Jump to content
Sign in to follow this  
zack

Probleme A/C (aer conditionat)

Recommended Posts

Pe ce te bazezi?!?!? Ce zici, se poate remedia, dar mai ales, cum se poate verifica teoria ta??

 

In alta ordine de idei, azi am stat la stop langa un Renault Megane dar d'ala primul model. Am sesizat acelasi zgomot care ma supara si pe mine, iar dupa baltutele pe care le lasa masina in urma am dedus ca ac-ul este full ON.

Deci... ''asa face toate''?!?!?! e adevarat!!!

Share this post


Link to post

Păi, m-am gândit aşa: dacă ar fi compresorul merge prea rar şi culmea, răceşte până să înceapă să meargă. Zgomotul (la mine) apare numai când sunt în cozi şi e cald afară, adică fix când nu se mai face răcirea cum trebuie în condensor. Am dedus de aici că intră ventilatorul în funcţiune, poate pe o viteză mai mare, care-i produce bâlbăieli. N-am apucat să mă uit când făcea, că de fiecare dată eram în trafic. Am încercat odată, dar când am ridicat capota s-a oprit :)

Share this post


Link to post

Hm, interesant :-?

 

In alta ordine de idei, revin cu ''problema'' baltii de sub masina: azi am asteptat pe cineva in fata la... o institutie si tot acolo, cu acelasi rol ca si mine, un tip cu un ford fusion. Buuun, toate bune si frumoase, numai ca tipul statea la relanti cu ac-ul pornit. Am tras cu ochiul si am vazut ca era pe treapta 1, iar de sub masina se prelingea o dara de apa. Am pornit si eu motorul si am lasat ac-ul pe treapta 1 si... nimic: dupa 25 de minute, cand am plecat, sub masina era o curatenie, o seceta de n'ar fi crescut nici un scaiete!! :mda:

Adica, kalosul nu face baltuta sub el de la ac?!?! chiar deloc?!?!? :dizzy:

Share this post


Link to post

Pe treapta 1 ventilatie nu prea curge condens pentru ca vaporizatorul e aproape de limita inghetului.Incearca cu treapta 2-3.

Share this post


Link to post

Pentru ca ultimele zile au fost mai calduroase, am inceput sa folosesc climatizarea la modul serios si nu doar 5 minute pe saptamana pentru "plimbarea" compresorului ca pana acum. Insa am remarcat urmatorul aspect: dupa ce functioneaza vreo 5-6 minute, in habitaclu zgomotul motorului e altul, mai ales la turatii de peste 2000 rpm. E ca si cum as avea cu totul alt motor. Suna mai gros si mai fortat, ca un vajait. La ralanti suna la fel, sau nu am sesizat eu nici o diferenta. Acum nu stiu daca intradevar zgomotul provine de la motor sau de la compresorul AC pentru ca de afara nu se percepe nici o diferenta intre cu si fara AC. As fi zis ca e normal intrucatva pentru ca acel compresor se roteste cu o turatie proportionala cu turatia motorului, dar de ce nu face asa de prima data cand pornesc AC-ul ci doar dupa un timp (ca si cand s-ar incalzi). In primele cateva minute totul e normal, ACul baga aer rece dar nu se simte nici o modificare in sunetul motorului, indiferent de turatie. Dupa un timp insa (timp care am observat ca depinde de cat de cald e afara) se produce ce am spus mai sus. Mentionez ca astazi dupa-amiaza cand erau 27 gr. la umbra, am testat din nou chestia si s-a repetat intocmai. Climatizarea functioneaza in rest OK, am masurat temperatura la gurile de ventilatie cu un termometru de laborator si aveam 6,7 gr.C dupa 5 minute cu ventilatorul pe maxim si climatizarea pe temperatura minima. In acest timp, am turat motorul de cateva ori si "torcea" normal (ca atunci cand AC e oprit). Ulterior a inceput sa sune mai "dogit" cand il turam. Daca opresc AC-ul, sunetul revine la normal. Totusi, acest aspect nu-i afecteaza (inca) functionalitatea, dar ma tem ca pe viitor sa nu apara vreo problema la compresor sau mai stiu eu ce. Am lasat masina in pace cateva ore si mai pe seara am plecat cu ea. Am pornit AC si evident nu mai facea asa. N-am apucat sa-l las mai mult de cateva minute ca am ajuns la destinatie. Pare insa ca face dupa ce se incalzeste compresorul AC, dar ma intreb daca e normal sau nu.

Am cautat prin tot forumul si nu am mai gasit decat un post in care cineva avea printre altele acelasi simptom, dar nu i-a raspuns nimeni.

Deci intreb, e normal sa sune motorul altfel cu AC pornit dupa o vreme sau ceva e pe duca la masina mea?

 

P.S. Inca o chestie... Cand incepe sa "vajaie" altfel motorul, parca si puterea mancata de AC e mai mare, adica se simte la demaraje mai lesinata decat la inceput cand AC-ul functioneaza fara sa modifice zgomotul motorului. Sau poate doar mi se pare mie...

