Jump to content
Sign in to follow this  
Spank

Chevrolet la NCAP (Aveo, Kalos si altele)

Recommended Posts

da,e ceva necurat la mijloc,problema cu aceste test nu e sa ramana carcasa intacta ci habitaclul iar soferul sa aiba cat mai putin de suferit din cauza impactului.Din cate vad eu in test masina nu a iesit prea sifonata ,dar soferul se resimte pe toata suprafata corpului=>caroseria prea rigida si nu absoarbe socul(vezi de exemplu un volvo ..dupa impact nici nu mai zici ca are caroserie,dar habitaclul e intact si protejeaza destul de bine).Nici varianta 2004 nu a luat multe stele(doar 3)=>sigur coreeni nu s-au gandit prea mult la siguranta si in puls acest crash-test este o lovitura puternica pt o masina care nici nu a apucat bine sa se vanda(sigur va infuenta negativ vanzarile in Europa)

Share this post


Link to post

Am vazut ca nici Matiz-ul de la Chevrolet nu sta prea bine comparat cu Daewoo-ul.

Chevrolet Matiz are 2 si 1/2 stele, fata de Daewoo Matiz care are 3 stele.

Share this post


Link to post

Pai, cam asta e diferenta de... pret :( Toate ieftinaturile stau ca dracu: Kalos, Accent, un Suzuki.

Nu disperati, ia dati la minimasini sa vedeti ce stie masina anului care sa nu-i zici baby.

Ziceti mersi ca nu-i casapiti pe cei de pe strada si ca va puteti proteja bine copiii si stati cu scaunul mai la distanta (volanul pare destul de agitat si nici stalpul ala din cauza careia dam din cap ca lebedele pe serpentine nu sta prea bine).

Atentie prin intersectii si cei fara airbag-uri laterale.

 

Oricum titlul din topic e putin fortat. In fapt e Nici 3.... Ar fi fost 2 la pasageri, dar soferul nu le-a tinut... pieptul, si ar fi fost 3 pe global, dar nu s-a calificat la pasageri.

 

Doamne fereste si ajuta!

Share this post


Link to post

Eu zic ca e un semnal e alarma serios ! Chiar si 3 stele in ziua de astazi e patetic...

Share this post


Link to post

@Yeti

Depinde cat a fost facut testul. De curand, s-au schimbat criteriile de notare, asa ca trei stele obtinute in 2000 nu sunt egale cu trei stele obtinute in 2005.

 

Personal, cred ca e discutabila ecuatia siguranta=stele ncap. Fiind un test standard, e posibil ca unii producatori (europeni, evident) sa fie tentati sa faca masini optimizate pentru testul NCAP si nu pentru siguranta in general... E pura speculatie, insa s-au facut de exemplu procesoare optimizate pentru benchmarkurile celebre care nu straluceau prin viteza pe bune... O masina se poate deforma de minune la impact la 50km/h ca sa absoarba energia de impact si sa apere pasagerul, ia 5 stele, si la 65km/h intra ceva in habitaclu si-l face pilaf...

De exemplu Honda si-a facut propriul set de teste de siguranta, cu impact la 80km/h

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Pai ... stati asa ... ca aici ii vorba de noul Aveo (care la noi ii inca in reviste) !

Vechiul Aveo (la americani - HB-ul) adica Kalos-ul (la noi) sta f. bine d.p.d.v. al testeleor de genul acesta ... cel putin la americani - detalii aici

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

Eu nu vad ce e de discutat, de vreme ce noul Peugeot 207 a obtinut tot acum 5 stele.

Share this post


Link to post

:) ) Nu mai pot! Producatorii din Europa nu se desmint!

o stea jumate! :) ) Daca produc o caruta in Italia, i-ar da mai mult! :) )

Hai ca-mi place! :drinkers:

Share this post


Link to post

Repet - ii vorba de noul Aveo ! (vedeti postul meu anterior)

Share this post


Link to post

poate ca vor sa "apere" producatorii europeni !! cred ca asta ar fi... ca arata destul de bine, la un pret destul de mic. :wallbanger: (sunt foooarte "atacat", deoarece sun fan chevy...si sigur e o manarie pe undeva...sa asteptam si testele de NHTSA daca le vor face...)

Share this post


Link to post

Americanii la ce viteza le busesc?

Share this post


Link to post

Eu zic sa nu intram in extrema cealalata, a teoriei conspiratiei...

 

A wake-up call for the motor industry as Euro NCAP awards two star strike-through for the new Chevrolet Aveo*

[...]

