Jump to content
 

Sign in to follow this  
VAXXi

Bec Rosu Baterie Aprins

Recommended Posts

Eu cred ca ne scapa ceva.

Omul zice ca bateria i-a murit din cauza ca a uitat luminile aprinse, dar nu ne spune daca a incarcat-o intre timp. In conditiile astea, ea a pornit impinsa, a reusit sa incarce ceva-ceva, dar dupa un timp, posibil din cauza consumului prea mare (am vazut o groaza de pro-vest mergand ziua in amiaza mare cu toate luminile aprinse, o fi asa regulamentul pe la ei) a murit pe drum (primul post).

 

In consecinta si in speranta ca mai citeste topicul, intrebarea catre domnul doctor dj78lan este: ai incarcat bateria de cand te-a lasat prima oara? (sau ai fost multumit ca a plecat impinsa!?)

 

Daca, nu ai incarcat-o, fa cumva si incarc-o, asta trebuie oricum, chiar daca nu e buba de la ea. Pe urma mai vedem!

Share this post


Link to post

Da, asa cum am specificat, sper..., descarcatul bateriei s-a produs cam cu o luna in urma, in Romania chiar, deci cu masina am mai facut cateva mii de Km. Presupun ca a avut timp sa se incarce, am mers aproape 2000 de Km dupa micul incident...pana aici si apoi iar mici plimbari. Dar daca incarcarea bateriei era deficitara...poate ca nu era incarcata...nu stiu.

Share this post


Link to post

Nu-mi e foarte clar raspunsul tau, mai reformulez putin: ai luat cumva bateria in casa sa o pui la un incarcator de baterii auto dupa ce ti-a murit acum o luna sau cat o fi fost?

Share this post


Link to post

Nu, in nici un caz nu am luat bateria in casa...nu am incarcat-o la redresor...doar cand nu a mai pornit a fost impinsa, apoi a mers bine, apoi iar a pornit bine ceva timp, ca apoi sa se aprinda becul rosu si sa nu mai mearga.

:o fftopic: Si in legatura cu farurile aprinse, sunt unele tari gen Ungaria unde este obligatorie faza scurta pe timpul zilei, si in rest cred eu ca se creste vizibilitatea, dar eu nu am folosit excesiv luminile...normal as putea spune.

Edited by dj78lan

Share this post


Link to post

Toti isi dau cu parerea dar nimeni nu cunoaste sistemul de incarcare la espero.

1.Daca excitatia este intrerupta lampa de avarie nu se mai aprinde.Se poate verifica prin scoaterea mufei de excitatie din spatele alternatorului.Lampa de avarie este legata in serie cu excitatia.

2.Daca la functionarea motorului avea 12,9v rezulta ca exista incarcare dar nu suficienta.

3.dj78lan a mentionat ca lampa de avarie incarcare a ramas aprinsa si cu alta baterie legata.

 

dj78lan@ Releul de incarcare si blocul de diode se afla in alternator.Intereseaza-te

cat costa piesele si manopera si cat costa alternatorul.Tu hotarasti cum e mai avantajos acolo in germania tinand cont ca manopera e foarte scumpa.

Share this post


Link to post

Probabil ca ce zice ovi_jer e adevarat, totusi eu nu am mai auzit de o baterie care sa fie adusa in parametrii normali de functionare doar de alternator (dupa ce a fost descarcata).

Cat despre "de ce totusi s-a descarcat", sigur ca poate fi si alternatorul sau bucati din el (recunosc ca si mie mi s-a aprins becul la o masina si a fost de la puntea de diode), pe langa faptul ca s-au uitat becurile aprinse.

Share this post


Link to post

Daca aparea problema la pornire sau mai ales pe anotimp rece era clar ca e de la baterie datorata unei incarcari insuficiente sau de suprafata.

Daca problema apare in functionarea motorului este de la incarcare.

Share this post


Link to post

ovi_jer@ Da, aici nu se renteaza sa se repare nimic (asta a fost si motivul pentru care a doua masina a fost Dewoo, am gandit ca de ce se intampla ceva, o s-o repar mai ieftin in Romania...dar in viata nu e asa cum ne planificam...tocmai de 2 sapt m-am intors din concediu in Romania...CU ACEASTA MASINA...care a mers foarte bine...exceptand acel incident-descarcat baetrie, pornit impinsa, dar pe care il etichetez ca si utilizare defectuoasa...uitat faruri, proiectoare aprinse), si am ajuns aici si gata, nu se mai incarca bateria...

Oricum, am deschis topicul ca sa aflu de la oameni mai avizati ca mine daca este Alternatorul sau nu..partea cu schimbatul diodelor si asa nici nu se discuta, pentru ca as iesi mai scump si mai multa bataie de cap, implicit mai multtimp pierdut...

