Jump to content
 

Sign in to follow this  
vbocan

Consum Exagerat de benzina

Recommended Posts

Cielo din 97 are sonda lamda doar daca este cu cutie automata.Daca e cu manuala are potentiometru de CO, si se regleaza pe tester sau pe analizor de gaze. 6.5 e ok consumul extraurban la un mers cu viteze intre 100-130 km/h. Urban ar trebui sa ai intre 9 si 11 in functie de conditiile meteo si de trafic.

Edited by danutza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cielo al meu este din 1996 si are potentiometru.

Inainte de plecarea in concediu am mers la un service si am reglat potentiometrul astfel incat sa iasa noxele perfect pe analizor. Ca pentru revizie.

La prima alimentare mi-a iesit un consum de 7,5%.

Am reglat potentiometrul la valoarea de 580 mV, iar la urmatoarea alimentare, consumul a iesit de 6,3%. In continuare a consumat intre 6,2 si 6,7%.

Stilul de mers a fost acelasi, cu respectarea vitezelelor legale si viteza maxima 110-120.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog frumos am o rugaminte sa ma ajutati unde sa ma duc sau ce sai fac la legantza cdx , motor de 1998 16 valve an 1999 ,de cand a dat prima zapada si gerurile mari am consum de nul inteleg ,sa va explic cu 2,5 litri de benzina mergeam 21 km in bucuresti acum am bagat 20 litri si am mers decat 88 de km in afara mers max 80 km la ora ,sunt disperat va rog ajutatima ce sai fac ca nu am idee ,Va multumesc tuturor .scuze pt gramatica .

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai daca extraurban am consum f bun de ce sa umble la potentiometru de co numai urban ma rupe la consum.adevaru ca schimb la 2000 turatii sa fie asta problema si merg cu motoru subturat.da merg subturat sa se auda mai usor.nu ca s ar auzi rau.asa m am obisnuit

Share this post


Link to post
Share on other sites

de cand a dat prima zapada si gerurile mari am consum de nu-l inteleg ... cu 2,5 litri de benzina mergeam 21 km in bucuresti acum am bagat 20 litri si am mers decat 88 de km in afara mers max 80 km la ora

Pare sa fie o problema de termostat, suspectez ca iti deschide mult prea devreme. Cum sta indicatorul de temperatura din bord si cum este aerul la grila atunci cind este setat pe temperatura maxima ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare sa fie o problema de termostat, suspectez ca iti deschide mult prea devreme. Cum sta indicatorul de temperatura din bord si cum este aerul la grila atunci cind este setat pe temperatura maxima ?

 

 

 

Sal sta la 85 de grade nu sare mai sus ,iar caldura e in felul urmator la +3 4 grade baga caldura la max iar la - 2 4 grade baga slab nu inteleg de ce .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, in mers extraurban acul sta la 85*C dar nu iti baga caldura ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ,baga caldura de la 4, 8 grade cu plus atunci se simte ca baga cald in rest e caldut ,nam idee de ce consuma asa de mult dintro data e adevarat ca ai dau jos bateria mai des cand e ger ,dar nustiu pasi care e pentru resetare ,poate fi asta cauza consumului de benzina ?

Edited by geogeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este prima data cand postez pe acest forum cu toate ca il accesez din 2006 de cand sunt posesorul unui autoturism DAEWOO NUBIRA II. Am tot urmarit postarile din acest topic dar nu numai, cu gindul ca poate aflu cum sa scad si eu consumul (7 - 8,5% extraurban 11-15% urban functie si de anotimp, ora si trafic)

In vara 2011 am facut un drum cu NUBIRA mea pina in Franta si am ramas surprins de consum 4000 Km cu 230L de benzina pe autostrada cu viteza de 110 -130 Km/ora cu faruri aprinse si 30% din timp cu AC (am circulat mai mult noaptea). Consumul facut plin pe plin la granita (Nadlag). In tara 450 Km cu 35 L de benzina. Am facut plinul cand am plecat de acasa si am realimentat la ultima benzinarie din tara inainte de granita.

Am zis ca poate benzina de dincolo este mai buna dar am repetat drumul de inca doua ori cu o masina CIELO model 96. Consumul a fost surprinzator 5,4% primul drum si 5,6% al doilea drum (5-10 ianuarie 2012) tinind cont de faptul ca nu am mers cu viteza mai mare de 115 Km/ora . Am dedus ca nu benzina este de vina in primul rand cu toate ca si asta conteaza ci drumul. Pe autostrada iti amorteste piciorul pe aceleratie si nici nu atingi schimbatorul sute de KM. In Romania nu mergi 10 Km fara sa schimbi viteza sa franezi sau sa accelerezi. Mestecatul in benzina intre ghilimele reprezinta consumul. Dupa aceata experienta nu imi mai fac probleme de consum pentru ca stiu ca nu este de la masina. Functie de producator consumul de benzina poate varia cu 10 - 15 % . La ce ma refer : cu benzina ROMPETROL de 50 lei merg cam 75-80 KM iar cu benzina LUKOIL 65 KM . Benzina PETROM 70-75 Km depinzind de benzinarie. Imi cer scuze daca v-am plictisit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am bagat si eu benzina de 50 de lei de la omw, de 2 ori:

