Jump to content
 

Recommended Posts

Mersi pt. raspuns. Am gasit pe ebay.co.uk PI Lowering Springs dar ce marca e asta "PI" ? Acum problema e cu transportul. Costa mult. La noi nu se gasesc? Nu reusesc sa gasesc pagina producatorului sa stiu si eu daca sunt bune sau nu, oricum ele lasa masina cu 40mm ceea ce e bine, dar nu stiu daca sunt mai rigide, ar trebui sa fie. Eu oricum am amortizoarele naspa la ea, niste monroe din alea ieftine, dar sunt aproape noi, dar tot barca e. In fine... :)

Ce poti fi sigur este ca este o marca mai buna decat orice arc "coreean" din comert. Am cochetat si eu cu ideea de a monta arcuri mai joase, dar m-am lasat pagubas. Sunt mai rigide decat cele normale, altfel, dupa ce ca sunt mai joase, daca mai si intra in balans, lovesti cu caroseria rotile. Tot ce am gasit pe net arata faptul ca arcuri mai lasate trebuiesc "legate" cu amortizoare pe gaz. Si in plus o masina mai inaltuta e mana cereasca la drumurile noastre. Recent, am mers cu 407-le unui prieten, tunat, adica mai lasat. Am ajuns la concluzia ca daca iti pare rau de masina aia nu poti merge decat pe drumuri bune, netede ca-n palma. Iar Monroe pe ulei (ca doar d-astea se gasesc la noi) sunt cele mai proaste amortizoare posibile pentru Leganza.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Share on other sites

help ! :) salutare all am o mare problema care sincer nu ai dau de cap ... deci problema consta in urmatoarele: pornesc motorul fara sa plec de pe loc ..masina sta in turatia normala de 900 fara probleme iar dupa ce se incalzeste la fel ...pornesc motorul plec cu ea pana se incazeste motorul si opresc creste turatia mororului variind de la 1000 la 1500 chiar 2000 fara nici o explicatie ...specific senzorul tps verificat nu are nici o problema , acum nu stiu daca e din cauza iacului deoarece ar trebui sa faca la fel si cu masina pe loc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor . Mi s-a intamplat sa nu-mi porneasca motorul de cateva ori la intervale de o saptamana cam asa .Dadeam sa pornesc si nu misca nimic ca si cum nu as fi avut baterie pe masina cand dadeam la automat ,in rest bateria alimenta perfect toti consumatorii.In prima faza am luat curent de la alta baterie dar la fel . Pana la urma am impins-o si a pornit imediat. Apoi am fost sa verific bateria si era buna.Si asa am mai patit de cateva ori drept pt care a trebuit sa o imping.De vreo luna de zile nu a mai facut scene de astea.Daca a mai intampinat cineva asemenea neplaceri sau stie despre ce ar putea fi vorba il rog sa ma ajute cu un sfat. Mai am inca o intrebare extra topic ,are cineva montate pe masina paravanturi sau stie unde se gasesc de cumparat? Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica contactul (partea electrica), n-ar strica sa-l inlocuiesti. Paravanturi am luat de la mine din Bacau, daca vrei dau un telefon sa intreb daca mai au si cat mai costa (eu am dat parca 60 ron, prin 2007).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfat.In legatura cu paravanturile chiar mi-as dori sa achizitionez un set.Sunt curios daca mai sunt si ce pret au.Multumesc inca odata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara...in sfarsit am reusit sa fac ceea ce trebuia de mai bine de o luna ...adica sa schimb garnitura de chiulasa de la barca mea. Singur cu siguranta nu reauseam niciodata...Multumesc inca o data colegului de pe forum Salex, pt amabilitate. Omul asta chiar e pasionat de aceasta masina . SIncer la toata operatiunea eu personal ..am shcimbat filtrul de aer, am montat bobina , si am prin 2 suruburi in rest ..domnia sa a facut totul .

