Jump to content
Sign in to follow this  
zack

Probleme A/C (aer conditionat)

Recommended Posts

Hmm... cred ca am pierdut freon. Simt ca nu mai baga asa rece ca vara trecuta . Freonul sa fie cauza?

Share this post


Link to post

Si la mine pare sa fie aceeasi problema. Anul trecut nu am fost nevoit sa dau pe treapta 2 ca sa faca fata la caldura. Insa acum cand temperaturile nu au depasit 26 de grade am mers cu treapta 2. Cand ajung la service o sa-i rog sa-mi verifice si nivelul de freon. Mi-a zis cineva ca este posibil sa am o problema la niste garnituri si sa fi scapat freon.

Share this post


Link to post

Filtrul de habitaclu ai curatat/schimbat ?

Share this post


Link to post

Salut,

 

Sorry, voi fi nitel off-topic. Am avut o problema acum cateva zile si vreau sa stiu daca a mai patit-o cineva. Am plecat cu masina (Aveo 4 usi, 2007, Platinum ...deci are Climatronic) cu AC-ul inshis. La prima intersectie am constatat ca acesta era deschis. M-am gandit ca poate l-am atins din greseala. Ok. Il inchid. La urmatoarea intersectie iarasi: ma trezesc cu AC pornit. Am inchis motorul, l-am pornit din nou. Dupa 5 minute.. iarasi. L-am inchis pentru a 3-a oara ca sa constat cu ochii mei cum a pornit singur dupa 4 secunde. In acel moment am dat pe modul auto, dupa care l-am inchis si nu mi-a mai pornit (am mai mers vreo 20 Km cu masina in ziua respectiva). So... a mai avut cineva problema? Pare a fi o problema tipica de soft... In fine, ma voi duce la service in curand dar ar fi minunat sa stiu cate ceva din experienta altora :) Multumesc!

Share this post


Link to post

@Razv si Mazzy

Curatati sau schimbati filtrul de polen...ala din spatele torpedoului...(ca sa-l completez pe Tolin :D )

 

@vicosh

nu era nevoie de dublu-post...cei care au citit probabil nu s-au lovit de problema asta. Printre ei ma numar si eu. Asa ca nu stiu ce rezolvari ar putea fi.

Mai ai rabdare, poate-l vede si cineva care a patit acelasi lucru.

Share this post


Link to post

Problema e ca filtrul de polen a fost schimbat ... ( are o luna, doua )

Share this post


Link to post

Pai si l-ai scos sa vezi cat de murdar e, daca este?

Share this post


Link to post

Pai si crezi ca s'a murdarit intr'o singura luna ? ... Nici macar nu am folosit ventilatia/ac'ul des...

Share this post


Link to post
... Nici macar nu am folosit ventilatia/ac'ul des...

Pai si atunci de unde stii ca nu mai baga cum trebuie? > :)

Share this post


Link to post

Wuaa .. ma omori ... :D . In ultimele zile am inceput sa merg cu ac'ul ( au venit caldurile ) ... si de'atunci "simt" ...

Share this post


Link to post

Si eu am inceput sa folosesc AC-ul de la masina. Dau pe parbriz+picioare, maxim treapta a II-a, de obicei treapta I. Mi-ar fi placut un climatronic, sa nu-l pornesc/opresc cu degetelul, ci sa-si faca el treaba. Ii setez 23 de grade si el face restul. Ferice de "climatronisti".

Share this post


Link to post
Hmm... cred ca am pierdut freon. Simt ca nu mai baga asa rece ca vara trecuta . Freonul sa fie cauza?

 

L-ai pornit si tu la 1-2 saptamani, iarna ? parca asa scria. In agentul frigorific se afla si un ulei specific, folosit la ungere, in special pt compresor; din anumite motive instalatiile de aer cond. auto au altfel de imbinari ale tevilor, sunt prevazute cu niste garnituri, care se pot usca in timp si pot duce la o etansare necorespunzatoare atunci cand acel agent frigorific nu circula un intervat de timp indelungat prin instalatie(se usuca-se crapa). Deci e foarte probabil sa fi pierdut 'freonul' .

 

ps

o bricheta golita si tinuta fara gaz un timp suficient de lung, la reincarcare o sa vezi ca scapa gaz.

Share this post


Link to post

Verificati (si completati) freonul !

Am sesizat si eu faptul ca nu mai raceste asa cum stiam eu ca trebuie sa o faca.

Am fost azi in service pentru verificat si completat freonul si, surpriza, rezervorul de freon era (aproape) gol !

 

Masina are 3 ani si 45.000 km.

Share this post


Link to post

LA mine s-a facut completarea cu freon in garantie. Masina are ~9 luni si 27.000 km iar ac nu mai facea fata de la 28 grade celsius.

