Jump to content
 

Recommended Posts

Salut. Am un Espero 1,5 16 valve cu probleme de functionare a motorului. Totul s-a intamplat brusc si, culmea, dupa vreo saptamana de la curatarea injectoarelor in ultrasunete (testate apoi rezultatul fiind suta la suta O.K.). In aceasta saptamana am rulat cam 150 de km si urban si extraurban, consumul scazand foarte mult, undeva pe la 11-12 in oras (inainte urcase pe la 20 la suta urban !!!). In urma curatarii tuturor pieselor ce au necesitat desfacute pentru a curata injectoarele am observat pierderi de benzina pe sub supapa de reglaj presiune din capatul rampei de injectoare. Deoarece nu am gasit garniturile respective pe nicaieri (iar supapa respectiva costa cam 140 lei si se gaseste greu) am mers in Obor la tarabe si am luat cateva garnituri sa incropesc ceva. Am reusit sa opresc scurgerile de benzina insa motorul a refuzat sa mai porneasca.

In momentul de fata am incercat cam tot ce era de gandit teoretic si se putea proba practic: pompa benzina ok (cu toate acestea am pus alta noua), supapa respectiva inlocuita de la dezmembrari ca nu m-am indurat de bani nefiind sigur si neavand cum sa o verific, aprindere ok, etc. Scuze...poate cu asta trebuia sa incep, simptomul este urmatorul: porneste foarte greu, numai cu multe pedale de acceleratie (nu se ineaca) si merge doar la relanti. Ca sa poata rula masina relativ bine am obturat conducta de retur. De aici eu si inca doi "mecanici" de la bloc am concluzionat ca nu are presiuen destula in rampa de injectie. Din pacate nu am cu ce sa masor presiunea benzinei si nici nu as prea avea, pompa fiind cum am specificat noua. As fi vrut totusi sa masor presiunea la pompa si la intrarea in rampa de injectoare sa elimin aceasta posibilitate. In plus nu stiu supapa respectiva (atasez poze - atentie nu este la fel ca cea de la motoarele in 8 valve! ) sau de sta deschisa (avand benzina pe conducta de retur) desi nu am presiune suficienta in injectoare. Am aflat ca piesa se numeste de fapt "Regulator presiune benzina (cupla rapida) Daewoo Cielo, Espero".

 

post-19550-0-66698500-1401613578_thumb.jpg

post-19550-0-21726600-1401613655_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul de benzina in ce stare e? Cand s-a schimbat ultima data?

Injectoarele functioneaza corect dupa curatarea cu ultrasunete? Poate s-au desprins ceva depuneri si au obturat diuzele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul de benzina este schimbat acum un an. Prin comparatie la celalalt Espero pe care l-am avut 4 ani nu il schimbasem niciodata. Rezervorul e curat, sita din pompa veche era curata. nu am avut niciodata probleme din cauza calitatii benzinei ci doar tot anul trecut alta pompa cu presiune foarte mica, simptomele atunci erau la fel ca acum. S-au remediat imediat prin inlocuirea pompei cu una sh folosita pana ieri si care inclin sa cred ca e inca buna, am inlocuit-o degeaba cu alta noua. conductele nu sunt infundate, nici rampa de injectoare, am suflat pe ele fara nici un efort. nu are pierderi.

Singura speranta este in gasirea unui "prieten" cu o masina la fel in stare de functionare care sa doneze pentru proba niste piese: supapa respectiva sau toata rampa cu tot cu injectoare, sau macar un manometru sa masor presiunea... Imi vine sa urlu ca dupa investitia de 400 ron in curatare injectoare si sistem de injectie, inlocuit bobina de inductie si bujii (chestii facute preventiv, nu din necesitate) stau cu masina in drum din ziua de Inaltare si am mai cheltuit inca 200 ron degeaba pe pompa benzina cu garnitura aferenta si regulatorul ala de presiune. Macar cu un manometru poate ma ajuta cineva.


Filtrul de benzina in ce stare e? Cand s-a schimbat ultima data?

Injectoarele functioneaza corect dupa curatarea cu ultrasunete? Poate s-au desprins ceva depuneri si au obturat diuzele.

