Jump to content

Sign in to follow this  
cornel_balan

Functionare Defectuoasa Motor

Recommended Posts

Va salut si incerc sa fiu cat mai concis.

La cilindrul 1 bujia este neagra si umeda cu toate ca am schimbat-o de 4 ori in ultimele zile. Am verificat fisele, capac delcou, scanteie la bujie, totul OK pe partea de aprindere.

Dupa umilele mele cunostinte ar mai putea exista probleme de natura injector care nu pulverizeaza ci arunca jet, sau uzura segmentilor si patrunderea de ulei in cilindru. Ar mai fi neinchiderea supapei, insa mentionez ca s-au facut operatiuni in partea superioara a motorului: planeitate chiloasa, alezat scaune, schimbat ghidaje, supape, ax cu came, etc.

Intrebariel mele sunt urmatoarele:

- mai pot fi alte cauze?;

- cu ce sa incep? verificare injector, compresie...

Cineva mi-a recomandat un "Test motor". Ce inseamna efectiv acest lucru?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de alte supozitii, daca s-a intervenit la chiulasa si distributie, inainte de aceasta lucrare, cum se prezentau bujia si pistonul nr. 1 ? Fum scotea ? Consuma exagerat ulei ? Daca se suspecteaza uzura exagerata a segmentilor si consum exagerat de ulei, ar fi trebuit sa se observe acest lucru luand in considerare aspectele capului pistonului si camerei de ardere, fumul si consumul de lubrifiant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am vrut sa lungesc povestea cu ce a fost inainte, insa daca este util spun asa. In vaporizatorul de gaz s-a intamplat ceva care facea ca lichidul de racire sa patrunda in cilindrii. De aici fenomenul de fum alb si foarte intens caracteristic arderii garniturii de chiloasa. Interpretarea mea a fost aceasta si din acest motiv s-a procedat la rectificare si cu aceasta ocazie supape, ax cu came etc, etc.

Momentan merg doar pe benzina, circuitul de gaz este suspendat pana la rezolvarea problemei de la cilindrul 1.

Nu cunosc daca mecanicul a sesizat sau nu uzura exagerata a segmentilor, sau s-a limitat strict la problema sesizata de mine.

Cert este ca in momentul de fata eu vad doua cauze posibile. Functionare defectuasa injector sau patrundere ulei in camera de ardere.

Revin cu intrebarile de care sunt interesat:

- cu ce sa incep? verificare injector, compresie...

Cineva mi-a recomandat un "Test motor". Ce inseamna efectiv acest lucru si unde as putea face acest lucru in Timisoara?

 

Multumesc si s-auzim de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test de compresie si revino cu rezultatele.

Nu ne-ai zis ce motor este insa din postul tau banuiesc un 8 valve non euro cu delco mecanic.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, 8 valve non euro cu delco mecanic.

Testul de compresie mi-l poate face mecanicul.

As vrea sa stiu si daca injectoarele functioneaza corect. Am inteles ca pe rampa exista niste supape.

Se poate face un test asupra injectoarelor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ti se pare mai simplu si mai elocvent sa muti injectorul, banuit defect, pe alt cilindru si apoi sa observi unde persista problema?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut..o problemă...cielo de 96,de cateva zile merg cu masina si se opreste in mers...cand schimb dintr-o treapta superioara,intr-una inferioară'mai exact din a 3 a in a 2 a,cand reduc la o curbă...surpriza,masina se oprește..volanul se blochează,martorii se aprind in bord...ca sa pornesc din nou cheie...numai zic ca scoate un fim in draci...masina nu scotea un asemenea fim niciodată..si miroase de parcă sunt la rafinare.. in fine...cineva mi-a zis ca e sonda lansa...pareri?..mersi!...sau spuneti unde sa ma uit pe site in cazul in care sa mai postat o problemă asemănătoare..

Va salut..o problemă...cielo de 96,de cateva zile merg cu masina si se opreste in mers...cand schimb dintr-o treapta superioara,intr-una inferioară'mai exact din a 3 a in a 2 a,cand reduc la o curbă...surpriza,masina se oprește..volanul se blochează,martorii se aprind in bord...ca sa pornesc din nou cheie...numai zic ca scoate un fim in draci...masina nu scotea un asemenea fim niciodată..si miroase de parcă sunt la rafinare.. in fine...cineva mi-a zis ca e sonda lansa...pareri?..mersi!...sau spuneti unde sa ma uit pe site in cazul in care sa mai postat o problemă asemănătoare..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cornel_balan, fa-i testul de compresie, asa cum spune @Dj_Dark. Eu as completa sa-l faca in ambele variante, fara ulei si, daca iese slab, cu ulei (stie mecanicul de ce).

