Jump to content
 

Sign in to follow this  
paulcannibal

Problema Suspensie Lacetti

Recommended Posts

Pe drumuri perfecte, masina nu merge perfect lin. Are o miscare ritmica ca si cum ar mai fi niste denivelari usoare, insa drumurile sunt perfecte. Initial credeam ca e de la jante, dar le-am echilibrat si tot la fel face (la inceput cand am luat masina direct din showroom facea identic, cu jantele noi noute). Apoi mi-am zis ca o fi de la talonul mai mic si se simt toate imperfectiunile insa repet, pe drumuri perfecte face exact la fel. Tind sa cred ca amortizoarele...nu amortizeaza bine, sau poate e de la arcuri?

 

Nici nu stiu cum sa ma exprim mai bine ca sa vizualizati: de exemplu la rularea cu 120km/h pe o autostrada perfect plata, pasagerul din dreapta simte ca si cum ar fi cineva sub masina si ar impinge usor caroseria in sus, ritmic, resimtindu-se 2-3 miscari pe secunda.

Am observat problema asta inca de cand am cumparat masina insa am crezut ca e de la drumurile proaste din Iasi. Acum ca am mers peste 2000 de km pe autostrazile din vest mi-e foarte clar ca e o problema si tind sa cred ca nu e de la jante/anvelope.

 

Am mai mers cu Megane 2 (cu acelasi talon) si era mult mai confortabil, la drum intins pur si simplu plutea. Pana si Loganul mergea impecabil pe drumurile perfecte, proaspat asfaltate.

 

S-a mai confruntat cineva cu problema asta? Sa fie oare amortizoarele/arcurile mele cu problema? Mi le schimba in garantie? E foarte enervant la drum lung, efectiv strica tot confortul. Daca ar fi sa le schimb eu, cam cat m-ar costa un set si ce mi-ati recomanda?

 

Am uitat sa adaug ca masina a fost cumparata cu jante din tabla si anvelope Hankook, pe care le am si acum.

 

Apreciez orice raspuns on topic, merci!

Edited by paulcannibal

Share this post


Link to post

Foarte ciudat.

Balansul asta de care zici il poti reproduce daca te lasi cu greutatea ta pe coltul dreapta fata?

La un amortizor bun, pe gaz cum avem noi pe Lacetti, miscarea e foarte puternic amortizata cand ii dai drumul. E si foarte greu de apasat de fapt.

Daca banuiesti ceva poti face un test de amortizoare si daca iese eficacitatea sub 50% ti le schimba pe garantie.

Eu am facut o singura dat testul dupa un an, la prima revizie, si au iesit toate peste 90%.

Sa ne tii la curent.

Share this post


Link to post
Balansul asta de care zici il poti reproduce daca te lasi cu greutatea ta pe coltul dreapta fata?

 

Cred ca da... nu stiu sa-ti zic exact dar am sa incerc. Momentan sunt in Luxembourg, insa am sa ma duc maine la un test drive ca sa vad daca una noua din showroom face la fel si daca nu am sa ma duc la ei in service cu garantia in mana. Din ce-am citit in certificatul de garantie, garantia e europeana si functioneaza in 40 de tari. Am ocazia sa vad daca e asa :D . Multam pentru raspuns.

Share this post


Link to post

Ti-au scos blocatorii de pe arcuri la livrare?

Share this post


Link to post
Ti-au scos blocatorii de pe arcuri la livrare?

 

M-ai bagat in ceata, habar nu am ce-s astia. Am sa-i intreb la service dar nu stiu cum in engleza...

Merci!

Share this post


Link to post

Sunt ca niste cale din plastic prinse pe lateralul arcurilor. Au rolul de a bloca oscilatia arcului pe timpul transportului. Pe acest forum s-au vazut vreo 3-4 cazuri pana acum in care masinile s-au livrat cu ei acolo, plus presiune 3,5 in roti. Combinatie fatala pentru stabilitate!

Share this post


Link to post

Paul, te rog sa postezi aici daca reusesti sa identifici vreo cauza. Am impresia ca si a mea sufera de aceeasi problema. E drept ca nu am avut prea mult timp sa experimentez si nici drumuri libere si bune sa testez, dar am observat acelasi comportament de curand pe DN1 Ploiesti-Campina (ceea ce cred ca este o sosea relativ buna, asfalt fara onduleuri), de la 100km/h in sus incepe "leganatul".

E exclus motivul blocatorilor la arcuri.

