Update:
Am desfacut afurisitul de ceas ca aflasem de la fostul proprietar ca i-a scos acul pt "tunning" si am incercat eu sa-l recalibrez dupa niste sfaturi pe forum. N-a mers , am aflat apoi ca din cauza unui surub ceva nu mergea, am strans suruburile cat am putut si minune a urcat acul, dar ... pana la prima groapa ca pica iar apoi...
Dau drumu la motor si acul urcaaaaaa pana sus aproape de h dar am observat astazi ca in acel moment imi porneste si ventilatorul, probabil calibrarea mea a esuat ...
Apa din borcanul de expansiune e mizerabila in ciuda faptului ca am facut aerisirea de 3 ori cu antigel nou (2 apa + 2 antigel , mai mult n-a vrut sa intre...).
Acu urmatoarele nelamuriri:
1. pe vasul de expansiune exista 3 furtune, unul cum te uiti la motor in partea dreapta ce iese din radiator pana in vas, unu jos ce coboare pe conducte si unul ce se duce in ... habar n-am cum ii spune clapeta de accelerare cred, din cunostiintele mele de dacie... acest ultim furtun ar trebui sa "scuipe" calumea apa cand accelerez dar pauza abia se screme sa iasa , curge dar nu presiune nu nimic.
2. Cu caldura la maxim si in treapta 3 nu pot tine mult timp mana in dreptul grilelor de aer ca ..."arde".
3. Inca ma bulverseaza faptul ca odata ce apa se incalzeste bine daca nu am capacul la vasul de expansiune pus apa "decoleaza" din borcan, ca sa intelegeti mai bine e acelasi simptom ca atunci cand aveti motorul oprit scoateti furtunul din partea dreapta a masinii ce iese din radiator , cel subtire de sus si suflati, apa urca, nu-mi iese fin borcan daca am busonul pus dar sunt destul de sigur ca apa nu iesea inainte din borcan nici daca il desfaceam brusc dupa ce mergeam 100 de km constant. Unii spun ca e normal altii ca nu...
Acu:
1.Din cate stiu eu pompa de apa n-a fost schimbata de mult dar din ce am citit pe forum daca se strica, ori scuipa apa ori se aude, nimic de genul, radiatorul e nou.
2. Radiatorul este fierbinte, daca opresc masina dupa ceva km radiatorul este fierbinte doar sus, partea de jos fiind rece, daca o pornesc si o las la relanti se incinge tot.
3.Apa nu pare sa dispara din vas sau sa aibe pierderi, uleiul e cam murdarel ca are 12 000 de km dar in rest pare oke fara spuma.
4. Nu am observat pana acum probabil dar cand desfac busonul la apa dupa ceva km fasaie ceva timp apoi poc si apa.
5.Dupa ce opresc motorul furtunul gros ce intra in radiator vibreaza si se aude ca si cand ar trece apa prin el, acest sunet inceteaza daca eliberez presiunea scotand busonul.
6. Fumul este alb cred ca este abur, dimineata scoate mai mult un pic dar dupa ce se incalzeste se subtiaza considerabil
7. In ultima vreme 2 3 zile, cand pornesc dimineata ramane martorul de ulei aprins si se aude in carait pret de aproximativ 2 secunde, nu se mai intampla decat a doua zi dimineata indiferent de cate ori as porni sau ar sta in frig.
8. Posibil sa fiu complet paranoic si masina sa mearga bine, dar sincer ... daca crapa ceva la ea nu-mi mai permit sa o repar si as vrea sa fiu preventiv.
Datorita buzunarelor porno si lipsei totale de mecanici buni in orasul meu (mai pe scurt nici apa distilata nu-mi permit ) ) si a faptului ca sunt navetist si fara masina nu-mi pot pastra serviciul vin din nou pe capul vostru in speranta ca cineva o sa-mi dea o sugestie ceva poate sa mai verific etc sa fiu sigur ca totul este in regula, sau nu...
Multumiri si lui Cris06 (pare rau de factura de tel 3 ), baiatul mi-a sugerat sa spal instalatia de apa bine, sa schimb afurisitul de ceas la temperatura apei sau sa imprumut unul bun si sa-l testez pe al meu, moment din pacate in care buzunarele rasufla pe afara , mai pun mici greutati sa nu iasa totusi ... )) So pls help !!!