Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/18/22 in all areas

  1. Ala se numeste capac/membrana/filtru etc - "epurator". L-am schimbat si eu, la Mazda; 400 de lei m-a costat, pe original.
    1 point
  2. Am apelat deja la un specialist in ECU, astept rezultatul evaluarii. Inca nu m-am decis daca raman doar pe varianta repararii sau achizitionez si un ECU similar (evident, SH) si il scriu corespunzator. Cumva inclin serios spre ambele variante, macar sa am back-up. Pocnirea drivere-lor nu imi suna bine, mai ales ca, anterior, am mai avut parte de cateva bobine prajite. Daca problema nu se manifesta random inainte de "big failure", poate poate m-as fi consolat cu ideea ca am avut parte de un driver cu ghinion. In conditiile in care am avut bobine arse pe toate cele 4 drivere, deja ceva nu imi place. Sa il ia naiba, ar fi penibil sa descopar candva ca a fost o banala problema de software ... Am incercat sa desfac si eu ECU-ul intr-o prima faza. Nu am avut chef sa brutalizez masticul ala smecher si nici sa supra-incalzesc circuitele din incapatanare ... cu un feon. Am sperat (si inca sper) ca exista o solutie chimica (sau solvent/alcool puternic ??) cunoscuta de cei care se ocupa de asa ceva. Inca un amanunt care ma face sa ma gandesc serios la un ECU "nou". Am cautat de mi-au sarit capacele, problema asta nu apare la masinile dotate cu acelasi ECU. Ma face sa ma gandesc la o problema izolata, motiv bun sa vizez inlocuirea unitatii ...
    1 point
  3. Vineri, pe 14 octombrie m-am apucat in sfarsit sa fac 2 lucruri pe care le tot amanam: 1. Sa schimb PCV-ul 2. Sa incerc sa curat EGR-ul cu spray special, de-ala cu furtunas. Background: Masina nu mai tragea cum trebuie undeva intre 3500 si 4000 rpm, deci fix cand vroiam sa fac o depasire mai tare pe drum national si ma dadeam la ea. Totodata consumul a crescut de pe la 8l/100km la 9l/100km la acelasi regim de mers. In plus, in urma cu cateva saptamani am observat ceva mizerie de aburi de ulei pe capacul de plastic de la motor, care ulterior s-au dovedit ca veneau de la PCV. Am cumparat cu 500 lei o supapa PCV. Da, 500 lei 😞 , pentru ca arata asa: In prima camera e supapa propriu-zisa, apoi in urmatoarele 2 este un separator de gaze care merge mai bine sau mai prost, dupa care uleiul colectat se scurge inapoi in motor. Eu oricum mai am un oil catch can, deci nu ma bazez pe cel din PCV. Oricum la mine cedase etansarea de la PCV, dadea cu gaze printre capac si corpul de jos. Din pacate nu am poze, eram plin de ulei, asa ca nu am documentat procesul de schimbare, insa nu ia mai mult de 30min. EGR-ul l-am curatat cu spray deconectand cotul de cauciuc care iese din intercooler si introducand furtunul spre admisie. Din pacate pana la EGR am cam 70cm si furtunul avea numai 40cm, dar chiar si asa se pare ca am facut treaba buna. Mai aproape de admisie nu pot sa ajung fara sa dau jos bateria, ECU, modulul de control al bujiior incandescente si alte cateva chestii, apoi trebuie puse partial la loc, apoi facuta curatarea, apoi desfacut iar totul, scos furtunas, etc si in final pus totul din nou la loc. Deci clar prea complicat ca sa merite chinuiala. Am folosit spray de la liqui Moly, este mai mare fata de cel de la Wynn's. Dupa cele 2 operatiuni, consumul a scazut cu 0.8l/100km, deci ceva am facut bine 😄 . Ramane cand am timp si chef sa ma chinuiesc sa dau EGR-ul jos si sa il curat ca lumea, cred ca pot imbunatati consumul si mai mult daca fac curatarea cu trebuie. Numai bine!
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...