Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Timoneria (nu pica cutia asa deodata) sau de verificat daca debreiaza complet sau doar partial (se vede dupa cum face cursa levierul de debreiere).

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Am si eu o problema recenta cu treptele de viteza. IN prima faza nu mai voia sa intre in treapta a 2 sau intra foarte greu. Mai nou nici in treapta 1 nu mai vrea sa intre si uneori raman in intersectie pentru ca in treapta 1 nu mai intra si nici in treapta 2. Doar a 3, a 4, a 5 si marsarierul merge.

Am schimbat uleiul din cutie. La mine a trebuit data jos baia de la cutie sa se scurga uleiul si am bagat 1.8 litri de ulei dar tot la fel face. Cand opresc in intersectie... tot nu vrea sa intre in treapta 1 si in treapta 2. Ce ar putea fi?. Este posibil sa fie timoneria stricata sau sa se fi stricat cutia de viteza? Face asa atat cu motorul pornit cat si cu el oprit.

Dragul meu, aceiasi problema am avut eu. Am lasat masina in fata blocului in stare buna, fara problema, dupa 2 zile , stupoare!!! Nu mai intra in nici o viteza NICIUNA. Am avut simptome? Da. La inceput imi intra caraind in prima treapta iar apoi intra mai greu in treapta 1 si 3, in timp am observat dupa vreo 2000 de km ca pedala de frana si ambreiaj sunt cam moi, adica trebuia sa calc zdravan pedalele sa am raspuns.Apoi s-a intamplat nenorocirea cu vitezele. Ce am facut? Forumuri ,idei,sfaturi pe la colegi la servici ,prieteni . Toti imi spuneau ca am puso: placa de ambreiaj,rulemnt etc ... Pana am dat de un tip pe un forum care a spus asa: ba fratilor vbiti de parca sunteti frizeri si faceti operatii pe creier!!!

 

Ce am facut? Nimic mai simplu...tipul de pe forumul ala mi-a spus sa verific lichidul de frana pentru ca recipientul de lichid de frana alimenteaza si pistonul hidraulic de la ambreiaj si sigur nu mai am lichid.Asa a fost! Am cumparat lichid de frana DOT4 si am pus in vasul acela mic unde scrie BREAK si am pornit motorul si l-am lasat mergand vreo 3 minute. Apoi ,cu motorul oprit, am apasat de cateva ori pedalele de frana si ambreiaj..,am pornit din nou motorul si am repetat operatia in acelasi mod cu motorul pornit, apoi oprit motorul repetat cu el oprit... am facut operatia asta de vreo 4 ori... si si-a revenit si franele si vitezele...acum am franele tari ,ambreiajul tare dar totusi maine(sambata) ma duc la service sa-mi verific conductele poate am un por ceva pe unde scapa si eventual sa-mi schimb tot lichidul de frana din tot traseul...totusi eu am completat ...

 

Iti uresz multa bafta si daca mai ai nelamuriri ma poti contacta ori aici ori pe adresa cojocarudorinstefan@yahoo.com

Share this post


Link to post

Interesant ce povestesti dta... Circuitele de ambreiaj si frane nu au absolut nicio legatura intre ele. Doar ca la ambele se foloseste lichid de frana. Daca in paharul de lichid de ambreiaj nu mai era lichid problema e alta...

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Poate cielo in cauza e defapt nexia cu ABS ca parca acolo e comun recipientul. Sau...poate e cu totul alta masina.

 

Oricum ar fi, lichidul ala a curs pe undeva, cauta problema nu rezolva doar efectul ;) .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

AM rezolvat problema cu intratul greu in viteze. Am schimbat la service timoneria cu una noua. Pret: Aproximativ 250 de lei (deh pret de service) dar daca aveti un mecanic va ajunge schimbatul timoneriei la aproape 150 de lei. Masina intra in viteze acum ca una noua. Acum mai ramane sa ma obisnuiesc sa o bag usor in viteze.. ca ma obisnuisem sa trag si sa imping de maneta aia ca la tractor..

