Weekendul asta a fost tot despre BEE. Ma rog, a avut si Naluca un mic moment dedicat.
Pornind de la faptul ca Bee se lasa de fata in scurt timp de la oprire (adica, parcat deasupra unei borduri fara probleme, dar atins la plecare, uneori dupa 15-20 min) mi-am zis ca amortizoarele au obosit. La drum intins nu erau probleme, de curs nu curgeau, dar mi-as fi dorit sa fie ceva mai ferme pe franare. Greu de zis cum au fost amortizoarele de fabrica cand erau noi, eu am considerat ca au inceput sa cedeze supapele din piston.
Am ascultat de o recomandare si am renuntat la Sachs in favoarea Bilstein (pe fata), iar spatele s-a ales cu Kayaba. Spatele, pana la urma, a ramas neatins, am ajuns la concluzia ca nu necesita schimbare acum, asa ca vor ramane in cutie pentru o data ulterioara.
Luat si flansa+rulment pt fata si flansa spate, toate Lemforder (cutia, desigur !)
Suspensia McPherson ingrozitor de simpla si suruburile+piulitele nesudate (de rugina) au permis demontarea ansamblurilor amortizor-arc in timp foarte scurt. Demontarea si montarea ansamblului cred ca a durat mai putin de 20 minute pentru fiecare parte. Totusi, am avut o revenire. Dupa ce am prins pe pozitii ansamblul stanga, mi s-a parut putin cam ciudat cum pica flansa. Asa ca, pentru cel din dreapta, am folosit flansa veche cu rulmentul nou (SNR fata da INA - OEM) si, dintr-o data, s-a asezat altfel. Motiv pentru care am revenit si pe partea stanga si am facut fix la fel.
Rulmentii chiar ar fi fost de schimbat, la mana se simtea cum "agata" ... multumita, cel mai probabil, unor gropi. Flansele noi momentan au ramas in cutie, poate ca impresia mea de moment a fost nejustificat si totul ar fi fost OK.
Una peste alta, interventia a fost de bun augur. Am simtit imediat un raspuns mult imbunatatit pe franare, te simiti aproape ca intr-un cart. Astazi, pe Valea Oltului si pe Dealul Negru am testat raspunsul si pe curbe stranse, clar si aici o imbunatatire considerabila. Prima intalnire cu Bilstein as zice ca a fost exact ce trebuie ca sa ma piarda Sachs de client :D.
Naluca a dat si ea de bine, dar inca nu s-a concretizat 100%. Desi pareau super dificil de gasit (prostia a fost a mea, in mare masura, pentru ca aveam informatiile, dar nu le-am folosit cum trebuie !), pana la urma am gasit arcurile corecte pentru dotarea ei la un furnizor specializat pe Opel. Pur si simplu nu am gandit-o bine la momentul respectiv, altfel deja Naluca nu ar mai fi fost pe papainoage. Pe scurt, Sambata am primit arcurile corecte, identice cu echiparea de fabrica. Urmeaza sa fie montate, intr-un viitor apropiat. Impozit pe prostie, dar ma bucur ca am redresat