Jump to content
Sign in to follow this  
B-02-ERO

Modificare Frane Cielo

Recommended Posts

@ovi_jer :Bineinteles, vreau sa schimb toate 4 rotile cu unele de executive si nu am chef sa dau 1.5 milioane pe fiecare janta plus inca pe atata pe cauciuc, caut o solutie un pic mai ieftina pentru ca am vazut multe Executive-uri prin oras cu jante de aliaj si ma gandeam ca nu e chiar atat de greu sa gasesc pe cineva care vrea sa vanda jantele si cauciucurile originale.

Mie mi se pare ca cielo franeaza bine cu rotile de fata desi am placute de frana cu un continut ridicat de insertie metalica. Daca o sa fie nevoie o sa le schimb cu unele cu unele mai moi, cu un coeficient de frecare mai mare, chiar astept recomandari in acest sens.

Share this post


Link to post

Cat a costat puntea de spate?

Share this post


Link to post

Punte a costat 5.5 milioane lei si cred ca a fost un pret bun pentru ca arata foarte bine, cel de la dezmembrari mi-a spus ca e de pe un Opel Vectra cu pana in 100000 km si intr-adevar discurile sunt uzate putin, placutele mai au vreo 6-7mm grosime deci mai merg vreo 20000km, rulmentii nu au joc si se invart usor si nu cred ca s-a umblat la ei pentru ca piulitele nu au urme de desfacere.

Ca diferente fata de puntea de Cielo mentionez o bara antiruliu, gaurile de la fuzete ce difera complet fata de fuzetele tamburilor, senzori de ABS (cel putin la aceasta), cabluri de frana de mana diferite ( mai mult ca sigur se potrivesc la lungime cele de Opel pentru frane pe disc ).

Costurile totale, incluzand un set de roti de Executive, cabluri de frana de mana, lichid de frana , etc. le estimez la 11-12 milioane lei si pot sa mai recuperez din vanzarea puntii originale desi nu cred ca o sa gasesc doritori

Share this post


Link to post

as vrea sa schimb pe spate franele... dak pun o punte de vectra cu discuri de ce mai am nevoie??

Share this post


Link to post

Apropo de montaj punte spate de Vectra cu discuri frana. Sunt mai multe modele? Am gasit o poza intr-un manual de reparatii pt Vectra si difera f. mult la suspensie de Cielo.

punte_vectra.bmp

Share this post


Link to post

Aia e vectra model mai nou. Noi vorbim de vectra A model 90-96

Share this post


Link to post

Si aia este tot de opel vectra A dar nu este punte.Este suspensie independenta pe modelele cu motor de 2 L .

Share this post


Link to post

Puntea din poza este de Vectra B mai mult ca sigur, Vectra A are punte rigida la toate modelele si frana este pe discuri la modelele de 2000 cmc cu 8 si 16 supape, la celelalte este pe tamburi.

 

@Jobyn : In cazul tau, ca si in cazul meu iti trebuie in plus fata de puntea completa, 4 roti de 14" cel putin ( cele de Executive merg foarte bine, am probat eu o janta pentru ca cele de 13" de pe Cielo standard nu se potrivesc, ating etrierii de frana ), cablurile de frana de mana de Opel Vectra A cu motorizare benzina 2000 cmc ( nu pot sa iti spun sigur daca se potrivesc, mai ai si tu rabdare un pic ), niste lichid de frana, un atelier bine dotat si un pic de curaj. Eu personal m-am impotmolit la gasitul unui set de roti second hand.

Share this post


Link to post

Te poftesc la valcea sa iti arat vectra A 2l dohc din 1993 cu suspensie independenta la fel ca in imagine.Suspensia asta s-a folosit pe editia cu motoare 2l dohc si 2l dohc turbo 4X4 si pe modele Hatchback GTS.

La vectra B s-a folosit independenta cu McPherson si brate multilink.

Share this post


Link to post

Suspensia spate din poza mea e din manualul de reparatie pt OPEL VECTRA 88-95. Acolo sunt doar doua modele: Una ce pare identica cu cea de Cielo si echipata cu saboti si cea din poza. Poate are cineva o poza cu puntea cu discuri de frana- cea care merge si la Cielo.