- prima data am facut cu cei 8 litri vreo 60 km => 13.5

- iar ieri si azi am facut aproape 80 km tot cu cei 8 l => ~10 l / 100km

Precizez ca in prima zi am vrut sa vad ce poate si am cam turat-o(schimbam la 3000, 3000+) plus ca am prins aglomeratie mare...

Iar ieri si azi am facut ceea ce se spune pe net despre mersul economic: schimbam la 2000 sau putin peste, cand ajungeam la 60 o lasam pe liber, incercam sa anticipez ca sa nu reduc prea mult viteza si sa trebuiasca iar sa accelerez...

http://traficul.org/?p=19

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu o mai lasa pe liber omule ca nu scade consumul asa , ca nu e dacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precizez ca in prima zi am vrut sa vad ce poate si am cam turat-o(schimbam la 3000, 3000+) plus ca am prins aglomeratie mare...

Iar ieri si azi am facut ceea ce se spune pe net despre mersul economic: schimbam la 2000 sau putin peste

http://traficul.org/?p=19

De cand la 3000 rot/min e turat un motor pe benzina? Eu cand afirm ca am cam turat-o inseamna ca o duc de la 4500 rot/min in sus. Poate ai vrut sa spui ca ai cam subturat-o a doua zi. Normal pe la 2000 schimb si eu dar in jos nu in sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am avut pe mana ca taximetrist un cielo cica an fabricatie 2005,dar nu stiu daca sa fabricat pana in acel an,cu 130 mii kilometri in bord si astia probabil masluiti.ideea este ca am mers la consum ca taximetristi si pe benzina in oras consumul a fost intre 11-12 la suta.pe gaz consuma 13-14 la suta.cel mai bine este sa folosesti frana de motor si nu sa o lasi pe liber ca nu ajuta la nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In frana de motor ai consum 0, deci nu o lasa pe liber, lasa masina in viteza. Depinde mult cum calci pedala de acceleratie, mai mult decat cat de mult o calci... pt consum accelereaza lin, treptat, poti schimba si vitezele la 2000-2200 ture, dar nu-i da pedala la urmatoarea treapta, asteapta-te sa accelerezi "batraneste". Estimeaza distantele, nu accelera aiurea cand peste 100 m trebuie sa franezi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am revenit cu consumul dupa 2 luni:

 

-Afara mi-a luat 6.0 - 6.2 (chiar si pe drum de munte cu masina plina)

-In oras 9 - 11

-Cand am mers aproape 600 km, cam putin mai mult de jumatate in Bucuresti, consumul mixt mi-a iesit la 7.8

 

Am incercat sfaturile voastre cu mers mai turat: benzina de 50 si ceva lei: 9 litri - 75 km = consum 11

 

La schimbat in 2000 si un pic de ture tot cu 9 litri de benzina am facut consum de 9.4 .

Tot pe aici pe forum am citit ca se schimba viteza intre 2000 si 3000.

 

Sfaturi despre mers economic da Gerhard Plattner care a scos cu o Skoda Fabia 1.4 diesel consum de 2.4 pe drumurile din Romania.

Pe diferite site-uri care preiau sfaturile sale asa se spune, sa accelerezi usor pana la o viteza mai mare si apoi sa lasi pe liber... Pe frana de motor nu are cum sa fie consum 0... e logic pana si pentru mine care nu ma pricep la mecanica: e motorul pornit? atunci consuma carburant...

Unde mai pui ca la frana de motor ti se tureaza... oare nu creste consumul?

PS: Am schimbat bujiile si fisele. Bujiile sunt GM, facute de Bosch, sunt modelul cu 2 lamele de metal in jurul electrodului (two polar)

