Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vezi ca a folosit @mitosu.Cica nu "sarea" suficient de bine in rampa de culbutori.Si nici nu i-a curatat depunerile lasate de Mobil.

Deci nu e bun24000000.gif

"Noi" nu stim nimic.Ai vazut vorbindu-se pana acum de el?Cum ziceai?Synpower?De la Valvoline?21000000.gif

Frumos nume...

Share this post


Link to post

Nu dati cu pietre! Aceste date sunt culese de pe internet de pe site-ul unui dealer Daewoo.

 

Ulei motor (in ordinea recomandarii)

1. Aral Basic Tronic 10 W 40 / 7 euro/litru

2. Aral Multic 15W40 (elastic) / 6 euro/litru

3. Aral Top Sup. 15 W 40

4. Texaco Havoline 5 W 30 / 5 euro/litru

5. Texaco Havoline 10 W 40

6. Texaco Havoline 15 W 40 / 4 euro/litru

7. Shell Helix 15 W 50

Cantitatea de ulei necesara: 2,7 litri

 

Ulei cutie de viteze recomandat

ARAL EP 85 W 90 / 5,5 euro/litru

 

Lichid de frâna recomandat

ARAL (DOT 4) / 500 ml = 5,7 euro

 

Antigel recomandat

ARAL 5,7 euro / litru

TEXACO 4,5 euro / litru

 

 

eu am skimbat uleiul si am pus esso-multigrad 15w-40

si mi sa stins si minunea de beculet,cek,

am facutsi test motor si tot aprins a ramas ,

asa am rezolvat 2 probleme skimbu de ulei si,stingerea indicatorului

Share this post


Link to post

Uleiul Gm 5w30 are urmatoarele norme: GM-LL-A-025 si GM-LL-B-025

 

Cu aceste specificatii am gasit Mobil 1 0w40 si M-Super 3000 X1 5W-40, Aral , Castrol dar nici unul 5w30.

 

In cazul asta cum Gm are 5w30 iar celelelte care indeplinesc normele au alt indicativ?

 

niste uleiuri care indeplinesc norme Gm(nu stiu daca si care se aplica pt matiz)

 

gm_approved_engine_oils.pdf

 

in manualul de utilizare Spark (motor 0.8) se specifica

 

gm_approved_engine_oils.pdf

 

Deci A3/B3 , A3\B4 SM

 

Mobil 1 ESP Formula 5W-30

Respectă API SM/SL/SJ şi CF, precum şi ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3

Asta il face potrivit sau nu.? Are A3/B3 , A3\B4 SM dar si A5\B5 si C2\C3

Cum e mai bine?

  • Like 2

Share this post


Link to post

Tot cautind am gasit uleiul care ar indeplini toate cerintele :ACEA A3/B3/B4 ; API SM/CF ; GM-LL-A-0,25/B-0,25

Acesta ar fi Valvoline Syn Power 5w30/5w40 cu un plus ptr. 5w30 care are o norma GM in plus. aici: http://www.valvoline...006d6cde41b312c

Ce pareri aveti, a folosit cineva?

Eu, ca altfel nu scriam asta putin mai inainte:

De curioazitate am mai intrat pe topicul asta sa vad care mai e rezultatul poll-ului. Sunt surprins ca Valvoline Synpower 5W-30 GM nu se afla deloc in lista, este uleiul cu care motorul fostului meu Matiz se simtea in largul lui pana la redline. :rolleyes:

 

Mobil 1 ESP Formula 5W-30

Respectă API SM/SL/SJ şi CF, precum şi ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3

Asta il face potrivit sau nu.?

Da, e potrivit, cu el am schimbat uleiul Valvoline la ultimul schimb de ulei inainte sa vand Matizul. Motorul a devenit putin mai zgomotos cu Mobil ESP, insa in rest sunt convins ca uleiul nu avea ce sa'i pricinuiasca. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am facuto greseala in postul de mai sus si am atasat un doc de 2 ori.