The Chevrolet Aveo was singled out by Euro NCAP for the unacceptably high risk of life-threatening injury to the drivers chest, which was highlighted by the frontal test. As a result, the cars final star was struck through. Although the Aveo scored enough points overall to qualify for three stars, Euro NCAP insists on a minimum level of performance in each of the frontal and side impacts. While the Aveos performance in side impact was good, it did not score enough points in the frontal test to be given a three-star rating.

 

Yet, the Chevrolet was not the only car to come under Euro NCAPs scrutiny. The Kia Cerato obtained poor results in the side impact tests with a high risk of injury to the drivers chest.

 

In contrast, the Peugeot 207 joins the growing list of superminis to be awarded the five-star Euro NCAP rating in adult occupant protection, proving that even the smallest of cars can be safe on European roads.

 

The Alfa Romeo 159 also received impressive results for its adult occupant protection with a five-star Euro NCAP rating. This is the first Alfa Romeo to have received five stars in Euro NCAPs adult occupant protection test. More worrying were the Alfa Romeos pedestrian protection results: only a one-star rating.

 

 

 

*The Chevrolet Aveo is a face lifted version of the Chevrolet/Daewoo Kalos. We were advised that the Kalos would be replaced by the Aveo, but now understand that the Kalos will continue to be available as a three/five door version until 2008. Until then we are informed that the Aveo will only be available as a saloon.

 

It has been indicated that the facelift includes improvements in safety and Euro NCAP can only conclude that the safety performance of the Kalos will not be as good as the Aveo. In any case, as our assessment was made on a saloon car, we can not be sure that the three/five door car will have the same performance.

 

Horror !

 

Acum vedeti si poza, si comparati-o cu cele care obtin 4 sau 5 stele...Diferenta e evidenta, plafonul e pur si simplu varza !

http://www.euroncap.com/downloads/media/ph...0Aveo_Front.JPG

Edited by artanis

Share this post


Link to post

Gii... asta inseamna ca al meu Kalos nu ar face nici macar o jumatea de stea la EURONcap! :) )

 

Ciudat e ca testul australian care e ca cel Ncap, a scos Kalosul muult mai bine! E o chestie foarte ciudata, nu vi se pare? Si tare cred ca australienii sunt MUUULT mai impartiali ca europenii! Testul american difera de cele doua Ncap si cel din australia!

 

:X Lasa, voi sa fiti sanatosi, si sa va fereasca Domnu de accidente, fie ca sunteti in masina de o stea fie de 5 stele, fie tanc! Ca astia stiu ei cum sa imparta stelele!

Edited by ASIMO

Share this post


Link to post
Americanii la ce viteza le busesc?

La 48km/h (frontal) fata de 64km/h europenii...

Share this post


Link to post
La 48km/h (frontal) fata de 64km/h europenii...

da,dar sunt trosnite in "bara'' NEDEFORMABILA

io tot in americani am mai multa incredere...

Share this post


Link to post

Eu nu stiu ce sa mai cred, pt. ca NCAP-ul a dat in general rezultate juste...

Share this post


Link to post

Scuzati aici o parere a unuia ce nu da 2 bani pe fandoseala europeana care face ca maimuta, atunci cand n-are alta treaba.

Toata povestea asta cu testele NCAP ma lasa rece si le consider o manipulare a consumatorului. N-are rost sa discutam faptul ca unii producatori construiesc astfel masinile pentru a trece cat mai bine testul, dar "un test este doar un test", un caz ideal departe de realitatea de pe sosele. Cum ma poate linisti pe mine un test de impact frontal la 64 km/h ? Adica doua vehicule ce merg regulamentar si care sunt perfecte din punct de vedere tehnic se ciocnesc in franare la o viteza de 32km/h fiecare ! Ha ha ha, daca toate vehiculele ar merge asa, n-ar mai exista accidente grave. In plus, ar trebui sa ma bazez pe statistica si sa nu intru in acea probabilitate mica pentru ca din statistica stiu ca "probabilitati mici, dar sigure". Dar ce spune statistica accidentelor grave in privinta cauzelor: conducere neregulamentara, stare tehnica precara, viteza foarte mare, depasiri sinucigase ! Pai, in cazul asta, la ce ma mai intereseaza stele obtinute de un exemplar din acel model ? Sa incepem sa dam exemple de urmari ale unor accidente cu modele considerate sigure ? N-are nici un rost, am cadea in capcana europeana: "vorbarie multa, saracia omului".