Majoritatea au optat pentru alternator, acu ramane sa-l schimb si sper ca sa fie OK totul dupa.

O sa va tin la curent.

Edited by dj78lan

Share this post


Link to post

ovi_jer@ Da, multumesc...dar ideea e ca ebay-ul e cam complicat...riscul e sa cumperi ceva ce nu functioneaza si aici e lege ca un privat nu poate sa dea garantie, el poate spune ca functioneaza, dar cand il primesti, nu merge si cam ramai cu banii dati...deci eu nu as sfatui pe nimeni sa se arunce, nu spun ca nu-s lucruri si bune..dar e cam loterie...

Oricum o sa caut si sigur nu o sa dau 250 de euro in magazin, o sa gasesc, dar eu prefer magazinele online care sunt mai de incredere si mai ieftine, repet dupa parerea mea, nu vreau sa insinuez ceva sau sa influentez pe cineva. De la un magazin, fie el si pe net ti se da factura, care inseamna garantie, un privat nu poate face asta...

Dar stai ca acu am citit si am vazut ca de fapt e magazin, deci poate emite factura.

Nu am sters ce am scris mai devreme, chiar de ce nu are legatura cu discutia noastra...in speranta ca s-ar putea sa fie folositor sfatul cuiva...

Share this post


Link to post

Dupa toate simtomele aratate de tine cu privire la starea sistemului de incarcare (martor baterie aprins cu motorul in functiune, faptul ca daca este pornita cu cabluri iar dupa ce acestea se deconecteaza motorul se opreste, tensiune de incarcare mica) indica in mod clar ca alternatorul, mai precis puntea redresoare, si-a dat obstescul sfirsit.Nemti nu am auzit sa faca reparati la alt. sau electromotoare , prefera sa le inlocuiasca cu totul pt ca asa probabilitatea ca sa se repete defectul este cu mult mai mica .Si ca sa te fac un pic invidios ca in momentul asta nu te afli in Romania iti spun ca aici reparatia te costa in jur de 2.000.000 lei (usori).Bafta :thumbl: PS.La alternatoarele care echipeaza Cielo, Espero cu data de fabricatie pina in 1999-2000 se defecteaza relativ usor (puntea redresoare se strapunge) datorita puterii relative mari intr-un volum redus si montarii intr-un loc greu ventilat.Temperatura mediului ambiant si aerul conditionat sint de obicei factorii care il scot din functiune cam la 2.5 ani durata de exploatare.

Share this post


Link to post

Auzi , poate poti cumpara din Romania on-line de la magazinul asta :

 

www.autodaewoo.ro

Share this post


Link to post

Salutari la toate lumea si multe multumiri tuturor care au rapsuns la intrebarea mea.

Da, ati avut dreptate, a fost alternatorul, acu nu stiu exact care parte, pentru ca l-am schimbat pe tot...si acu merge bine, bine...

Un forum super, tine-ti-o tot asa!!!!!

:banana: :banana: :banana:

Share this post


Link to post

Salutare tuturor.

Cam de o luna am o problema cu aprinderea martorului bateriei la bord.Cand s-a intamplat prima data am zis ca nu o fi cureaua stransa si patineaza, am verificat si legaturile la baterie sa nu fie oxidate dar ciudat ca totul era OK! si dupa o repornire acesta a stat cuminte stins la relani cum este normal.Dupa cateva zile iar s-a aprins si apoi iar s-a stins (vorbesc numai la relanti pentru ca la turatie peste sa zicem 1200 rot. ramane stins) . Deci in mers normal martorul ramane stins. Mentionez ca nu am nici o problema cu pornirea deci bateria este OK, are 1 an.

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri!

Share this post


Link to post

Salut! Teoretic ar trebui curatat alternatorul. Sau are periile (carbunii) consumate si murdare.

Cazul extrem te duca la punte sau ECM

 

Sper sa fie doar murdar... [-O<

 

Cu stima,

Costel

 

Nu mai cita mesajul anterior.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Dupa parerea mea (umila si personala) nu are ce sa fie la punte sau la ECM. In momentul in care apar probleme la aceste componente acestea se manifesta continuu, nu intermitent (cu alte cuvinte daca se arde ars ramane). Probabil ca trebuiesc schimbate periile alternatorului. Cel mai bine trebuie masurata tensiunea la bornele bateriei la relanti. Dupa cate stiu trebuie sa fie 14.1V. Daca valoarea este mai mica si se atinge la turatii mai mari ale motorului cel mai probabil sunt periile.

