Jump to content
 

Sign in to follow this  
lauamd

Chevrolet Lacetti - Revizii

Recommended Posts

>213.000 km, zgomote la ambreiaj, in debreiere/ambreiere la jumatatea cursei. Dupa circa 700 km, zgomotele s-au accentuat ca intensitate, au aparut vibratii in mers la viteze peste 140 km/h. In final, cursa pedalei de ambreiaj a devenit din ce in ce mai scurta, pentru ca in final sa nu mai fie deloc. Deplasat la service, demontat cutie si constatat:

1. A cedat volanta, jocul ei fiind de cca 100 grade, fata de 4-5 grade la volanta noua.

2. Din cauza incercarilor repetate de "reducere a vibratiilor" printr-o cursa cat mai lunga si mai lenta a ambreiajului la ambreiere, a cedat si pompa de ambreiaj (presiune prea mica si pierdere de presiune la apasarea constanta.

3. Rulmentul de presiune (care la modelul meu are inglobat si cilindrul receptor) prezenta usoare scurgeri de lichid de frana

4. Discul de ambreiaj mai avea cam 2-3 mm pana la nituri, parerea unanima a mecanicilor fiind ca "mai mergea" cel putin 30-40 k km.

5. Placa de presiune in stare perfecta, usoare urme de uzura in zona in care calca rulmentul

6. placa de presiune, discul de ambreiaj, volanta si rulmentul de presiune - LUK (stantate ca atare, nu cu sigla GM). Pompa de ambreiaj marcata mandru cu insemnele Daewoo :)

 

S-a inlocuit: Volanta bimasica LUK - 2600 ron, kit ambreiaj (placa presiune+disc) LUK - 690 ron, rulment presiune LUK - 360 ron, ulei cutie 150 ron (3 l), lichid de frana - 50 ron, pompa ambreiaj GM - 350 ron. Total @ 4200 ron, fara manopera.

Pentru curiosi, iata cum arata un ambreiaj de lacetti dupa 214.000 km rulati, in regim de forta, din care 170.000 cu power box la 150 CP si 250 Nm.

Volanta

20140730_121021_resized.jpg 20140730_120915_resized.jpg

Rulmentul

20140730_120722_resized.jpg

Placa

20140730_120741_resized.jpg 20140730_120756_resized.jpg

Discul

20140730_120840_resized.jpg 20140730_120849_resized.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arata f OK pentru km avuti, pacat de volanta. Din pacate bimasicele sunt pacatoase...dar nu mai gasesti altceva in ziua de azi. Operatia de schimbare ai facut-o tot la Targoviste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volanta a fost si cauza. Daca nu pica volanta, mai mergeam pana incepea sa patineze.

Nu, nu le-am schimbat la Targoviste, ci la un service mic, din Bucuresti, pentru ca in Bucuresti m-a lasat masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un prieten care are un Lacetti hatch diesel, pana in 100.000km (cred ca undeva pe la 70-80k).

In ultima vreme se confrunta cu urmatoarea problema: la mers constant, la turatii mai inalte (3000rpm) - mers de autostrada - dupa un timp motorul pierde din putere si se plafoneaza. Indiferent de treapta de viteza, problema se mentine. Daca opreste motorul si il reporneste isi revine, merge ok o vreme(20-30 min), dupa care toata treaba se reia.

Problema s-a manifestat pana acum doar pe autostrada.

A avut check engine aprins insa cei de la service(reprezentanta) unde a fost nu i-au comunicat si codul de eroare.

Verdictul celor din service a fost ca trebuie schimbat "miezul" turbinei, chestie care mi se pare o prostie, avand in vedere ca nu are semne clare de turbina dusa (suieraturi, zgomot, etc dinspre turbina sau consum ulei) si am impresia ca vor sa-l cam tapeasca.

Stiu ca fara codul de eroare nu face nimic insa, ce ar putea fi?

 

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa spun prostii insa fenomenul seamana cu unul intalnit la motoarele din grupul VAG. La ei se numeste Limp Mode.

In principiu fenomenul apare cand sunt depuneri in turbina, depuneri care afecteaza miscarea voletilor de la geometria variabila. De aici apare eroarea si motorul intra intr-un mod de protectie.

 

Edited by mr_alexandru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curatat toata admisia la un service bun, curatata turbina si egr-ul. In niciun caz sa nu mai mearga asa cu ea. Dupa curatare pusa pe un scaner in timpul mersului si verificati toti paramatri de injectie, presiune in turbina etc. Poate fi chiar si intercooler-ul obturat de depuneri. Pierderea de putere de genul asta poate avea drept cauza turbina si nu e de joaca, daca se blocheaza zice pa la motor in 30 de secunde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci de raspunsuri.

