Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/26/21 in all areas

  1. Pentru a se dovedi ca sunt fan al marcii Daewoo, mi-am mai luat una! Sa incepem: Daewoo Evanda 2.0 AT 2003, 146724 km la achizitionare, carte service si multa masina. Masina a fost luata din Belgia, dintr-un orasel mic, de langa Bruxel si a fost inmatriculata provizoriu cu numere de Olanda. Inmatricularea in Belgia costa foarte mult. Primele mici inconveniente dar le-am acceptat la achizitionare: check engine aprins, airbag aprins, colt dreapta fata zgariat si capota fata, putin in valuri. Am facut 3000 km cu ea, deja si am avut consumurile: 9% / 9,6%, /9,2% si 9,1% si cred ca am scazut putin sub 9 in Ro, pana am intrat pe Buc-Pitesti unde nu mai aveam rabdare dupa 12 ore de condus si talpa sa ajung acasa. Dotarile sunt cam standard la Evandasi se vad in poze Pozele de pe site: Prima poza cu "inmatricularea": Ajunsi inapoi in Germania unde eram cazat la un prieten, a urmat o spalare "la fise" si o mica deratizare (masina statea de 2 luni). Diverse poze de pe drum si de la hotel: Si ajuns acasa Sambata la 1 dumineata, am fost sa o reunesc cu surioara bulgaroaica: In rest super ok masina, a fost ingrijita, in cartea service, spune ca distributia a fost inlocuita la 120.000 km. Constatari: o rola scartie pe la distributie, discurile fata ovalizate si o bataie pe fata, constatat doar in Bucuresti, deh gropile noastre sunt sfante, intrerupe aprinderea, plange pe la capac supape. Urmeaza revizia: ulei + filtre, bujii si fise, distributie si garnitura capac tacheti.
    1 point
  2. Mersi , nici al tau nu e urat si e mai fain si ingrijit ca si al meu ๐Ÿค˜
    1 point
  3. Maine ies din carantina. am o gramada de treaba: roti de iarna, simulator tpms si priza 12 V in portbagaj.
    1 point
  4. Merci! Pacat ca n-am cum sa ma ocup mai mult de el... Am vazut. ๐Ÿ˜€ Bafta cu bibileala!
    1 point
  5. Undeva pe la jumatatea lui Iunie am primit propunerea de a filma Evanda, probabil multi ati vazut deja clipul dar pun poze si linkul aici ๐Ÿ™‚ Da, masina mea era in filmare si apre si Lucian in cadru ๐Ÿ™‚
    1 point
  6. O seiune foto cu surioara..
    1 point
  7. Eeee si cum spunea Dj, am fost singurul Daewoo de la intalnirea nationala Costinesti 2019 :)) Asa ca postez si eu aici poza cu noi, bonus un top speed si de azi dimineata de la splatorie.
    1 point
  8. Pana vin banii de la asigurare, am aplicat polish + benzina pentru dunga alba si cam asa arata: Deci aripa a scapat cu brio.. P.S. Masina domne!
