Jump to content
 

Recommended Posts

Salutare, ma tot chinuii sa gasesc releul de semnalizare la o nubira 2 m-ati putea ajuta stie cineva unde se afla ? (vreau sa il schimb pt ca nu imi mai merg semnalizarile)

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Am cumparat de curand o Nubira 2 ,1,6 benzina cu GPL fabric. 2006. Masina se prezinta aproape noua are doar 35000 Km. 100% reali(cunosc masina).Pentru ca n-a fost schimbata distributia niciodata vreau s-o schimb iar cineva imi spune sa schimb doar cureaua fara altceva din chitul de distributie justificand asta cu numarul de kilometri . Ce parere aveti ? Va multumesc.

Share this post


Link to post

In mod normal, se desface distributia si se verifica pompa de apa si rolele. Obligatoriu schimbi antigelul daca nu a fost schimbat vreodata.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Rolele ar trebui sa fie in regula, eu le-am schimbat la 7 ani si 56000 de km si erau destul de bune. Ar trebui sa ii schimbi si cureaua de accesorii pentru ca sigur e coapta, ambele curele te duc vreo 300 de lei (daca te gandesti sa schimbi si rolele mai adaugi inca 500 de lei). Inainte de a schimba antigelul sa te uiti daca ai pierderi pe la T-urile de la instalatia de gpl (daca e instalatie montata de uzina), daca da, sa iti iei si 2 T-uri de aluminiu sau alama (dimensiune 20*20*16) si 6 coliere zdravene. Ai putea sa ii schimbi si bujiile sa ii pui ngk cu 2 electrozi (intrebi la magazin de piese Daewoo de bujii ngk pentru Leganza, o sa stie ce sa iti dea). Restul sunt banalitati (ulei, filtre, filtre gpl); ai putea sa mai verifici bieletele antiruliu si bucsile de la brate.

 

Share this post


Link to post

Big problem :D

 

Faza 1: pornesc, plec de pe loc cu motorul rece, merg ~1km si in primul rond raman fara putere, accelerez dar degeaba. Trag pe dreapta (rupa rond) si incerc sa accelerez motorul pe loc, nu trece de 3000 rpm nici batut, nici nu suna asa cum ar trebui. Trece pe gaz dar face la fel. Intr-un final moare, nu mai porneste. Deschid capota si ma uit: conducta de evacuare de sub saxofon e rosie si incadescenta, busonul de la ulei miroase a benzina, furtunasele si mufele sunt toate la locul lor. Atat cat pot sa vad ca e noapte. Dau la automat, porneste intr-un final dar sta la 100-200 rpm, tremura, nu se accelereaza. II dau reset la ECM si nimic. Las masina acolo ca asta e.

 

Faza 2: revin la masina, incerc sa o pornesc, ca sa vezi, face la fel ca la faza 1. Intre timp am vb cu Salex(apropo, merci ca ti-ai facut timp sa-mi raspunzi la mesaje sambata seara!) si am citit ultimele 30 de pagini din topicul asta. Cu un spray degripant, "curat" mufele de la: sonda lambda, debimetru(si debitmetru in sine) si motorasul care controleaza clapeta de acceleratie, IAC se numeste? n-am umblat la el niciodata :D Motorul pare ca porneste mai cu viata dar merge la fel.

Benzina are, aer are. I-am dat jos admisia pana la clapeta de acceleratie si am incercat sa o accelerez asa fortat. Nu, n-a mers.

 

Eu suspectez o problema la sonda lambda, este extrem de ruginita, nici nu stiu exact cum se da jos si o problema la injectoare. Desi! In ultima vreme am mers destul de des (si de mult) pe benzina, drumuri scurte pe frig.

 

Pana ajunge masina in service, are cineva vreo idee? Vreo parere?

 

Share this post


Link to post

Check engine aprins?

Share this post


Link to post

Nu. Intre timp masina a ajuns in service, dupa ce se ajunge la o concluzie va anunt :) Cei de la service suspecteaza ca bobina de inductie ar fi cauza. Au mai avut masini cu simptome asemanatoare iarna asta si asta a fost defectiunea.

Share this post


Link to post

E ciudat, trebuia sa-ti traga un check engine... macar un misfire.

Brusc asa, doar aprinderea ar putea sa fie cauza, intradevar, ca din cate stiu nu ai multi km cu ea.