Am descoperit si ca am schimbat degeaba uleiul din cutie, putand sa si il verific (cutia are un buson de verificare pe partea cu planetara stanga. E un surub de 13. Mi-a zis mecanicul azi ca pe acolo se si verifica uleiul si se si baga). Numai bine!

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Inainte de craciun cu vreo 2-3 saptamani am sesizat ca imi patineaza ambreiajul. M-a nedumerit ca e destul de nou si nu l-am forjat, are 30K km. M-am resemnat, am zis asta e, trag de el asa pana in vara si la vara il schimb. De craciun am bagat masina in garaj, 2 saptamani de repaus total, am fost plecat cu cealalta. Azi, la prima deplasare constat ca nu mai patineaza ambreiajul desi patina destul de rau inainte, in orice treapta se ducea rapid la 5000 rot/min fara sa isi mareasca viteze semnificativ. Azi am tras tare de ea, eram sigur ca mi se pare ca nu mai patineaza, dar efectiv nu mai patineaza.

Ceva pareri? Eu m-am gandit ca pierd putin ulei pe undeva si ajunge pe ambreiaj, iar acum dupa 2 saptamani de repaus s-a uscat cat de cat, alta explicatie logica nu gasesc.

 

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Mai poate fi ceva la sistemul de actionare (cilindrul, furtunul obturat, pompa). Daca se mai intampla pune pe cineva sa apese pedala si urmareste cursa levierului la motor.

Share this post


Link to post

Pai cand facea, facea permanent nu ocazional, acum nu mai face deloc. Verific totusi furtunul, e posibil sa ramana putina presiune pe pistonul receptor daca e strangulat furtunul.

Share this post


Link to post

Cielo meu face la fel, cand patineaza ambreiajul, cand nu patineaza, am desfacut gura de vizitare si ambreiajul e perfect uscat, uzura nu are, are maxim 30 k km. Mai am de verificat si partea hidraulica si sper sa-i dau de cap.

Share this post


Link to post

Mie iar a inceput sa imi agate vitezele la putin timp dupa schimbarea timoneriei.. Deci timonerie nu era cauza principala.. nu stiu ce sa mai ma fac..

Share this post


Link to post

Ceva enervant : daca virez stanga si dau sa schimb in viteza a doua, nu reusesc niciodata. Trebuie sa ies din viraj pentru a putea schimba. DOAR daca virez stanga, atat, in orice alte viteze nu exista problema. Vitezele nu se schimba in viraje, asta e clar, insa se poate intampla sa fie nevoie.

Nu am niciun zgomot, nimic, nimic nu caraie si nu paraie.

Timoneria? am bagat la greu WD-40 pe articulatiile ei, insa tot degeaba.

Pareri ?

Share this post


Link to post

De verificat tampoane de fixare pe caroserie de la ansamblu motor+cutie

Daca virezi stanga si rulezi lent cu 2-3 km/h mai apare fenomenul?

Edited by papie

Share this post


Link to post

Sa stii ca asta chiar nu am observat. Experimentez maine si revin cu feed-back. Multumesc !

Share this post


Link to post

Mda, la viteza mica nu se mai intampla. Deci prinderea cutiei ar fi suspecta...

Share this post


Link to post

Salut. Am urmatoarea problema la Nubira II, 2002, CDX:

 

Intra foarte greu in viteze (Nu intra in viteze) cu motorul pornit.

- in marsalier - se aude intodeauna un carait, scartait.

- in celelalte viteze intra foarte greu, se simte ca agata la schimbator.

 

Cu motorul oprit, nici o problema.

 

Antecedente: Discul patina, adica crestea in turatie motorul dar nu accelereaza simultan.

Pornirea se face uneori cu un zgomot al electromotorului (dinti lipsa volanta sau electromotor).

 

Ce am facut: Am scos tija ce se afla intre cilindrul de ambreiaj si levierul de comanda al rulmentului din cutia de viteze.

