Jump to content
Sign in to follow this  
hxa

Motorul Se Opreste Dupa Cateva Minute De La Pornire

Recommended Posts

Va salut,

Am un Chevy aveo 1,4 - 16 valve din 2007, 17 mii km si o problema: dupa prima pornire din zi (sau dupa o pauza de 8-9 ore in aceeasi zi), motorul porneste normal dar dupa cateva minute tremura si se opreste, de obicei la prima intersectie. Dupa o pauza de cateva secunde motorul porneste cu oarecare dificultate ( cheie lunga) tremura si scoate mult fum alb iar dupa ce se incalzeste functioneaza normal pana a doua zi.La primele manifestari s-a aprins MIL intermitent apoi constant.

Am fost in service GP Suceava unde motorul functiona normal fiind cald, au resetat ECM, probabil din tabloul de sigurante si mi-au spus ca motorul este exploatat in regim subturat sau cu benzina necorespunzatoare si ca daca defectul se repeta trebuie inlocuite supapele. Fac mentiunea ca exploatez masina in regim de oras dar numai la turatii ridicate si folosec Efix 95.

Defectul s-a repetat dar fara a se aprinde MIL, cu toate ca peste restul benzinei din rezervor am adaugat aditiv pt. curatat sistemul de injectie si ulterior am pus benzina Rompetrol 98. cu care masina se comporta super Mentionez ca am verificat bujiile si nu am constatat nimic deosebit, fiind curate fara calamina sau alte depuneri.

Va rog sa-mi dati un sfat intrucat am convingerea ca ,,specialistii '' nu au facut o diagnoza corecta si am unele indoieli in ceea ce priveste profesionalismul lor.

 

Va multumesc!

Share this post


Link to post

In mers s-a intamplat vreodata sa nu traga, mai ales la deal ?

Share this post


Link to post

E un caz de "tremuraturi si Engine Check", sunt unele indicatii pe topicul dedicat, fac un rezumat:

- aditiv Octane Boost de la Gunk si o alergare in afara localitatii

- incalzire mai rapida dimineata, din mers, cu acceleratii ferme, dar nu imediat "la podea"

- folosirea franei de motor (nu scoate pe liber la apropierea semaforului)

- un "idle learn" corect facut

- schimba si benzina, pana gasesti una care-i place mai mult pe perioada rece;

Bafta!

Share this post


Link to post

Problema rezolvata la aveo unui amic 1,4 16V - s-au inlocuit supapele pe garantie.

Share this post


Link to post

Off

Sunt curios daca la Aveo 2020 se va rezolva problema asta.

Share this post


Link to post

Iarasi ajungem la inlocuit de supape... ca si tratament bun la orice!

 

Autorul topicului afirma ca a verificat bujiile, si ca nu a constatat depuneri de calamina , sau ceva neobisnuit la ele. Mi-e greu sa cred ca la un motor la care supapele sunt "varza" si nu mai etanseaza bine, umplute de calamina, bujiile sa arate bine la inspectie!

 

De aceea , eu , sunt comvins ca problema este complet de alta natura, "trebuie schimbate supapele", se pronunta in loc de "habar nu avem ce are masina"!

Share this post


Link to post

Una din explicatiile plauzibile la fenomenul descris este amestecul prea bogat. Aveam pe vremuri probleme similare la vechea dacie cu carburator, iarna in conditii de umezeala, datorita givrarii corpului clapetei de acceleratie. Daca motorul statea 2 minute oprit gheata se topea si apoi pornea ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Corpul clapetei este incalzit de la un furtun de "apa" din motor. Ar trebui verificata incalzirea acelui furtun, eventual curatat si corpul clapetei.

Share this post


Link to post

o alta ipoteza ar mai fii probleme la sistemul de aprindere. Fise de bujii cu contactele oxidate (chiar carbonizate), care in conditii de umezeala, dimineata la rece poate duce la "scurgeri " de curent, bobina de inductie cu defectiuni abia sesizabile ochiometric, dar care in conditii de umezeala poate da rateuri, efecte care in urma incalziri motorului dispar.

 

Scanteia slaba in astfel de conditii poate da simtome de "amestec bogat", adica de ardere incomplete sau chiar misfire.

 

Iar daca un specialist din sevice citeste cod de eroare, care are ceva in comun cu misfire... "dom'le, trebuie schimbate supapele..."

Share this post


Link to post

Va salut si va multumesc tuturor pentru sfaturi .

Ieri, dupa problemele matinale curente, am iesit din oras cca 15 km pentru o proba in turatie si cu aditiv pt curatat sistemul de injectie. Pe la 4000 ture, intr-a IV-a a inceput sa nu mai traga si s-a aprins cu intermitenta martorul galben. Am oprit si dupa 1 minut a pornit si a mers normal. La intoarcere am intrat la service GP unde dupa o constatare sumara s-a stabilit ,, trebuie schimbate supapele de evacuare pentru ca sunt dintr-un material necorespunzator ce nu permite autocuratirea calaminei "

Sunt programat pentru operatie pe 19.12.2008.

