Jump to content
 

Recommended Posts

Salutari.

Am si eu o problema cu Nubira 2 - 1.6 cu GPL; daca ma poate ajuta cineva care s-a confruntat cu probleme similare, as ramane recunoscator.

 

Mers pe benzina:

Porneste la cheie insa merge infundat, parca nu are forta care trebuie sa o aiba atunci cand accelerez.

Daca vreau sa mentin o viteza constanta (sub 3000 ture), se simt usoare intreruperi respectiv zvacniri in mers.

Cateodata se mai opreste motorul daca reduc brusc viteza, sau chiar in curbe abordate un pic mai sportiv (fara pedala de acceleratie apasata).

Acum 2 zile am observat la semafor un fum gros si alb pe teava de esapament, asta dupa ce am mers cu ea un pic mai turata in ziua respectiva. Sa zic poate ca au fost 5 min in care am scos acel fum alb, in rest nu a mai facut asa. Pe teava de esapament se simteau aburi de ulei in palma, iar masina mananca oricum ulei intr-un ritm cu care m-am obisnuit de-a lungul timpului, cam 2.5l - 3l / 10.000 Km. Fumul alb insa a fost doar un episod de moment.

In aceeasi zi am verificat antigelul, avand o culoare nefireasca maronie si parca un pic de spuma la suprafata prin el.

 

Pe tester (acum 2 sapt.), mecanicii de la Daewoo Vitan au spus ca au gasit doar un debit mic de benzina in injectoare (2,5 in loc de 3,2 sau ceva de genu`) dand vina pe depunerile cauzate de mersul pe GPL.

 

Mers pe gaz:

Este mai vioae, iar intreruperile sunt insesizabile.
La accelerari rapide insa daca ii dau "talpa", masina da un rateu zgomotos (o bubuiala practic) in filtru de aer, care partial este si ars/topit.
Un furtunas de la filtru de polen iese tot timpul de la locul din lui probabil supus unei presiuni mai mari decat poate duce, la fel si altul care se duce in aceeasi zona...
De-a lungul timpului am schimbat bujii, bobina de inductie, fise, revizii, o hranesc constant cu ulei si in general ii fac toate poftele :mrgreen:
Nu prea reusescsa-i rezolv aceasta problema. Nu sunt nici cel mai tehnic om, singura mea solutie fiind un mecanic interesat sa o repare si nu sa o regleze temporar. Daca aveti sfaturi sau recomandari, as aprecia foarte tare.

Stima.

 

 

Edited by gabriel.brd

Share this post


Link to post

Consumul de antigel si fumul alb se datoreaza garniturii de chiuloasa. E ciupita. Antigelul ajunge in camera de ardere si in contact cu uleiul. Nu-i asa ca pe capacul pe unde torni ulei e o spuma alba de consistenta smantanii?

 

Rateurile sunt date cel mai probabil de faptul ca a cedat si garnitura de la capacul de culbutori si uleiul a ajuns la fise, le-a umflat si nu mai fac contact corect pe bujii si s-a si acumulat ulei in capul bujiilor.

 

Rezolvare: cumperi frumos kit de garnituri de motor de la Radacini dar vezi ca cea de la capacul de culbutori trebuie sa fie cu bumbii de cauciuc inclusi. Mie mi-au livrat garnitura ptr Nubira 1 :) Revenind. Eu am schimbat asa: garnitura (mastic etansant) de la baia de ulei si cu ocazia asta am curatat-o si am comandat si dop nou ptr ca deja il uzasem. Am schimbat garniturile de la galerii (cea de la admisie s-a mancat in timp, cea de la evacuare noroc ca e din metal), garnitura de chiuloasa si garnitura de la capacul de culbutori. Numai ca la asta ultima am folosit pe langa garnitura din cauciuc si mastic etansat. Atentie! Trebuie sa folosesti un produs de calitate. Din pacate cei de la SIKA nu mai importa Gasket-ul lor si am cumparat de la Tytan, sigilant ce rezista in mod normal la 260 de grade si in mod exceptional pana la 315 (pentru 30 de min.). Asta dupa ce am pus de 2 ori solutii din magazinele auto care nu au avut bunul simt sa adere macar. Se mai inlocuiesc fisele si bujiile. Se curata cu ultrasunete injectoarele. Se curata corpul clapetei de acceleratie. Si atunci cand desfaci motorul trebuiesc curatate supapele si capetele cilindrilor. Multi recomanda sa schimbi arcurile de la supape dar eu nu am facut asta si nu regret. In sensul ca motorul trage intr-un mare fel :)

 

Se pare ca eu nu am conectat corect senzorii de temperatura a apei si acum nu pornesc electroventilatoarele cand trebuie, sau ceva se intampla acolo. Atentie mare la acesti senzori ptr ca sunt pe partea cu admisia sub rampa de injectoare si este greu spre imposibil de ajuns.

