Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

thunder@Reglajul se face la service cu interfata de programare sau

manual asa :

post-178-1207044484_thumb.jpg

Am respectat pasii descrisi si nu am reusit schimbarea pragului de comutare. Cand tin apasat butonul(ledul de stare e rosu) si pornesc motorul, ledul rosu nu palpaie. Unde am gresit?

Share this post


Link to post

Daca nu reusesti o sa ajungi la service :)

Share this post


Link to post

Daca tot nu si nu... te chinui si tu ca mine sa iti confectionezi interfata :) . Exista schema electrica... si cam tot ce ai nevoie pentru interfata... doar putine cunostinte despre electronica si rabdare :P

Share this post


Link to post
Daca nu reusesti o sa ajungi la service :)

 

salut,sunt cel mai nou cred dintre voi si sper sa nu ma injurati nici voi nici moderatorii dar am si eu niste intrebari.Cu scuzele de rigoare ca poate s-a mai scris in tot acest topic si poate nu am citit eu,am cumparat acum o luna un espero 1.5 16 valve 140000km reali,de astia sunt sigur ca atatia sunt pentru ca e masina sefei mele,si am montat o instalatie de gaz care se numeste in mare parte Milano si partea electronica sau acel pulmon daca asa se cheama este BI GAS,sper sa fie bine ca nu ma prea pricep.pana aici sa zicem ca e bine.Dupa montajul instalatiei cand a pus-o pe tester la noxe nu au iesit nici pe benzina nioci pe gaz.Le' inginer a spus sa schimb bujii,fise,filtru de aer.am schimbat fise,bujii,capac delcou ,rotor delcou sau cum se numeste la dacie era "lulea"si filtru de aer,uleiul l-am schimbat inainte de a face ITPla inceputul lui martie ca expirase pe 01.02.2008si acolo au iesit noxele ca nu au spus nimic aia.am fost cu ea la omologare RAR si sau speriat aia de noxelke masinii mele.foarte mari au spus ca este prea mare O2.

acum istoric al masinii:este din 1996 koreea nu a circulat cu ea decat sefa mea.masina a stat in parcare din sept anul trecut si pana la sfarsitul lui februarie cand m-am hotarat sa o iau.cand am luat-o si pana am montat gpl a functionat foarte bine pe benzina in afara de o crestere a turatiei motorului de la 750-800 la 1000 de ture din cand in cand care s-a rezolvat cu inlocuirea celor de mai sus.de cand am instalat gpl nu mai merge cum trebuie nici pe benzina si nici pe gaz.

Pe gaz ieri cu vreme foarte urata in iasi ploaie nasoala toata ziua cand motorul era fierbinte tremura la relanti si e si foarte puturoasa nu mai vrea sa traga parca se ineaca si pleaca foarte greu de pe loc nu mai zic la plecari de la semafor si nu mai vorbesc de urcarile in panta.

Imi pute-ti da niste sfaturi ce sa fac sau sa schimb sau ce are, pareri.i-am facut un reglaj pe gaz dupa vreo trei zile de la montaj dupa ce am schimbat ce am spus mai sus si mergea mai bine dar e foarte lenesa.masina are sonda lambda dar nu are catalizator si am fost nevoit sa pun instalatie de gaz cu sonda ca a zis inginerul ca daca pun fara sonda s-ar putea sa dea erori de calculator si a costat 1650 lei noi.Si inca o intrebare sa pun sau nu acel releu care intrerupe pompa de benzina

multume
s
c celor care vor ra
s
punde

Share this post


Link to post

Ca sa puteti urmarii ce a scris colegul mai sus , am mai impartit :

 

Salut,sunt cel mai nou cred dintre voi si sper sa nu ma injurati nici voi nici moderatorii dar am si eu niste intrebari.

Cu scuzele de rigoare ca poate s-a mai scris in tot acest topic si poate nu am citit eu

Am cumparat acum o luna un espero 1.5 16 valve 140000km reali, de astia sunt sigur ca atatia sunt pentru ca e masina sefei mele si am montat o instalatie de gaz care se numeste in mare parte Milano si partea electronica sau acel pulmon daca asa se cheama este BI GAS

Sper sa fie bine ca nu ma prea pricep

Pana aici sa zicem ca e bine.

Dupa montajul instalatiei cand a pus-o pe tester la noxe nu au iesit nici pe benzina nioci pe gaz.

Le' inginer a spus sa schimb bujii, fise, filtru de aer

Am schimbat fise, bujii, capac delcou ,rotor delcou sau cum se numeste la dacie era "lulea"si filtru de aer, uleiul l-am schimbat inainte de a face ITP la inceputul lui martie ca expirase pe 01.02.2008 si acolo au iesit noxele ca nu au spus nimic aia.

