Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/11/23 in Posts

  1. Un mic update aici. Spre surprinderea mea bujiile NGK au fost made in Japan. Butonul de avarii si cel pentru degivrare aveau mufa scoasa din ele. Mi-am amintit ca greu cum sa scot plasa de bord dar am reusit intr-un final. Cel mai mult m-a chinuit becul de la proiector. Siguranta care tine becul e de poveste, spatul ingust, -3 gr C afara, a fost un deliciu sa lucrez la masina !
    2 points
  2. 249,000 km Schimb de ulei si filtre Ravenol 5W30, Filtre Purflux. In cazul filtrului de interior am revenit la la cel pentru particule fine de 2.5 micro. Se simte diferenta fata de cele care au doar carbon activ.
    1 point
  3. 129.000 km Trebuie sa ne pregatim de ITP. Ma uitam pe aici sa gasesc info despre bujii. Se pare ca au deja 20.000 km si 5 ani. Le-am comandat -NGK BKR6E11 (2756). In plus trebuie sa schimb si becurile la proiectoare pe care le-am comandat de vreo 3 luni si le tin in trusa de scule. Pe stanga parca era problema cu mufa. Butonul de avarii nu functioneaza trebuie cercetat si ala. Sa vedem ce ma asteapta. Si daca tot ma duc la Nubi o sa schimb uleiul si filtrele la Passy. Si tot la el sper sa am timp si pentru lichidul de frana, ulei cutie,mekatronic....offfffff.
    1 point
  4. Si i-am facut si asteia botezu :)) tot in Decembrie ca si Nubira anu trecut. Am facut cunostinta cu un câine, l-am vazut mult prea tarziu si m-am dus taras in el, la prima strigare doar numarul s-a strambat, 2 ciocane, e aproximativ nou :))
    1 point
  5. Revenim, cumparat piston+biela, 250 RON cu tot cu transport la ikea pallady, gasisem si mai ieftin e drept dar mai departe, plus ca asta a fost singurul care mi-a dat poze cu el sa ii vad seria. Si pistonul vechi mai in detaliu. Se vede crapatura pana la bolt (defapt bucsa lui) si faptul ca bucsa s-a deplasat si a frecat in cilindru. Plus ca nu am putut sa nu observ cat de gros e primul segment de ungere, nu stiu daca asa e la toate diesel-urile, dar zici ca e U650 🙂 Din fericire e doar vizual, la mana nu se simte nimic. Si ca tot veni vorba, am masurat segmentul vechi in camasa, 0,4 deschidere fanta) Ca si piese, am comandat un set de segmenti mahle, suruburi si garnitura chiulasa Viktoras, ulei, antigel si nimicuri gen saibe foc injectoare, o carcasa termostat si nu mai stiu, nimicuri. Plus ulei si antigel. Total piese vre-o 1100 ron fara piston in care a intrat si o trusa de distributie fiindca am concluzionat ca nu pot sa fac masina fara. Poloneza evident, 120 ron cu tot cu transport si a trebuit sa tai pinul de blocare volanta fiindca era prea lung si lovea in ceva din bloc, nu au masurat aia bine 🙂 Ah da, cuzineti nu am gasit asa rapid, drept urmare am decis sa risc si sa ii refolosesc pe cei vechi, desi nu stiam la momentul respectiv cum arata, insa acum stiu r Si nu in ultimul rand, m-am batut cu ceva ce nu am mai desfacut pana acum, anume arbori balansieri in baie. Binenteles ca fiind subiect nou pentru mine mi-am facut temele pe net inainte sa ii desfac fiindca nu am gasit metoda sa ii blochez si macar atat m-am prins din prima, ca trebuiesc sincronizati ca si distributia 🙂 Poze cu ei si continuarea in postul urmator fiidnca acum mi-am atins limita. Momentan masina are pistonul bagat, balansierii montati, maine (defapt azi) vreau sa pun baia si jugul la loc sa pot sa las motorul iar pe suporti, momentan e atarnat cu un surub de chiulasa, poze tot data viitoare.