  • Like 1

Share this post


Link to post

...

am un prieten care are o vectra 2000 din 94 mi-se pare cu frana pe disc spate, m-am uitat la ea si din cate am vazut nu are de ce sa nu potriveasca, in zilele urmatoare am sa ma duc si la dezmembrari pt k probabil o sa aiba ceva si am sa-ti zic ceva, poate am sa fac si o poza

 

Apasa alt buton, asa incat sa nu mai citezi inutil postul anterior.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

astept sa vedem pozele tale, sa stim daca merge o combinatie...

Share this post


Link to post

Punte spate de Kadett GSI Hatchback merge la cielo sedan?

Share this post


Link to post

Care este grosimea minima pentru discurile de Espero, in cazul rectificarii?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Baieti, gata! Am facut modificarea. Mi-a luat vreo 2 zile si din pacate nu este chiar asa de simplu dar rezultatul este unul excelent . Trebuiesc modificate conductele de frana iar frana de mana este in faza de teste. Cand am timp poate vin pe la o intalnire .

Share this post


Link to post

Salut,

Am intrebat de etrieri de Cielo la magazinul de langa APACA si vanzatoarea mi-a zis ca nu are decat etrieri de Kalos in combinatie cu placute de Matiz (2 etrieri + set placute = 520 RON).

Mi-a zis ca se potriveste aceasta combinatie, fara a fi nevoie de schimbarea discurilor.

Voi ati auzit de combinatia asta ciudata ?

Share this post


Link to post

Nu sunt de Kalos, ci de Lanos. Sunt si la Nicu Barbu pe site ( http://www.autodaewoo.ro ): "Set etrieri Cielo (pt modelele cu janta pe 13") cu placute mari (placute de Matiz) - se obtine o imbunatatire considerabila a coeficientului de frinare ; pret: 434.00 lei".

 

Am eu pe Cielo asa ceva, si da, se simte diferenta la franare; doar ca placutele de Matiz se duc mai repede in timp, dar merita.

Share this post


Link to post
Baieti, gata! Am facut modificarea. Mi-a luat vreo 2 zile si din pacate nu este chiar asa de simplu dar rezultatul este unul excelent . Trebuiesc modificate conductele de frana iar frana de mana este in faza de teste. Cand am timp poate vin pe la o intalnire .

 

Am pus si eu punte de Vectra la al meu Cielo de citeva luni bune,dar m-am impotmolit la problema frinei de mina. Mecanicul care s-a uitat la masina mi-a zis ca nu se potriveste prinderea cablului de Vectra la maneta de frina de pe Cielo. Si din pacate nici nu prea am timp sa umblu cu masina pe la diversi.Poti sa-mi dai si mie un sfat, te rog?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Pai eu am facut in felul urmator: daca pastrai conductele originale de frana de pe puntea de Vectra

atunci trebuia sa pui niste furtune flexibile foarte lungi pentru ca este diferenta intre pozitiile urechilor de fixare care sunt sudate pe punte. Asa ca eu am pastrat furtunele de Cielo, am sudat alte urechi pe punte in pozitii convenabile astfel incat furtunele flexibile de frana sa aiba o curbura normala iar conductele de frana le-am inlocuit cu cele de pe puntea veche(de Cielo) cu un pic de "remodelare" , cu mare grija insa sa nu le curbezi prea din scurt.

Cat despre cablurile de frana am lasat cablurile de Cielo asa cum erau la capatul dinspre maneta franei de mana, iar capatul celalalt l-am trecut prin gaurile din urechile de fixare ale conductelor de frana originale, acestea servind ca "opritoare"pentru camasa cablului de frana. Cablul l-am prins de comanda sabotilor franei de mana. Pentru ca, cablurile de Cielo sunt mai lungi trebuie sa faci un distantier dintr-o teava , lung de vreo 8 cm pe care trebuie sa il pui la sistemul de reglaj al cablului care este sub masina, in spatele scutului termic al tobei mediane, distantier care iti va permite sa tragi de cablurile franei de mana destul de mult pana incepe sa tina frana de mana cum trebuie, cam la 4-5 dinti. Tija de comanda este destul de lunga si iti permite sa compensezi foarte mult, fara nici o alta modificare. La mine inca nu tine frana de mana cum trebuie, si nu stiu cum arata sistemul de actionare al sabotilor, daca exista un sistem de reglaj sau singurul reglaj pe care il poti face este prin distantierul acesta.

In rest frana de serviciu tine foarte bine, ca la o masina normala cu discuri pe spate, nu se compara cu franele originale, cam prea bine chiar. Cu masina goala nu am reusit sa franez atat de violent incat sa blochez rotile pe spate, sper sa nu fie vreo problema. Chestia e ca am si rezervor de GPL in portbagaj si poate asta ajuta un pic la repartitia greutatii pe spate fata de un Cielo normal. In situatiile de zi cu zi nici nu e nevoie sa franezi atat de tare si masina nu se apleaca aproape deloc pe fata.