Cum nu pot sa editez postul faca crectura aici

 

post-9557-127892478865_thumb.jpg

 

acesta treb sa fie al 2-lea doc atasat

  • Like 2

Share this post


Link to post

Noi vorbim de norme GM, dar daca nu gresesc motorul de Matiz e produs de Suzuki

Share this post


Link to post

Motorul a fost produs de Suzuki, in varianta lui initiala care se gasea pe Tico. Cel de matiz este o varianta modificata a acestuia.

  • Like 1

Share this post


Link to post

1. Motorul ar fi cam tot ala, d.p.d.v. componente necanice. Pe SUZUKI era F8A si F8B, pe TICO s-a clonat ca F8C iar pe MATIZ si SPARK varianta cu senzori si injectie electronica F8CV, cica aranjat de nemtzi. Surprinzator, uleiul recomandat si in 2009 era tot 10W30...

2. GM LL-A-025 si B-025 are vascozitatea la cald 11,5-11,8 si se mai cheama si GM Opel, putand fi utilizat si de "vechile auto Opel"... Numai ca GM mai are si alte specificatii : 4618M, 6094M, despre care nu prea stim mare lucru. Mai lasati-o pe asta cu GM Oil...

3. Daca vreti sa va spargeti capul, luati Daewoo Oil, ca e mai aproape de noi, insa nu stim mare lucru de spre el. Si ala european, care nu stiu daca se mai fabrica/imbuteliaza, dar si asta mai nou, din Koreea, sunt licenta Total-ISU.

Poate spune cineva sa nu punem un ulei Daewoo, de la mama lui, intr-un motor Daewoo, fie el de 0,8 1,2 1,4 1,6... cmc ?!? S-o spuna acum !

Share this post


Link to post

Puteti pune ce vreti. Fiecare face ce vrea cu banii si masina lui. Eu unul n-as pune un ulei care dupa parerea mea nu mai prezinta nici o garantie pe piata. Cine garanteaza pentru el, Daewoo? Care Daewoo?? Ala poate sa fie si Floriol ca nu aveti de unde stii.

In alta ordine de idei, de ce sa pun 10w30 cand pe piata la 35lei se gasesc uleiuri sintetice? Ca sa am ce schimba la 5000-6000km? Sa bag cu buna stiinta un ulei inferior care nu prezinta nici un avantaj in motor?

 

Uleiul Gm 5w30 are urmatoarele norme: GM-LL-A-025 si GM-LL-B-025

 

Cu aceste specificatii am gasit Mobil 1 0w40 si M-Super 3000 X1 5W-40, Aral , Castrol dar nici unul 5w30.

 

In cazul asta cum Gm are 5w30 iar celelelte care indeplinesc normele au alt indicativ?

 

niste uleiuri care indeplinesc norme Gm(nu stiu daca si care se aplica pt matiz)

 

gm_approved_engine_oils.pdf

 

in manualul de utilizare Spark (motor 0.8) se specifica

 

gm_approved_engine_oils.pdf

 

Deci A3/B3 , A3\B4 SM

 

Mobil 1 ESP Formula 5W-30

Respectă API SM/SL/SJ şi CF, precum şi ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3

Asta il face potrivit sau nu.? Are A3/B3 , A3\B4 SM dar si A5\B5 si C2\C3

Cum e mai bine?

Valvoline SynPower 5w30 indeplineste normele alea. Se citeste vreodata ceva pe sectiunea asta sau fiecare posteaza in legea lui??

Pe nenorocitul asta de ulei il folosesc o gramada de persoane de pe forumul asta, motoarele merg super ok cu el, aproape pe fiecare pagina este cate cineva care zice ca a pus si ca e ok si totusi mereu apare cate cineva care vrea sa descopere alt ulei mai potrivit decat mama uleiurilor potrivite. La fel si pe topicul cu ulei de cutie de viteze.

Sinteza:

Ulei motor:

- Valvoline SynPower 5w30;

- Valvoline SynPower 5w30 XL III - long life.

Ulei cutie:

- Total Transmission BV 75w80.

Bagati cu incredere. Sunt printre cele mai folosite la motorul/cutia asta!

Edited by closchkutza
  • Like 2

Share this post


Link to post

Puteti pune ce vreti. Fiecare face ce vrea cu banii si masina lui...

M-am mai linistit un pic...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cine garanteaza pentru el, Daewoo? Care Daewoo?? Ala poate sa fie si Floriol ca nu aveti de unde stii.

