Jump to content
 

Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 2.0 verde (inlocuitorul LIN-ului)

Recommended Posts

Dupa cum stiti (sau nu 🙂 ) mi-am achizitionat inca un espero. 

Motivul? Este baza pentru visul meu dintotdeauna. 2 litri (c20le) in acte acelasi bloc ca c20xe de pe cel bej. Am zis sa ii fac topic separat  fiindca se departeaza de cel bej si treaba deja devine serioasa 🙂 

Ca sa nu mai repostez, detaliile de achizitie, bani/dotari le gasiti aici 

Pe scurt, verde (41L) automata (se va face manuala), interior piele cu incalzire, abs, airbag si restul de dotari standard de pe espero.

Dintre operatiunile descrise dincolo, frana spate se va reface (nu sunt multumit de cea de mana, tine inegal rau si merge infranata stanga spate) oglinzile mi-au sarit ambele iar din suporti, trebuie sa gasesc alta metoda dar dupa ce termin cu fata.

 

Asaa, gata cu amintirile, za news acum, am desfacut motorul, dat cutia jos, camasile arata excelent, din pacate volanta de 1.5 de pe aia visinie nu se potriveste pe arbore, va trebui sa desfac bejul sa iau volanta (sau sa gasesc alternativa mai ieftina, noua e destul de mult). 

IMG_20200822_145629.thumb.jpg.9189acbe7b64da18a7941b74ef404be7.jpgIMG_20200822_163718.thumb.jpg.d60f4f96084db923addeca31e41a1970.jpgIMG_20200822_172235.thumb.jpg.c8e0e70afd9706ef9da380c2c6ca7061.jpgIMG_20200822_172246.thumb.jpg.89a483b21c8290d5e53bec9d8391ecec.jpgIMG_20200822_174351.thumb.jpg.605ff4ac91dbc5fba10ddc6affde44e8.jpgIMG_20200822_192942.thumb.jpg.30e32bd4d3ae7de73e159f6eae259d20.jpgIMG_20200822_193001.thumb.jpg.74bd2174009a9251b0b601673a38741a.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a schimbat schimbarea, desi ziceam ca asta va fi gata prima nu va mai fi, voi face visinica prima din 2 motive simple:

Nr 1, pe aia vor veni jambele asteia fara modificari si aproape toata electrica, partea buna e ca motorul nu trebuie refacut, masina nu va fi bibilita excesiv si voi termina mult mai repede acolo (zic eu) avand teoretic mai putine operatiuni de facut.

Nr2, sa o fac pe-aia automate prezinta un challenge mai mare decat sa o fac pe-asta SFI 😄 (iau totul de pe bej si voila 😄 nu e nimic interesant, deja am totul facut acolo, acum doar repar greselile facute atunci de care m-am prins intre timp) .

Am reusit sa defrisez interiorul aproape complet fiindca imi trebuia electrica pentru cealalta si am descoperit ca masina are imobilizator

IMG_20200901_125750.thumb.jpg.268d896679b2f9f045fe4ea400b241ed.jpg

IMG_20200901_125854.thumb.jpg.343f4d979f3f5bd87fe92bafd1558be8.jpg

Este primul espero cu immo pe care il vad, dupa cum se vede a fost deja "operat" de un roman, cheia e bandajata de cititor si era ascunsa in bord.

Cel mai probabil proprietarul a pierdut una din chei si cineva a zis sa rezolve problema fara sa rescrie chip nou. Momentan merge deci ramane asa, vom studia pe viitor.

O chestie buna pe care am vazut-o, instalatia de 1.5 de pe visinie are mufele pentru modulul de airbag si ABS desi masina nu este echipata. Un lucru bun fiindca una din instalatiile de le visinica sau bej vor ajunge pe asta si nu am probleme la sistemele astea 2 in plus 🙂  

IMG_20200901_160942.thumb.jpg.3ed44a30d8d2ac5bb58ed2146c188187.jpg

Am demontat pedalierul aproape complet urmand sa fie inlocuit cu cel de pe visiniu pentru pedala de ambreiaj. Nu a mers adaptata direct, trebuie schimbat tot pedalierul.