    1 point
  9. Hai ca am reusit dupa mai bine de un an sa montez senzorii de parcare ๐Ÿ™‚ Povestea este ca ii am de un an si abia acum 2 luni am reusit sa-i vopsesc la culoare (erau albastri, dar nu la nuanta) si abia sambata sa-i montez. Arata cam asa:
    1 point
  10. Felix, vezi ca nu ai incalzire in parbriz, incalzirea este doar in dreptul stergatoarelor ๐Ÿ™‚. Partea cu consumul, nu stiu ce sa zic, daca au umblat la soft sau ceva, pot incerca sa testez ecm-ul de pe chevy sa vad ๐Ÿ™‚ Acum revenind la problema mea. Dupa cum spunea Dj.. am verificat joi, la intalnire, firul de la frana de mana si senzorul de nivel vas lichid, iar cu firele scoase tot aveam becul aprins. Am concluzionat ca un alt fir alimenteaza becul de frana. Dupa culoarea firului, am urmarit traseul si am gasit mufa comuna, cea care uneste mai multe fire de aceiasi culoare, doar ca nu aveam acces la ea fara se demontez putin, asa ca am renuntat si reprogramat. Astazi am fost la donatoare si am verificat la ea traseul firelor (frana de mana, senzor nivel si bec) si urmarind manual firele constat ca merg in mufa gasita joi, doar ca erau 3 fire, iar masina mea avea 4 fire.. asadar am scos firul care imi facea necaz si totul a revenit la normal. Frana de mana aprinde becul, la fel si senzorul de nivel lichid frana (testat cu alt vas gol). Dar totusi ce face acel fir?? asa ca am luat urma lui si am ajuns la un motaj care se afla pe instalatia masinii imbracat intr-o carcasa de plastic. Scot si montajul iar masina merge perfect fara el.. asa ca am montat totul la loc si am concluzionat ca acel montaj mai mult ca sigur are legatura cu ABS-ul vechi. Spun asta pentru ca ABS-ul Mando are un senzor sub el cu o alta mufa, senzorul are 6 pini si 5 fire trase in el. La ABS-ul Bosch chiar ma miram de ce sunt mai putine fire, dar dupa pozitia lui/culorile similare la fire/6 pini are legatura cu ABS-ul + firul care merge la mufa comuna.. La Lucian la Evanda senzorul de sub pompa este in masina, cam pe unde am gasit eu montajul. Poze cu montajul si cu bordul fara erori ๐Ÿ™‚
    1 point
  11. Normal ca a venit luna Noiembrie si m-am apucat de treaba (prieteni stiu de ce). Poveste incepe cam asa.. Un prieten si-a adus o Evanda automata cu blocul spart (este cel care o are pe sora lu' a mea, doar ca era manuala si a vrut automata). Pe scurt.. masina adusa din germania cu platforma, avea blocul spart (o biela a parasit locul de munca) si am facut transplant de motor de la masina lui pe asta. Operatiunea a decurs bine masina fiind functionala in momentul de fata si sa dovedit a fi ok per total. Mergand in teste cu ea am observat ca, desi are franele orginale, pedala este foarte ferma, lucru pe care eu nu-l aveam la Evanda mea si nici el la aia albastra iar de aici, impreuna cu proiectul meu de mutat ABS-ul* pe masina mea, a declansat cheful de mecanica. *ABS-ul de pe primele generatii de Evanda (cele Daewoo), care este BOSCH, are o problema de fabrica si anume in momentul pierderii aderentei anvelopelor, TCS-ul incearca sa-si faca treaba si dupa cateva secunde sau dupa ce a terminat treaba apare eroarea cu Pompa ABS blocata. Se rezolva relativ repede adica opresti si repornesti motorul si uita eroarea, dar iarna e grav.. pleci, patineaza si dupa ramai fara ABS.. asadar am fost nevoit sa merg cu TCS-ul oprit pentru a nu ramane fara abs sau sa reponesc motorul de fiecare data. Acest fenomen a fost testat si pe Evanda amicului meu care tot Daewoo este si inca cineva. Eu dupa primele blocari de pompa am inceput sa studiez problema inca din vara 2017. Prima verificare a fost sa ma uit la EPICA si am descoperit ca EPICA are alt modul ABS adica unul MANDO si am concluzionat ca producatorul a remediat problema prin inlocuirea modului. Ulterior am apucat sa cumpar Evanda de piese care este Chevrolet si am descoperit ca inca de pe "facelift" au remediat problema.. deci la treaba! Acum avand feedback de pe masina amicului(cea cu transplat) care are ABS MANDO, am prins curaj si m-am apucat de inlocuit modulul + pompa de frana..