Am fost cu ea la omologare RAR si sau speriat aia de noxele masinii mele.

Foarte mari au spus ca este prea mare O2.

Acum istoric al masinii:

- este din 1996 koreea nu a circulat cu ea decat sefa mea

- masina a stat in parcare din sept anul trecut si pana la sfarsitul lui februarie cand m-am hotarat sa o iau

- cand am luat-o si pana am montat gpl a functionat foarte bine pe benzina in afara de o crestere a turatiei motorului de la 750-800 la 1000 de ture din cand in cand care s-a rezolvat cu inlocuirea celor de mai sus.de cand am instalat gpl nu mai merge cum trebuie nici pe benzina si nici pe gaz.

Pe gaz ieri cu vreme foarte urata in iasi ploaie nasoala toata ziua cand motorul era fierbinte tremura la relanti si e si foarte puturoasa nu mai vrea sa traga parca se ineaca si pleaca foarte greu de pe loc nu mai zic la plecari de la semafor si nu mai vorbesc de urcarile in panta.

Imi pute-ti da niste sfaturi ce sa fac sau sa schimb sau ce are, pareri.

I-am facut un reglaj pe gaz dupa vreo trei zile de la montaj dupa ce am schimbat ce am spus mai sus si mergea mai bine dar e foarte lenesa.

Masina are sonda lambda dar nu are catalizator si am fost nevoit sa pun instalatie de gaz cu sonda ca a zis inginerul ca daca pun fara sonda s-ar putea sa dea erori de calculator si a costat 1650 lei noi.

Si inca o intrebare sa pun sau nu acel releu care intrerupe pompa de benzina

 

 

Reminder :

NU mai scrie totul intr-un singur bloc, este fff greu de urmarit

NU pune virgula inainte de "si"

Dupa fiecare virgula urmeaza SPATIU

Dupa fiecare punct urmeaza SPATIU si se incepe cu litera mare.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
La mine consumul este beton,260 km extraurban cu 13,5 l gpl,in conditii de mers preponderent cu 90 km/ora,cu varfuri(imi vine sa rad!) de 100 km/h,cu 2 persoane la bord si ceva bagaje,plin benzina,plin gaz,deci aveam un pic de greutate

 

 

Rezulta un consum de 5,19% :o :o :o

 

 

Nu se poate :wallbanger:

 

eu daca merg cum ai zis tu mai jos de 8% nu scad

 

hmm :scarpin: 5%....

Share this post


Link to post

Tocmai am facut consumul la100km-14% gaz la oras folosind metoda plinului

 

Scuze ca am insirat atatea mai sus da sunt un pic suparat ca nu mere cum trebe.

Share this post


Link to post

Bujiile si fisele sunt in stare buna, si mai ales bujiile sunt cele recomandate (marca/gap)? Pe benzina manifesta aceasta lipsa de putere?

Incearca sa ii cureti IAC-ul si sa faci un reset al Ecm-ului urmat de Idle Learn (gasesti pe forum informatii despre acestea).

Sfatul meu e sa nu-i montezi acel releu :)

Edited by EM!L

Share this post


Link to post
Bujiile si fisele sunt in stare buna, si mai ales bujiile sunt cele recomandate (marca/gap)? Pe benzina manifesta aceasta lipsa de putere?

Incearca sa ii cureti IAC-ul si sa faci un reset al Ecm-ului urmat de Idle Learn (gasesti pe forum informatii despre acestea).

Sfatul meu e sa nu-i montezi acel releu :)

 

Bujiile si fisele sunt cele de fabrica cumparate de la autodaewoo iasi cu sigla GM.

Pe benzina parca ar face la fel dar nu se simte asa de tare. Nu sunt convins ca face tot asa dar o sa o incerc.

Tot ce am schimbat la ea am cumparat numai de acolo si toate sunt cele de fabrica.

Share this post


Link to post

Incearca sa faci ce ti-am spus, rau nu are cum sa-i faca :) . Inteleg ca ai instalatia montata din ... :scarpin: martie. Avand probleme la ea eu m-as adresa montatorilor pentru reglaj. Ai facut mai mult de 1000km pe gaz, de cand ai montata instalatia pe masina? Daca da, ai fost la reglajul acesteia dupa ce ai parcurs prima mie de km?