    1 point
  6. Inca un an si inca o revizie. Am ajuns la 134.590km. Pe langa filtre si ulei, s-a inlocuit clema de la evacuare de care pomeneam intr-o postare anterioara si ventilele de la instalatia de aer conditionat, ca are obiceiul sa piarda freon incet, dar sigur. In mod normal, verificam in fiecare an nivelul freonului, dar anul trecut am omis, asa ca la revizia actuala a reiesit pe aparat ca mai aveam doar 120g, fata de 550g cat ar trebui sa fie in mod normal. Vestea buna e ca la testul de vacuum nu s-au constatat pierderi, ceea ce inseamna ca singurii vinovati ar fi ventilele. I-am pus si "fularul de iarna". :))
    1 point
  7. Bakteria" a fost instalata si Nubirica si-a recapatat ragetul. Bine, era un pic ragusit, ca a tras aer rece in plamani. I-am facut si un test de incarcare la service. All is good. A primit si o binemeritata baie, ca era nitel prafuita de la atat dormitare. A luat "in picioare" si incaltarile de iarna, sa nu ii fie frig. Si o poza la ceas de seara. Nubira-2-Video-Bord-Interior-25.11.2023.mp4
    1 point
  8. Mai am si eu uneori tabietul prost, dar rar, sa stric ceva care merge deja bine. Mai exact, in cautarea dupa o baterie noua pentru Nubira, bagasem de seama ca preturile la cele Bosch erau ceva mai mici fata de Varta, asa ca am zis sa bag o fisa la varianta de 63ah, fiind o diferenta de 15 lei fata de cea 60ah. Cand ajunge bateria la magazinul de piese, primesc un telefon ca a fost testata de ei si e descarcata, asa ca vor comanda alta. Aceeasi problema si cu a doua venita. Explicatia ar fi ca sunt de fabricatie mai veche si nu le cumpara lumea atat de mult (deh, borna inversa). Mbuun. Hai ca poate varianta de 60ah (care seamana leit cu cea de la Varta, in afara de eticheta) nu o sa aiba goanga asta. Gresit din nou! Moarta in cada si aia! Intr-un final, am luat tot o Varta de 60ah, asa cum aveam si inainte. E fabricata anul asta de Clarios Germany, incarcata la 100% si are curent de pornire la rece mai mare decat specificatiile ei de baza. Weekend-ul asta urmeaza sa o montez pe masina si dupa sa verific incarcarea la service. Pe langa baterie, i-am luat si ulei, filtru de ulei, buson baie si garnitura buson, in ideea in care as vrea sa ii fac schimbul la inceputul anului viitor, inainte de ITP. Chestie simpatica. Acelasi cod de piesa pentru filtrul de ulei se regaseste si la Peugeot, dar mult mai ieftin. Chit ca atat Opel si GM fac parte din grupul Stellantis, vad ca tot se face o diferentiere de pret per brand.
    1 point
  9. Anul asta, incepusem sa aud o usoara trancaneala in fata-stanga cand circulam pe un drum denivelat sau pe piatra cubica la viteze mici, ceea ce ma facea sa suspectez bieleta antiruliu sau pivotul. La asta se mai adauga faptul ca la revizia de anul trecut am constatat ca bucsele de la bascule erau cam imbatranite si pareau ca sunt pe duca. Tinand cont de aceste considerente, prin mai am decis sa fac o lucrare de intretinere mai timpurie, ca sa nu se adune costurile la iarna, cand fac revizia in mod normal, asa ca am schimbat cele ce urmeaza. Bascule fata cu tot cu suport trapez, unde am mers pe Lemforder, fiind producatorii celor originale, mai ales ca era 268 lei bucata, fata de 860 lei una originala (fara suport trapez). Un mic neajuns ar fi ca cele de la Lemforder sunt fabricate in China. La asta se adauga si pivoti Lemforder, dar astia erau fabricati in Germania, plus suruburi noi pentru bascule. Bielete antiruliu fata si spate originale. Pe cele din spate le aveam luate de acum ceva timp ca le prinsesem la un pret foarte bun. Zgarciti rau astia de la VAG. Nu au pus si ei un set de piulite noi. A trebuit sa le refolosesc pe cele vechi. Placute frana spate si schimbat lichid de frana, ca se implineau cei doi ani. Ar trebui sa mentionez faptul ca basculele, pivotii, suportii trapez si bieletele antiruliu erau cele din fabrica. Adica aveau 17 ani si aproape 130.000km. Da, eu tin in viata legenda masinilor conduse de bunicute pana la piata si inapoi.
    1 point
  10. Si, s-a suparat nemotzoaica dizel pe mine si mi-a facut-o, rau. Dupa 413 mii km a zis gata, ti-a ajuns 🙂 Context, dupa o depasire m-am trezit ca nu mai trage cum trebuie, nimic aprins in bord doar ca nu mai tragea si nici consumul instand nu se mai ducea mai sus de 10 la suta. Oprit, motorul mergea in 3 pistoane si scotea fum, fiind noapte nu am vazut ce culoare e, am banuit un injector ceva si m-am tarat asa pana la garaj (aproximativ 50 km). A douza zi dimineata am vazut dezastrul. Desfacut admisia, constatat ca era plina de ulei si pornit fara. Imediat am realizat ca e ceva grav, drept urmare m-am apucat se desfac motorul si am gasit asta. Daca nu se vede, pistonul 4 crapat. Initial am zis gata, atat i-a fost 412 mii km suficient, insa dupa ce am studiat putin celelalte pistoane, blocul la mana si chiulasa am decis sa o fac investind minimul necesar. Cam asa arata restul. Acestea fiind zise am luat visinica din garaj si asta a ramas desfacuta urmand sa gasesc un piston SH si sa cumpar celelalte necesare (garnituri, segmenti, ulei..etc, etc). Asta se intampla vinerea trecuta pe 24, intre timp am comandat toate necesare, inclusiv piston, dar pentru asta voi face un post separat, cel mai probabil va fi o trilogie 🙂 Continuarea mai jos.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...