(prima poza ABS BOSCH si a doua MANDO Operatia a durat toata ziua de sambata (scos instalatia electrica de pe donatoare + partea mecanica + montat si aerisit si tras instalatia electrica pe Evanda mea). Partea nasoala a lucrarilor de Noiembrie este ca ziua este scurta.. la un moment dat dupa ce am pus bordul la loc si cateva piese la locul lor imi vine ideea sa o pornesc si nimic.. trag o concluzie repede ca sigur am scos un fir care nu trebuia dar deja venise noaptea peste mine si am amanat pentru a doua zi.. Duminica fresh am luat repede firele la mana si am vazut firul pe care il scosesem si am reusit sa pornesc masina, motiv pentru care am continuat catre finalizare. Un mic impediment dar s-a rezolvat a fost ca instalatia electrica pentru MANDO are mai multe fire decat Bosch, dar am tras firele lipsa si inlocuit panoul de sigurante din masina pentru ca cel de pe donatoare avea o siguranta in plus. Nu mai spun ca unele fire pe masina mea au alt circuit.. Totul bine si frumos, trag toate firele si inainte sa pun totul la loc mai pornesc masina sa vad daca am eroare si surpriza, ABS/TCS si frana de mana/nicel lichid frana aprinse.. asa ca abandonez finalizarea proiectul pentru inca o zi pana reusesc sa dau ce Tudor cu SCAN 100 sa vad ce lipseste (sa nu montezdemontez de mai multe ori). Ieri dupa munca iau masina si ma plec spre Tudor sa punem testerul si surpriza! Dupa 100 m parcursi s-a stins ABC/TCS.. probabil avea nevoie sa miste rotile sa inregistreze senzorii.. dar tot am mers la Tudor si pe tester este totul ok, mai putin becul de la frana de mana care inca este aprins si aici mai am putin de studiat. Sa vad cum e tras firul de la frana de mana la masina mea vs donatoare. Cu ocazia testerului am aerisit si pompa ABS in tester. Concluzie finala, TCS isi face treaba bine fara sa mai blocheze pompa de ABS. ABS-ul functioneaza bine la franare, iar frana e beton.. trebuie centura de siguranta altfel.. aluneci pe piele ๐Ÿ™‚ Revin dupa ce rezolv si frana de mana ๐Ÿ™‚
    1 point
  12. Astazi m-a luat flama si nu am apucat sa fac poze cu operatiunea, dar am montat etrierii spate de Epica (discuri + placute TRW, ca pe fata!) Cu ocazia asta mi s-a confirmat ca am anticipat bine si anume ca etrierii spate de Evanda sunt la fel ca cei de Epica. Doar port etrierul trebuie.. deci nu am umblat la etrier.. Asadar am tiganit tabla (adica indreptat cu patentul si dat o forma aspectoasa cu noul disc) si gata, am finalizat proiectul. Poze dupa 100km de la montaj: Da, stiu ca sunt rosii, dar in acest moment ma intereseaza utilitatea nu aspectul ๐Ÿ™‚ Pana acum pot spune ca este alta masina, dar vedem dupa mai multi km. P.S. Pe viitor am in plan sa schimb platourile spate care au si sabotii de frana cu unele de Epica.
    1 point
  13. In sfarsit! Am reusit sa rezolv farurile! Sunt facute cu lac!
    1 point
  14. Zic sa dam un refresh pe aici: Sa incepem cu surorile Evanda: 1. Am rezolvat roata fata dreapta care a fost abuzata de niste gropi si pierdea presiune + ca a pierdut si fo 2 plumbi din 3. A fost indreptata la Auto Agusta (45 lei indreptat 17), echilibrata (10 grame la spite) si gata de drum: 2. O problema care ma macina de la inceputul anului si anume sistemul de franare pe fata (ma facut cu capul). Prima problema a fost blocarea pistonaselor care a fost remediata cu curatarea cilindrilor si inlocuirea garniturilor (GM) + burdufe ghidaje + ghidaje pe stanga. Dupa aceasta operatiune problema persista cu etrierul stanga care este mai lenes si anume cand puneai frana la viteza (in oras nu era asa sesizabil doar la o franare de urgenta + ca ramanea putin infranat daca apasam pedala la fund), masina schimba banda (adica tragea dreapta la prima apsare si dupa isi revenea dar franarea era dezordonata rau). Am fost si la o statie itp si frana era egala ca forta de franare doar ca stanga incepea sa franeze putin mai tarziu. Dupa acest dezastru am luat cilindru nou si original GM (cilindrul de pe masina nu avea gram de uzura) in ideea ca scap de problema si ghici ce... aceaiasi problema. Deja suspectam furtunul de frana..doar ca.. am hotarat sa urgentez un proiect la care ma gandesc de asta primavara si anume sa inlocuiesc sistemul de franare cu cel de pe Chevrolet Epica. Modificarea consta in discuri