Share this post


Link to post

De la vant bre Mike, ala de Palazu! :mrgreen:

Share this post


Link to post

Vela stiu sa o intorc dupa cum bate vantul. Nu degeaba am vapor :)

 

Share this post


Link to post

Salutare!


Vin si eu cu o problema? Nubira 2 se aude un scartait huruit, ceva gen fier pe fier. Se aude cand virez stanga. Am ridicat-o pe cric, nu se mai aude, am suspendat ambele roti, am accelerat am virat in ambele parti, nu se aude. Ma gandesc sa fie cap planetara dus? sau rulment? dar daca ar fi rulmentul, nu ar hurui tot timpul, si cand as invarti de roata usor cu mana?



Share this post


Link to post

Ar fi trebuit sa identifici daca exista joc in rulmenti. Ridicat pe cric, se prinde roata cu mainile de sus si jos si se balanseaza cu forta pe verticala. Se repeta si pe orizontala (mainile in dr. si stg. rotii), ocazie cu care se pot identifica eventuale jocuri la directie. Vizioneaza si starea placutelor de frana sa nu fi ajuns la senzorul de averizare sonora (o tablita cu rolul special de a face zgomot daca placutele s-au subtiat la limita).

Edited by smv

Share this post


Link to post

Problema descrisa de mine anterior s-a rezolvat prin urmatorii pasi:

 

- desfacut si curatat clapeta acceleratie

- desfacut si curatat motoras clapeta acceleratie

- verificat tot ce inseamna furtun de vacuum

- verificat tot ce inseamna mufa

- desfacut si curatat (ce o fi de curatat nu stiu) bobina de inductie

- demontat si curatat injectoarele de benzina (cu ultrasunete)

- inlocuit bujii

 

Ipoteze de genul sonda lambda defecta si/sau distributie sarita nu s-au confirmat.

 

Merge! si merge bine! :D

Share this post


Link to post

Bujiile si eventual jegul din corpul clapetei. A ta e E2 sau E3?

Share this post


Link to post

E2, bujiile nu cedeaza de pe o zi pe alta. Probabil ca tot o mufa murdara. Clapeta am mai curatat-o si eu acum 1 an si ceva. Nu am pretentia ca am atins vreo performanta dar chiar si asa :)

Share this post


Link to post

Salut,

 

Imi poate recomanda cineva un service in Bucuresti? Sau un mecanic bun, chiar poate un coleg de forum? Am nevoie de o diagnosticare urgenta si eventual o reparatie la motor la Nubira 2.

Am intrebat si cativa colegi pe PM, dar am zis sa postez si aici in ideea ca primesc vreo recomandare. Fara Radacini sau King Auto ca deja am fost pe la ei cu alte ocazii, si experientele nu au fost extraordinare; dupa cei de la Radacini, cred ca schimbam jumatate de masina si nu stiu daca tot se rezolva problema.

 

Problema actuala se prezinta astfel:

 

De vreo 3 zile a inceput sa aiba un zgomot puternic in compartimentul motor. Este ca o bataie metalica, foarte puternica, un gen de tacanit de pompa de injectie diesel, dar foarte puternic si care apare in sarcina, la turatii mici. De exemplu, apare in viteza 1, cand se pleaca de pe loc pana pe la 2300 - 2500 rpm, si tot asa, cu schimbarea fiecarei viteze, cand masina merge un pic mai subturata si apesi brusc acceleratia. Nu se aude nici un zgomot la pornire (cand este motorul rece) ci apare cum se incalzeste putin motorul. La relanti totul este in regula, fara nici un fel de zgomot si de asemenea cand o accelerez pe loc, fara sa fie in sarcina, nu se aude nimic sau uneori se aude foarte foarte incet si pentru 1-2 secunde (dar incomparabil ca zgomot cu comportamentul din sarcina). Am incercat, cand schimb vitezele, sa o accelerez cat de putin si foarte liniar, si atunci zgomotul apare sporadic, cu o intensitate redusa, sau nu apare deloc. Cum apas putin mai tare acceleratia ca sa o ridic in ture, cum se aude tacanitul acela puternic de zici ca iese injectorul afara.

