de rece cum este in sarcina e normal? Share this post Link to post
Vivaldi Posted May 25, 2006 Multumesc mult pentru raspunsuri m-ati linistit. Sambata am timp si o sa incerc sa caut furtunul cu pricina Share this post Link to post
steph Posted May 25, 2006 Mai asta e treaba de un minut. O faci aplecandu-te in dreapta cu 2 degete tragi mocheta, si cu 2 infigi furtunu. Nu are rost sa te privezi de aerul conditionat pana sambata. Share this post Link to post
smailmiami Posted May 25, 2006 (edited) Nu, nu trebuie sa fie inghetata (nici nu ar avea cum avand in vedere ce temperatura are compartimentul motor vara cu A/C-ul pornit) si probabil te referi la furtunul gros care e capsat la capete in tevile de aluminiu care intra in compresor, respectiv in vaporizator. Teava subtire care trece pe langa aripa drepta din vaporizator in acumulator (nu ma refer la bateria masinii, asa ii zice la butoiasul ala de langa compresor) aia trebuie sa fie incinsa pentru ca prin ea trece freonul dupa ce a tras cata caldura a putut din habitaclu. Pentru fm: Pentru ca ECU sa opreasca compresorul la acceleratie, ca sa iti faci o idee, eu trebuie sa apas pedala brusc de la mai putin din jumatatea cursei pana la blana. Asta mi se pare o treaba foarte buna. Pentru gusti: Termistorul se afla pe vaporizator, sub bord, nu pe condensor (radiatorul de A/C). In rest ai explicat totul perfect. Edited May 25, 2006 by smailmiami Share this post Link to post
luck33ro Posted May 25, 2006 si la relanti sau in turatii temperatura la aerator este aceeasi (constanta) ? Share this post Link to post
ovi_jer Posted May 25, 2006 Conducta groasa(cea de joasa presiune) care iese din evaporator trebuie sa fie rece-foarte rece. Testul se face cu motorul cald la relanti,AC-ul pornit,ventilarea pornita pe treapta 4 si toate usile masinii deschise.Daca la acest test conducta de joasa presiune este calda sistemul nu functioneaza in parametrii. lucian14@La relanti,AC pornit cu ventilarea la 2-3,usi-geamuri inchise trebuie sa ai temperatura sub 10 grade la aeratoarele centrale.Cu motorul turat sau in mers peste 50Km/h temperatura trebuie sa mai scada cateva grade. Share this post Link to post
bobu Posted May 26, 2006 (edited) Se poate suda condensatorul? Am avut surub slabit si s-a frecat condensatorul de o tabla si acum are o gaurica cam de 1mm. Multam! Edited May 26, 2006 by bobu Share this post Link to post
smailmiami Posted May 26, 2006 Da, am vazut condensatoare lipite (cositorite) si care au tinut destul de mult. De fapt la un prieten, si au trecut 2 ani de cand il are asa. Incearca si tu la astia care lipesc rezervoare ... Share this post Link to post
luck33ro Posted May 26, 2006 mercic ovi cred ca am uitat sa bifez anuntul pe mail de mesaje noi Share this post Link to post
nino Posted May 29, 2006 Ma bag si eu in seama aici...Cumnata mea si-a luat de 4 zile Matiz E/AC Euro III (nou) si la fiecare pornire de AC (imediat dupa ce porneste motorul) porneste si ventilatorul pe turatie mare... Acum eu nu stiu, acest ventilator are 2 viteze? [OFF TOPIC] Ii tremura motorasul asta rau de tot la ralanti... cu toate ca pe scanner arata 905-904-905 rpm... Asa faceau toate la dealerul local... Share this post Link to post
tolin Posted May 29, 2006 Executa si tu un reset si o procedura de IDLE LEARN. Ventilatorul are 2 trepte. "Asa face toate", daca pe cei din service nu-i intereseaza. Share this post Link to post
luck33ro Posted July 3, 2006 Conducta groasa(cea de joasa presiune) care iese din evaporator trebuie sa fie rece-foarte rece.Testul se face cu motorul cald la relanti,AC-ul pornit,ventilarea pornita pe treapta 4 si toate usile masinii deschise.Daca la acest test conducta de joasa presiune este calda sistemul nu functioneaza in parametrii. O schita sau o poza cu resp. conducta se poate? Share this post Link to post
smailmiami Posted July 4, 2006 (edited) astea sunt conductele ... Edited July 4, 2006 by smailmiami Share this post Link to post
luck33ro Posted July 4, 2006 Un lucru e sigur:al meu MAtiz la aeratoare nu are decat 15grd. minim, si asta in sarcina in oras, nu la relanti... Share this post Link to post