Share this post


Link to post

Salutare! Mi-am montat o instalatie BRC AT90 Stag 100 pe masina (cielo 16V din 2002) merge ok pana acum (am facut doar 100km) dar in masina a inceput sa miroasa urat (aerul din instalatia de ventilatie), deoarece au montat vaporizatorul langa aeroterma (in spatele blocului motor). Instalatorii mi-au dat 2 explicatii "minunate" : ceva de genul e inca nou vaporizatorul ..asteptati sa faceti cateva sute de km cu masina si o sa scada mirosul ; a doua ...."e de la gaz dom`le, uneori miroase prea tare" @-) X( . E o problema comuna la instalatiile noi mirosul..si dispare pana la revizia de 1000km sau e o problema comuna cand e montat intr-o pozitie gresita vaporizatorul...adica ma duc si-i pun sa-l repozitioneze (cu tot circul de rigoare...tevi furtune..etc).

Multumesc anticipat pt lamuriri.

 

P.S. in caz ca ar trebui mutat vaporizatorul as fi bucuros pt sugerarea unei pozitii adecvate.

Share this post


Link to post

Problema cu mirosul in habitaclu am avut-o si eu cand mi-am montat instalatia. Vaporizatorul e montat la fel, langa ventilatorul pentru habitaclu.

Posibile cauze suspectez ca au fost niste pierderi pe la racordul de cupru, faza lichida GPL de la vaporizator si etansarea proasta a traseului de gaz de la vaporizator la admisie, inclusiv etansarea proasta mixerului pe gura de admisie.

Mirosul a disparut dupa o perioada, dupa ce am rezolvat si aceste amanunte cu etansarea.

Share this post


Link to post
Salutare! Mi-am montat o instalatie BRC AT90 Stag 100 pe masina (cielo 16V din 2002) merge ok pana acum (am facut doar 100km) dar in masina a inceput sa miroasa urat (aerul din instalatia de ventilatie), deoarece au montat vaporizatorul langa aeroterma (in spatele blocului motor). Instalatorii mi-au dat 2 explicatii "minunate" : ceva de genul e inca nou vaporizatorul ..asteptati sa faceti cateva sute de km cu masina si o sa scada mirosul ; a doua ...."e de la gaz dom`le, uneori miroase prea tare" @-) X( . E o problema comuna la instalatiile noi mirosul..si dispare pana la revizia de 1000km sau e o problema comuna cand e montat intr-o pozitie gresita vaporizatorul...adica ma duc si-i pun sa-l repozitioneze (cu tot circul de rigoare...tevi furtune..etc).

Multumesc anticipat pt lamuriri.

 

P.S. in caz ca ar trebui mutat vaporizatorul as fi bucuros pt sugerarea unei pozitii adecvate.

 

la cielo cu gpl din fabrica vaporizatorul vine montat pe partea soferului in lateralul blocului motor.

Share this post


Link to post
Incearca sa faci ce ti-am spus, rau nu are cum sa-i faca :) . Inteleg ca ai instalatia montata din ... :scarpin: martie. Avand probleme la ea eu m-as adresa montatorilor pentru reglaj. Ai facut mai mult de 1000km pe gaz, de cand ai montata instalatia pe masina? Daca da, ai fost la reglajul acesteia dupa ce ai parcurs prima mie de km?

 

Emil, multumesc pentru sfaturi, inca nu am incercat sa fac ce ai spus tu. Astazi am fost si am schimbat distributia si cureaua de alternator.

Tot astazi dupa ce am schimbat astea am revenit la o problema mai veche si anume ca imi picura ulei din capacul de delcou.

Problema a fost corpul delcoului care inauntru avea multe striatii si prin acele striatii(zgarieturi)trecea uleiul in capacul de delcou.

-a fost inlocuit corpul de delcou ca solutie de avarie pana dupa sarbatori cu unul second(sper sa nu mai curga)

-mi s-a reglat avansul

-mi s-a facut si un mic reglaj al debitului de gaz si acum merge ca si pe benzina

Abia maine dimineata sunt programat la testul de noxe la cei care mi-au montat gpl. S-ar parea ca nu prea se pricepe domnu inginer sa faca reglaj la instalatiile de gaz(parerea mea pana acum)

 

-instalatia a fost montata pe 11 aprilie dupa ce am asteptat doua saptamani

-am facut cu ea aprox 500 de km

Share this post


Link to post

salut

 

date: cielo 1995, GPL BRC , comutator BRC elegant 51

 

am fost la revizia de 5000 km, dupa ce am schimbat filtrul de aer, reglat bujii nu prea mai imi statea relatiul.

 

Mecanicul a umblat la vaporizator, la reglajul de relantiu, merge excelent.

 

Acum in momentul in care dau drumul la ventilatie, in interiorul masinii miroase a gaz.

 

De la ce sa fie? De la calitatea gazului (AGIP BERCENI) sau sa aiba legatura cu acest reglaj?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Reglajul s-a facut pe analizor? Instalatia este stag 100 sau stag 2 L? Cati km are masina cu instalatia montata?