Share this post


Link to post

Hm ... si la mine cred ca face la fel (si eu observam ca e un pic altfel zgomotul motorului pe la ~ 2000+rpm). Nu stiu daca e "feature" sau defect :) )

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Si la mine face la fel, dar nu cred ca-i motiv de ingrijorare. Si la Solenza pe care am avut-o anterior era exact la fel.

Din cate am observat, zgomotul variaza in functie de cat de cald este afara.

Share this post


Link to post

La fel am si eu... alt sunet ( parca ar fi alt motor :D ) si alta putere- mult mai lesinat!

Share this post


Link to post

La a lu' taica-meu n-am remarcat ce spuneti voi si nici el nu s-a plans de ceva. A lui e luata in aprilie 2006. La a mea (AC normal) nu face figuri deloc.

Share this post


Link to post

Zgomotul provine nu de la compresor (care e antrenat mecanic de motor), ci de la... ventilator! Cand intra ala in functiune, e prapad :) Fara A/C se intampla ceva mai rar, dar cand bagati A/C-ul sa va tineti.

Ca sa va convingeti, cand auziti zgomotul, trageti brusc pe dreapta si luati o proba de Todomondo de Kalos :D Veti capata un loc mult mai bun!

Share this post


Link to post

Lucian, poti te rog sa verifici intr-o zi calduroasa (peste 30 gr) acest fapt la masina tatalui tau? Avem acelasi model, doar CV difera. Deci pornesti motorul, pornesti AC, il lasi sa functioneze setat la 18 gr. vreo 5-6 minute dupa care turezi motorul la 2000-2500 rpm si asculti sunetul acestuia. Pe urma opresti AC, turezi iar la 2000-2500 rpm si vezi daca mai e acelasi sunet. Mai poti incerca ca in timp ce AC functioneaza si motorul e la 2500rpm sa opresti AC si sa vezi daca e vreo diferenta sesizabila in sound. Dar repet, totul dupa ce a functionat AC cel putin 5 minute si afara sunt cel putin 28-30 gr. Altfel nici a mea nu face. Merci mult! Dau o bere rece cand ai drum prin Ploiesti! :beerchug:

Share this post


Link to post

Maine trebuie sa mergem in oras la o sedinta, insa s-ar putea sa mergem cu a mea. Avand in vedere ca si maine va fi cel putin la fel de cald ca si astazi (la noi in zona au fost peste 30 grade) si faptul ca intre masina mea (hb) si a tatei (sedan) nu sunt diferente mari la partea electro-mecanica- voi incerca maine chestia asta. La mine- dau pe rece cu aeroterma fixata la 2-3, AC cu admisie aer de afara (recirculare Off) si incerc sa vad cum face. La ale noastre nu am sesizat zgomote la functionarea AC-ului (si crede-ma, ca ma dau serios la acceleratie, tata imi urmeaza sfaturile si a inceput sa urce acul frecvent la minim 4k rpm- cu/fara AC- el mai uita sa-l inchida :D ). Revin maine cu impresii despre masina mea, iar cu urmatoarea ocazie cand pun mana pe sedanul tatei- aplic testul si la el.

Share this post


Link to post
Zgomotul provine nu de la compresor (care e antrenat mecanic de motor), ci de la... ventilator! Cand intra ala in functiune, e prapad :) Fara A/C se intampla ceva mai rar, dar cand bagati A/C-ul sa va tineti.

Ca sa va convingeti, cand auziti zgomotul, trageti brusc pe dreapta si luati o proba de Todomondo de Kalos :D Veti capata un loc mult mai bun!

 

Abram Burel, trebuie sa te contrazic. Cu siguranta NU e de la ventilator si pot sa fac pariu cu tine pe chestia asta.

De ce zic asta?

Pai, in primul rand ventilatorul intra in functiune odata cu pornirea AC, deci ar trebui sa faca acel sunet inca de la inceput de fiecare data cand se porneste AC, dar asa cum am mai spus, la mine nu face decat dupa cateva minute de la pornirea AC si doar cand afara e suficient de cald. Ventilatorul insa porneste imediat cu pornirea AC, chiar si cand afara e rece.

In al doilea rand, mi-a mai pornit ventilatorul si fara AC (datorita incalzirii motorului) si atunci nu facea astfel.

Si al treilea contraargument ar fi ca turatia ventilatorului nu poate varia decat foarte putin cand tensiunea de alimentare variaza intre 12 si 14V (cand intervine releul regulator), pe cand sunetul de care spun eu se aude intr-o plaja destul de larga de turatii si se distinge clar odata cu turarea motorului. In plus, culmea, la ralanti nu se simte nici o diferenta, abia pe la 1500 rpm devine perceptibila diferenta.

Am observat ca, cu cat se strofoaca mai tare AC-ul (i.e. cu cat e mai cald afara sau merge cu setpointul cat mai redus), cu atat suna mai tare. Daca e racoare afara pot sa las AC-ul si o ora sa mearga incontinuu pe 18 gr. ca nu modifica deloc sunetul motorului.

 

La mine- dau pe rece cu aeroterma fixata la 2-3, AC cu admisie aer de afara (recirculare Off) si incerc sa vad cum face.