Am observat ca aceasta nu se apropie de cilindru, chiar daca trag cu mana de ea.

Este blocata aproape de capat, totusi cu motorul pornit, daca imping in ea aud un zgomot (a luat contact cu placa de presiune).

 

Ce cred: Levierul nu revine pt. ca in spatele furcii se afla ceva care o impiedica sa revina la pozitia initiala.

Ce cred ca poate bloca furca: Un dinte de la volanta, un dinte de la electromotor, o paleta de la soarele placii de presiune, alta piesa mica

ce s-a desprind in camera ambreiajului.

 

Intrebari:

1. Am gresit in rationament ?

2. Poate fi alta cauza pt. care nu revine levierul ?

3. Prea mult ulei in cutie ce problema poate da ?

4. Poate exista simultan o problema la pinioanele cutiei de viteze ?

5. Pt. schimbarea ambreiajului se da jos cutia sau motorul ?

6. Cum se scot planetarele din cutie ?

7. Ce sfat imi dati pt. a schimba ambreiajul in "fata blocului" ?

 

Rugaminte:

- sunt rugati cei care nu au cunostintele necesare sa se abtina de la comentarii fara sens.

Scopul acestui mesaj este de a servi celor ce intampina o problema similara astfel incat sa gaseasca rapid o rezolvare.

In ceea ce ma priveste, nu cred ca am sa primesc rapid raspuns la intrebarile mele astfel incat sa pot beneficia de ele.

Urmatoarea postare a mea va contine solutia pt rezolvarea problemei.

Multumesc.

Edited by numaicauta

Share this post


Link to post

Cati km are masina?

Share this post


Link to post

Multumesc pt. intrebare, te rog sa raspunzi pentru mai multe situatii, respectiv:

 

1. 30.000 Km

2. 80.000 Km

3. 120.000 Km

4. 170.000 Km

5. 250.000 Km

 

Poti sa alegi tu valorile care sunt mai relevante.

In acest fel informatia este mai valoroasa decat in cazul unui raspuns doar pentru o valoare.

Probabil te-ai gandit sa folosesti date statistice (de obicei la 80.000 de km pica pistonul, si la 120.000 ambreiajul).

Parerea mea este ca statistica nu mai are valoare in momentul in care ti s-a intamplat deja problema.

Edited by numaicauta

Share this post


Link to post

Aici nu suntem la ghicitoare. Da jos cutia de viteze si vezi ce e acolo.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Offtopic.

 

Urmatoarea postare a mea va contine solutia pt rezolvarea problemei.

Multumesc.

 

Urmatoarea postare a ta m-a facut sa realizez ca traim intr-o lume ciudata tare....asa ca-s de acord cu cris06.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pt. @numaicauta: La pct.2 - Da, cand se schimba pozitia unghiulara a levierului ca urmare a cedarii sudurii, spre ex.;

3 - Il da afara pe la mansete, aerisitor;

4 - Nu cred ca este cazul la cutia ta (dupa parerea mea nu la ea este problema);

5 - De obicei CV ( exista varianta partiala prin ripare);

7 - Nu recomand.

 

M-am "aventurat" sa raspund acolo unde am considerat. Sper sa nu ma supui lapidarii. Trebuie sa admit si eu ca ai o abordare ceva mai putin conventionala.

Edited by smv
  • Like 1

Share this post


Link to post

Imi cer scuze pt. ca am zis ca vin cu solutia la urmatoarea postare si nu s-a intamplat asta.

Nu intodeauna ce iti doresti, poti sa si faci.

 

Multumesc @smv - pt. raspuns, apreciez.

 

Am mers cu ea in halul asta si am bagat-o intr-o curte la un prieten.

 

Deplasarea a fost dificila, mai mult intr-a 2-a si a 5-a ca in restul...

foarte greu reuseam sa conduc maneta schimbatorului.

 

Cu aceasta "okazie" am constatat la plecarea cu a 2-a de pe loc,

cum creste turatia si masina nu accelereaza decat mult mai tarziu

(cred ca discul e uzat).