Share this post


Link to post

Salut .

Stie cineva o punte cu discuri de vinzare care sa se potriveasca pe cielo?

Share this post


Link to post

Aici se discuta numai partile tehnice ale modificarii si eventual costurile acestor modificari.

Anunturile de vanzare/cumparare se posteaza la bursa.

Share this post


Link to post
pt ca chiar nu merita...doar schimbarea etrierilor cu cei de Lanos este arhiindeajuns si nu merita investitia si timpul pierdut ,iar pompa de frana daca ii pune de espero am inteles de la Radu(ERD) ca se simte si pe etrierii vechi (tine mai sus)

La Cielo cu roti de 13, e adevarat ca pedala de frana prinde mai jos. De aici si senzatia ca nu tine frana.

Trebuie sa bagi bine piciorul in frana ca pana sa incepi sa simti ca prinde intradevar fana.

Plus ca fana prinde destul de JOS !!!

Daca testezi franale standard de pe Cielo cu roti de 13 si te infigi puternic si brusc cu piciorul in fana, o sa vedeti ca se vor bloca rotile si implicit dai cu capu de parbriz. b-(

 

Totusi cred ca ar face mult bine ca pedala sa prinda ceva mai tare mai din timp. Asta ar ajuta la scaderea timplilor de reactie in caz de ceva.

Daca ia o secunda pana apesi unde prinde cel mai eficient frana (aproape la blochare) si ai o viteza de 60 km /h

probabil ca te deplasezi cca 16 metrii pe drum pana sa incepi sa franezi vizibil.

Daca din pricina faptului ca frana prinde jos si greu (tre sa apesi bine) prelungesti timpul de franare cu un sfert de scunda la 60km/h deja ai 4 metrii pe care i-ai ratat ...

In cazuri limita asta poate fi diferenta intre a prinde ziua de maine sau randu 7, noru 3 in gradina lu Sf. Petre. [-O<

 

In ceea ce priveste imbunatatirea randamentului la franare in cazul echipari unui Cielo cu roti de 13 cu etriere de Lanos respectiv placute de Matiz

se datoreaza numai geometriei placutelor de Matiz.

"Suprafata de contact a placutelor de Matiz este sensibil mai mare fata de cea a placutelor de Cielo de aici coeficientul de frinare mai bun ." :rtfm:

In rest etrierul de Lanos in sine NU este cababil sa exercite mai multa forta de apasare la aceeasi presiune hidraulica la intare.

 

E posibil sa fac si eu acest pas sa pun etrieri de Lanos sa imi imbunatatesc franarea.

Asta fiindca etrierul original fata dreapta are un oarecare joc din glisiere. Se simte daca misc /rotesc usor de el desi suruburile sunt stranse la maxim.

Si imi e frica ca daca cumpar kit de reparatie glisiere nu se rezolva problema daca e uzura in suportul etrierului.

Mecanicii pe care i-am vazut nu au putut spune cu precizie daca glisierele s-au uzat sau etrierul in sine si-a largit locasul pt glisiere.

 

Daca ar fi sa fac schimbul pe moment nu prea imi prea convine ca placutele de frana imi sunt noi si un etrier deja a fost updatat cu garnituri +pistonas nou.

Si nu mai pot reutiliza nimic din banii pe care deja i-am investit in sectorul asta. :spumelagura:

Edited by sorin77

Share this post


Link to post
Salut,

Am intrebat de etrieri de Cielo la magazinul de langa APACA si vanzatoarea mi-a zis ca nu are decat etrieri de Kalos in combinatie cu placute de Matiz (2 etrieri + set placute = 520 RON).

Mi-a zis ca se potriveste aceasta combinatie, fara a fi nevoie de schimbarea discurilor.

Voi ati auzit de combinatia asta ciudata ?

 

e cea mai buna treaba crede-ma am si eu supeeeeeeeer frane.

Share this post


Link to post

ZaiR In cazul asta de ce nu ar merge etrierii de Kalos cu placute de frana de Kalos? ... de ce musai cu pacute de frana de Matiz? Cum sunt placutele de frana de Kalos in comparatie cu cele de Matiz? sunt mai mici? mai scumpe ...cum? :-?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...