Avem speranta !
Cam de jumatare de an m-am tot chinuit sa ma decid cu sa il inlocuiesc pe Passy, si in mod special cu ce motor pe benzina sa il inlocuiesc.
Am studiat cam toate motorizarile ce mai sunt disponibile pe piata si sub nici o forma nu am vrut 3 cilindri sau motoarele de 1.2 ale grupului Stelantis ( Peugeot, Citroen, Opel, Jeep ). Am facut drive test si cu Hyundai turbo ca poate poate dar cupul de Nubira aspirat m-a lasat rece si indiferent. As fi mers pe o Elantra de 1.6 dar ce sa vezi nu se mai aduce in Romania pentru 2025. La un moment dat am ramas hotarat pe Octavia 1.5 tsi dar dupa ce am facut 6 configuratii si la absolut toate dupa 3-4 zile se modifica pretul si sunam la dealer sa imi dea o cotatie, constatam ca a crescut pretul cu 500 / 1000 euro si ca nu stiu ce optiune nu o mai pot avea pe configuratia aleasa si trebuie sa fac upgrade si... si.... am renuntat. M-am plimbat si cu Korando dar mi s-a parut chinuit rau motorul ala chiar daca pe hartie pare a fi ceva mai rasarit fata de Hyundai. Chiar am asteptat sa apara si noul Opel Frontera dar ce sa vezi tot cu 1.2 ul de la Stelantis vine dar cu distributie pe lant acum si cu SCR.
Stiam motorul de 2.0 Skyactive X de la Mazda dar nu im place pentru ca vine cu compresor si patru senzori pe fiecare cilindru, cu o compresie de 16 care nu prea exista nici la diesel. Din punctul meu de vedere s-au dus cu X-ul pe un teren cam necunoscut si nu am vrut sa il testez pe pielea mea.
In concluzie am ales asa :
Mazda 3 Sedan 2.5 Hibrid ( e-Skyactive G ) - CENTRE-LINE , 140 cp, 238 Nm, manuala, culoare machine grey .
Ca si dotari de luat in seama vine cu jante pe 18, G-Vectoring Control (GVC), scaune si volan incalzit, climatizare pe 2 zone, oglinzi electrice incalzite, full led , android si apple car play plus Alexa integrat, incalzire parbriz in zona stergatoarelor iar duzele de spalare sunt integrare in stergator, senzori parcare fata / spate, senzori de ploaie, pilot automat adaptiv, sistem monitorizare unghi mort (BSM) cu asistență la deplasarea în marșarier (RCTA), Sistem de asistență la părăsirea benzii de rulare (LAS), avertizare la frânarea de urgență (ESS), etc.
In momentul de fata astept ca cei de la Asko sa rezolve cu numerele rosii si ce acte mai au ei de facut si sa ne vedem joi cu prima masina pe care o cumpar cu mintea si nu cu sufletul.