Jump to content
 

Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Daca e cineva curios cat mai costa o omologare GPL astazi, raspunsul este 139,3 lei

Oricum, am intrebat daca este nevoie sa schimb si certificatul de inmatriculare alias talonul si inginerul de servicu m-a intrebat mirat: de ce sa il schimbati?

din cauza gpl am zis eu.

mi-a zis ca nu, doar ca e bine sa am o copie dupa cartea de identitate a vehiculului in caz ca ma intreaba cineva.

 

nu am intrebat insa de abtibildele alea verzi cu gpl. alea sunt obligatorii de purtat sau care e treaba cu ele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

am facut si ITP ul astazi unde am constatat ca pe benzina am nivelul de noxe undeva la 1 - 1,1 % CO iar HC ul la parametrii normali, scazuti.

pe gaz aveam CO parca si mai scazut insa nivelul HC era peste 1000 - ceva gen 1200

am inteles ca nivelul asta inseamna hidrocarburi partial nearse.dar nu stiu exact ce cauzeaza acest lucru. poate gazul prost?

 

am trecut si pe la firma care mi-a montat gpl ul si dupa catava reglaje tot la fel scotea la HC insa mi-a modificat putin avansul prin rotirea delcoului in sensul acelor de ceasornic.

am constatat ca acum masina da putin in nas - merge in suturi - cand sunt in treapta a 2-a de exemplu cu viteza redusa constanta gen 20 30 km/h

avansul poate cauza treaba asta? oricum maine ma duc sa mi-l roteasca la loc ca am semn pe delcou dat de mai demult, ca sa fie, dar intreb si aici ca stiti mai multe ca cei cu care ma intalnesc in serviceuri.

Edited by onlyone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am adus avansul la valoarea initiala. Acum masina merge bine. Eu am BRC AT90

Am fost iar la firma care a montat gpl ul si am verificat noxele in conditiile in care am alimentat gpl de la alta statie, de unde a rezultat ca nivelul crescut de HC nu era de la gaz.

HC erau tot mari asa ca mi-a reglat pe acolo astfel incat pe gaz mi-a crescut CO undeva pe la 1 - 1,1 iar HC a scazut sub 1000.

Am observat ca pe masura ce crestea CO scadea HC si viceversa.

 

Un nivel al CO de 1 - 1,2% pe gaz poate fi considerat prea mare si ar trebui sa ma astept la o crestere a consumului?

 

Ai incurcat debitul suplimentar si sensibilitatea membranei(relanti).

La instalatii cu reglaj de debit manual(robinet) se regleaza pe analizor sensibilitatea(relantiul) iar la cele cu motoras bypass se regleaza in asa fel incat motorasul sa se incadreze intr-o anumita limita la relanti in functie de tipul motorului sau electronica instalatiei.

 

Nu am gasit locul in care ai descris modul de reglare optima a instalatiilor, insa am gasit multe referiri la treaba asta. Poate nu fac cum trebuie.

Edited by onlyone
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut cativa posesori de instalatii GPL ca se plang de relanti variabil,ca moare motorul,etc.Duzele injectoarelor se calculeaza dupa puterea motorului ,la mine STAG 200 la motor de 1.4 si 94 CP(din fabrica) cu duze de 1.75 avea multiplicator de GPL de 2.2.Am pus duze de 2mm (desi as fi vrut de 2.1mm) si s-a dus multiplicatorul la 1.5 cum ar fi fost si normal.

DEci cu cat pui duzele mai mari in urma recalibrarii multiplicatorul va deveni din ce in ce mai mic,respectiv timpii de injectiemai mici,consum mai mic.Daca exagerezi cu duzele cu diametru prea mare...o sa ai putere mai mica decat in mod normal datorita timpilor de injectie mult mai mici.Deci contrat opiniilor emotionale la o instalatie de GPL,cu cat duzele sunt mai mari cu atat scade timpul de injectie .Cel mai bine e sa selectati duza corect,nici mai mare nici mai mica,daca e putin mai mare (dar retineti) utin mai mare decat recomandat nu e rau dar o sa va chinuit cu calibrarea corecta a instalatiei.