Daca vrei sa vezi cum etanseaza injectoarele, scoate rampa si apoi alimenteaz-o. Vei vedea care dintre injectoare inchide bine, supureaza sau curge.

@tdaniells, Sigur masina are sonda lambda ? Daca totusi, are cumva sonda (si nu potentiometru CO), defectul relatat nu-i este specific.

Edited by smv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai din cate stiu eu si alti prieteni,cunostinte etc...ce au cielo de 96..masina are sonda lambda...daca nu ar avea si are avea potentiometru co,care ar fi cauza,cauzele?...mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Existenta sondei lambda se poate constata personal printr-o vizualizare a galeriei de evacuare in zona descendenta. Se mai poate cauta vizual in zona filtrului de aer (spre parbriz) daca exista potentiometru CO. Altfel, ramanem in zona presupunerilor. Oricum, sonda lambda, chiar daca este "moarta" nu poate sa dea asemenea probleme ci numai o oarecare crestere a consumului (ea face o corectie in marja maxima de 20% a timpului de baza al injectiei, urmare a corectiei LTFT dictata de tendinta valorilor STFT).

Referitor la manifestarile motorului, exista 2 piste (indicate de relatare):

1) Daca motorul se opreste atunci cand se reduce turatia simultan cu reducerea vitezei de circulatie, poate fi banuit senzorul de viteza (VSS) dar, de obicei ar trebui sa se activeze si lampa check eng. Spun "de obicei" intrucat, contrar prevederilor din documentatie, la masina mea (Euro3), nu se aprindea intotdeauna (cu toate ca ma "lasa" in cele mai dificile si/sau hilare situatii).

2) Oprirea intempestiva a motorului ar putea sa aiba drept cauza (dupa parerea mea) un defect la instalatia de aprindere (partea centrala, nu fise si bujii). In aceasta situatie, opririle si repornirile motorului, uneori infructuoase (asa inteleg...), duc la imbogatirea amestecului care nu mai are posibilitatea sa arda complet (=> fum).

Share this post


Link to post
Share on other sites

La primul model cu deloc mecanic doar cele cu transmisie automata au avut sonda lambda.

 

@smv

1) de obicei cand ECM sesiszeaza VSS malfunction aprinde lampa intr-adevar dar si mareste relanti-ul masinii undeva spre 2000 de ture, deci putin probabil sa fie asta problema.

 

Din pacate sunt multe probleme care pot da un asemenea comportament, trebuie detaliat.

In primul rand, ce culoare are fumul?

Consumul cum este?

Bujiile cum arata?

S-a "reparat" ceva recent la motor care poate fi corelat cu defectul proaspat aparut?

Are gaz masina?

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dj, categoric ai dreptate (referitor la VSS), iar cauzele pot fi, desigur, mai multe. Bineinteles ca, pentru a putea da un diagnostic cat-de -cat apropiat de realitate, relatarea fenomenului trebuie sa fie facuta in urma unei observatii foarte atente, descrisa cu lux de amanunte. Eu am incercat sa "strecor" cate ceva conform datelor sumare din cele expuse, adica oprirea motorului "netam-nesam" la reducera vitezei si observatii organoleptice asociate (fum si miros de hidrocarburi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze am uitat un @ acolo, intrebarile erau pentru domnul cu problema nu erau retorice ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i este si nici nu are de ce sa fie vreo problema. Ea exista, din pacate, numai la masina colegului, speram pentru scurt timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu cred sa fie sonda lambda,asta mi-a zis cineva care a avut o problema de genul din cauza benzinei proate care a pus-o...si faptul a facut sa fiu si de fata cand a facut asta plecand cu el la un drum mai lung de vreo 600 de km..dar asta e alta treaba,el avand si alta masina...

 

Masina e pe benzina,i-am segmentat motorul in 2010,nu am am avut nici un fel de problema de atunci pana acum..fumul pe care il scoate de culoare alb,cenusiu..si e mult..cel putin asa imi pare mie din moment ce nu am patit asa ceva..niciodata nu mi-a scos fum...eu tind sa cred ca sunt gaze de la benzina nearsa cum trebuie..nu stiu daca am zis in descrierea anterioara...in momentul in care accelerez si schimb vitezele,nici o problema pana aici,in a 2 a si in a 3 a..masina nu ruleaza cum trebuie..parca merge infranata...in a 3a dupa ce am accelerat si dupa i-au piciorul dupa acceleratie..eu o simt infranata..nu ruleaza cum trebuie..iar apoi dupa cum am spus cand schimbi intr-o treapta inferioara,la o curba sau reduci..i se taie alimentarea..se opreste in mers..volanul se blocheaza,martorii se aprind in bord...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E automata?

Consumul?

Dispare antigelul din vas?