Share this post


Link to post

In concluzie: daca masina este in garantie si instalatia pierde freon (pentru ca am inteles ca acesta nu se consuma) trebuie rectificata problema pe garantie.

Share this post


Link to post

Buna ziua la toata lumea,

Am stat destul de mult pe ganduri sa scriu pe forum ... si unde anume ... pentru a nu deschide un topic nou si problema fiind legata de aerul conditionat ... m-am decis sa scriu aici... da sa incep cu inceputul ... am un Chevorlet Lacetti de 1.6 cumparat aproape acum un an (pe 08.08.08 face un an) care merge super bine si de care incer eu sa am grija ... pe la sfarsitul lunii mai am observat ca aerul conditionat nu prea face fata, nu era foarte cald afara ... dar in momentul in care i-am dat drumul sa fac "ungerea" instalatiei afara fiind un pic mai cald, nu l-am mai lasat doar 2-3 minute cum faceam lunar, ci l-am lasat sa mearga cat m-am plimbat prin Bucuresti ... discutand cu colegii de munca mi-au spus ca s-ar putea sa fi pierdut freonul ... asa ca mi-am facut o programare telefonica la Radacini (aproximativ la 10 zile dupa telefon). Asa ca in data de 06.06 ma prezint frumusel la Radacini de pe Calea Vitan las masina si fug la munca urmand sa ma intorc in jurul pranzului sa o ridic cu freonul completat ... ajung pe la 13:30 ... tipul de la receptie imi spune ca din pacate nu este vorba doar de completare de freon ci ca este fisurata o "teava" care leaga compresorul de nu stri ce ... si ca vor da comanda iar in maxim 14 zile ma vor contacta pentru a o inlocui ... zic ok si plec ... trec 2 saptamani, iar dupa calculele mele 7 + 7 = 14 pun mana si ii sun ... mi se raspunde foarte frumos ca nu in 14 zile calendaristice ci in 14 zile lucratoare ... deja incep sa fierb de ce sa fac nu am aer conditionat ... accept masina fiind in garantie ... trec si cele 14 zile lucratoare asa ca pe data de 27 iunie pun mana si il sun pe tipul care s-a ocupat de comanda mea, raspunde pe un ton foarte amabil ca este in drum spre scara avionului catre o specializare de cateva zile si sa sun la magazie ... sun la magazie, iar individul imi spune ca nu a ajuns in magazie nimic de aer conditionat ... incerc sa vorbesc cu altcineva care are cunostiinta de problema mea ... mi se raspunde ca nu este nimeni care sa poata intra pe computerul individului plecat in delgatie ... si sa sun pe miercuri cand vine. din pacate in miercurea cu pricina nu am putut sa sun fiind prins in sedinte ... nu am reusit sa sun nici joi ... asa ca vineri pe la 10 ... am o fereastra mica si pun mana pe telefon si sun ... tipul cu delegatia raspunde si SURPRIZA ... este in drum spre mare in concediu asa ca sa sun pe fix si sa cer cu dl . S.V. care are acces la parola lui si se ocupa si "problemele" lui ... asa ca-l sun pe SV care i-mi spune ca "teava" nu a sosit, dar va da telefoane si ma va informa luni ... bine inteles ca nu a venit ... ca nu stiu ce probleme sunt cu vaporul ... concluzionanad comanda lansata de ei in data de 06.06 ... piesa a ajuns in data de 23.07 ... ok ... ma prezint in data de 24 iulie ... adica dupa 7 saptamani ... calendaristice sau cum vor ei 25 zile lucratoare sa mi se schimbe teava fisurata ... ajung la pe la 9 si 10 la ei in fata mea cativa clienti ... oricum la noua si jumatate predau cheile si ii spun ca nu voi pleca ... dar l-am intrebat cam cat dureaza ... mi s-a raspuns ca in jurul pranzului ... oricum pe la 12:15 intra masina in service ... mestereste unul la ea la 13 masina este scoasa din service ... ma duc la individ si-l intreb daca este gata ... i-mi raspunde sec "NU" .. astept ... astept ... pe la 3 fara un sfert ma suna tipul de la receptie si-mi spune sec ca este o problema si ca mi-o va explica la fata locului ... ajung in 30 de secunde la el ... ii spun cine sunt si i-mi spune sec imi pare extrem de rau ... dar ... piesa care a venit din Co...râia este mai scurta cu 3-4 cemtimetrii si nu mi-o pot inlocui acum asa vor face comanda pe urgenta dar inainte vor transmite e-mail-uri nu stiu pe la cine asa ca ... mai am de asteptat ... asa ca inca nu s-a rezolvat problema ... va voi tine la curent cu "teava" de a/c ... daca aveti vre-o sugestie la cum sa rezolv problema mai repede sau ce ar fi de facut (OPC, email carte cineva anume ...)

