Jump to content

ursul_bipolar

Gandacul Obez

Recommended Posts

Salut!

 

Zic sa vi-l prezint pe micutul dar simpaticul gandac obez pe care l-am luat acum vreo 2 luni.

 

Cand l-am luat era la interior intr-o stare deplorabila, f murdar dar fara prea multe zgarieturi (stiam ca pot sa-l scot decent).

Motorasul avea 42500 (0.8l) acum are aproape 43100. Il folosesc numai in oras smile.gif

 

La caroserie se prezinta bine, nu are rugina, a fost inmatriculata in Iulie 2008. Are aer conditionat care functioneaza f bine, geamuri electrice fata, servodirectie si un sac cu aer la sofer.

Dupa ce l-am luat am aruncat tot din el, presuri, huse de pe scaune plus alte mizerii.

I-am luat:

- covorase orginale din cauciuc
- mp3 player
- boze MAC street pe fata (urmeaza si pe spate)
- 4 jante pentru ca alea pe care le avea erau putin cam strambe si nu dormeam linistit noaptea

Masina nu troncane, are totul original din fabrica (placutele mai au 3 sferturi).

I-am facut schimbul de ulei (Eneos 5w-40 Hyper) si filtre (MANN), igienizat instalatia AC, i-am schimbat distributia si pompa de apa + plus un cilindru receptor de pe spate care se mai bloca si se incalzea roata + un bec de la ceasurile din bord.

 

A venit cu un set de cauciucuri de iarna Sava Eskimo 3 noi + cauciucurile originale de vara Kumho.

Consumul ma asteptam sa fie mai mic in oras dar m-am inselat, e undeva pe la 8-9. Am facut 400km cu un plin (35L).

 

La drum intins merge si cu 100 si cu 110 biggrin.gif lejer!

Si poze de la procesul de curatare interior.

post-43955-0-66643000-1438939835_thumb.jpg

post-43955-0-04772700-1438939842_thumb.jpg

post-43955-0-14749200-1438939846_thumb.jpg

post-43955-0-77076800-1438939855_thumb.jpg

post-43955-0-42851600-1438939860_thumb.jpg

post-43955-0-24661600-1438939867_thumb.jpg

post-43955-0-82815200-1438939873_thumb.jpg

post-43955-0-68746600-1438939889_thumb.jpg

post-43955-0-14767800-1438939898_thumb.jpg

post-43955-0-81790400-1438939901_thumb.jpg

post-43955-0-78696300-1438939904_thumb.jpg

post-43955-0-03180400-1438939912_thumb.jpg

post-43955-0-17293100-1438939915_thumb.jpg

post-43955-0-02171700-1438939918_thumb.jpg

post-43955-0-55193200-1438939925_thumb.jpg

post-43955-0-95842400-1438939963_thumb.jpg

post-43955-0-42863800-1438939970_thumb.jpg

post-43955-0-70530600-1438939975_thumb.jpg

post-43955-0-65084300-1438939989_thumb.jpg

post-43955-0-76111500-1438940002_thumb.jpg

Edited by ursul_bipolar
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-ti functioneze mult si bine. Personal consider ca sunt masinute foarte bune, contrar multor pareri. Rugina nu trebuie sa aiba decat daca are elemente reparate necorespunzator. Punct slab tabla incredibil de subtire, in timp face indoituri si de la degete deasupra clantelor :) . Schimba-i bujiile daca nu ai facut-o deja, consumul e putin cam mare. Cu a mea, ce-i drept cheala ca dotari, fac cam 500 km prin Bucuresti, schimbat viteze 3600-4000 rpm.

Boxele le-ai gasit pe dimensiune sau ai facut adaptari? M-ar interesa si pe mine.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc!

 

Am uitat sa precizez ca am schimbat si bujiile odata cu distrubutia, am pus Denso.

 

Boxele se potrivesc perfect si se aud extrem de bine (cam de 10 ori mai bine decat alea stock).

 

Legat de consum, a fost obtinut mergand si in aglomeratie si cand era mai liber cu aer si fara, au mai stresat-o si aia cand am schimbat pompa de apa ca sa aeriseasca circuitul etc.

Acum i-am facut din nou plinul si vreau sa vad cat pot sa merg. Ca si turatie cam acolo schimb si eu 3000-4000, rar 5000.

 

Urmeaza sa ii montez inchiderea centralizata din telecomanda si sa vad daca merge sa ii pun si deschiderea porkbagajului tot din telecomanda (nu stiu daca are loc actuatorul) + sa ii repar 2 bube din parbriz, sunt din alea bulls eye.