 

Am fost la un mecanic si mi-a spus ca sunt tachetii si ca este uleiul de vina si sincer nu prea mai am chef sa fac incercari asa dupa ureche (mecanicul nu il cunosc, am ajuns la el printr-o cunostiinta..dar omul nu este specialist pe daewoo..este doar mecanic). Nu spun ca nu aceasta ar fi problema, dar in cazul de fata eu chiar nu cred ca este comportament de tachet uzat; daca ar fi asa ar fi un lucru relativ mai usor de rezolvat dupa parerea mea, dar..

Uleiul cu care a mers aceasta masina in ultimii 5 ani si 70.000 Km este Valvoline Durablend 10W40, schimbat de fiecare data la 8 - 10.000 Km.

Pana acum cateva zile, motorul nu a facut nici un zgomot; cum s-a incalzit afara, brusc a aparut acest zgomot.

Mai mult, masina pare sa nu mai mearga rotund, da semne de intreruperi (dar putin sesizabile) si porneste mai greu cand motorul se incalzeste (aceasta este o problema mai veche a ei). Mai mult decat atat, la iesire pe esapament, gazele au miros puternic de benzina (acest lucru l-am sesizat cam de 1 luna de zile).

Am schimbat acum 2 zile bobina de inductie (la recomandarea mecanicului) si degeaba; face la fel. Ieri am schimbat Ieri am schimbat si bujiile si fisele si uleiul si tot degeaba. Bujiile vechi erau negre de fum, iar uleiul mirosea incredibil de tare a benzina; motorul a inceput sa faca din ce in ce mai rau, aproape ca mersul "in 3 pistoane" si am decis sa nu mai merg cu masina pana nu ajung cu ea in service.

Numai bine si La Multi Ani celor care-si sarbatoresc astazi numele!

Share this post


Link to post

Ii trebuie o diagnosticare cu Daewoo SCAN 100 si o interpretare corecta a valorilor parametrilor citite pe tester. Masina are GPL?

Share this post


Link to post

Exact asa-mi facea Cielo inainte sa-i schimb garnitura de chiulasa. IDENTIC.

Acelasi zgomot, aceleasi simptome. As pune pariu ca e acelasi defect.

Share this post


Link to post

Masina nu are GPL. Daca ar fi garnitura as spune ca as fi fericit "doar cu atat". Nu aveti nici o recomandare de service? Sau mecanic bun?

Share this post


Link to post

Buna ziua am si eu o intrebare legat de o minunatie de Nubira 2, mi s-a dat vitezometrul peste cap acum ceva vreme, am desfacut tot bordul am scos tot afisajul l-am zguduit putin a revenit acul la 0, dupa 10-15 minute de mers cu maxim 60-70km/h a trecut in viteza pe langa 220 si a ramas acolo definitiv, am folosit gps-ul ca sa aflu aproximativ ce viteza are masina la o anumita turatie intr-o anumita viteza :) ) , problema cu vitezometrul cred ca persista de aproximativ 6-7 ani dar atunci pornea masina atingea 50-60km/h si vitezometrul era pe 0km/h si sarea dintr-o data, cu o palma mai sanatoasa isi revenea.

Nu a facut tot timpul asa erau zile si zile mergea frumos arata viteza calumea dar si in zilele alea bune ale lui sarea de la 0 la 60 in mai putin de o secunda.

Cum as putea sa remediez aceasta mare problema , tata s-a obijnuit cu ea asa dar pe mine ma enerveaza la culme....

Share this post


Link to post

Schimbat vitezometrul? Poti incerca cu niste degripant inainte, si ai grija sa nu atinga acul pe hartia ceasului, dar cel mai sigur il schimbi. E mecanic mecanismul?

Share this post


Link to post

Va salut.

Trebuie sa schimb bucsile de la brat inferior fata si nu inteleg din cartea de service cum se monteaza bucsa cu goluri.

Cu diametrul cu cauciuc in lungul masinii sau perpendicular pe lungimea masinii? Ma gandesc sa montez o bucsa tot plina in zona cauciucata si in partea din spate a bratului. Cu stima.

Share this post


Link to post

In lungul masinii, dar sfatul meu este sa iei bascule cu totul. Dupa depresarea bucselor existente si presarea celor noi nu va tine mai mult de 20-25 k pana incep iar sa bata. Iti spun din experienta.

Share this post


Link to post

Am dat jos radiatorul de la Nubira, l-am si desfacut. L-am spalat cu presiune si am bagat banda de la o ruleta prin canale. Pare curat :D Ceva sfaturi sau solutii (chimice sau tehnice) pentru o cat mai buna curatare?

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...