 

Nozzle diameter [mm] Reducer pressure 1 [bar] Power for 1 cylinder [KW]

1,8-2 12 – 17 Kw

2,1-2,3 18 – 24 Kw

2,4-2,6 25 – 32 Kw

2,7-2,9 33 – 40 Kw

3,0 41 – 48 Kw

 

Deci la mine 69 kw/4=17.25 Kw , deci ma incadrez fix intre prima si a 2-a categorie ,acum am duze de 2mm si e ok (idiotii mi-au pus duze de 1.75 initial),desi cred ca un 2.1 mm ar fi fost si mai bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Am observat ca pe masura ce crestea CO scadea HC si viceversa.

 

Un nivel al CO de 1 - 1,2% pe gaz poate fi considerat prea mare si ar trebui sa ma astept la o crestere a consumului?

 

 

 

E normal sa se intample asa ,HC mare inseamna ca hidrocarburile nu sunt arse in totalitate,amestec prea bogat,nefiind arse normal ca rezultatul de CO este mai mic.Cand CO creste rezulta o ardere mai buna a hidrocarburilor in general deci HC mai mic, e mai bine CO mai mare si HC mic d.p.d.v al consumului de GPL,dar nu da bine la noxe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc pentru lamurire. am observat ca masina merge mai bine, la relanti motorul merge foarte rotund, acum ramane sa vad la consum cum sta treaba.

referitor la noxe, la motorul meu din 96 "am voie" sa am noxe de pana la 3,5 CO - pe analizor am pe benzina 1,1 CO iar pe gpl acum dupa reglare am tot cca 1,1

 

Ar fi interesant de facut un grafic cu reglaje CO/HC versus consum la diferite instalatii GPL

Edited by onlyone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor din nou ,mai am si eu vreo doua intrebari.La sfatul celor de aici mi am montat BRC si sunt mai mult decat multumit.Nu e nici o diferenta prin oras intre benzina si gaz doar in turatii mari se vede diferenta.Merge foarte bine.Dar acum carcotas fiind si vazand ca pe acolo unde am montat se mai fac smecherii de genul primesti factura de 20 mil si te pun aia sa platesti mai putin cu cateva milioane si datorita faptului ca la omologare mi a scris pe carte Tomasetto ,ma intreb deci ce mi au montat astia de fapt.Si acum intreb si aici pe forum deoarece eu nu cunosc piesele si ce face fiecare, daca e in regula sau sa ma intorc la ei sa ii iau la intrebari.Deci...citez din certificatul de conformitate:

-supapa multipla Tomasetto

-carcasa etansa saka

-reductor/vaporizator BRC/AT90E

-dispozitiv alimentare Tomasetto...

Eu nu vreau sa fiu prea carcotas dar tinand cont ca diferenta intre tomasetto si brc era de cateva milioane bune vreau sa stiu daca am fost un pic fraierit sau nu.Masina merge bine dar putea merge si mai bine?

A doua intrebare e legata de consum.Inainte dadeam 500 de mii pe benzina la suta de km prin oras.Acum cel mai bun scor l am luat pe Buc -Craiova retur cam 800 mii la 400 km,dar in general dau cam 300 de mii pe suta de km.As putea sa le cer la service sa o faca mai economica?Din ce mi a spus inginerul ei nu prea fac asta ,la montaj fac ei raportul optim.E foarte sprintena masina acum ,nu prea sti ce sa zic daca sa renunt la facilitatea asta dar parca as vrea un consum mai micut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-reductor/vaporizator BRC/AT90E

 

pai BRC ti-au montat - asta este componenta esentiala.