Injectoarele au functionat cum am spus foarte bine o saptamana intreaga. Testul de dupa curatate (la care am fost de fata) a aratat totul O.K. Nu scapau presiune, jetul era constant si uniform la toate 4, debitul echilibrat perfect, nu aveau zgomot (desi am inteles ca numai injetoarele diesel fac zgomot cand sunt defecte), tipul de acolo mi-a spus ca la varsta lor e de mirare ca le-a scos atat de bine dupa o curatare care nu da asa randament de multe ori nici la injectoare de dupa 2000. L-am sunat totusi si s-a oferit sa-mi faca un test gratuit din nou ca sa elimin grija asta. Totusi nu cred ca asta ar fi problema, asa brusc sa pice toate 4 injectoarele ? Am observat ca daca le decuplez pe rand imediat calculatorul compenseaza debitul in celelalte 3 injectoare, motorul abia apuca sa scada foarte putin in turatie, semn ca injectorul decuplat functioneaza. Parerea mea !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clapeta de acceleratie? Potentiomertul al de pe axul clapetei, imi scapa numele acum( TPS parca dar nu-s sigur). Poate ecm-ul nu e anuntat ca tu ai calcat acceleratia.

Edited by danutza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clapeta de acceleratie? Potentiomertul al de pe axul clapetei, imi scapa numele acum( TPS parca dar nu-s sigur). Poate ecm-ul nu e anuntat ca tu ai calcat acceleratia.

Intr-adevar asa se numeste, este prescurtarea de la senzor pozitie clapeta acceleratie in engleza. Dar ca sa ne lamurim, situatia este acum urmatoarea: pe masura ce m-am chinuit sa ma deplasez cu masina in diferite service-uri (cu conducta de la retur obturata complet mergea masina perfect dar scotea fum) a trebuit sa realimentez. La un moment dat insa exact inainte sa realimentez am conectat in mod normal conducta de retur spre rezervor si, surpriza, masina a mers relativ prost dar mergea. Insa in cca. 3 km a inceput sa mearga bine. Dupa inca 5 km mergea aproape perfect. M-am bucurat si deja incepusem sa dau vina pe penzina care o bagasem in masina inainte cu doua zile sa se intample problema. Gandind asa am continuat sa merg pana s-a aprins martorul in bord si in acel moment deja mergea masina foarte bine. Fericit ca sia revenit am alimentat de la Moll Progresului cu inca 11 litri. Dar din pacate in mai putin de 1 km masina a inceput sa mearga foarte prost. Am mai alimentat cu inca 15 litri de OMV 100 sperand sa amestec benzina proasta pe care gandeam ca o mai am inca in rezervor. Insa masina a inceput sa mearga din ce in ce mai prost si a trebuit sa obturez din nou conducta de retur, de data aceasta insa numai partial ca sa nu mai scoata fum si sa nu mai consume mult. in clipa de fata porneste "la sfert" insa nu merge perfect. Astazi am sa incerc sa fac rost de alt regulator de presiune de pe o masina buna fiindca nu ma indur sa dau 150 lei pe unul nou nefiind singur ca al meu e defect desi din ce in ce mai multa lume imi spune ca daca masina merge bine cu returul obturat, nu are ce sa fie altceva. La diagnoza nu am ajuns, insa fiind electronist de peste 20 de ani si consultand AutoData am gasit toate valorile senzorilor ce pot fi masurati, tensiunile care trebuie sa fie pe injectoare, etc. Totul pare corect pana acum. Am sa revin cu detalii desi sper sa revin cu zambetul pe buze. Multumesc oricum pentru implicare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi s-a intamplat la cielo sa mearga prost, nu avea vlaga daca ii dadeam in gura. Pana la urma am schimbat pompa si masina a reinviat urcand rapid un ture si fara balbaieli d ela 1500 rpm in sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Revin pentru a inchide topicul (daca trebuie!) fiindca am rezolvat problema, dupa multe chinuieli inutile si nervi intinsi la maxim zi si noapte, precum si multa oboseala fizica. Dupa ce mai multi "mecanici" si-au dat cu parerea pe banii mei si am schimbat pompa de benzina, regulatorul de presiune benzina si bobina de inductie ("Nu e scanteia putenica, domnule") am dat din nou rampa de injectoare jos, fiind aproape convins de alti mesteri ca curatarea injectoarelor face mai mult rau decat bine si asa le-am decalibrat. Insa inainte de a le inlocui cu altele SH pe care le aveam la indemana am incercat sa suflu in rampa de injectoare pe conducta de retur. Surpriza a fost foarte mare cand am constatat ca trece aerul prin rampa de parca "cupla rapida" (asa am aflat ca se mai numeste regulatorul de presiune) nu ar fi fost acolo. Deoarece eram convins ca pusesem corect garniturile pe ea am luat rampa si am comparat-o cu alta de la dezmembrari. Intr-adevar rampa mea fusese indoita rau la interior, astfel ca partea de retur (conducta subtire) a regulatorului nu se mai etansa fata de partea de tur de pe exterior (returul regulatorului este o tevusca subtire iar benzina vine pe tur in exteriorul ei. Un meserias deformase toata rampa deoarece indoise prea mult suportul de prindere al regulatorului crezand ca asa o sa stranga mai bine regulatorul pe rampa. Numai ca in loc sa se etanseze regulatorul pe rampa, suportul fiind dintr-un aluminiu mai dur, a tras ramp dupa el la insurubare iar returul regulatorului statea cam in aer.

