Jump to content
 

Sign in to follow this  
vbocan

Proiectoare ceata

Recommended Posts

Daca e o rotita neagra am vazut-o, am miscat putin de ea dar e blocata, nu am incercat sa invart mai puternic ca nu stiam ce e cu ea..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am un cielo din 2006 fara proiectoare,daca vreau sa imi montez trebuie facut tot circuitul sau il are deja? Masina nu are proiectoare din fabrica si nici nu a avut niciodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca esti cel mai in masura a iti raspunde intrebarii de are ori ba instalatia deja existenta. Cauta in bara dupa mufe, in "cabina" dupa intrerupator cu indiciu proiectoare, tablou sigurante cu specificare lampi ceata ...

 

De nici urma, ii faci una cap - coada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat: exista o mufa dubla in dreptul ambelor locasuri pt proiectoare,butonul din "cabina" este doar de design,nu se apasa,iar pe tabloul de sigurante exista un loc unde scrie "Frog Lamp releu

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul asta in spatele desing-ului trebue sa existe si mufa conectoare a intrerupatorului atirnind p-acolo. Proiectoare + intrerupator.

La urma toata executi toata lucrarea si gata, nimic iesit din comun.

 

post-20861-0-97206900-1488045336_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite-te cu atentie si sub tabloul de sigurante fiindca ar trebui sa gasesti acolo 3 sigurante: 2 de cate 30A (climatizare viteza a 4-a si faruri ceata) si una de 5A (imobilizator). Asa arata configuratia la Cielo 2006. Deci, daca ai toata instalatia cablata, completezi cu releul farurilor de ceata dar verifici si existenta macar a soclului sigurantei (pentru a pune o siguranta de 30A).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In "cabina" in spatele acelui buton care ar fi trebuit sa fie pt proiectoare nu am gasit mufa pt conectare la buton. Din ce observ eu nu este facut circuitul decat de la sigurante la proiectoare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varianta comoda e un intrerupator si doua capete de cablu de legatura a continuitatii aleia existente. In schimb, cea adevarata ii aia de la 0 (zero) direct din baterie, cabluri tapene si coneviuni strinse lucrata cu simt de raspundere (ce totodata o ai separat si sigura) pe care te legi si cu tripla/triple ceata spate, daca tot te murdaresti pe miini. Eu unul astfel as proceda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La modelul tau de Cielo nu ai aproape nimic pt proiectoare. Singurul cablaj existent e cel de la botul masinii... firele din bara pana la mufa mare, patrata, de langa baterie. Eu iti recomand sa le ignori si sa tragi fire separat. Ale mele, dupa 10 ani, erau coclite si fara conductivitate.

Trebuie sa faci toata instalatia de la 0. Eu nu am intercalat-o cu stopurile de ceata, parca nici din fabrica nu era asa. In schimb e intercalata cu farurile, nu mai stiu daca sunt puse pe faza scurta sau doar pe pozitie. Trase fire peste tot, pus releu, siguranta si aia e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logic, daca-i ceata merg atit cu proiectoarele cit si cu lampile spate ceata aprinse de vreau sa vad si totodata sa fiu vazut ca si io ma dau pe ulita. Inca n-am prins firul de ce inca din fabrica is pe comutatoare separate, care-i farmecul. De n-o fi doar ca in reclame mistocoase "vind masina cu centura de siguranta". :mrgreen:

 

Nu cred sa aibe prea mare importanta de-s in comun sau separat legate. O siguranta de 10A pe traseul spate ii mai mult decit suficient pentru becosu' ala si nu-i cazul de releu ca la urma toata lampa/tripla in sine face toata treaba si nu becul.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil au fost puse separat din cauza tipurilor de dotari. GLE/Executive aveau proiectoare... GL/Standard nu aveau. Dar toate aveau stopuri de ceata.

E mai sigur cu releu, plus ca, fiind alimentate direct din baterie, nu mai apare scaderea voltajului la bec si automat lumina mai slaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt puse pe întrerupătoare separate dintr-un motiv mult mai simplu.

 

Dacă în spatele tau rulează o mașina ai posibilitatea sa stingi stopurile de ceață astfel încât să nu-l mai deranjezi pe șoferul din spate și în același timp să păstrezi lămpile din față aprinse.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa faci toata instalatia de la 0. Eu nu am intercalat-o cu stopurile de ceata, parca nici din fabrica nu era asa. In schimb e intercalata cu farurile, nu mai stiu daca sunt puse pe faza scurta sau doar pe pozitie. Trase fire peste tot, pus releu, siguranta si aia e.

 

Adica cum, daca aprinzi farurile se aprind automat si proiectoarele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu. Adica daca nu ai farurile pornite, nu pornesc nici proiectoarele. Daca sunt farurile pornite, poti sa le pornesti... sau nu. De asta e butonul acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu cum se folsesc butoanele :) am inteles eu gresit ce ai scris tu ca ai facut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt puse pe întrerupătoare separate dintr-un motiv mult mai simplu.

 

Dacă în spatele tau rulează o mașina ai posibilitatea sa stingi stopurile de ceață astfel încât să nu-l mai deranjezi pe șoferul din spate și în același timp să păstrezi lămpile din față aprinse.

 

Aia tine de regula bunului simt, Alexandru, si asta doar in cazul in care (parerea mea) creste vizibilitatea caz in care nu-mi sint de folos nici cele pe fata si le trec in rezerva. De-i ceata si pe al din spate il deranjeaza ochioasele mele, sa recurga la obligativitatea de a pastra distanta, ca eu unu cu siguranta nu voi stinge cetoasele (cit timp le consider necesare) pe motiv ca zmeu' cu boludu' din spatele meu o sa sufere ca dupa flama de sudura ... Sa depaseasca daca-l dor ochii si il tin tampoanele ... :) )

 

Altfel, ii bine venita pe comutatoare separate ...

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! O mare problema am si eu. Saptamana trecuta am fost la statie pentru ITP si cand sa-mi verifice luminile nu se aprindea un proiector. M-a intors, normal, si m-am dus la un service, l-a desfacut era cam ruginit si meseriasul a taiat papucul, l-a lipit, a mers. M-am intors inapoi la statia ITP, pus pe stand si dupa ce i-a facut fotografia s-au stins amandoua proiectoarele. Ca sa nu ma mai carpesc am cumparat 2 poiectoare noi si in continuare nu merg, am verificat sigurantele - bune, preventiv le-am si schimbat. Constat ca nici luminile de ceata din spate nu merg. La actionarea butonului pentru proiectoare se aude un clic in releul din bord. Ce ar putea fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul in sine ?

E posibil sa fie releul defect chiar daca ,,tacane" la actionarea butonului? Intreb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stiu eu bine, da, poate da un clic scurt si sa sara (deconecteze) lamela de contact. De-ar fi vorba de-un scurt ar busi siguranta insa, cit timp asta nu s-o intimplat ramine de verificat releul, parerea mea.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...