cat despre cati lei dai la suta de km, mai bine exprima-te in litri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai 300 mii impartit la 22500 gazul vine 13,3333333 consum oras cu AC.E adevarat ca fata de benzina economisesc 200 de mii la suta de km si in 10000 km amortizez gazul,din care 10000 am facut deja 8 000 ,dar una peste alta eram curios daca mai pot face ceva economie cu instalatia reglata altfel,cu un amestec mai sarac.Masina e foarte, foarte sprintena de la mama ei in turatii mici asa ca as avea ceva masa de manevra ,zic eu ca un nepriceput ce sunt.Vreau sa stiu ca idee cata economie de gaz as face ca sa stiu daca merita sa pierd din performante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnu' incearca un consum pe distanta mai mare... de la gol la gol...asa dupa cum vezi "iti da cu virgula"...

Care e/era consumul pe benzina ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea inteleg intrebarea.Asta e consumul de la gol la gol.Pe gaz afara 9-10 l cu AC,in oras 13.Pe benzina la mers economic afara mi a dat si 6,1-6,2 ,la mers normal era undeva la 7,5 -8 si in bucuresti 13 dar era in anotimpul rece,nu dadeam drumul la aer.

Edited by Salex
Nu mai cita postul anterior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca pe benzina aveai 7.5-8 cu 13, si acum ai pe GPL 9-10 cu 13 atunci ce mai vrei de la instalatie?

Ai aproape aceleasi consumuri...si daca zici ca merge la fel de bine e super ok.

Daca mai stringi "surubul" dai in amestec sarac care "dauneaza grav sanatatii" :)

Pt max 1-1.5l/100km nu se merita economia...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este,ai dreptate,chiar nu merita.

Si ,dupa 4 luni de la instalare :) as vrea sa multumesc celor de aici care au recomandat atat firma (Autogaz ) cat mai ales, mi au recomandat instalatia (BRC) ,nu stiu cum or fi alte masini dar chiar sa mearga atat de bine nu ma asteptam .deloc,deloc.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! De curand am achizitionat un Espero cu motor de 1.5, 16v. Ma gandesc sa-i pun o instalatie GPL. Am vazut pe net diverse oferte, preturi, insa nu stiu ce tip de instalatie se potriveste pe masina mea, cat ma costa cu tot cu omologare, etc. De asemenea, caut un atelier din apropiere: Rm. Valcea/Sibiu/Pitesti eventual.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tot pe topicul asta am auzit multe cuvinte bune despre un anume Adrian de la Ramnicu Valcea.Rasfoieste putin pe aici si o sa ti faci o parere.Eu sunt f multumit de BRC ul meu,e cea mai buna instalatie clasica dar eu am Cielo fara sonda lambda si nu avea rost sa pun ceva mai complex.Daca vrei instalatie clasica si mai ieftina pui BRC altfel pui altceva.Sper sa ti se mai raspunda de prin zona.

la cielo am dat 1,4 mil la omologare

Edited by amabilu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut baieti sunt nou pe acest forum, am si eu o nubira1 luata de vreo 2 luni si as bagauo pe gpl eu am avut o dacie inainte pe gpl cu care am mers 4ani si am avut destule sa invat cam tot despre gpl, instalatia care am avuto era LOVADO si nu am avut probleme cu ia ce era nasol ca era carborator si era probleme cu amestecul de aer . nustiu cum e la nubira are cineva instalat gpl pe nubira . Si cum stiu daca masina e non euro s-au euro ca in talon si in carte nu scrie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut cativa posesori de instalatii GPL ca se plang de relanti variabil,ca moare motorul,etc.Duzele injectoarelor se calculeaza dupa puterea motorului ,la mine STAG 200 la motor de 1.4 si 94 CP(din fabrica) cu duze de 1.75 avea multiplicator de GPL de 2.2.Am pus duze de 2mm (desi as fi vrut de 2.1mm) si s-a dus multiplicatorul la 1.5 cum ar fi fost si normal.