Ca sa concluzionez...Am pus rampa de la SH cu regulatorul meu, am suflat si nu mai comunica dispre retur inspre tur. Invers, de la Tur la Retur incepe sa deschida regulatorul la o presiune prestabilita si surplusul de benzina este trimis inapoi in rezervor. Am montat injectoarele mele curatate cu doua saptamani in urma si masina a pornit fara nici un fel de improvizatii.

In zilele urmatoare am constat ca merge foarte bine si consuma asa cum scrie in carte, intre 10-11% in oras iar extraurban (poate uni nu cred) 5% mers normal, pana in 100% fara aer conditionat si fara greutate.

Ca fost posesor de Espero 1,8 8 valve eram si sunt in continuare dezamagit ca aceste motoare atat de fiabile (stiu cazuri cu peste 350.000 de km reali doar cu schimb de distributie si consumabile) sunt atat de economice la drum lung si atat de "gurmande in oras". Cu atat mai mult cu cat nu este cazul meu sa merg prea des in afara orasului si totusi sunt dependent de ea zi de zi. Recunosc ca si 1,5-ul si 1,8-ul au sarit iarna de 14% consum avand in vedere traficul si consumatorii electrici care duc tot la un consum de carburant crescut. Insa 1,8-ul imi consuma in extraurban cu 3 persoane, portbagaj plin, AC-ul pornit, regim de mers "cuminte" pana in 7%, consum stabilit de-a lungul a mai multe drumuri lungi timp de 4 ani de zile. Avantajul era ca tragea mult mai bine desi diferenta pe carte intre 1,5 16V si 1,8 8V este de doar doi cai ...prapaditi adica 88 CP respectiv 90 CP la 1,8. Zic totusi "Mersi" statului roman pentru diferentele de bani semnificative la RCA si la impozitul anual si in plus am ajuns la varsta la care nu mai am nevoie de atatia cai frumosi ca la 25 de ani cand aveam nevasta, prieteni si speram la o familie mai numeroasa. Pentru mine si bussines-ul meu, portbagajul si bancheta acestei masini mult prea dotate pentru anii la care s-a fabricat (sau chiar si prin comparatie cu multe masini din zilele nostre!) sunt exact ceea ce am nevoie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, sunt nou pe forum si va urez "Bine v-am gasit !". Am o problema similara, pentru cielo corean  AN 1996. are inst gpl de apreox 3 ani. Iar de aprox 1 luna nu mai merge pe benzina decit  la cald si atuncea merge prost. Am schimbat multe piese, ba chiar am gasit un mecanic care a pus testerul pe masina. erorile sunt de pedala de acceleratie si de senzor presiune galerie admisie( care au fost schimbate) si nimic de injectie sau aprindere.,. Inca, a pus si un tester ptr injectoare si a rezultat ca 3 din 4 nu merg bine, desi le-am testat, curatat.Ce nu am incercat este regulatorul de presiune descris mai sus.  Sunt deschis la sfaturi si sunt gata sa spun din experienta mea(Curatat injectoare cu carburom, testat fisele de  aprindere, schimbat pompa si filtru benzina ,etc)  Cu stima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit!  Verifica debitul pompei de benzina.  Nu este obligatoriu ca o pompa noua sa aiba si debit bun.🙂 Pe langa senzorul din admisie, care il poti schimba pentru linistea ta, verifica daca reglajul potentiometrului CO este corespunzator.

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 09.07.2018 la 7:06, nt98adu a spus:

Bine ai venit!  Verifica debitul pompei de benzina.  Nu este obligatoriu ca o pompa noua sa aiba si debit bun.🙂 Pe langa senzorul din admisie, care il poti schimba pentru linistea ta, verifica daca reglajul potentiometrului CO este corespunzator.