 

Suruburile de la chiuloasa se desfac/strang cu cheie de 13 (recomand o tubulara cu 12 laturi de foarte buna calitate) si teoretic ar trebui inlocuite. Eu nu le-am inlocuit ptr ca am aflat asta cam tarziu. In schimb am fost surprins sa constat ca mai pot fi stranse dupa vreo 1000-2000 km rulati. Suruburile de la chiuloasa se strang cu cheia dinamometrica dupa instructiunile din manual.

 

Suruburile de la capacul de culbutori trebuiesc inlocuite neaparat! Sunt dintr-un material prost care devine casant atunci cand este supus la caldura. Si risti sa rupi suruburile cand le strangi. La mine s-au rupt vreo 5 dar deasupra chiuloasei si deci am putut sa le scot. Numai ca a trebuit sa o iau de la capat cu sigilarea capacului de la culbutori.

 

Daca nu ai garaj cu rampa, capre, cric hidraulic, chei tubulare si mult spatiu si lumina nici nu are rost sa te apuci singur de operatiunile astea.

Edited by mike.omega
  • Like 1

Share this post


Link to post

Consum de antigel nu am. Vasul este plin. Am sa ma uit pe capacul de ulei sa verific daca exista spuma alba...

Multumesc pt. informatiile detaliate! Cum spuneam, mecanica mea este foarte redusa, spre 0 chiar, ca atare cine imi recomanda un service bun? :D

Edited by gabriel.brd

Share this post


Link to post

Referitor la senzorii de temperatura a lichidului de racire la Nubira 2 euro 2 (poate la euro 3 o fi altfel, nu stiu....) precizez urmatoarele :)

 

1. Senzorii nu se afla sub rampa de injectoare asa cum am gasit scris pe forum. Senzorii se afla sub admisia de aer! Intr-adevar, trebuie data jos rampa de alimentare cu benzina a injectoarelor.

2. La mine problema nu consta neaparat in senzori care functioneaza gresit ci mai degraba in senzori care nu aveau mufe conectate. Cum am atins cablurile cum am ramas cu mufele pe afara, amandoua!!! Semn ca cine a umblat ultima data mai bine nu umbla...

3. Pentru a reconecta mufele trebuie data jos rampa de alimentare cu benzina si sa bag mana dreapta printre serpisorii de la admisie iar cu stanga sa coordonez cablurile.

4. Urmeaza sa imi dau seama cum pot sa dau jos senzorii si sa-i inlocuiesc. Daca tot i-am luat si ma murdaresc pe maini, sa fac o treaba pana la capat :D

5. M-am bagat pe sub masina si am incercat sa ajung de jos in sus la acesti senzori dar abia i-am zarit si am aflat unde sunt (in spatele cilindrului nr. 4, cilindrii de numara dinspre baterie spre filtrul de aer), de ajuns cu mana nicio sansa!

 

Sa nu-mi cereti poze ca nu am cum sa fac...

Share this post


Link to post

Esti sigur de faza cu numaratul cilindrilor ?

Share this post


Link to post

Da, fisa nr 1 intra in cilindrul cel mai aproape de acumulator. Si saraca masina merge de ceva vreme asa :) Daca am vazut gresit inseamna ca masina nu va porni duminica sau luni cand am de gand sa o compun la loc. Edit: mi-am adus aminte. Mufele de la injectoare au etichete cu numere. Injectorul dinspre acumulator este notat cu 1 ;)

 

 

Update privind senzorii de temperatura:

 

1. Senzorul cu 1 pol, nu poate fi schimbat daca nu dai jos admisia. Nu ai loc sa bagi cheia. Poate, poate!!! cu masina pe rampa si incercand de jos in sus dar am dubii...

2. Senzorul cu 2 poli (cel cu mufa cu pinten deci) pe care l-am schimbat intr-un service Daewoo are un mic defect de fabricatie si pintenul nu asigura mufa. Nu face click. Astfel incat la cea mai mica miscare mufa iese.

3. Am inlocuit senzorul de la punctul 2 cu ajutorul unei chei tubulare de 19 cu prelungitor, bagata pe undeva pe langa alternator. Mai dificil a fost sa nimeresc gaura inapoi :P

4. Tot pe acolo am bagat mana pentru a fixa mufa pe senzorul de la punctul 1, asta a fost cel mai greu dar intr-un final am reusit. Si aceasta mufa face un click.

 

 

 

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

Fiecare incepe numaratoarea de unde doreste ( :) )) dar, conventional, GM are obiceiul sa inceapa de la antrenarea distributiei si sa termine la ambreiaj.

Share this post


Link to post

Probleme electrice nubira 2

buna ziua! Sunt nou pe acest forum si doream in primul rand sa salut pe toata lumea.