Cand mi-am cumparat Matizul, toti cunoscutii precum si necunoscutii ma intrebau cum pot circula cu o masina atat de fragila. Diferenta dintre ei si mine era faptul ca atunci cand eu am vizitat dealerul in vederea achizitionarii acelui model am vazut in curtea lui un Matiz adus la reparat dupa o ciocnire frontala devastatoare. Cu acea ocazie nu m-am lasat impresionat si am facut un singur lucru, fapt ce l-a mirat si pe reprezentantul dealerului: am deschis usa soferului si m-am urcat pe locul lui. Surpriza, nici o componenta a masinii nu a vatamat ocupantul acelui loc, nici macar la picioare, locul cel mai sensibil. Apoi am cercetat atent interiorul masinii si n-am gasit vreo urma vizibila de sange. Oricum, si daca as fi vazut altceva, tot acel model de masina as fi cumparat pentru ca experienta mi-a relevat ca urmarile unui accident depind de ocupantii masinilor si nu de tipul lor ! Ca un exemplu, am un prieten pe care il evit sa mai intalnesc in interiorul oricarui vehicul, aproape toate experientele anterioare s-au terminat cu un eveniment, iar intr-unul din cazuri am scapat cu totii intregi dintr-un accident care n-ar fi trebuit sa mai lase pe cineva in viata macar.

Share this post


Link to post

Uite vezi, nu-i chiar asa. Daca citeai brosurile cu testele NCAP observai ca testul simuleaza o coliziune intre 2 autoturisme (similare) fiecare avand viteza de 55km/h. Pt. ca masinile nu au o rigiditate infinita si nu insumezi vitezele ca la mecanica din liceu :) Viteza a fost determinata in urma analizarii vitezelor la care se petrece majoritatea accidentelor cu urmari grave.

Acum, daca testul e just sau nu, nu ne putem noi pronunta. Si cu siguranta reactiile emotionale ale posesorilor de Chevy/Woo nu sunt obiective. Ceea ce ma face deocamdata sa cred specialistii de la NCAP, decat parerea celorlalti ;)

Share this post


Link to post

Eu am o banuiala ca noul Chevrolet Aveo este o involutie a vechiului. Poate ma insel, dar cred ca preturile vor scadea sub cele initiale de la Kalos cu 4 usi. De cand l-am vazut am avut impresia ca s-a mers pe reducerea costurilor, arata ca un balon mai umflat si mai fragil. M-am uitat cu atentie la fotografia de la testul frontal si s-a deformat pana si pragul de la sofer. Problema ar putea fi rezolvata (avand in vedere celelalte punctaje, care sunt bune) prin adaugarea unei portiuni deformabile pe axul volanului, solutie folosita de (zeci de) ani buni de alti producatori. Pana una alta, dati scaunele mai in spate :) . Eu as dori sa vad testat si un Kalos hatch (nu de alta, dar sunt foaarte interesat!)

Share this post


Link to post

@artanis > Brosurile acelea sunt pentru cei care cred in ele si in coliziuni dintre vehicule similare. Eu cred in Altcineva. Cand vei avea si tu 34 ani vechime pe carnet si cateva sute de mii de km petrecuti prin diverse vehicule nu vei mai crede in brosurile lor.

Share this post


Link to post

Scuzati aici o parere a unuia ce nu da 2 bani pe fandoseala europeana care face ca maimuta

 

Nu stiu cat de la obiect sunt testele ncap insa siguranta este extrem de importanta. Am avut un amic care a murit intr-un accident de circulatie... :uff:

 

Oricum trebuiesc luate f serios in calcul la achizitionarea unei masini.

 

 

Ma indoiesc serios ca ncap s-a inselat atat de tare cand a facut testul. 1.5 stele insemana oricum extrem de putin...indiferent de scuzele care s-ar cauta :uff:

Edited by matias

Share this post


Link to post

Conspiratie, minciuna, astia de la EuroNCAP sunt cei mai varza. Aveo este cea mai tare masina. Medicamente, medicamente !

Edited by IRONICK

Share this post


Link to post

Mda ? Si cum explicati ca vechiul Kalos/Aveo la americani ia maxim la testele de impact si la europeni noul Aveo nu ia mai nimic ?

Share this post


Link to post
Oricum trebuiesc luate f serios in calcul la achizitionarea unei masini.

Asta-i si scopul lor, al celor care au inventat asa ceva. Dar pana atunci, mai bine am acorda o atentie mai mare hazardului, elementul principal intr-o coliziune si despre care nu se vorbeste pe acolo pentru ca nu poate fi testat. Deci, in cazul acesta, o aruncare de zar este mult mai stiintifica decat orice test ai face.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...