Daca sunteti interesati, va tin la curent.

Share this post


Link to post

Interesant cum de au incurcat materialele aia in fabrica si de au gresit-o tocmai pe a ta... De ce nu ar fi acelasi material folosit la toate ETEC-urile 1.4 16V din 2007 si de ce nu se prezinta in service pentru inlocuit supape toti posesorii de Aveo 1.4 sau Lacetti 1.4 din aceeasi perioada?

Share this post


Link to post

De chichi. A mea are vreo 34k acum. Nicio problema la motor. N-o fi intr-un ceas rau- dar cred ca motorul e piesa de rezistenta a masinii asteia. Probleme am cu ambreiajul- gajaie din nou, tare. Aia de la g&p bacu is niste imbecili. De ce naiba dupa nici 2k km de la inlocuirea rulmentului zgomotul a aparut, iar acum se aude si mai tare?

Share this post


Link to post

poate ca nu e buna benzina aia efix95...poate a avut ceva ce a afectat supapele

Share this post


Link to post

O sa ziceti ca eu sunt incapatinat , si ca sunt Gica-contra... dar as dorii sa vad o poza cu supapele acelea, daca tot se desface motorul...

 

PS: un test de compesie s-a facut?

Share this post


Link to post

@hxa - Multa bafta in service. Problema se va rezolva, dar sper ca nu doar pentru inca 15.000Km.

Spun asta nu din rautate ci pentru ca au mai fost proprietari pe forum care au schimbat supape si problema a recidivat. Asta ne face pe unii dintre noi sa fim "gica contra" si sa credem ca problema la aceste masini a fost si este altundeva.

 

PS. Poate ca nu incalzeste pe nimeni informatia asta, o dau totusi: la mine dupa 3 ani de exploatare si 43.000Km motorul nu a tusit nici macar odata, a pornit si vara si iarna la fel de usor si de rotund. Si sigur nu difera decat conditiile de trafic, soferul si ECM-ul :-? .

 

PS2: asa aratau la mine bujiile originale la cca 24.000Km, cand le-am schimbat:

post-1361-1229504036_thumb.jpgpost-1361-1229504068_thumb.jpg

Share this post


Link to post

O cam alergi domnu' :D .

Share this post


Link to post

Asa au zis si altii, dar ai fi surprins sa mergi cu mine la un drum. A conduce mai mult din acceleratie si mai putin din frana nu inseamna neaparat sa o alergi.

Share this post


Link to post

Eu ma luam strict dupa culoare rosiatica a bujiilor. Semnifica functionarea buna a bujiilor dar si mersul des la turatii ridicate. Mai poate semnifica in schimb si o distanta prea mare intre electrozi. O bujie in regim normal de functionare e maro.

Share this post


Link to post

Da' ale tale ce culoare au? =))

Share this post


Link to post

Tot asa. De unde crezi ca stiu? :P M-am interesat cand le-am vazut. :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am si eu o problema si anume : am venit de la servici , am lasat masina in fata garajului , am mers sa maninc apoi am mers ia iau masina ca sa merg undeva , bag cheia dau sa o pornesc si... pauza , invirte da sa porneasca si se opreste iar la admisie aer se aude un biziit . Prima chestie ce am observat-o a fost ca pedala de acceleratie era teapana (nu se apasa) . Dupa ce am desfacut un capacel negru prins in 5 suruburi si am mai "verificat" ce-i pe acolo cu atitea mecanisme s-a deblocat pedala de acceleratie si pot s-o pornesc doar ca motorul se opreste imediat ce iau piciorul de pe acceleratie. Ma poate ajuta cineva? (am de facut musai un drum cel tirziu miine)

Share this post


Link to post

Reset + Idle Learn.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

am incercat si asta dar n-am reusit sa pornesc motorul ca sa stea la relanti

Share this post


Link to post

Drept sa-ti spun, ma indoiesc. N-am intalnit motor a carui ECM sa-l bagi in procedura si el sa moara, ca n-are cum, e turat de la sine, din principiu.

Share this post


Link to post

Deci , fac procedura aia cu 5 secunde etc dar cind pornesc motorul , daca nu tin pedala apasata ca sa stea turat pe la vreo 1500 rpm se opreste . Mentionez ca atunci cind apas acceleratia simt ca o agatatura usoara , plus ca nu-mi explic de ce s-a blocat acceleratia.

Share this post


Link to post

Curata clapeta si tot ce tine de ea (desi, n-ar trebui).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...