Caseta de directie se va inlocui cu cea de pe bej fiindca aia a fost reconditionata de mine acum 2 ani si stiu ce pun, asta are istoric necunoscut si are si un pic de joc, probabil bucsa ochelar de teflon, am noua, dar nu vreau sa ma trezesc cu lichid de servo la picioare pe la simering, la cealalta a fost schimbat.

IMG_20200901_181700.thumb.jpg.9533f14a19081d3fc41546fd010dddad.jpg

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiindca am facut rost de suruburi de volanta de manuala si venise si ambreiajul am purces la schimbarea lui.

Ca si quick update, masina a fost automata deci imi trebuia volanta si ambreiaj (cu tot ce necesita) pentru conversie la manual.

Cam asta e diferenta intre suruburile de volanta automata(adica o tabla) fara de manuala (mult mai groasa)

IMG_20200919_110130_compress10.thumb.jpg.c49afb460d2e0f41582f11a662082fc6.jpg

Bun, drept urmare am purces la montaj, primul schimbat, simeringul arborelui (nu curgea, dar sa nu regret mai tarziu). Ca si particularitate, simeringul e la fel la 2 litri ca la 1.8, asta nou era de 1.8 luat la reducere de la radacini 😄

IMG_20200919_110025_compress1.thumb.jpg.e57b41bcbcc8886cbd7186c8ca65f5cf.jpg

Urmeaza montarea ambreiajului propriu zis. 

Ca idee suruburile volantei nu am reusit sa le strang la mai mult de 90 Nm fiindca incepeau sa se intinda dar am folosit pasta de blocare noua si am pus un pic si la alea de la placa de presiune.

Volanta  este defapt de la daewoo/chevrolet evanda fiindca nu am mai vrut sa despart motorul de cutie la bej doar pentru volanta. 

A fost SH dar dupa curatare e ca noua, nu are pic de uzura a fost gratis si s-a potrivit. 😄 

Ambreiajul a fost valeo de 225mm tot pentru evanda, sfi avea 230 dar aia e, vedem cat tine asta.

Oricum la motorul ala ambreiajul nu a fost umblat niciodata si a rezistat saracul (cu placa de presiune defecta) cativa ani buni de abuz la mine  plus ce si-o fi mai luat de la fostul proprietar. Nici nu stiu ce marca e.

Daca tine si asta macar atat sunt multumit.

IMG_20200919_110042_compress99.thumb.jpg.ef088edd121282a57afaf1e38a74a653.jpgIMG_20200919_122401_compress76.thumb.jpg.35fbc2ca0cc402834de79785c2196269.jpg

Dupa aranjarea discului la ochi (ca idee l-am nimerit perfect centrat) fiindca scula de centrare din parti evident, am purces la montarea cutiei.

Operatiunea a fost un succes din prima, suportul ala motor m-a ajutat enorm si de data asta.

IMG_20200919_124925_compress37.thumb.jpg.733fbbf98512caf7daaadf16e35d0b57.jpgIMG_20200919_140100_compress34.thumb.jpg.b451a638d6b8eac5dfb25ddd78d55015.jpg

Cam atat pentru azi, continuarea in episodul viitor. Am uitat (nu cred ca am zis mai sus), intre timp s-a remontat pedalierul cu pompa de frana si ambreiaj, vas lichid, traseu..etc si s-a curatat si vopsit lonjeronul stanga plus tabla de sub modulul ABS

IMG_20200912_132510_compress1.thumb.jpg.87a9414147ab43953b1ba6c7f3110a7a.jpg

Ah, ca bonus, m-am apucat sa demontez de pe bej si am descoperit ca alternatorul meu statea cam asa

IMG_20200919_145241_compress49.thumb.jpg.264cfcbe1bf6d9de1cffc4bf2b03f486.jpgIMG_20200919_145245_compress73.thumb.jpg.ca3f5b058f7387fc984f9e78b0485eda.jpg

Initial am crezut ca nu a fost strans bine si s-a desfacut dar defapt s-a rupt, am gasit ramasita infiletata si restul lipsa, nu ma intrebati cum am reusit, probabil surub intins de la prea strans si a cedat.

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...