Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/11/19 in all areas

  1. OK ... Piticutii au castigat ... Pentru cineva deja a venit Mos-ul 😂 Am ramas un conservator in ceea ce priveste masinile, motiv pentru care am mers pe jante OE. Pe 18". Second ... ca de zgariat le pot zgaria si eu . Le-am gasit la un tip super serios, a fost o placere sa discutam si sa facem tranzactia. Are pe stoc o groaza de alte modele, astea au fost sa fie ale Nalucii Atat jantele cat si anvelopele au "DOT" 2016, deci setul e OK, bun de utlizat. Mi-au ajuns astazi, cu exceptia unor mici ciupituri (neglijabile), se prezinta ff bine. Setul e "de fabrica", inclusiv plumbii de echilibrare si capacul central. Din fericire rotile au provenit de la o masina cu optiunea de control al presiunii (sau asa or fi toate, dar habar n-am ...) astfel ca au pe ele si senzorii OE. Doua anvelope au profil mai adanc de 7 mm, doua sunt cam la 5,4 - 5,6. Probabil ca astea din urma au fost montate pe puntea fata. Comparativ cu anvelopele MOSului (s-au nimerit una langa alta): Cred ca a fost in investitie buna, insa ramane sa ma conving la primavara. La o prima "vedere", am fost surprins de faptul ca ansamblul janta-anvelopa e mai usor decat ala pe 17". Se pare ca designul spitelor isi spune cuvantul. Nu pot spune ca sunt extrem de incantat de gume. Din ce am citit pe site-uri de profil, nu par a fi grozave ... Hai, pentru moralul personal, sa fiu indulgent si sa spun ca sunt controversate. Totusi, sunt echiparea "de fabrica", deci sper sa nu fie chiar dezastru. Pana in Martie nu mai e asa de mult, vedem atunci. In plus, nu sunt lipite de jante 😏
    2 points
  2. La cuzineti s-a umblat ? Dupa mine, segmentarea aia cam fost facuta degeaba daca motorul nu s-a bibilit cum trebuie. Mai precis, imi suna a bani aruncati. M-as risca sa suspectez cuzinetii de biela, aia de palier sunt ceva mai "docili". Posibil sa existe si niste santuri pe manetoane, caz in care simpla inlocuire a cuzinetilor nu rezolva problema.
    1 point
  3. Eu cred ca daca se infiinteaza Partidul Motoarelor Termice Curate (PMTC), sau Partidul Biela-Manivela (PBM) castiga detasat alegerile in multe tari. Sunt destui sictiriti cu masurile hei-rupiste care de multe ori pun carul inaintea boilor.
    1 point
  4. S-au mai adunat km la bordul Nalucii, 'botezul" si l-a primit in vara, insa toamna a adus cateva ocazii de a se simti mai in largul ei ... adica niste drumuri mai lungi. Ca evenimente mai deosebite, Naluca a trecut de 100.000km si peste 21.000km de cand ne "intelegem". Per ansamblu, Naluca e un partener foarte bun de drum, nu am sesizat probleme majore. Consumul, la mers normal extra-urban, se situeaza in zona 7,5% (modul Eco) si 8,5% (modul Sport, 4x4 permanent 50%-50%). Pentru mers cu adevarat sportiv, am ajuns si la 10%, dar asta se poate in conditii care ar putea sa te lase lejer fara permis. La mersul urban, consumul s-a situat intre 13,5%-16,5% (Bucuresti). Sistemul Stop-Go inca nu l-am facut activ, deci ar fi loc de mai bine. Tot nu m-am obisnuit cu "relatia" dintre motorul turbo, foarte potent de altfel, si turatiile joase, clar ca e ceva care tine de soferul obisnuit cu motoarele aspirate. Nu poate fi vorba de lipsa de cuplu la un benzinar de 400Nm ,doar ca dezvoltarea cuplului nu e foarte liniara. Masina pleaca de pe loc chiar sprinten, doar din ambreiaj ... dar totusi ma surprind (sau ma surprind singur 🙂 ) vitezele 2-4 intre 1000-1500 RPM. Probabil ca aici e de vina si insonorizarea, asta chiar nu imi prilejuieste niciun proiect de tip DIY. De fapt, uneori chiar ma simt usor faultat de faptul ca interiorul e prea linistit in raport fie cu turatia motorului, fie cu viteza de deplasare. Nu am apucat si nici nu stiu cand o sa ma bag sa montez camera pentru mers cu spatele. Inca nu am atins nimic, dar fiecare parcare necesita atentie ridicata, mai ales daca in spate sunt garduri mici sau obstacole care nu depasesc macar un metru. Am incercat sa apelez la niste "specialisti", dar cica e prea complicat la modelul de MMI al Nalucii si nu au vrut sa se bage. Candva ... poate i-o veni randul. Singura "buba" pe care o stiu in acest moment vine dinspre bobinele de inductie. Dintr-un motiv pe care, momentan, doar il banuiesc Naluca a prajit, pana acum, 4 bobine. De precizat ca are bobine individuale pentru fiecare bujie. Nasol e ca pretul unei bobine e de cca 2000 lei in reteaua Opel si cam 1500 lei pe la diversi furnizori. Si mai nasol e ca doar Denso produce bobinele respective, deci diferentele de pret nu pot fi serioase. Pana acum am profitat de faptul ca Insignia e fix aceeasi masina ca Buick Regal, model comercializat atat in State cat si in China. Multumita eBay, am reusit sa gasesc si sa cumpar un set intreg de bobine SH la 39USD plus inca vreo 30 USD transportul. Tot de pe eBay am gasit o gramada de masini din State care au aceeasi motorizare si folosesc fix acelasi tip de bobine. Ideal ar fi sa rezolv cauza problemei insa asta ar presupune timp pe care inca nu am reusit sa il aloc. Cauza pe care o banuiesc e mai simpla decat pare: cand am adus Naluca in tara am vrut sa fac o inspectie "severa" si un priceput a reusit sa umble la sonda lambda 1 si sa nu o mai stranga la loc cum trebuie. Mai mult, a ciupit 3 din cele 4 fire ale sondei, asa ca va fi schimbata. Piesa o am din August si e chiar OEM GM, dar ... candva :). Sper sa nu apara probleme la catalizator si nici sa nu raman fara bobine de rezerva pana atunci. Cu ocazia vremii mai putin prielnice din ultima vreme mi s-a confirmat o banuiala. Naluca are incalzire auxiliara electrica, aspect care duce la incalzirea rapida a aerului de la grile, ceva de genul a 30sec-1 minut. Mi se pare ca si motorul se incalzeste mai rapid decat m-as astepta in aceste conditii, dar as astepta sa vina gerul inainte de a studia mai intens. Parbrizul nu l-am reparat inca ... era ceva de la sine inteles 😄. Din momentul in care crapatura a ales sa nu traverseze tot geamul (s-a intors de unde a pornit....) , am considerat ca a facut o optiune serioasa sa ramanem prieteni pentru inca o vreme. Cam astea au fost impresiile din ultimele luni. A, ar mai fi ceva ... Probabil ca m-a lovit ceva sau a intrat microbul ... Dupa cei +21.000km parcursi in conditii de "vara", m-am decis ca, de la anul, sa trec Naluca pe pantofi de 18". Avand in vedere ca am trecut de la 15" ai MOSului la 17" ai Nalucii, nici eu nu as fi crezut ca o sa imi treaca prin cap sa micsorez talonul :)) Dar na ...
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...