DEci cu cat pui duzele mai mari in urma recalibrarii multiplicatorul va deveni din ce in ce mai mic,respectiv timpii de injectiemai mici,consum mai mic.Daca exagerezi cu duzele cu diametru prea mare...o sa ai putere mai mica decat in mod normal datorita timpilor de injectie mult mai mici.Deci contrat opiniilor emotionale la o instalatie de GPL,cu cat duzele sunt mai mari cu atat scade timpul de injectie .Cel mai bine e sa selectati duza corect,nici mai mare nici mai mica,daca e putin mai mare (dar retineti) utin mai mare decat recomandat nu e rau dar o sa va chinuit cu calibrarea corecta a instalatiei.

 

Nozzle diameter [mm] Reducer pressure 1 [bar] Power for 1 cylinder [KW]

1,8-2 12 – 17 Kw

2,1-2,3 18 – 24 Kw

2,4-2,6 25 – 32 Kw

2,7-2,9 33 – 40 Kw

3,0 41 – 48 Kw

 

Deci la mine 69 kw/4=17.25 Kw , deci ma incadrez fix intre prima si a 2-a categorie ,acum am duze de 2mm si e ok (idiotii mi-au pus duze de 1.75 initial),desi cred ca un 2.1 mm ar fi fost si mai bine...

Salut,

Problema cu variatul turatiei la relanti am avut-o si eu cand am montat Tomasetto stag300 plus. In prima faza tembelii au pus de 2,2 si motorul tremura. Apoi au bagat de 1,75. Daca calcam ambreiajul sa schimb treptele de viteza in loc sa ramana la 800 de ture, imi cobora jos si cateodata murea. Am dato jos pentru ca acei tembeli nu puteau sa o rezolve dupa cum gandeau si lucrau nici in vecii vecilor. Am preferat sa ma opresc la timp. Ce e ciudat ca si pe benzina acum cateodata , cand calc ambreaiajul sa franez imi scade sub 800 si revine. De aceea nu stiu daca a fost din vina lor sau masina are ceva si pe gaz se manifesta mai des. Pe gaz pana nu urca apa la 80 de grade nu facea nimic- mergea perfect. Sunt in de o instalatie GPL. :) ))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fii sigur ca problema este legata de "montatori"si nu de instalatie.

Eu am luat instalatia GPL de pe batrana mea dacie si am montat-o personal pe Leganza si functioneaza impecabil.

Cand am intrebat marii meseriasi daca pot monta o asemenea instalatie pe Leganza au zis ca in vecii vecilor nu se poate adapta .

Am facut deja 12000km fara nici un fel de probleme.

Eu iti recomand sa achizitionezi una simpla si ieftina care e mai usor de montat si intretinut.

Succes

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Problema cu variatul turatiei la relanti am avut-o si eu cand am montat Tomasetto stag300 plus. In prima faza tembelii au pus de 2,2 si motorul tremura. Apoi au bagat de 1,75. Daca calcam ambreiajul sa schimb treptele de viteza in loc sa ramana la 800 de ture, imi cobora jos si cateodata murea. Am dato jos pentru ca acei tembeli nu puteau sa o rezolve dupa cum gandeau si lucrau nici in vecii vecilor. Am preferat sa ma opresc la timp. Ce e ciudat ca si pe benzina acum cateodata , cand calc ambreaiajul sa franez imi scade sub 800 si revine. De aceea nu stiu daca a fost din vina lor sau masina are ceva si pe gaz se manifesta mai des. Pe gaz pana nu urca apa la 80 de grade nu facea nimic- mergea perfect. Sunt in de o instalatie GPL. :) ))))

 

 

- ar fi mers cu dize de 1,75 si chiar de 2 , iar partea cu tembelii :wallbanger: eu zic sa te mai gandesti , pt ca atata timp cat masina are fluctuatii de relanti la funct pe benzina e normal sa apara si pe gaz ( ba chiar sa moara motorul) , dar asa e romanul nostru - mai bine sa dea vina pe instalatie sau pe montatori decat sa ia in calcul si varianta in care masina ar avea vreo problema.