 

Ne-am apucat de desfacut:

- roata stanga,

- aparatoarea de noroi,

- plasticul din stanga de sub masina (scut?),

- bateria,

- bobina inductie,

- vas expansiune,

- suportul bateriei,

- far stanga,

- pistonul hidraulic de ambreiaj,

- plamanul gpl

 

si ne-am oprit dupa ce am scos cu greu surubul ce are deasupra

o teava de plastic in care intra furtunul gros de la radiator.

 

Problemele intampinate:

- Ne-am gandit sa scoatem electromotorul, dar nu reuseam sa-i gasim suruburile fara sa mai desfacem si altceva.

- Ne-am gandit ca trebuiesc scoase planetarele din cutie si din fuzeta dar si capetele de bara.

- Trebuia scos si uleiul din cutie nu nu ne era clar pe unde se face golirea.

- Ne-am gandit ca este prea mult de munca si am cedat, din pacate.

 

Am reasamblat-o si am dus-o la service.

 

Concluzia pe care am tras-o: Pentru prima data este recomandat sa ai pe cineva care am mai realizat

aceiasi manopera de preferat la acelasi model sau cel putin la un model similar.

 

Daca as fi avut ma multe informatii despre cum se face al fi putut decide daca o putem face sau nu.

Scopul postarilor mele este sa impartasesc experienta pe care am avut-o pt.. a ajuta.

Mi se pare nedrept ca lipsa de informatie sa te opreasca in a realiza ceva.

Postarea mea initiala pare/este ciudata deoarece am urmarit evitarea unor postari de tip "chat",

postari ce descurajeaza parcurgerea a 44 de pagini pt. gasirea informatiilor utile printre ele.

 

Bineinteles ca nu este locul potrivit (pe forum).

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Masina a fost reparata.

 

Volanta avea santuri pe ea de la niturile discului de ambreiaj

Discul era dincolo de nituri ca uzura.

Placa de presiune avea si ea santuri pe ea de la nituri.

Rulmentul se invartea dar scotea un uruit.

Tija ce ridica furca era dezaxata.

 

Am inrampinat probleme la reglarea timoneriei... sfat util:

Ridicati husa se la schimbatori pentru a centra schimbatorul si a regla timoneria.

 

Mult succes in continuare.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Acum ca ai umplut si tu o pagina cu "informatii utile" spune si cati km are masina (cu acest kit de ambreiaj), daca are peste 120 de mii nici nu trebuia sa te chinui sa cauti defectul in alta parte. Aceste defecte s-au accentuat in timp, daca ai fi schimbat kit-ul de ambreiaj la primele semne de "oboseala" nu ai fi defectat si volanta si nu ai fi provocat uzura inutila sincroanelor din cautia de viteze.

PS. Cand discul patineaza excesiv incalzeste foarte tare acest ansablu ambreiaj astfel placa de presiune se decaleste rulmentul posibil sa piarda vaselina si de aici te alegi cu un "3 in 1"

  • Like 2

Share this post


Link to post

Revin cu problema de ambreiaj. Ba patineaza ba nu patineaza. Verificat integral circuitul hidraulic si e ok. E posibil sa fie placa defecta? De noua nu functiona corect dar totusi am 30k km de cand am schimbat chitul ambreiaj. Ambreiajul patina de nou daca tutam la 4000 de ture pe loc si lasam pedala brusc, masina abia se urnea in loc sa scartaie rotile. In schimb daca plecam normal si pe urma apasam brusc acceleratia dupa ambreierea completa scartaiau rotile.

Urmeaza schimbarea placa+disc, rulmentul ramane, nu stiu ce marca e ambreiajul pe ea, e schimbat in service si pe factura e trecut doar Kit Ambreiaj. De data asta NO SERVICE, m-am saturat sa repar dupa ei.

Edited by danutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

Verifica daca discul culiseaza usor pe priza directa

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...