Am schimbat cam tot ce se putea schimba , adica garnitura in sine Victor Reintz 90 de ron , plus o serie de alte garnituri Garnitura capac supape, , Garnitura galerie admisie,Evacuare, Garnitura de la Egr, set simeringuri supape, la care s a mai adaugat filtru de aer, filtru polen, ulei nou am luat de asta data Mobil 5w-40, solutie de curat instalatia de racire, filtru de ulei , antigel plus apa plata :) , plus bujii noi Champion ..se puteau si mai bune da asta mi au dat cei de la king. daca am mai uitat ceva scuzele de rigoare.

multumesc inca o data maestrului Salex care s a deplasat pina la Fundulea ...nume predestinat si a reusit in 2 zile sa i dea de cap.

Am uitat un lucru fff important , am planat si chiulasa 100 de ron, inlocuit un prezon rupt 20 de ron, si incarcat in 2 locuri pt ca era mancata de la apa si rugina inca 70 de ron . A iesit fff ok , sefu a fost multumit de lucrare.

Cat despre curelele de la distributie , cam uzate si asta dupa 30 de mii de km... destul de ciudat sincer cam tocite si prezentau mici fisuri pe partea cu dintii. in rest ,...parca un dinte era putin defazat la evacuare dar s a pus la loc si aranjat, pompa de apa se prezinta fff bine, tachetii curatati, la fel si celelalte angrenaje .

Instalatia de racire era fff murdara , avea mari depuneri ...s a curatat, Egr era infundat , si mai sunt ceva chestii de care sunt strain , Stefan stie mult mai multe. Per ansamblu...totul a fost dus la bun sfarsit...cu sculele domnului Salex si bineinteles sub atenta mea rpivire. Probleme nu a intampinat...nu au fost nereguli..si nici nu a fost nevoie de calculator sau de IDLE LEARN . merge extraordinar, nu mai bate , trage fff bine chiar am ramas surprinsde acest lucru iar la consum inca nu ma pot pronunta...dar ce mai conteaza ..acum .

O sa il rog in urmatorul post de Domnul Salex sa detalieze si sa posteze si ceva poze cu ce am gasit in aerisire, filtre si garnitura ..e mai profi decat mine .

Daca o duceam in service ..mi ar fi cerut doar garnitura de chiulasa atat ..restul poate silicon si late porcarii .

Numai bine!!!

Edited by chiper_dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chiper_dan: merci de vorbele frumoase. S-au strecurat si exagerari in bine :)

 

Pozele au ramas in aparatul tau, deci o sa spun doar citeva vorbe vis-a-vis de reparatie:

 

1. In viata mea nu am vazut chiulasa de Leganza atit de deteriorata. Garnitura de chiulasa NU a fost arsa, pur si simplu a fost atacata de rugina si distrusa dinspre orificiile prin care circula apa (+antigel) spre piston. Ca si cauze, dupa mine: neschimbarea antigelului la perioadele prescrise, folosirea apei de robinet in locul apei distilate. Nici chiulasa mea care a vazut DETARTRANT la viata ei nu a fost (de fapt inca este in boxa) atit de afectata. Aviz amatorilor, Leganza are un motor foarte robust (traiasca Holden !) insa schimburile nefacute la timp isi iau tributul cind te astepti mai putin.

 

2. Din fericire, identificarea problemei a fost facuta la timp, masina nu a mai fost folosita, problemele nu s-au inmultit.

 

3. Instalatia de racire era ingrozitor de jegoasa, ca sa ma exprim academic :D . F.f.f multa rugina, ceea ce clar afecta (si inca o sa afecteze intr-o oarecare masura) performantele instalatiei de incalzire. Cauzele care au dus la distrugerea garniturii de chiulasa sint valabile si in cazul instalatiei de racire

 

4. Corpul clapetei de acceleratie era super super murdar. In primul moment dupa ce am desfacut IAC-ul m-am uitat crucis la el; efectiv NU AM RECUNOSCUT piesa de murdara ce era. Dupa curatare si punere vaselina siliconica rezultatele s-au vazut imediat la sfirsit, masina porneste "la sfert".

 

5. Furtunul de ventilare a carterului superior era complet infundat ... noroc ca era rupt :D .

 

6. Depuneri prin chiulasa au existat insa nu ceva dramatic. Surpriza nu a fost f. mare, chiar daca uleiul folosit este OK, schimbarea la 13.000km in conditii de mers urban sau drumuri neasfaltate isi spune cuvintul.