Buna seara, multumesc pentru sfaturi, senzorul de presiune din admisie l-am schimbat, nici o modificare. Despre reglajul potentiometrului CO nu stiu cum se face. Ce vreau sa incerc este sa  reglez avansul la aprindere ptr cilindrul 1.  Se poate si cu un ceas comparator?  Daca ma uit la motor din fata cilindru 1 este cel din stinga? Cu cite sutimi de mm se aprinde bujia fata de PMS? Adica pentru 10 grade avans. . Pompa de benzina am verificat-o cu  firul rosu la 12v  si o sticla de plastic pe retur, este ok.  Cu stima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul de presiune admisie, MAP (Manifold Absolute Pressure) cum e mai cunoscut, daca tin bine minte, are +5v comun cu senzorul de acceleratie, sau TPS (Throttle Position Sensor). Daca apar amandoi senzorii cu eroare, cel mai probabil nu sunt dusi senzorii, ci e o problema in cablaj. Eu cu asta as incepe sa verific.

 

Ai zis bine, pistoanele se numara de la distributie spre cutia de viteze in cazul motoarelor in linie. Teoretic, ai putea sa reglezi avansul la aprindere cum zici tu, legandu-te doar de unghiuri. Dar e greu, si ai multe surse de eroare. Varianta pe care eu am folosit-o a fost sa-mi fac lampa stroboscopica, si sa reglez avansul urmarind semnul de pe fulia de accesorii pe gradatiile de pe capacul distributiei. Cielo, din ce-mi aduc aminte, nu are gradatiile alea, si nu poti aplica metoda mea. Singura varianta ramasa e sa gasesti pe undeva o lampa din care poti regla avansul dorit, si sa compari pe semnul distributiei. Multa bafta in a gasi acul in carul cu fan. Daca gasesti totusi asemenea scula, tine minte sa pornesti motorul in "modul diagnoza". Adica iei frumos o sarma si faci un scurt intre pinii A si B in mufa de diagnoza (coltul stanga jos, primii 2 pini pe orizontala). Altfel calculatorul iti va varia avansul intre 8 si 16 grade (cred, nu mai stiu sigur) cat sa-ti faca motorul sa mearga mai rotund la ralanti. Daca-l reglezi la 10 grade n-ar trebui sa ai probleme.

 

Ce fel de tester a folosit mecanicul asta pentru injectoare?

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 07.07.2018 la 21:45, Mihai Campeanu a spus:

Buna seara, sunt nou pe forum si va urez "Bine v-am gasit !". Am o problema similara, pentru cielo corean  AN 1996. are inst gpl de apreox 3 ani. Iar de aprox 1 luna nu mai merge pe benzina decit  la cald si atuncea merge prost. Am schimbat multe piese, ba chiar am gasit un mecanic care a pus testerul pe masina. erorile sunt de pedala de acceleratie si de senzor presiune galerie admisie( care au fost schimbate) si nimic de injectie sau aprindere.,. Inca, a pus si un tester ptr injectoare si a rezultat ca 3 din 4 nu merg bine, desi le-am testat, curatat.Ce nu am incercat este regulatorul de presiune descris mai sus.  Sunt deschis la sfaturi si sunt gata sa spun din experienta mea(Curatat injectoare cu carburom, testat fisele de  aprindere, schimbat pompa si filtru benzina ,etc)  Cu stima

Pune un set de injectoare bune de proba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna dimineata, am fost plecat din Buc cu masina care merge doar pe gpl. Ii raspund d-lui Mihai Ionita,Am sa incerc  sa reglez avansul cu un ceas comparator pentru ca am o bujie taiata si gaurita in care intra acesta.Pe mecanic l-am gasit pe olx si este din calarasi. A lucrat la daewoo craiova si are toate testerele.  Si sunt originale.Cel pentru injectoare se prinde de cabluri cu crocodil  pe fiecare injector si cite un led lumineaza  diferit in functie de starea injectorului.Testul cu scanerul  m-a costat 60 lei.  Inca, legat de injectoare, cind le-am curatat  le-am deschis cu un cablu si un intrerupator pus pe baterie. Dupa cum trece solutia de curatat prin ele par a fi bune. Multumiri prntru informatii  si o zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce reglezi avansul sa-mi spui si mie cate grade ai rasucit de delcou si cum. N-ai nevoie de ceas comparator, cu distributia la semn, ai pistonul 1 sus si luleaua la plotul respectiv din capac. De-acolo modifici. Cat si cum sunt curios

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut! Am si eu o problema asemanatoare la un cielo 1.5 16v cu pornirea pe benzina.Am demontat rampa de injectoare,iar cu injectoarele montate si cu regulatorul montat am suflat cu gura pe tur si aerul se intorcea pe retur.Credeti ca e normal la asa presiune mica regulatorul sa dea voie aerului sa treaca?Multumesc! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este normal, nu ar trebui sa poti sufla usor, schimba regulatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Practic, nu prea vad cum ar putea cineva sufla cu atita presiune pe tur incit sa raspuna pe retur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...