Share this post


Link to post

Pai uite asa am avut si eu impresii dar m-am tot amagit si na ca s-au facut 35.000 de km. Am fost azi la service Chevrolet aici in Luxembourg, niste oameni foarte draguti, si am facut un scurt test drive cu un meserias de-al lor. Tipu din start mi-a zis...ca e de la anvelope. Cand am coborat le-a pipait el...si a zis ca alea din spate s-au deformat neuniform si ca genereaza vibratiile. Eu le-am pipait imediat dupa insa nu am simtit nimic stramb. Gumele is Hankook si sunt cele originale cu care a fost livrata masina. Acum, trebuie sa le schimb si sa vad daca dispare problema insa sunt sceptic pentru ca mi-aduc aminte ca masina se comporta la fel inca de cand am luat-o de noua din showroom. O sa revin cu un update imediat ce-mi schimb gumele. Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

 

Sunt ca niste cale din plastic prinse pe lateralul arcurilor. Au rolul de a bloca oscilatia arcului pe timpul transportului. Pe acest forum s-au vazut vreo 3-4 cazuri pana acum in care masinile s-au livrat cu ei acolo, plus presiune 3,5 in roti. Combinatie fatala pentru stabilitate!

 

Am verificat, nu am blocatorii aia. Acum , ideal ar fi sa schimb si jantele, sa pun din astea turnate, ca sa scot de tot din ecuatie ca si cauza, rotile. Ma sperie tarifele lor din service, intre 55-65 euro pe ora.

Edited by paulcannibal

Share this post


Link to post

:o , pe ora? da ce fac de banii aia?vb de Luxembourg, nu? Scz, da aici daca ceri banii astia, te omoara :grumpy: Macar sunt buni?

Share this post


Link to post
Paul, te rog sa postezi aici daca reusesti sa identifici vreo cauza. Am impresia ca si a mea sufera de aceeasi problema. E drept ca nu am avut prea mult timp sa experimentez si nici drumuri libere si bune sa testez, dar am observat acelasi comportament de curand pe DN1 Ploiesti-Campina (ceea ce cred ca este o sosea relativ buna, asfalt fara onduleuri), de la 100km/h in sus incepe "leganatul".

E exclus motivul blocatorilor la arcuri.

 

100% pe tronsonul Ploiesti-Campina, imediat dupa Ploiesti, asfaltul este ondulat in valuri largi care produc acea oscilatie sus-jos a masinii de pe la 100km/h in sus. Lasati masinile in pace. Pe DN2, dupa Urziceni spre Buzau si mai sus este un asfalt excelent. Daca si acolo tremura trebuie echilibrate rotile. Dar puneti mecanicul sa se uite cu atentie la jante sa nu fie strambe. Vorba unuia, "eu iti echilibrez si un patrat, dar tot nu poti sa mergi cu el".

Share this post


Link to post

Merci pentru informatii Eugen! M-am mai linistit. O sa incerc o tura de proba pe DN2 intr-o zi mai libera sa vad cum se comporta. De jante strambe nu poate fi vorba, ale mele sunt de aliaj si din cate stiu magneziul mai degraba se sparge decat se deformeaza. In plus nu le-am lovit de borduri sau alte alea. Am mai luat gropi ca tot omul, dar nu iesit din comun de adanci (pt Romania) si cel mult ar putea fi dezechilibrate dinamic. Cauciucurile sunt OK, nu am facut niciodata vreo pana. Practic rotile nu au fost niciodata demontate de pe masina.

 

Paul, referitor la mecanicii din Luxembourg, or fi fost ei draguti si amabili, dar sunt cam imbecili daca iti pipaie anvelopa si se pronunta ca asta e cauza. Si mai ales daca te taxeaza cu 60 euro pentru asta... Daca zici ca facea asa de noua e clar ca nu e de la uzura. Trebuia sa le spui si lor asta.

Share this post


Link to post

Da stiu, dar omul parea foarte convins, in plus el vorbea franceza iar eu engleza, nu prea ne intelegeam. Oricum ii schimb anvelopele cu un set nou de iarna, o sa vad atunci. Nu mi-a luat 60 de euro, mi-a luat "doar" 25 :D

Share this post


Link to post

100% este de la anvelope, eu nu am scapat de zgomot pana nu am schimbat anvelopele. Le-am echilibrat, am schimbat telescop fata, am fost in mai multe service-uri diferite, am mers cu presiune mica, cu presiune mai mare, cu 2,1 ca la carte. Nimic, nimic nu s-a schimbat in mers, aceeasi bataie ritmica. Am schimbat cauciucurie si GATA. Liniste deplina.

Anvelopele Hankook de pe Lacetti ar trebui interzise la vanzare, la temperatura mica devin casante, plastic, nu mai poti sa bagi unghia in ele. Dupa 20.000 de km se deformeaza neuniform, ele pe margine au niste crestaturi transversale cam din doi in doi cm, intre doua crestaturi care sunt mai adanci este si o dunga mai putin adanca, ei bine la 3-4 dungi una dupa alta urmau 3-4 dungi sterse, deci cauciucurile erau ovalizate.