 

7. Absenta curentului de aer din interior la pornirea suflantei (chiar si pe treapta 2 sau 3) + aburirea excesiva a geamurilor pe timp de ploaie (AC-ul nu functioneaza :D ) s-a datorat exclusiv filtrului de polen. Exagerind putin as zice ca numai sobolani nu am gasit pe acolo, in rest ... cam de toate.

 

8. Subturarea motorului a lasat semne vizibile pe supape, pe evacuare, etc.

 

In final, as vrea sa dau o bila foarte neagra service-ului la care se face "intretinerea" curenta a masinii descrise mai sus. Nu dau nume, nu fac nici reclama nici anti-reclama, doar va sfatuiesc sa tineti propria evidenta a lucrarilor/schimburilor facute. Prefer sa merg la un service "de cartier" si sa-i pun sa-mi schimbe tot ce trebuie schimbat conform manualului de service decit sa merg la un service mare la care sa mi se spuna ca masina merge brici iar apoi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici ai dreptate...si sincer cum am mai zis si Leganza si Matizul sunt duse din 2 in 2 luni la service pentru verificari , ultima data la Leganza desi era garnitura arsa ..mi au zis ca motorul merge perfect ca pe tester nu da erori si sa o las asa. :) Ca sa vezi .Desi merge ain 3 bujii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce marci imi puteti recomanda pentru esapament? Mai exact, pentru toba finala?

Ma intereseaza sa fie, in primul rand, silentioasa, si mai apoi, cat de cat durabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU ai sa mai gasesti tobe de esapament la fel de silentioase precum cele originale. Din pacate, desi la un moment dat impreuna cu alti colegi ne-am gindit sa aducem citeva din Korea (tehnic exista aceasta posibilitate), acest lucru este imposibil intrucit nu se mai fabrica.

 

Din experienta mea iti recomand sa fugi ca dracu de tamie de tobele STELCO. Inca umblu cu damigeana dupa mine (exact asa suna toba finala). Atit mediana cit si finala, daca sint ciocanite cu degetul sau cu ciocanul, suna a ... tomberon gol. Nu rideti, nu exagerez. Doritorii (din Bucuresti/Ploiesti) pot oricind sa vada , de fapt sa auda !

 

Cel mai misto schimb pentru intregul sistem de esapament (catalizator, detenta, finala) l-am facut cu MAFEX. Asta a fost cel mai silentios, dupa OEM. Din pacate nu a fost si foarte rezistent, toba finala am schimbat-o in garantie dupa 1 an. Am primit in schimb una mult mai mica, s-au jurat ca este pe codul de Leganza. Una peste alta am fost multumit.

 

O a doua recomandare ar fi Walker. Acum am o mediana Walker, am avut si o finala Walker. Din pacate nu le-am avut noi simultan astfel ca nu pot sa ma pronunt foarte vehement asupra silentiozitatii. Neangajatoriu, as aprecia ca mediana Walker e super OK iar finala are un sound usor sport.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spre Walker sau Mafex ma orientasem si eu, insa vad ca cea din urma sta cam prost la durata de folosire; totusi, beneficiaza de 24 de luni de garantie.

Din pacate sunt cam putini distribuitori pentru Walker in Iasi, dar, intr-un caz, se rezolva prin curier.

 

Multumesc pentru sfaturi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot vorbeam de distribuitorii din Iasi, unii dintre ei cer niste preturi nesimtit de mari. De ex. la un magazin imi cereau 320 lei pentru o toba Walker, iar facuta de Bosal costa 480.

La alt magazin, aceeasi toba Bosal, tot standard, costa 300 lei (asa da); insa Walker nu puteau aduce. Mai vedem, mai cercetam...

 

As ma avea niste nelamuriri; de aceasta data, cu privire la transmisia Leganzei. Dupa cum am scris si in alt topic, am mai achizitionat o Leganza, insa are cutia automata defecta. As vrea sa ii montez una manuala, dar voi lua aceasta decizie in functie de costurile aferente acestei schimbari.