http://cdn2.autopartsnetwork.com/images/catalog/wp/full/W01331638189BOS.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut ,am o tacuma din 2003 motor 1.6 105 cai si in oras astai consumul 11 12 la suta,poate ai mers cu AC ca si ala papa asa mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa credeti ca va insult daca va spun consumul meu: Oras 13 L/100Km National 7 L/100Km (nu depasesc niciodata limitele de viteza 100/130km/h Combinat 9 L/100Km Am verificat de ateate ori. Am mai scris si chiar cu riscul de a ma repeta: - schimbati vitezele pe la 2250-2300 rot/min; - nu circulati: sub 80km/h in treapta a-V-a, sub 50km/h in treapta a-IV-a - (pe undeva poate fi un castig de consum, dar uzati prematur motorul); - folositi cat mai des posibil oras/national frana de motor (consumul este zero aici); - nu transportati in portbagaj lucruri absolut inutile; - "incalzitul" pe loc al motorului trebuie sa dureze decat maxim cat: din momentul pornirii, punerea centurii de siguranta, asigurarea la plecarea de pe loc/iesitul din parcare si pana la intrarea in sarcina a acestuia; undeva catre maxim un minut iarna/vara; motorul se incalzeste mult mai repede in mers decat stand pe loc, mai ales iarna. - un amanunt foarte important, socul automat: accelerati progresiv, in orice treapta de viteza in primii kilometrii parcursi la plecarea de pe loc, catre maxim 2000 rot/min; la acesta turatie, daca luati piciorul de pe pedala de acceleratie, o sa observati ca masina continua sa se mai tureze putin, nu mai mult de 2200-2250 de rot/min; aici inca lucreaza socul automat - nu pentru foarte mult timp, ci doar pana cand incepe sa se incalzeasca motorul. E, in aceasta situatie, daca pe langa socul automat ii mai dati si din pedala, consumul este considerabil. - nu accelerati niciodata cu pedala in podea; de regula cei care mai fac cate o "liniuta" nu se plang de consum. - nu va bagati intr-o depasire cu motorul subturat (sub limitele enumerate mai sus), decat daca depasirea se poate efectua din inertie, fara a fi nevoie sa accelerati; acceleratia intr-o treapta superioara cu motorul subturat este iarasi un motiv de consum mare. - schimbati-va filtrele aer/polen/benzina periodic. L.E. Nu am descris conditiile ideale; este modul meu de a conduce!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O singura obiectie am: nu se uzeaza cu nimic motorul (prematur) daca mergi la o turatie mai mica. Am mers si cu 168 km/h (reali) cu a 4a... si cu 60 km/h cu a 5a (consum 6,6% astazi pe ruta Brasov-Cheia-Bucuresti cu o medie de 60-70 km/h, mers in mare parte subturat)... si nu exista uzura si am aproape 100.000 km cu masina asta.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post
Share on other sites

O singura obiectie am: nu se uzeaza cu nimic motorul (prematur) daca mergi la o turatie mai mica. Am mers si cu 168 km/h (reali) cu a 4a... si cu 60 km/h cu a 5a (consum 6,6% astazi pe ruta Brasov-Cheia-Bucuresti cu o medie de 60-70 km/h, mers in mare parte subturat)... si nu exista uzura si am aproape 100.000 km cu masina asta.

 

Ia fii atent: pompa de ulei are turatie direct proportionala cu turatia arborele cotit. Si atunci, la mersul subturat presiunea de ulei este mai mica decat invers. Mai putin ulei nu inseamna, uzura mai mare (prematura)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred. Pe logica asta mersul la ralanti uzeaza motorul prematur, nu? Daca pompa de ulei este buna, canalele pe care circula uleiul nu sunt infundate, iar uleiul este de vascozitatea potrivita si de calitate, exista la orice turatie ungere suficienta. Cand motorul se incalzeste ai ungere completa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul meu la Leganza pe GPL este max 10%mixt,am acelas stil de sofat foarte "soft"masina mea rar vede 3000rpm.

Intradevar nu este indicat sa o lasi sa functioneze la ralanti in mod nejustificat.

Cu Mihai nu sunt de acord legat de "socul automat"pentru ca nu avem asa ceva pe masini,in rest orice ar spune oricine un motor protejat(la capitolul turatii inalte) va rezista mai mult decat unul solicitat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu Mihai nu sunt de acord legat de "socul automat"pentru ca nu avem asa ceva pe masini,in rest orice ar spune oricine un motor protejat(la capitolul turatii inalte) va rezista mai mult decat unul solicitat.

 

Pai si atunci de ce continua sa se tureze singura peste 2000rot/min (cand motorul este rece), daca la aceasta turatie ridici piciorul dupa acceleratie?

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu motorul rece nu trebuie sa ai mai mult de 1200---1300rpm pentru o perioada scurta de timp (nicidecum pana la temperatura de regim), deci ceva nu este in regula la tine.Aer fals, probleme la clapeta etc.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu scuzele de rigoare, am uitat sa mentionez: turatia mai creste putin peste 2000rot/min doar in sarcina, in primii kilometrii parcursi de la plecarea de loc. In stationare, dupa prima cheie, da intr-adevar, nu am mai mult de 1200 rot/min. Oricum, cu sau fara soc automat, nu insist, nu contrazic, nu este genul meu de a insista pe ceva pe care nu sunt 100% sigur, revin la ce spuneam anterior, in asemenea situatie, daca ii mai dai si pedala, consumul creste considerabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...