Succes. :thumbl:

Share this post


Link to post

Nu stiu cum e cu ECM, dar la mine a fost puntea arsa, de fapt 2 rezistente...si nu m-a lasat masina in drum brusc...de fapt daca nu o lua la prima cheie trebuia impinsa...dar oricum mergea...de aici concluzionez logic...ca daca e puntea arsa...cel putin incipient"mai merge" putin...mai prost ce-i drept...dar iti poti da seama ca ceva nu-i in regula...si apoi ramai cu masina in drum...

:drinkers:

Share this post


Link to post

salut,

daca aveti mila de un alternator cu 3 relee schimbate in 100 de km, explicati mi si mie ceva ce mecanicii n au reusit. intrebarea cheie este: de ce mi se arde releul? bateria e noua, contactele si firele sunt verificate la service ul daewoo de langa gara craiova. raspuns service craiova:alarma e d vina!!

verificat alarma-ok, raspuns service slatina releele proaste. mi l a schimbat de doua ori gratis k la ei le am skimbat prima data si am garantia.

acum si mai bine: releul cand masor incarca, dar bateria o gasesc cateodata moarta desi e noua :-?

oare e nevoie sa skimb releul cu totul?

Share this post


Link to post

Ai schimbat si puntea de diode? Dupa cate stiu se schimba amandoua.

oricum, si eu am avut probleme cu alternatorul si dupa ce am schimbat 2 relee si 2 punti, am fost la GGA unde Nini a identificat statorul ca fiind vinovat(facea scurt).

Am cumparat unul second pentru ca noi de espero nu se gaseau, iar un alternator de espero e ~12 mil ( de cielo e cam 6 mil). A fost montat si merge beton si acum.

Multumesc inca odata lui Nini ca m-a ajutat .

 

Deci verifica starea la stator si rotor, dupa cate am inteles, releul nu poate fi diagnosticat ca defect asa de usor, si odata cu el se schimba si puntea de diode daca e defecta. Acest defect de stator care l-am avut am inteles ca apare extrem de rar.

 

Cred ca unii colegi mai priceputi de pe forum iti vor da mai multe indicatii.

 

Edit:

Uite aici s-a discutat problema care am avut-o: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=2804&st=0

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

merci de raspuns :) >-

probabil stii si tu care e sentimentul knd te urci la volan si vezi ca pur si simplu se aprinde nenorocitul ala de martor de baterie. asta pentru a 3 a oara in 2 saptamani dupa reparatiile de rigoare de fiecare data si carca de bani carata analfabetilor din service.

ma intreb cum o fii sa-ti faci meseria de atatia ani ca mecanic si tu tot varza sa fii, sa prapadesti banii, timpul si nervii oamenilor...

 

 

imi recomanda cineva unde pot merge in craiova sa aiba electrician care e constient de ceea ce face si vorbeste, nu sa o dea in diverse asa, din incompetenta?? :dizzy:

 

numai bine!

Share this post


Link to post

da, prima data am skimbat releu+punte diode, a doua si a treia oara nu au mai fost si diodele arse.

cel mai tare m a enervat raspunsul electricianului:"sunt piesele proaste(astea noi) :wallbanger: :wallbanger:

 

X(

 

ce alte motive mai pot fi pentru arderea releului?

 

o sa le zic sa mi verifice si statorulsa nu puna la masa dar nu prea ai cu cine te intelege...ei sunt ""meseriasi"" :) )

, nu i inveti tu, da?

Share this post


Link to post

Sunt posesorul unui autoturism Daewoo Espero 1.8 model 1995, de o perioada de timp simbolul luminos de la bordul auto, se stinge destul de greu, ce poate insemna aceasta. Mentionez faptul ca acumulatorul este de tip BOSCH cumparat anul trecut in decembrie.

Multumensc anticipat

Share this post


Link to post

Verificare la partea de incarcare (punte diode, alternator) si la cureaua alternatorului.

Share this post


Link to post

Verifica un un voltmetru tensiunea la bornele bateriei: sa fie 14 V cu motorul pornit. Eu unul cred ca e cureaua slabita si patineaza la pornire.

Share this post


Link to post

De vreo saptamana am o problema. Martorul de baterie mi se aprinde dupa ce opresc motorul... si ramane asa. Nu mai pot pune nici alarma, nici inchide centralizat din telecomanda. Dac-o las asa peste noapte, pana dimineata e moarta bateria. Am banuit ca e vorba de-un scurt ceva... eventual legat de alarma. Cum era-n garantie, am fost la cei ce mi-au montat-o, au zis ca e ok, nu-i d-acolo. Asa ca de cateva zile... scot o borna-n fiecare seara... ca stau la 4 si n-am lift :) Aveti idee ce poate fi? Poate de la alternator ceva? Diode... releu de-ncarcare?

 

Merci anticipat.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...