 

Stiti cumva daca pe polita din spate merg montate difuzoare rotunde cu diametrul de 16? As vrea sa pun din astea, daca nu incap ma orientez catre alea de 13.

Edited by ursul_bipolar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu deformezi polita cu difuzoarele :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai e si varianta sa pun in locasul din fabrica dar nu gasesc suporti din aia perforati si pe la dezmembrari nu am timp sa ajung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am facut o tiganie si am perforat suportii + montat difuzoare originale de Matiz ce se potrivesc perfect la mufa, dar nu sunt deloc multumit de rezultat. Difuzoarele gajaie deoarece sunt proaste( luate noi de la Radacini) si suportul arata ca naiba, ori acopar cu o plasa neagra, ori schimb iar suportii.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o folosesti sanatos!

Poze din exterior nu pui deloc? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult! Vin si pozele cu exteriorul. Acum nu sunt in B dar sapt viitoare ma intorc, ii trag o spalare si ii fac si o sedinta foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat mai devreme putin pe sub masina si am vazut niste ulei care din cate imi dau seama vine de pe compresorul de aer conditionat.

Nivelul de ulei in motor este la fel, cel se servo este la nivel, deci nu ar fi de aici.

 

Aveti idee de unde provine acel ulei? Posibil sa fie fisurat compresorul de AC si sa piarda ulei? Ati mai intalnit asa ceva?

 

Pozele sunt facute cu telefonul sub masina.

post-43955-0-37050800-1439297878_thumb.jpg

post-43955-0-25061600-1439297882_thumb.jpg

post-43955-0-97733200-1439297886_thumb.jpg

post-43955-0-80619600-1439297890_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spala (curata) zona si vezi daca mai reapare. Zone suspectate: garnitura de chiulasa si capacul axei cu came.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu, capacul axei are prostul obicei sa curga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc! Cei drept nu prea am avut timp sa ma uit la altceva decat la compresor. Acum o luna am schimbat distributia si mecanicul a spus ca e totul in ordine in zona aia, nimic suspect. Garnitura nu o banuiesc, racirea este ok, nivelul la ulei nu este crescut, masina merge normal nu scoate fum alb nici la prima cheie nici pe parcurs. In orice caz voi merge sa o verific mai in amanunt si va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i nici o garnitura, daca ar curge pe acolo s-ar prelinge pe langa motor, tu insa vad ca ai baia curata , eu totusi suspectez sistemul de AC, nu se poate sa curga din motor fara sa se prelinga pe langa el , pe baia de ulei, mai ales in partea din fata a motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact la asta ma gandesc si eu ca s-ar vedea si in alte locuri, dar totul este uscat in afara de zona aia a compresorului.

Trebuie sa o ridic pe elevator sa vad exact ce se intampla.

Edited by ursul_bipolar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca intre timp scurgerea aia de lichid a incetat.

Am prins cateva zile ploioase acum ceva vreme si dupa ce a luat ceva apa pe sub ea a incetat sa mai curga.

 

Cred ca era vorba de ceva ulei ramas de la primul schimb atunci cand mecanicul a intepat filtrul pentru ca nu a reusit sa-l desfaca.

Intre timp am facut 1500km numai in oras, fac cam 400-410 km cu un plin si ma pregatesc sa ii schimb din nou uleiul.

I-am luat ulei ENEOS 5W-40 Hyper si filtru MANN. Pe asta pe care il are acum a avut rolul sa curete putin motorul. De acum vede schimbul de ulei la 1 an sau 10000 mii.

 

In rest masina merge fara nicio problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus si sosonii de iarna. Aprox 44 de mii. Saptamana viitoare tre sa ii schimb uleiul si lichidul de frana. Voi ati schimbat lichidul de servo pana acum. Daca da ce ulei ati folosit?

post-43955-0-03506700-1448124791_thumb.jpg

post-43955-0-40546400-1448124819_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi ati schimbat lichidul de servo pana acum. Daca da ce ulei ati folosit?

 

Ulei ATF pentru transmisii automate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat aseara uleiul si lichidul de frana. Dupa 2k km prin oras uleiul a fost destul de negru, si-a facut treaba.

Cu ocazia asta am curatat si senzorul IAC, era cam murdar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cele doua poze de sus, arata FOARTE bine gandacul... ;)

Sa pui si poze mai...orizontale cand ai timp :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×