Am avut si eu Hankook pe Tico, made in Koreea, o minunatie, m-au tinut mult peste suta de mii, dar cele Hankook care scrie pe ele Made in China sunt cele mai proaste cauciucuri.

2007 am mers tot anul cu bataie, indiferent de drum, am facut Turul Moldovei, 1800 de Km injurand.

2008 l-am facut cu noile anvelope, o adevarata placere si sunt marca Tyfoon, cred ca cele mai ieftine dar cu 5 ani garantie.

Am un an de cand nu am mai cumparat ceva Made in China, decat scobitori, nu am gasit alternativa la ele, in rest eu pe Made in China nu mai dau banii.

Share this post


Link to post

Surprinzator, dar aceleasi anvelope Hankook la mine merg perfect si dupa 45.000 de km. Surprinzator sau nu in toate review-urile sunt cotate ca high performance si poate daca ati echilibra rotile la un "service de roti" si nu la vulcanizarea din coltul strazii s-ar putea sa aveti o surpriza, inainte de a da vina pe anvelope . Parerea mea. :)

 

P.S. Am si anvelope de iarna si cu ele masina e mai instabila si mai zgomotoasa.

Edited by Elfu

Share this post


Link to post

Iti dai seama ca e primul lucru care se face. Am echilibrat si ras echilibrat jantele. Si Dan55 la fel. Tind sa-l cred. Oricum imi schimb gumele saptamana asta si o sa va comunic si voua concluziile.

Share this post


Link to post

Eu unul astept cu interes. :)

 

Referitor la ce zicea Dan ca la frig se intareste guma ca un plastic, da este adevarat pentru ca sunt anvelope de vara nu all season-uri ordinare. Ai performanta cu ele vara, nu iarna si slava domnului ca sunt mai mult decat decente atat pe asfalt uscat cat si ud. :)

 

P.S. O bataie ritmica am avut si eu la un moment dat... era de la pietricelele care intrasera intre "crampoanele" anvelopei. Am dat 5 ron la o vulcanizare si mi le-au scos. Uitasem de asta. :) )

Edited by Elfu

Share this post


Link to post
De jante strambe nu poate fi vorba, ale mele sunt de aliaj si din cate stiu magneziul mai degraba se sparge decat se deformeaza. In plus nu le-am lovit de borduri sau alte alea. Am mai luat gropi ca tot omul, dar nu iesit din comun de adanci

 

Si eu am jante de aliaj, dar cand am pus pe ele cauciuri noi (tremura masina si nu mai echilibrau) am vazut la echilibrat ca 2 dintre ele nu mai erau de loc rotunde. Aveau o bataie cam de 1,5cm pe interior. Pe exterior nu se vedea nimic, dar pe interior erau varza. Le-am indreptat iar acum nu mai tremura nimic. Nu va bazati 100% pe tipul care echilibreaza, indiferent de firma. Am fost Şama şi ia durut în jantă, nici nu s-au uitat că este strâmbă şi mi-au luat 80 de lei. Apoi am fost la unii pe Expozitiei, si daca nu observam eu ca nu se invarte rotund, si apoi ca jantele sunt strâmbe, îi durea şi pe ei tot acolo. I-am pus sa le indrepte si strambau din nas, de parca banii mei nu sunt buni.

 

Eu am mers cu setul original de Hankook coreene 65000 km. Nu ajusesem până la treadwear, dar erau vizibil uzate neuniform, exact cum spune si Dan55.

Share this post


Link to post

Mi-am comandat anvelope de iarna, Bridgestone Blizzak LM25, maine cred ca ar trebui sa vina. Abia astept sa vad daca se rezolva problema :D va tin la curent.

Share this post


Link to post

Man, ale mele pe fata s-au dus dracu dupa o frana brusca de la 170 km/h! Simptome dupa franare, batea usor directia intre 100-130 kmh, fara insa simptome de mers in valuri. Le-am echilibrat si degeaba, acum cand am pus anvelopele de iarna am constatat ca a disparut bataia, desi am pastrat aceleasi jante... Concluzia - Anvelope kaputt, la primavara altele.

Share this post


Link to post

Si pentru ca tot a inceput discutia despre anvelope, am observat ca odata cu venirea iernii, minunatele Hankook-uri, atat de bine facute de chinezi X( , nu ofera nici un fel de aderenta pe un drum putin umed. Si aici ma refer la o aderenta care sa iti permita o franare de urgenta, o manevra de evitare, in caz ca Doamne fereste apare ceva. Nu poti decat sa mergi batraneste pana apar gumele de iarna.

Edited by speedy82

Share this post


Link to post

Hankookele nu-s chinezesti, ci cocoreene si sunt facute pentru vara, nu all season, deci, schimba-le rapid.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...