mai mari fata (278 vs 256) + spate (276 vs 258), pe fata etrieri si placute mai mari, pe spate doar discul este mai mare, etrierul fiind acelasi la prima vedere (port etrierul difera, dar mai studiem). Am achizitionat 4 bucati etrieri + furtune de Epica la fabuloasa suma de 400 lei (spun asta ca multi cer 150/200 lei /buc): Nu am fost foarte fericit ca sunt rosii dar momentan raman asa pana la finalizare proiectul si testelor. Am inceput faza 1 si anume etrieri fata (unde era si urgent). Am luat discuri + placute TRW (500 lei) si montat: A fost o mica chinuiala (de vreo 2 ore + multi nervi) la etrierul de pe dreapta care avea garnitura antipraf. Am luat garnituri aftermarket (Autofren) care pare sa fie un mic mai mare in diametru sau etrierul "defect". Cu toate ca am curatat canalul unde trebuie sa intre, nu am reusit sub nici o forma sa pun garnitura bine (face o mica burta si o arunca afara). Dupa cele 2 ore de chinuiala si uitandu-ma cum ma prinde seara acolo (eram si la 30 km de buc la un prieten la curte) am pus garnitura asa cum era cu o mica burta, dar faptul ca placutele si discurile sunt noi, cilindrul nu iese prea mult momentan. O sa revin aici asupra problemei dar dupa ce termin si spatele. Luna viitoare faza 2 cu montat spatele pentru ca fonduri si pentru ca imi trebuie si tablele de protectie. Daca pe fata, se vede in poze, tabla este mai mare si s-a potrivit discul, pe spate tabla este fix cat discul. Variantele sunt table de Epica sau intreptata buza la ale mele si facute sa nu atinga. Momentan astept varianta 1 ca este mai natural. Cam atat pe ziua de astazi. P.S. 183.000 km.
    1 point
  15. 1 point
  16. Si avem 180.000 km si ne tinem bine! Intre timp am schimbat placutele de frana fata(ATE)/spate(ferodo, nu se gasesc ATE) si bucsile de la bascule, cele demontabile din spre podea. Ca noutati, Eva a primit un pachet din USA si anume nuca schimbator piele/mahon (este echipare standard la automata, iar la mine o fi schimbat fostul proprietar) + lampi bara US fata/spate. Poze:
    1 point
  17. De cand cu Evanda lui Felix, am descoperit ca pot pune si eu optiunea de lasat oglinda dreapta cand dai cu spatele. Astazi m-am organizat si am reusit dupa putina munca si o mica panica ca am montat tot si nu merge(era un fir rupt pana la urma).
    1 point
  18. Dupa 3 saptamani de odihna, astazi a venit radiatorul din Polonia, comandat lunea trecuta. Asadar a inviat, iar maine la plimbare..
    1 point
  19. Intre timp ce ma ocup de Nubira, Evanda s-a simtit neglijata si a vrut sa fie bagata in seama.. Asadar desi nu arata varsta, chiar o are si sa vazut prin cedarea radiatorului de apa, adica s-a spart ๐Ÿ˜ž
    1 point
  20. Lume, lume am rezolvat eroarea de airbag , iar acum nu mai am nici o eroare in bord Asadar cand am montat cruise control am fost nevoit sa transfer si instalatia de airbag de pe masina donatoare. Zis si facut numai ca eu am montat in prima faza airbag volan si bord impreuna cu calculatorul si instalatia dar ce sa vezi eroare airbag. Asadar dupa lungi discutii si pus tester pe masina am aflat ca aveam o eroare imperechere airbag lateral ambele parti. Asa ca am inlocuit si airbagurile din scaune (operatiune foarte simpla chiar) iar dupa aceiasi eroare. Cateva zile mai tarziu, tot intr-o joi la intalnire, am inlocuit si senzori stalpi mijloc, pus tester si.. no error Ofical am rezolvat toate erorile din bord cu care am cumparat masina Cam asa trebuie sa arate un bord! Tot odata cu testerul am aflat ca aveam amestecul cam bogat, asadar am inlocuit regulatorul de presiune in rampa si si-a revenit. Aaa era sa uit! Sambata trecuta m-a lasat fulia de la arbore, adica s-a dezlipit cauciucul de pe metal si a inceput sa evadeze. Nu era panica prea mare ca eram la Predeal cand am observat ) pentru ca facea un zgomot scurt la pornirea motorului, iar inainte sa vad asta aveam un chitait la motor pe care urma sa studiez cand am timp, dar s-a rezolvat de la sine . In lipsa de bani, am inlocuit-o cu cea de la donatoare, dar si aia este praf, urmeaza inlocuirea cu una noua la salariu P.S. Traiasca bucuruza_vesela si SCAN-ul 100! Fara aceasta echipa traiam in umbra!