- daca o sa-ti pastrezi parerile ( cu tembelii ) nu cred ca o sa gasesti o instalatie de care sa fii multumit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut! Am un espero 1.8 cutie automata non euro lot Koreea din 1996. puteti sa-mi spuneti daca e recomandat sa pun gpl avand in vedere ca e cutie automata? Daca da, atunci ce fel de instalatie imi recomadati ? Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea cu "montatorii tembeli"este din pacate foarte reala ,asa ca nu le mai lua apararea " bye " .

Cine monteaza instalatii gpl nu trebuie sa stie decat sa monteze suruburi si sa le stranga, trebuie sa aiba habar cum functioneaza un motor ca altfel luam unul de pe strada si il punem sa monteze instalatii gpl.

De fapt cam asta se intampla de multe ori se iau doi trei baieti inimosi care au lucrat la betoane si ii punem sa monteze gpl ca nu e mare lucru,dupa care apar problemele .

TE duci si dai 20 milioane pe instalatie gpl si ei dau din umeri (e masina de vina) i-a cazut ralantiul in baie si face figuri.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

" florinell "- nici la betoane nu poate lucra oricine asa incat eu zic sa-si vada fiecare de betoniera lui pt ca e mai simplu sa-i faci pe altii tembeli decat sa rezolvi problema masinii ( ex: cosmin 25) sau sa te gandesti ca poate tembelii aveau dreptate cand ti-au zis ca inst de pe dacie nu e ce iti trebuie la leganza

- ai avut vreodata curiozitatea de a verifica dozajul de gpl la leganza , pt ca din cate stiu amestec sarac de carburant=supape arse - lucru care nu te invata la betoniera si nici pe margine drumului unde-si mai moteaza romanul nostru cate o bomba prin masina < dar de ce-si face omul cu mana lui nu-i poate face nimeni >

-sper sa nu am ghinionul sa intalnesc prin trafic masina cu instalatie de gaz montata pe marginea drumuli sau langa betoniera

Edited by bye

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o Leganza cu BRC Stag 100, am probleme cu indicatorul de nivel. Imi arata in bord plin tot timpul (4 leduri verzi ) , iar pe butelie arata corect ceasul indicator. Am fost azi la un service GPL, au schimbat senzorul de pe butelie, nu a mers, dupa care au tras un cablu de la butelie pana la motor acolo la instalatie, ca au crezut ca s-a agatat cablul de sub masina, dar face la fel. Ce are? Ei au zis ca ar putea fi comutatorul de benzina / gaz din bord, iar ei nu aduc modelul ala. Voi ce ziceti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu respect pentru " bye ".. Cand mergi cu masina la service sa montezi gpl nu trebuie sa fii tu expert ca si propietar ci aia care ti-o monteaza ?

Nu am inteles de ce ii aperi.

Cosmin nu este mecanic auto el a platit si vrea sa aiba instalatia functionala.,crezi ca cere prea mult?

Daca am parcurs 12000km poti sa dormi linistit ca nu se ard supapele.

Eu fac parte din categoria celor care stiu sa foloseasca o "cheie fixa".....sunt unii care nu stiu ce e aia insa dau sfaturi.

 

""-sper sa nu am ghinionul sa intalnesc prin trafic masina cu instalatie de gaz montata pe marginea drumuli sau langa betoniera""

Stai linistit ca nu stii ce e aia!!!!!!!!!

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

De curand vroiam sa vand masina, o nubira2 din 2005, ca sa trec pe motorina, cum piata e nedreapta cu nubirele si masina o am de noua, incep sa ma gandesc sa pun o instalatie gpl.Nu am agreeat ideea pana acum pentru ca multa lume spunea ca pot aparea probleme, dar cum benzina mai ca e 5ron...

Din ce am citit, o instalatie Tomassetto montata la Valcea ar fi o alegere ok.Corectati-ma daca gresc!!!!Mai astept si alte sfaturi sau opinii.

Nu m-am lamurit cat costa o butelie mare de 60 sau 90 litri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...