 

O lista cu tot ceea ce trebuie schimbat/adaugat arata cam asa:

 

- cutie manuala ( careia ii voi schimba uleiul, si, eventual, kit-ul de ambreiaj);

- pedalier;

- ansamblul schimbatorului ( incluzand timoneria);

- pompa ambreiaj + furtunuri;

- cilindru ambreiaj.

 

Daca am uitat ceva, va rog sa imi atrageti atentia :) .

 

Un cost destul de important ar fi achizitionarea altor planetare. Si aici vine intrebarea: exista posibilitatea ca planetarele sa fie la fel, indiferent de tipul cutiei ? Recunosc, de cand am cumparat-o, nu am apucat sa ma uit cu atentie la transmisie.

Edited by Amentys

Share this post


Link to post
Share on other sites

help... :( stie careva compatibilitatea senzorului TPS de la leganza 2l sau mai exact de la ce model se potriveste ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost azi sa-i fac ITP-ul cu 150 de ron si m-am intors cu -750. #-o

 

Totul era ok,mai putin frana de mana care era aproape moarta.(problema mai veche)

 

Au schimbat sabotii,au degripat pistonasele,acum merge perfect,masina intepeneste la primul dinte-ITP-ul ok.

 

Problema este ca m-am procopsit cu un sunet,la rotile din spate, la plecarea de pe loc si aproape de oprire.

 

E ca un fel de "mieunat" asa..insa se aude destul de tare.

In mers nu se aude nimic,masina nu mi se pare ca ar merge infranata.

 

E din cauza sabotilor noi,dispare pe parcurs,sau ma intorc maine peste ei in service?

Edited by Miste_R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din descriere, cred ca ti-au strins prea tare sabotii. Daca i-ar fi strins prea tare la roata, nu ar fi putut sa mai bage la loc discurile de frina, deci banuiesc eu ca i-au strins cam tare sub cotiera. Masina iti merge infrinata, ar trebui sa ti se incinga putin discurile/rotile spate. Asta poti sa o verifici si tu, eu am vazut ceva similar la un prieten/coleg de forum comun. Consecinte: uzura prematura a sabotilor, mers infrinat => incalzire discuri + consum crescut. Teoretic o sa isi mai dea drumul dar, intre timp ... Daca vrei sa te murdaresti pe labute, poti sa mai dai tu putin drumul la cablurile de frina. Deschizi cotiera, scoti cutia aia neagra, folosesti o cheie fixa de 12 (merge si inelara dar nu curbata) pentru a desface putin piulita care stringe cablurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa verific maine daca se incinge,daca da, incerc sa slabesc ce e de slabit pe acolo. :)

Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal, eu as regla frina de mina sa tina pe la al 3-4lea dinte si sa intepeneasca pe la al 5-6lea. Vezi sa nu slabesti prea tare prinderea aia , din exces de zel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:mrgreen:

 

Si mie mi s-a parut ciudat ca tine la primul dinte,plus ca iti trebuie muschi seriosi s-o aduci mai sus.

 

Alte motive de respingere la primul test :bec ars la numar spate :thumbl: si joc la bucsa bascula(cea mica)-pt care "trebuia" sa cumpar toata bascula,ca deh.. No way!

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rezolvat exact cu tratamentul propus de Salex.

Cablul era foarte strans,dupa slabire au disparut toate zgomotele.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cateva zile a inceput sa mi se aprinda check engine-ul. Si pe benzina si pe GPL. Se aprinde si se stinge. Nu sesizez un comportament ciudat al masinii, poate fi de la injectoare infundate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea. Oricum la injector infundat nu prea se aprinde checkul decat daca merge foarte rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sunt chiar foarte diferite.

Sigur? La prima vedere planetarele par la fel. Numai prinderile la cutie daca or fi diferite; in rest, par identice. Nici in manual nu prezinta diferente.

Edited by Amentys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanga: M - 96183106, A - 96183098, Dreapta: M - 96183107, A - 96251154. Sunt diferite, iar la prima vedere vei observa ca alea pentru automata sunt mai scurte decat cele pentru manuala.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...