    1 point
  21. Uite aici volanul care ramane
    1 point
  22. Surorile Daewoo si cateva poze de la o intalnire.. Si acum sa va povestesc de ce face omul cand se plictiseste.. cauta pe net si isi ia inca o masina, de data asta pentru piese (parca se repeta filmul asta ) ) Este vorba despre o alta Evanda, de data asta Chevrolet autentic, fabricata in 2006 si vanduta de un dealer din Tg Muresc (de altfel si locatia de unde am luat-o). In concluzie masina este "romaneasca" si se vede, este un cazan, dar pentru ce am eu nevoie este buna. Masina este manuala si aceiasi culoare ca a mea ca optiuni in plus are Cruise control, senzori ploaie, incalzire la stergatoare iar in minus nu are interior de piele si scaune incalzite. Masina este strict pentru piese, nu are acte si nici nu porneste (cred ca nu are benizna) am incercat sa o pornesc, a mers 2/3 secunde si a murit, dar nu asta ma interesa.. Asadar mi-am luat de lucru iar primul a fost sa-mi montez cruise controlul, deh o dorinta mare de a mea.. P.S.1 Complicata mutarea, iar daca nu aveam toata masina nu reuseam. Pe langa instalatia electrica pe care cam luat-o si adaptat-o la a mea (a venit perfect la pini), mai trebuie motorasul de cruise (care actioneaza pedala de acceleratie), suportul motorasului, pedalierul frana + acceleratie pentru suportul cablului (frana am pastrat-o de la mine) si spira de la volan (care are claxon, airbag, cruise, comenzi volan). P.S.2 Stiu, trebuie inlocuit volanul sau imbracat in piele Volanul a fost inlocuit cu tot cu coloana deoarece coloana mea avea joc, urmand sa repar pielea sau schimb volanul. Distractia a inceput.. logic ca nu s-a potrivit instalatia de airbag ) si anume, spira de airbag din spatele volanului are 1 singura mufa pentru airbag, iar masina mea avea 2 mufe.. cu alte cuvinte pun si toata instalatia de airbag de pe masina donatoare (urmeaza azi mutarea completa a instalatiei de airbag). Next senzorul de ploaie
    1 point
  23. Cu ocazia zilei de 1 Mai, Evanda a ajuns la mare Partea nasoala este ca a plecat si cu un suvenir de la tarani din Mamaia.. o urma de usa deschisa pe usa mea, deoarece nu se oboseste sa tina usa, cand o poate tine Eva mea In rest am rezolvat cu check engine si anume am schimbat sonda lambda 1 cu una Bosh. In curand face si 160.000 km, deci cam 14.000 km de la achizitie (5 luni de mers)
    1 point
  24. Mda, nu te intreb cum ai reusit
    1 point
  25. Iata ca a venit si "botezul", creat din neatentie Acum daca tot am facut buba, am zis sa ma duc sa indrept bara, macar sa revina la forma normala, urmand ca candva sa o vopsesc toata. Partea interesanta apare cand am demontat bara pentru indreptat si am avut surpriza sa ma reintalnesc cu prietena noastra rugina.. Deci tot raul spre bine si noroc cu Alex Krvn, omul care uraste rugina din tot sufletul s-a apucat sa o extermine ) Cam atat pe ziua de azi
    1 point