 

Cred ca e suficient sa dai aeroterma pe 2, pentru ca daca e pe 3 sau mai mult s-ar putea sa nu sesizezi sunetul datorita vajaitului aerului prin gurile de ventilatie.

De recomandat sa fie cat mai liniste in masina. La mine de ex. cu muzica pornita la vol. jumatate nu se mai aude nimic din compartimentul motor (nici macar motorul).

Edited by root

Share this post


Link to post

Si daca ti-as spune ca ventilatorul are doua trepte de turatie (nu ca variaza cu tensiunea de alimentare) si pe cea "high" face ca avionul?

Share this post


Link to post
Si daca ti-as spune ca ventilatorul are doua trepte de turatie (nu ca variaza cu tensiunea de alimentare) si pe cea "high" face ca avionul?

 

Zgomotul de care vorbesc eu are o variatie continua cu turatia motorului, nu se aude constant sau in trepte.

Nu contest ca si ventilatorul poate face un zgomot sesizabil din habitaclu, dar cel despre care vorbesc eu este altceva.

Share this post


Link to post

Mamaaaaaaaaaaa, ce urat faceeeeeeeee! Am mers cam 10 km, am lasat masina in fata unui bar (pt bere si inghetata) cu AC-ul cuplat (era Oana in masina) si la intoarcere am observat ca se aude un vajait gros, puternic. Decuplez AC- liniste. Cuplez- balamuc. Pun asta pe seama caldurii puternice de afara si faptului ca poate s-a supraincalzit motorul. Bietul ventilator mergea la greu, insa nu mi s-a parut ca functioneaza la treapta a II-a. Oricum, nu m-am impacientat. AC functioneaza (baga rece, aeratoarele sunt ca de gheata). Cald al dreq astazi...

Share this post


Link to post

Ma bag si eu. Din cate am observat la matiz, suieratul si trepidatiile din podea sunt date asa cum spunea si abramburel de ventilatorul de racire care merge la maxim, pe treapta a doua si care face o gramada de zgomot. Trepidatiile tot din cauza lui sunt produse.

Share this post


Link to post
Zgomotul provine nu de la compresor (care e antrenat mecanic de motor), ci de la... ventilator! Cand intra ala in functiune, e prapad :) Fara A/C se intampla ceva mai rar, dar cand bagati A/C-ul sa va tineti.

Nu e de la ventilator sigur. Nubira are 2 ventilatoare, unul merge odata cu pornirea AC, unul porneste doar cand e mult prea cald afara. Eu nu simt pornirea celui de-al doilea ventilator pe high ci variatia zgomotului odata cu turatia. Cel mai urat face in jurul a 1800-2400rpm, in acceleratie sau deceleratie. La matiz vuietul este clar cauzat de ventilator, nu variaza cu turatia motorului, pe cand la nubira la 2200 huruie ca un frigider rablagit.

 

CU toate ca suntem putin off-topic, cred ca problemele sunt similare, indiferent ca e vorba de chevy sau woo.

Share this post


Link to post

Andrei, imi permit sa spun ca nu sunt chiar "probleme", in sensul ca nu dauneaza cu ceva vreunei componente a masinii. Singura "problema" ar fi- zic eu- zgomotul (se rezolva cu muzica- insa nu la volum mare), iar vibratia cam dispare in momentul rularii.

Share this post


Link to post

Amandoua ventilatoarele merg in acelasi timp indiferent de treapta.Au un releu care pe treapta mica le pune in serie alimentarea si pe treapta mare in paralel.

Pornesc pe treapta mica la temperatura lichidului de racire la 93 grade si pe treapta mare la 97 de grade.

Pornesc pe treapta mica la pornirea AC-ului si pe treapta mare cand freonul atinge presiunea de 1800 kpa pe circuitul de inalta presiune.

Zgomotele care apar la functionarea ac-ului sunt de angrenare si anume ale compresorului si intinzatorului curelei.

Zgomotele sunt tehnologice si nu sunt anormale.In functie de marca sau model si de sistemul adoptat cat si pozitionarea elementelor sistemului AC acestea pot fi mai mari sau mai mici.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Multumim frumos, cu ocazia asta cred ca multi s-au linistit. Oricum, griji nu-mi faceam.

Ovi, multumim de interventie!

Share this post


Link to post

Mah, compresorul e acelasi cu cel de Logan? Ca si ala face exact la fel, fara vibratie in schimb...

Share this post


Link to post

Da, e 100% frantuzesc, scrie in koreeana pe el :D .

Share this post


Link to post

Nu, cele de pe daewoo-chevrolet sunt DAC(Delphi Korea) si cele de pe logan sunt Valeo-istambul.

Off-topic : Cand am dat prima data un test al ventilatorului de pe logan pe treapta mare am crezut ca zboara vreun elicopter prin zona :) ) .Este foarte usor de dezechilbrat pentru faptul ca nu are difuzor in jurul paletilor.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

La mine, cand pornesc AC, se mai aude si din partea aeratorului-dreapta, un fasait continuu, asa (dispare instant cand opresc AC). E normal?

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...