Nivelul de ulei cum e, ceva spuma pe joja sau capac?

Bujiile arata toate la fel? Vreuna mai neagra, vreuna mai....altfel?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e automată,e cutie manuală...consumul e la fel..zic eu...o problemă cred eu e de la bujii...de fiecare data cand le-am desfăcut,erau umede si chiar ude..am un tachet care il aud cum tacane.nu închide cum trebuie,am zis sa il schimb,dar nu am reusit...dar treaba asta e de ceva timp...am mers asa,cred ca vreo 3 ani..bujiile le scoteam le ardeam pe aragaz le curatam de calamina si mai mergeam cu ele...asta pana anul trecut cand am cumparat un set nou...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut!

Doresc sa incerc o curatare a corpului clapetei de acceleratie intrucat, din zisele mecanicului, circuitul lichidului de racire este infundat.

Intrebarile mele sunt urmatoarele:

- lichidul de racire circula prin ceva orificii foarte inguste de este infundat;

- cum se leaga cele doua stuturi la circuitul de racire (care este turul, care este returul si unde se leaga celelalte capete ale furtunelor? - la mine sunt scoase din uz);

- pot incerca curatarea prin scufundarea intr-o solutie de curatare, dupa scoaterea IAC, sau mai este ceva electronica in interior?

- exista ceva garnituri ce trebuie sa le cumpar pentru remontare;

- stutul mai mic daca si unde trebuie legat?

Masina este un Cielo din 1999.

 

Multumesc

post-19030-0-99746900-1491200458_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ai si TPSul pe care te sfatuiesc sa nu il demontezi.

 

Orificiile pentru lichidul de racire nu sunt tocmai mici. In plus, daca sunt infundate, va fi necesar sa le cureti mecanic. Cu o sarma otelita sau ceva similar.

 

Nu are sens sa faci baie corpului clapetei. Depunerile de acolo nu vor iesi cu apa, cauta o solutie speciala pentru asa ceva. Nu stiu daca mai gasesti la litru, insa gasesti spray-uri pe toate drumurile. Alternativ, pentru cantitate mai mare, poti lua un diluant slab. Cu o pensula o sa iasa treaba buna.

 

O sa ai nevoie de o garnitura, ar trebui sa fie asta: gm 96353141 (da-i pe google)

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, am sa incerc sa incerc sa desfund in vre-un fel traseul lichidului de racire.

Ramane sa vad care este turul si care este returul si daca canalul este continuu, sau mai are deviatii.

Aveti idee daca stutul mic, din mijloc, se leaga undeva?

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

La EGR ar trebui sa mearga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,am si eu o MARE problema.Dintr-o data masina mea a inceput sa mearga in 3 cilindrii.(Motor 16 valve DOHC)Bujia zic!Scot fisa de la cilindrul 1,nu se intampla nimic.Schimb bujia,pun fisa....merge OK 4-5 secunde si pa.Merg la service,dupa prima discutie cu domnul mecanic,sa fac atac de cord.,,Tre-sa demontam motoru domle ca e grav,,.....,,Si la astea in 16 valve...e jale la bani!,,Apoi zic sa incercam un test de compresie pe cilindrul 1,dar culmea se strica manometrul.Plec spre un alt service,mers de tractor agricol,injuraturi,pomenirea mortilor,etc...Ajung la celalalt service si vreau sa opresc motorul....ascult atent ...ma uit la turometru....ma sterg la ochi ...iar ascult...iar turometru...iar ochi...acceleratie la blana...ascult-MINUNE-masina mea mergea normal din nou.Intreb seful de service ce ar putea avea-<<Ori ai pus benzina naspa,ori uleiul prost,cine stie,da da-i si tu o forja sa se curete putin>>Bine ,zic,forja sa fie.De atunci problema mai apare cand si cand.Consumul a crescut destul de mult,si parca papa si ceva ulei,dar la testul de noxe nu a iesit nimic anormal.CEVA SFATURI?A MAI PATIT CINEVA ASA CEVA?

Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil fisa are probleme. Faptul ca a mers 4-5 secunde este probabil din cauza ca ai miscat-o cand ai schimbat bujia. Incearca sa schimbi fisa de la cilindrul cu probleme sau mai bine ia un set nou.

Edited by ches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vin și eu cu o nelamurire aici, alt topic mai "la subiect" n-am gasit. In pozele de jos se pot observa 4 bujii, dintre care una cu rugina. E de la cilindrul 4 (cel mai departat de distributie). Cum putea ajunge bujia aia ruginita? Am gaz de aproape 2 ani, dar e prima data cand gasesc bujia asa. Aveau aprox 15k km

 

719ac43e552a6ca1c1c694791f983c59.jpg264d2acef33342dbf667a8ce62260a06.jpg

 

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×