Share this post


Link to post

Ai fi putut eventual, cand ai vazut ca omul e cam neserios, sa te duci in alta parte, nici acum nu e timpul pierdut si nici nu ai ce... pierde (in afara de ceva timp). Evident ca n-aveai de unde sa sti cum o sa degenereze treaba. Nu vad ce ar putea face OPC-ul aici si nici GM Europe.

Share this post


Link to post

Contactează un alt reprezentant G.M. din zonă. Este singura soluţie să te bucuri şi de A.C. Celor care te-au făcut să aştepţi cînd te sună să-ţi spună că a venit ţeava recomandă-le să şi-o bage undeva chiar şi fără freon. :shock:

Share this post


Link to post

As vrea si eu sa curat filtru ala de la AC , cum fac cum il scot/desfac ? ce solutii tre sa folosec sa il spal ?

Share this post


Link to post
Ai fi putut eventual, cand ai vazut ca omul e cam neserios, sa te duci in alta parte, nici acum nu e timpul pierdut si nici nu ai ce... pierde (in afara de ceva timp). Evident ca n-aveai de unde sa sti cum o sa degenereze treaba. Nu vad ce ar putea face OPC-ul aici si nici GM Europe.

 

 

aaaa. se pare ca am uitat sa va spun la ce dealer am fost ... la Radacini Motors situat in Calea Vitan, maisna inca mai este in garantie are pe 8 august un an ... cu cine am mai vorbit mi-a spus ca acasta piesa nu se prea strica (ma rog ... furtunu imbatraneste ... dar dupa 4-5 ani si inseamna ca am avut eu ghinion cu ea) ... am sunat azi ... mi-au promis ca vineri au piesa ... sper sa plec in concediu cu ac ... daca ma duc in alta parte pierd garantia pe partea cu ac-ul plus ca trebuie sa dau din buzunar 7-800 ron pe putin ... conducta originala costand la RM 304 ron

Share this post


Link to post

Am avut si eu o problema cu aerul conditionat, nu prea era aerul rece. Am fost in luna mai anul acesta la GTT mi-au spus ca au verificat si nu prea mai era freon, au completat si au pus si substanta de control (UV). OK, am plecat si m-am intors in cateva zile spunand-ule ca nu observ nici o diferenta. Au luat masina si mi-au dat-o inapoi in 15 minute spunand ca totul este ok si mi se pare mie.

 

Vinerea trecuta am trecut pe langa un service nou unde am reusit sa-mi fac niste amici si am vazut ca se acupa si de verificat instalatia de aer conditionat de la autoturisme. Bun, am intrebat ce si cum, am spus ca au un aparat nou care se conecteaza la AC-ul masinii si se selecteaza modelul si anul de fabricatie al masinii, se apasa GO iar dupa 45 minute, aproximativ, ai instalatia verificata si incarcata cu de toate. Cost 150 lei. Am zis sa incerc. Au conectat aparatul.. GO. In urma verificarii in instalatie erau 315 g freon (650 normal) si 4 g ulei (14 normal) ce au fost recuperate. Verificarea include si testul de vacuum care a iesit ok. S-a efectuat umplerea cu freon, ulei si substanta de control dupa care s-a testat performanta instalatiei masurand temperatura ambientala - 36 grade si temperatura la gurile de aer din habitaclu - 7 grade. Acum merg cu aerul pe treapta de ventilatie 1 (sambata pe la 14:00 am mers asa) si totul este bine.

Share this post


Link to post
cand cuplez A\C imi suruie(nu e zgomot metalic....) si simt o usoara vibratie in podea...

pana acum nu mi-a facut asa

vi se pare normal ??

 

Legat de A/C, deja orice mi se pare normal.

Ca suiera masina, si in interior si in exterior de rupe, ca tremura toata, ca vibreaza schimbatorul de rupe, ca merge super naspa cu el pornit, asta e, deja m-am obisnuit.

Share this post


Link to post

Eu nu simt nicio diferenta in afara de scaderea puterii motorului.

Share this post


Link to post

Am facut si eu astazi un test de AC la masina mea sa vad in ce stare se prezinta instalatia, intrucat in ultimele zile mai calduroase am avut impresia de nemultumire in privinta eficientei climatizarii.

Am folosit un termometru de laborator cu mercur, domeniu -30..50 gr. C, clasa de precizie 1. Termometrul l-am introdus cam 3 cm in prima din cele doua guri de ventilatie de pe consola centrala. Am setat climatizarea sa distribuie aerul numai pe gurile din fata, turatia ventilatorului la maxim si setpoint temperatura la minim ("Lo"). Temperatura mediului exterior: 28 gr. C la umbra.