Acum sa trecem la treaba, am o nubira 2 si am urmatoarra problema: geamurile electrice nu merg iar atunci cand apas butonul de coborat geamurile, nu numai ca nu merge, dar imi declanseaza si inchiderea centralizata. Banuiesc ca are un scurt undeva ca am gasit o intr o zi fara baterie. Daca ma puteti ajuta, as fi profund recunoscator.

Stima

Share this post


Link to post

Salut

 

Ai verificat siguranta pentru ferestre din compartimentul motor?

Share this post


Link to post

Verifica mai intai burduful de la usa soferului, pe unde trec cablurile.

Share this post


Link to post

Sigurantele sun in regula. O sa verific burdufuful de fire de la portiera. Revin cu detalii.

Stima

Share this post


Link to post

Va salut

Sunt membru nou. Actualmente sunt posesorul unui fiat punto sx 2 usi (chel de dotari) si de curand mi-am propus sa ii conving pe sefii mei sa imi dea mie masina lor.

Ideea e ca ei au un peugeot van luat pe firma si il folosesc tot timpul.

Dar au ca masina personala o nubira 2 cdx din 2005 care nu prea au folosit-o decat in concedii (drum pana in belgia... Spania si mai restul resita -Târgu Mureș) ea are 40k km si imi cer 3 mii pe ea plus ca ma ajuta cu o parte din bani.

Ce sfaturi imi puteti oferi?

Ps. Imi cer scuze pt eventualele greșeli de ortografie

Share this post


Link to post

Mult. Masina nu are taxa platita, este Euro2 cred. Un pret corect este sub 2000 euro, chiar daca are km putini.

Share this post


Link to post

Rectific. Tocmai azi am aflat prima inscriere e in mai 2007

 

 

Rectific. Tocmai azi am aflat prima inscriere e in mai 2007

Deci e taxa de mediu platita

Share this post


Link to post

In mai 2007 nu se platea taxa de prima inmatriculare, a inceput in iunie sau iulie. Nubira din 2005 este euro 3 din cate stiu eu. Masina merita luata in considerare numai si numai daca este euro 3 (din cauza taxei) si la un pret maxim de 2000 de euro.

Share this post


Link to post

Dimpotriva, taxa e mai mare daca masina e Euro 3 (vs Euro 2)...

Edited by Corneda
  • Like 1

Share this post


Link to post

Astazi am aflat ca masina s-a cumpărat pe firma dupa care in 2009 s-a "vandut"pe persoana fizică. Si nu-și amintesc daca au platit acea taxa.

Intrebarea e, in 2009 era obligatorie taxa? Or spus că cauta chitanta dar până atunci poate aflu de la voi.

Share this post


Link to post

Intrebarea e, in 2009 era obligatorie taxa?

 

Din instoria taxei auto:

 

2009

- februarie: Intră în vigoare o nouă variantă a taxei la care scade cu circa o treime cuantumul pentru maşinile second-hand.

- martie: Ministrul Mediului spunea că, în toamna lui 2009, taxa va fi înlocuită cu un impozit anual care să ţină cont de emisiile de CO2

- iunie: CE solicită României să modifice taxa fiindcă este discriminare să exceptezi anumite maşini de la plată, dar să creşti taxa pentru alte tipuri de vehicule.

 

Pt detalii: http://legestart.ro/istoria-taxei-auto/

Share this post


Link to post

Cel mai siguri poti intreba la fisc...

Share this post


Link to post

Va salut. De cand am schimbat cureaua de distributie (+ role, pompa apa, antigel) au trecut 3 ani si jumatate si am facut 20 000 km.

 


Revin, scuze am apasat ceva din greseala, considerati ca trebuie schimbat kit-ul de distributie. Multumesc

Share this post


Link to post

Daca rolele si pompa merg usor fara jocuri si zgomote suspecte e suficient sa schimbi numai cureaua.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu masina ,o nubira 2 din 2006 cu GPL din fabrica model BRC . Trece de pe benzina pe gaz fara probleme dar la functionarea pe gaz dupa cateva minute parca i se taie alimentarea. Ma zdruncina ,nu se mai tureaza si da sa se opreasca . Daca o trec pe benzina merge fara absolut nici-o problema.

Care sa fie problema?

Share this post


Link to post

vreo revizie la gaz ai facut vreodata? Schimbat filtre, curatat etc?

Share this post


Link to post

Va salut din nou!

Am si eu o nelămurire, "noua" mea nubira are anumite momente ( 1 din 10) "porniri cand frana e umflata ( parca as bloca-o cu motorul oprit) , iar la viteza peste 130km/h cand apas frana se aude un zgomot trepidat iar volanul vibrează.

Cam ce ar trebui să verific înainte să mă duc la un service, să mă scuture ăia de bani...

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...