Cine garanteaza pentru Valvoline ? Cine e Valvoline, magazinul Xulescu de unde cumperi bidoanele ? Asa cum tu crezi ca in acele bidoane se gaseste ce scrie pe internet, unde poti scrie ce-ti trece prin cap, dovada postul tau, tot asa, alti cred ca in bidoanele pe care scrie Daewoo este uleiul pus la dispozitie de catre producatorul motorului lor. Ca tot romanul stie mai bine decat producatorul ce-i trebuie motorului sau, nu mai este un secret.

 

In privinta limitei de utilizare in motor, vad ca toata lumea ignora regulile de aur a doua autoritati in materie:

1- in lipsa unei specificatii din partea producatorului, uleiul din motor se schimba dupa 3000 miles sau 3 luni (Castrol);

2- utilizarea motorului in conditii grele (excursii mai mici de 8 km, ralanteala multa, porniri/opriri dese, praf, aer poluat etc = orice oras din RO) injumatateste limita de schimbare a uleiului (nota in manualul de utilizare Daewoo).

 

Nu pot sa nu remarc autismul unui utilizator care se incapataneaza sa tina uleiul in motor pentru ca e ulei de 30k km si pentru ca fisa de service spune sa-l schimbe la 15k km, in ciuda faptului ca dupa 10k km a inceput sa piarda 0,5L. In loc sa schimbe uleiul imediat, se intreaba daca motorul lui n-a patit ceva. Spre norocul lui, inca n-a patit motorul ceva, dar i se creaza toate conditiile. Durata de viata a unui ulei este strict dependenta de regimul de exploatare a motorului, motiv pentru care niciun producator nu-si permite sa avanseze o cifra. Poti termina un ulei in 4800 km asa cum poti s-o faci in 30k km, doua drumuri (excursii) nu sunt la fel. Faptul ca in anumite locatii si regimuri de exploatare uleiul respectiv poate fi folosit in programe de revizii la 15-20-30k km pentru anumite motoare este o realitate diferita cazurile majoritatii de pe forum. Cele mai recente schimburi le-am facut dupa 4,5km, cu excursii sub 1km sau cu motorul nepornit 3 luni. Deci, in functie de utilizare, unii schimba uleiul la 1 luna, altii la 3 luni, altii la 6 luni si cei mai fericiti la 1 an. In functie de acesta pot utiliza ulei mineral, semi-sintetic sau sintetic, daca au inteles rostul existentei acestora. De acea sunt motoare segmentate dupa 100k km si altele nesegmentate dupa 200k km, cert este ca te incadrezi sigur in prima categorie cand utilizezi un ulei semi-sintetic pret de 10k km sau 1 an deoarece, difereta de pret si acel SEMI nu-ti spune ceva, importanta este 'inteligenta' de-a scoate putini bani din portofel la un moment dat.

 

Cea mai mare greseala pe care o comite majoritatea utilizatorilor este de-a schimba toate consumabilele la o data fixata arbitrar, fara legatura cu exploatarea masinii. Fiecare consumabil in parte se schimba atunci cand trebuie, cand i-a sunat ceasul. Aceasta este o exploatare corecta.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cine garanteaza pentru Daewoo,garanteaza si pentru Valvoline.Magazinul Xulescu ,evident, pentru Valvoline.Pentru Daewoo ramanand sa garanteze magazinul Yulescu.Din punct de vedere al "expunerii" la contrafacere, eu unul nu vad vreo deosebire majora.

Ba chiar cred ca putem spune ca sunt sanse mai mari sa gasim produse contrafacute inscriptionate cu un brand care a "decedat"(R.I.P.!)si sub care s-au produs (mai ales)autoturisme si nu lubrifianti, decat unul care isi vede de treaba in continuare si este dedicat profilului produsului a carei contrafacere o banuim.

Orice alta discutie privind calitatea, intervalele de schimbare, maniera de utilizare, nu cred ca trebuie "amestecata" cu cea despre contrafacere/falsificare, care trebuie purtata intr-un plan separat.

Altfel nu se mai intelege nimic.