  26. Se intampla cand este noua in familie, stai si ii faci poze: Sambata trecuta i-am acordat cateva ore in care am: Demontat si curatat clapeta acceleratie si IAC - cred ca nu au fost demontate niciodata in cei 150.000 km: Demontat si curatat EGR: Schimbat garnitura capac supape. Cea veche era montata cu silicon, asa ca am curatat siliconul si am montat garnitura noua: Poze diverse cu motorul cel imputit. Acum arata un pic mai bine, dupa ce am curatat, dar mai este inca multa mizerie. Am schimbat si uleiul, iar cand eram sub masina am constat ca bieleta antiruliu era scoasa din bara de torsiune, cred ca nu a fost piulita stransa si s-a desfacut in timp. Partea proasta este ca s-a stricat si filetul si nu pot pune alta piulita, mai mult de atat piulita de bieleta are alt pas. Deci am luat 2 bielete noi pentru fata. Am mai gasit burduful de la clapeta la filtru de aer, sectionat in diverse locuri si l-am izolat, pana gasesc unul nou sau sh bun. Ieri am luat si fise noi NGK (100 lei) si am scapat de mersul intrerupt al motorului. P.S. Iar cand afla parintii ca ai portbagajul mare ) Urmeaza kitul de distributie si senzor rotatie axe cu came. Era sa uit si inmatricularea ) Asteptet vesti de la prietenii parlamentari
    1 point
  27. Ce-ai facut bobitza ti-ai luat limuzina? Hai sa o stapanesti sanatos. check-ul ala cel mai probabil de la senzorul ala de turatie este, e bine ca e ieftin Eroarea aia de cutie, eu stiu ca exista calculator separat de cutie care se numeste TCM si se acceseaza separat, daca eroarea a aparut cand se facea diagnoza pe ECM, cel mai probabil nu e de cutie. Daca e de senzor oxigen poate fi misfire, schimba bujii, fise si mai studiaza inainte sa treci la reparatii costisitoare. Cutia am vazut ca schimba bine si nu e zgomotoasa. Aia de airbag e cea mai tricky, nu vreau sa vorbesc aiurea dar si eu la bmw am stat cu inima stransa pana am ajuns la tester si s-a dovedit a fi senzor scaun pasager. In cel mai rau caz pot fi airbag-urile bubuite insa putin probabil. Se gasesc la dezmembrari . Ai pus tu pe cielo, se rezolva si pe asta.
    1 point
  28. Multumesc pentru sfaturi! Iti dai seama ca in weekend intra la inspectie generala toata masina ) Aseara a primit si niste jante de 17 ET 35, J7,5. 400 lei investitia. Urmeaza roluit, vopsit si anvelope. Poza jante + o poza luata de pe internet (intamplator evanda cu jantele astea) ca sa va faceti o idee cum arata
    1 point
  29. Dimineata incepe bine si se termina si mai prost ca de.. se grabeste lumea. Avem una bucata subsemnat si mergeam linistit pe Mircea Voda si prind semaforul de la intersectia cu Sf Vineri si constat ca eram pe banda 2 (cea din care majoritatea fac stanga pe Sf Vineri) si aveam cam 10 masini in fata care faceam stanga, mai putin cea din fata mea care astepta sa mearga inainte ca si mine. Si stau calm in coloana si astept sa faca toti stanga, fara sa ies in banda 1 sa depasesc coloana (oricum mergeam inainte) dar am zis ca nu ma grabesc + ca era aglomerata si banda 1. Intru-un final se elibereaza banda, pleaca cel din fata mea si cand sa trec si eu, vad cu coada ochiului un vito la jumatea masinii care vrea sa faca stanga din banda 1 (adica a ocolit coloana sa faca el stanga, ca toti smecherii) apuc sa trag de volan sa nu ma loveasca dar nu suficient si ma loveste pe bara spate.. Nu spun ce crize am facut si de cate ori i-am zis ca il bat si tot tacamul, dar m-am calmat si am facut amiabila.. rezultatul e cam asa: Evident ca Vito nu a patit nimic iar masina este pe firma si el are 64 de ani.. umil si cu durere-n penis de masina mea rara cu vopsea originala din fabrica.. Asadar vineri am programare la constatare si vom vedea (Euroins).
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
ย 

×
×
  • Create New...