Doua intrebari:

1. turbina de pe lacetti este cu geometrie variabila, nu?

2. din simptomele prezentate mai sus, exista vreun motiv care sa sustina cele spune la service (schimbat "miez" turbina)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. NU, fixa.

2. Nu neaparat. Eu as curata-o mai intai de depuneri si cu ocazia asta as si verifica jocurile axului.

Ar trebui sa verifice el si injectoarele daca spui ca plafonarea are loc la aceiasi turatie indiferent de treapta de viteza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vin cu noutati. Cei de la service spun ca au gasit in masina colegului codul "P0234 - Turbocharger Engine Overboost".

Ma gandesc ca in aceste conditii vinovati ar putea fi:

- boost pressure sensor;

- sistem control wastegate;

 

In ce mod ar putea fi turbina implicata in asa ceva, avand in vedere ca nu este cu geometrie variabila?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gogu zice asa:

Possible causes
- Boost pressure sensor harness is open or shorted
- Boost pressure sensor circuit poor electrical connection
- Faulty boost pressure sensor
- Faulty Turbo/Super Charger
- Engine over temperature
- Ignition misfire exceeds the calibrated threshold
- Faulty Knock sensor (KS)

Read more: http://engine-codes.com/p0234.html#ixzz3A5nykrBb

 

Deci si turbina poa' sa fie vinovata. Eu ti-am zis ce as face mai intai, curatat bine, mai ales daca masina a mers mult in urban sau stilul e mai subturat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ai dreptate in ceea ca zici. Partea proasta este ca service-urile nu se complica la diagnoze in mers si curatari de diverse chestiuni iar daca pentru VAG/Opel/BMW gasesti baieti priceputi care sa faca diagnoza/curatat, etc, la chevrolet..mai greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai mai, ce dracu, e un motor diesel turbo, nu e o bomba atomica, sigur gaseste un service priceput sa-i dea jos turbina si sa o curete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Am un chevrolet lacetti,motor de 2.0 diesel din 2007. Mi s-a aprins de vreo 2 luni martorul ala pe bord cu "change oil soon" si ar cam trebui sa ii fac revizia. Vreau sa cumpar eu piesele si uleiul pt ca este mai ieftin. M-am tot documentat si am vazut ca sunt recomandate multe tipuri de ulei. Unii zic de Castrol EDGE turbo diesel 5w40 ca ar fi bun, altii de Mobil 1 esp 0w40 si tot asa. Vreau sa cer parerea cuiva care se pricepe, care e cel mai bun, ca sa nu cumpar ceva prost sau slab. Si daca ma poate ajuta si cu restul, un link sau magazin ceva, pt filtrele de polen, aer, ulei, motorina. Am fost la un magazin astazi si imi zicea baiatul ala de acolo ca toate astea ma costa undeva la 1,3 mil. Si inca ceva, stiu ca uleiul vine la sticle de 5 L iar pt motorul meu de 2.0 am inteles ca trebuie mai mult (vreo 6L). Trebuie cumparat inca 1 L pe langa sticla de 5? Eu mai am o sticla de ulei de la ultima revizie, pot sa completez cu aia daca e alta marca(alt indice)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai ce cauta cu 0w40! Cumpara un ulei 5 w 40 cu norma ACEA C 3 - special pentru motoare diesel cu filtru de particule. Eu merg cu Castrol Edge 5 w 40 ACEA C3 (low ash), intra 5,8 l de ulei in motor, daca cureti bine si corpul filtrului. Filtre gasesti aftermarket, consumabilele pentru revizie nu ar trebui sa te duca mai mult de 500 ron.

Insa, ca o constatare, iti cam bati joc de motorul ala, daca de 2 luni de cand ti s-a aprns martorul de bord tu inca nu ai schimbat uleiul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ar trebui sa iau un bidon de 5L si inca unul de 1L. Tot de castrol edge auzisem si eu ca e cel mai bun. Nu am fost sa ii fac revizia pt ca am stat f prost cu banii..dar acum sunt hotarat sa o fac. Mc de raspuns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. revin cu o intrebare. am discutat cu mai multe persoane care se pricep. Mi-au zis sa bag castrol 5w30 pt ca este mai bun pt motoarele mari. Stiu ca cei de la reprezentanta, la ultima rev, tot 5w30 mi-au bagat. E mai bun?