 

Datele obtinute sunt:

La turatie de relanti, dupa 3 minute de la pornire: 7 gr. C

In mers, turatie max. 3000 rpm, dupa un parcurs de 3 minute: 4 gr. C

 

Mai mult n-am rezistat pentru ca imi inghetasera toate cele... M-am convins ca, cel putin deocamdata, instalatia de AC e in parametrii normali. Ceea ce ma nemultumea pe mine isi gaseste deci cauza in alta parte... Am ajuns la concluzia ca algoritmul de "judecata" al climatizarii automate e o porcarie cumplita la masina asta. Sa detaliez:

1. In permanenta, indiferent de orice conditie, nu stie sa directioneze aerul decat prin gurile din fata. In momentul in care ai apasat butonul AUTO, trece ventilatia pe fata si asa ramane 100 de ani. Asta inseamna ca iti sufla crivatul de-ti face freza promoroaca in timp ce restul corpului cat si pasagerii din spate asuda din greu.

2. Nu tine cont de temperatura exterioara, ci numai de senzorul de temperatura interioara si de cel de radiatie solara de pe bord. Asta duce la performante scazute ale algoritmului de reglare.

3. Porneste compresorul de AC intotdeauna. Nu o data mi s-a intamplat sa-l dau pe automat iarna si mi-a pornit AC-ul chiar daca afara erau 5 grade si inauntru nu erau mai mult de 20-22. Evident, a trecut pe incalzire, dar nu vad rostul sa porneasca compresorul in permanenta si iarna.

4. Uneori mai da si chix... Cred ca e bazat pe ceva rutine de la micro$oft, altfel nu-mi explic cum de porneste singur de nebun tot sistemul (e drept, rareori). Sau si mai neplacut, cand e foarte cald in masina (45-50 gr.) refuza sistematic sa porneasca AC-ul (uite totusi un caz, nefericit dealtfel, in care nu porneste compresorul). Am gasit singur o posibila explicatie pentru aceast ultim comportament: e posibil ca temperatura interioara sa fie atat de ridicata incat sa depaseasca domeniul de masura al senzorului de temp. interioara si algoritmul lui intra in balarii. Un fel de buffer overflow... :)

 

In concluzie, algoritmul climatizarii automate "citeste" temperatura interioara si nivelul de radiatie solara si incearca sa regleze temperatura la valoarea setpointului numai prin varierea turatiei ventilatorului. In plus, din cand in cand mai modifica starea recircularii, probabil pentru a decontamina aerul din interior. Atat si nimic altceva.

 

Cam asta e... Pe scurt pentru cei care nu au climatizare automata si regreta: Bucurati-va ca n-ati aruncat banii degeaba pe fereastra! Mai bine controlati singuri climatizarea din butoane... Eu oricum asta am ajuns sa fac si o fac mai eficient si mai economic decat prostia aia de "Climatronic by GMDAT"... :butt:

 

P.S. Masina din profil, vechime 1.5 ani, ODO=12000 Km.

Edited by root

Share this post


Link to post

Nu stiu daca este acelasi sistem de pe Lacetti, dar la mine este putin diferit de ceea ce ai raportat tu.

 

La mine daca e soare (senzorul de pe bord) pleaca cu "racirea" parbrizului si a picioarelor.

Dupa un timp, intr-adevar revine pe fata, doar pt 15, 20 min, dupa care trece pe picioare si mai tare (din cate am inteles, ca sa raceasca si pasagerii din spate, intr-u cat am conducte de aerisire la picioare si pt cei din spate, sub scaunele din fata).

Dupa o perioada scurta revine iar pe fata, mai trece pe parbriz.

Intr-adevar, are perioade cand baga mai mult timp pe aeratoarele din fata, dar incerc sa le directionez pe undeva pe mijloc, sa nu ma deranjeze nici pe mine, nici ocupantii din spate. Am avut ocazia sa testez climatizarea pe vreo ... 10 ore de mers in continuu, de la Constanta la Craiova si ma declar multumit

Dupa cum spuneam, poate este alt algoritm la Lacetti.

Stiu ca Lacetti are si un senzor de temperatura exterioara (iti afiseaza temperatura exterioara la apasarea butonul de reglaj al temperaturii)

Cat despre iarna, am vazut ca AC-ul ajuta F mult si bine la dezghetarea parbrizului.

Ce am mai observat este faptul ca atunci cand ai senzorul de ploaie pornit (nu stiu daca are Aveo) si incepe sa ploua, porneste AC-ul pe parbriz, sa-l dezabureasca.

 

Masina mea are 42k km si vechime de aproape 3 ani (daca ajuta la ceva)

Numai bine :wave:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...