Decat ca Valvoline, Liqui Moly, Mobil, Motul,BP,Elf/Total,etc.etc.etc. nu sunt OK fiind contrafacute si Daewoo este OK fiind, sigur, "original".

Cu bine!

Edited by iuliu m.
  • Like 1

Share this post


Link to post

Altfel nu se mai intelege nimic.

Decat ca Valvoline, Liqui Moly, Mobil, Motul,BP,Elf/Total,etc.etc.etc. nu sunt OK fiind contrafacute si Daewoo este OK fiind, sigur, "original".

Prima afirmatie este corecta, n-ai inteles ce am scris sau mai exact, confirmi ce am scris eu, chiar daca intentia era alta. Altfel, calitatea de original poate fi garantata doar de filiera de desfacere a unei marfi. Uleiurile create pentru Daewoo se desfac doar prin reteau de magazine de piese Daewoo si se comanda intr-un singur loc, regim pe care il au toate uleiurile create pentru producatorii de autoturisme. Oricare alte uleuiri pot fi importate de catre orice comerciant, chiar si de catre unul de carnati pentru ca RO nu este o piata importanta pentru ei. Singurii care au venit in RO au fost Total-Elf datorita producatorului Dacia si prezentei masive de reno, pejo si citronel.

 

Uleiurile Valvoline n-au ceva in plus fata de cele Daewoo pentru motorul de Matiz inafara unei doze de snobism.

 

Comedia sa fie maxima, un posesor de Toyota ar trebui sa ceara la service sa nu-i bage ulei Toyota, sa ceara ulei Mobil 1. :) )

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu inteleg de ce trebuie sa existe contradictii in privinta uleiurilor contrafacute/originale. La nivel de utilizator, nu poti decat sa-i verifici periodic starea (culoare, miros, ungere, sunet motor). Desi la inceput am fost refractar la Valvoline (deoarece pe alta masina nu s-a comportat cum trebuia), singurul lucru care m-a convins este ca se gaseste mai greu decat celelalte marci. Am sunat la reprezentantul din Timisoara si mi-a spus ca nu poate sa-mi dea decat daca iau en-gros. M-a sfatuit la ce firma din zona sa merg sa cumpar (firma distribuitoare). Revenind la utilizarea uleiului, trebuie verificat periodic (eu fac asta saptamanal) nivel, miros, ungere pe mana (iti dai seama daca are benzina in el, nu mai unge ca la inceput) si culoare ( desi nu-mi spune prea multe, pt ca pe mana e maroniu si cand il dai jos e negru, poate ne mai invata Tolin cate ceva :) )

Share this post


Link to post

Cum sa ajunga benzina in el? nu mai pastra obiceiurile de la Dacia 1300 :P

Share this post


Link to post

Cum sa ajunga benzina in el? nu mai pastra obiceiurile de la Dacia 1300 10000001.gif

 

 

Nu le pastrez, dar cand mergeam cu 10w40 uleiul pe la 6000km mirosea putin a benzina (si masina avea putini km). De aceea "l-am provocat" pe Tolin, dar vad ca nu zice nimic despre verificarea uleiului (mai multe sau mai "corecte" decat am descris mai sus). 40000000.gif

  • Like 1

Share this post


Link to post

Recomandari

 

Ulei motor: Valvoline SynPower 5W-30

Ulei cutie de viteze: ATF (Automatic Transmission Fluid) Mobil/Valvoline (recomandare de la inginer Iricad Galati)

Bujii: NGK BPR5EY-11

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si la un motor pe benzina a ce ai vrea sa miroasa? A Rexona? Normal ca miroase a benzina, asta se intampla mai ales in sezonul rece cand se fac drumuri scurte si motorul nu apuca sa se incalzeasca ca lumea.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Uleiurile create pentru Daewoo se desfac doar prin reteau de magazine de piese Daewoo si se comanda intr-un singur loc, regim pe care il au toate uleiurile create pentru producatorii de autoturisme.

Pur si simplu nu-i adevarat.Cat ulei Daewoo vrei sa cumperi?iti pot face rost in (aproape) orice cantitate, pentru magazinul tau(daca ar exista).Si n-o sa te intreb vreodata cam in ce "retea" activeaza pravalia ta.Poti fi sigur de chestia asta.