Alta chestie, am inteles ca nu e necesar sa schimb si filtrul de polen si cel de motorina, ci doar cel de aer si ulei, celelalte schimbandu-se doar la 50k km si fiind foarte scumpe. Ce parere ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zic sa studiezi un pic topicul asta. Daca decizi ca Mircea are o parere valida in ce priveste intretinerea acestui motor poate il asculti pe el.

Altii vorbesc din auzite...

Edited by andrew

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citeste cartea de intretinere a masinii. Fabricantul este foarte clar: 5w40 norma ACEA C3, pentru motoare diesel echipate cu filtru de particule. In ceea ce priveste revizia, la 15.000 km sau un an, care survine prima, se inlocuiesc obligatoriu filtrele de ulei, aer, motorina si polen, iar la 60.000 km sau 4 ani, care survine prima, se schimba distributia (curea, role si pompa de apa). Singurul lucru la care poti face rabat este cel de polen, intrucat aerul ala il respiri tu, in masina. Daca tu crezi ca la motorina din Romania poti sa mergi 50.000 km cu un filtru de motorina de tip cartus... Tine minte insa ca o pompa de injectie este aproximativ 1200 euro iar un injector aproximativ 200 euro. Iar pompa de injectie este common rail, destul de sensibila la calitatea motorinei. Un filtru de motorina este cca 60 ron, filtrul de aer cca 50 ron, filtru de ulei cca 30 lei, filtru de polen cca 60 ron, iar uleiul, in cazul meu Castrol Magnatec 5w40 DPF este 170 ron la 5 l si 40 ron la 1 l.

Alegerea iti apartine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scriu aici la revizii pentru ca e util pentru posesorii de Lacetti cu vechime asemanatoare (2005-2006).

Recomand cu caldura schimbarea termostatului o data la doua sau trei schimbări de distributie (sau mai precis la 8-12 ani) chiar daca nu aveti probleme cu incalzirea iarna. Asta ca sa nu patiti ca mine, am rămas cu mașina in drum pentru ca am pierdut tot lichidul de racire.

Corpul termostatului s-a retezat pur si simplu in zona in care se imbina in fabrica prin lipire, fiind din plastic. La motorul de 1.4 - 1.6 termostatul se schimba cu tot cu acel corp de plastic, nu se poate inlocui doar piesa in sine. Codul OEM este 96460002 (87 grade). Am cumpărat unul de la Gates cod TH44087G1 (cca 80 lei) si 4 litri de antigel /4l apa dedurizata si am rezolvat problema singur.

Norocul a fost ca fiind rece si ploios afara am apucat sa observ foarte repede ca nu mai baga caldura, acul de la temperatura ajunsese deja pe la trei sferturi dar am oprit imediat si nu au fost și  consecințe mai grave. Eram la 500m de casa. Daca eram la drum lung ar fi fost cam neplacut si mult mai costisitor.

thumb.jpg.8bc6156bc25de14dba978e1639b8f20c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt. că aflasem de la alții că Lacetti au probleme cu corpul din plastic al termostatului, la prima schimbare am înlocuit și corpul cu unul din Al. Mașina mea este an fabricație 2007.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun asa. Daca iti mai aduci aminte codul piesei din metal poate il treci aici sa-l stie si alti proprietari de Lacetti pe benzina.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar nu stiam de aceasta piesa, probabil daca mai prinde urmatorul schimb de distributie si nu ajunge la REMAT o sa-l schimb. Din ce vad GATES TH37288G1 pare a fi cu carcasa de Al.

Edited by Akon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu probabil mai fac un schimb de curele si ... gata. Face 15 ani draguta de ea anul asta dar mie tare greu sa ma despart de ea, mai ales ca nu are inca nici 150.000Km. 

Nici nu-mi da motive serioase,  in afara de doua evenimente neprevazute la motor (senzorul CMP si corpul termostatului), a cerut doar consumabile. Rugina nu a afectat decat racordul flxibil de evacuare care a cedat, abia acum da ceva semne la caroserie in pasajul rotilor spate (in capatul pragurilor). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot raman de parere ca au fost masini f fiabile si confortabile pt clasa lor si o spun oricui ma intreaba. Acum 2-3 ani am mers cu taxi hach de 1.6 cu ~700k km in bord pe GPL si mi-a spus ca este neumblat in motor sau cutie. Eu in 13 ani nici macar freon n-am completat si merge ca la inceput AC.

Cred ca Chevrolet a dat gres cu dieselul atunci cand piata o cerea masiv, ei nereusind sa scoata motoare fiabile/economice si la un pret competitiv.

Edited by Akon
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...