Ultima revizie a instalatiei cand s-a facut? s-au verificat scaparile de gaze la imbinari?

Share this post


Link to post

reglajul s-a facut pe analizor de emisii de gaze, ieri pe 29.04 - exact ca si la RAR

 

Instalatia este pt masina non euro, nu am sonda lambda, este instalatie simpla

 

masina are 6500 km cu aceasta instalatie, nu s-au verificat scaparile de gaze la imbinari

 

totusi inainte de reglaj nu mirosea...

 

cum as putea sa verific scaparile de gaz? cu sapun combinat cu apa?

 

10x

Edited by Mircea
In loc sa pui 2 Enter si sa ocupi jumatate de pagina, este mai eficient sa pui majuscula la inceput de fraza/propozitie.

Share this post


Link to post

Posibil sa ai gaz mult si sa miroasa. Verificarea etanseitatii o faci cu sapun si apa.

Poti verifica reglajul facut si astfel: cu masina pe gaz, turezi pana la 3000 rpm. Mentinand turatia constanta incepi si strangi robinetul de gaz pana cand turatia incepe sa scada. In acest moment desfaci robinetul 1/2 tura si obtii reglajul optim. Daca facand asa, strangi mai mult de 3/4 tura pana cand turatia incepe sa scada, reglajul era facut defectuos si debitul de gaz este prea mare, de unde si mirosul de gaz.

Share this post


Link to post

Multumesc frumos, am sa fac reglajul.

Masina nu depaseste consum mixt 10%, la drum lung 7.5-8%.

Cand spui "Posibil sa ai gaz mult si sa miroasa", te referi la faptul ca debitul de gaz este mare si implicit si consumul mai mare decat daca ar fi reglata dupa metoda descrisa de tine?

Mirosul de unde ar putea sa provina? La teava de esapament nu este acel miros, cel din masina fiind mai mult de gaz "nears",dupa pornirea ventilatiei, iar in compartimentul motor exista miros doar langa vaporizator, dar foarte slab, insesizabil daca nu esti foarte atent.

Share this post


Link to post

Daca nu-ti pierde pe nicaieri, mirosul poate sa provina din galeria de admisie, unde este prea mult gaz la relanti si iese pe la neetanseitati ale tubulaturii sau pe la filtrul de aer.

Share this post


Link to post

Concluzia e simpla : consumul normal si faptul ca nu miroase a gaz la esapament nu indica faptul ca ar fi amestecul bogat !

Mirosul vine de la pierderile de gaz pe la conducte,electrovalva-filtru si vaporizator-mixer.

Share this post


Link to post

La consumul pe care l-ai spus ca il ai, reglajul nu era rau.

 

Daca mirosul a aparut dupa reglajul la vaporizator, se poate sa scape pe langa surubul/suruburile de reglaj la care s-a umblat (inclusiv cel de pe furtun) daca acestea comunica direct cu camera de gaz si s-a stricat etansarea acestora cand s-a umblat la ele.

 

In cazul in care la decelerare membrana vaporizatorului raspunde mai greu si inchide cu intarziere gazul, poate sa ajunga la un moment dat pe traseul de gaz mai mult gaz decat pentru raportul normal, care nu e aspirat imediat. In aceasta situatie gazul poate sa iasa prin locurile de pe traseul de pana in admisie, pe unde etansarea e proasta.

Tot din cauza etansarii proaste, la decelerare brusca, exista probabilitatea ca inertia aerului din galeria de admisie sa impinga afara o parte din amestec sau gaz prin locurile prin care etansarea e proasta( mixer sau furtunul de gaz - pe langa filetul surubului de pe furtun daca acesta nu e etans).

 

Verifica pe unde apare miros pe traseul de gaz, de la vaporizator la mixer, in timp ce accelerezi si decelerezi motorul brusc si succesiv.

Edited by mgrigo2000

Share this post


Link to post

Ok, multumesc pt ajutor, ramane sa verific toate cele prezentate.

Mentionez ca s-a umblat doar la reglajul de relatiu de pe vaporizator( dreapata jos cum te uiati la el din fata), reglaj necesar datorita schimbarii fltrului de aer, NU s-a umblat la potentionetrul de pe furtun.

Share this post


Link to post

Legat de problema mea cu mirosul ar mai fi ceva de precizat:

Cand am alimentat am fost prima masina la pompa dupa ce in urma cu 1 minut plecase cisterna de aprovizonare a statiei de gaz.

Sa aiba cumva gazul o alta concentratie imediat dupa ce statia a fost alimentata, eu ffind primul client ?

Share this post


Link to post

Transferul(alimentarea) se face cu compresor la presiune stabila de 8-10 bari indiferent de cantitatea din recipient deci nu are nici o legatura.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...