Toate uleiurile au acelasi regim de comercializare in Romania, indiferent de denumire, sau daca sunt "rebranduite" sau ba, si anume, intra in tara printr-un importator(care de obicei are exclusivitate, pentru marca respectiva)si apoi pleaca cu adaos "zero" catre retailerii care le vor.

Asta cu "originalitatea" garantata de rebranduirea cu numele producatorului masinii, pur si simplu n-are sens.

Este "folclor".

Oricare alte uleuiri pot fi importate de catre orice comerciant, chiar si de catre unul de carnati pentru ca RO nu este o piata importanta pentru ei.

Serios?!?Imi poti importa si mie niste Valvoline ca tot veni vorba de el?Fara vreun dealer zonal sau vreun soi de intermediar, cu factura direct de la Ashland Corp.Te bagi?

Uleiurile Valvoline n-au ceva in plus fata de cele Daewoo pentru motorul de Matiz inafara unei doze de snobism.

Extrem de subiectiva afirmatia.Las pe toata lumea care citeste, sa hotarasca daca are "ceva in plus" sau nu, un consumabil mai de calitate pentru masina personala.

Comedia sa fie maxima, un posesor de Toyota ar trebui sa ceara la service sa nu-i bage ulei Toyota, sa ceara ulei Mobil 1. 21000000.gif

"Comedia" este deja "maxima".Americanii expun pe forumurile lor diferentele gasite in buletinele de analiza pentru uleiul uzat(U.O.A.)intre uleiurile "originale" (Toyota si Honda, am vazut eu) si alte branduri ,mai ales Valvoline, Mobil,Royal Purple,Redline,etc. si cifrele nu sunt deloc de partea "rebranduitelor"...Deci...

Multa bafta!

Share this post


Link to post

Ulei cutie de viteze: ATF (Automatic Transmission Fluid) Mobil/Valvoline (recomandare de la inginer Iricad Galati)

 

ca e inginer la cutare inseamna ca are dezlegare la vobit prostii.

Share this post


Link to post

Da' puneti oameni buni ce vreti, discutati atata de parca ati fi mari chimisti. Puneti ce scrie in cartea masinii si gata. Ce anume ca si specificatii, s'a spus de n! ori.. #-o

  • Like 1

Share this post


Link to post

Intrebarea retorica, care apare natural, este alta: daca faci acelasi lucru la Matiz cu un ulei de $20 cat faci cu unul de $1.8, atunci uleiurile se fac pentru motoare sau pentru oameni ?

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

daca faci acelasi lucru la Matiz cu un ulei de $20 cat faci cu unul de $1.8, atunci uleiurile se fac pentru motoare sau pentru oameni ?

pentru motoare, insa marketingul targeteaza oamenii. :thumbl:

  • Like 1

Share this post


Link to post

ca e inginer la cutare inseamna ca are dezlegare la vobit prostii.

 

Buna,

Ce doream sa spun este ca nu a recomandat el personal..mi-a spus ca de 4-5 ani de cand se intorceau multe persoane cu probleme ca se agata in treapta a doua datorita uzurii sincroanelor ..etc..s-a discutat cu producatorul Daewoo sa se foloseasca ulei de cutie automata..(si nu cred ca vorbea pe langa, domnul respectiv- initial am pus ELF Tranself NFJ 75w80). O parere personala este ca fata de mecanicii care spun ca "asa face toate" domnul stia ce vorbeste (m-a surprins faptul ca stia pe de rost (si respecta) toti pasii din manual la orice interventie)

Multumesc pentru intelegere.

Edited by cristiangabi
  • Like 2

Share this post


Link to post
Intrebarea retorica, care apare natural, este alta: daca faci acelasi lucru la Matiz cu un ulei de $20 cat faci cu unul de $1.8

Garantat, "faci acelasi lucru"?Poti muta discutia si in planul asta daca vrei dar ai dovezi clare, mai presus de orice indoiala, ca "faci acelasi lucru"?

Daca da, putem discuta, mai putin plictisitor si agasant,30000000.gif despre cele "pentru oameni"..."culese tarziu"...21000000.gif

Regards!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...